Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    Leją w ASO Shell A3 ? A nie czasem A5 ?
    Nie wiem.
    A , C ) pewnie którą beczkę taniej kupią , stoi też beczka OEM 0w20 po 63 zł za litr , a na półce Hondowski w litrowych po 100 zł za litr.

    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
      Jak Tobie nie podał info dot. oficjalnej sieci sprzedaży...
      Nie podał, bo podobno nie istnieje coś takiego, jak oficjalna sieć sprzedaży.
      Motul Polska nie jest importerem olejów Motul.
      Przedstawiciele Motula nie zajmują się sprzedażą, a "doradztwem". Cokolwiek to znaczy ...
      Każdy z dystrybutorów jest importerem dla siebie.
      Są oni opisani na stronie Motula:
      Looking to purchase Motul engine oil and other products? Use our map to find the closest resellers and distributors. Enter your postcode or address in the search bar, and use filters to choose the vehicle and type of resellers.

      InterCars akurat dla mnie jest najwygodniejszy, bo jedyny rozsądny w okolicy.

      Comment


      • U mnie w ASO zalali AM-L SHELL 5/30 ACEAC3...

        Comment


        • Zamieszczone przez rfa Zobacz posta
          U mnie w ASO zalali AM-L SHELL 5/30 ACEAC3...
          Jeśli masz już wersję z gpf to dobrze zalali.

          Comment


          • No właśnie nie mam gpf. Ale to pierwsza wymiana gwarancyjna, auto chodzi jak szwajcarski zegarek, a może po prostu jak honda :P
            Na początku jak poczytałem te olejowe historie, zacząłem się zastanawiać nad jeszcze jedną wymianą na a3 lub a5.
            Lada moment mam dłuższy wyjazd, więc nie będę kombinował, tym bardziej że wszystko śmiga.
            Jedyne co, to muszę się jakoś dobrać do lewego nawiewu górnego, bo czasami na nierównościach coś mi tam gruchocze... ale to inny temat.

            Comment


            • wszedłem po raz pierwszy w ten temat, a tu już 142 stony

              Do tej pory olej wymieniany w ASO co ok. 15.000 km wg wskazania komputera.
              Może ktoś napisać jasno i konkretnie: jaki olej kupić poza ASO do 1.5t CVT i z nim pojechać na wymianę? Cena oleju w serwisie jest lekko mowiąc przegięta.

              Comment


              • jest tylko tutaj 142 strony 1417 wpisów. Wątków o oleju mamy 568 z czego w każdym po 2000 wpisów to daje 113600 wpisów. bardzo przyjemna lektura, a jaka emocjonalna .
                To proponuję ustal sobie do jakie grupy się kwalifikujesz:
                Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.

                potem jak będziesz nadal miał pytania to każdy, praktycznie każdy wątek z Olejami możesz czytać... jak nie chcesz od początku to na czuja jakikolwiek wątek wróć o jakieś 10 stron i czytaj. Praktycznie co 2 tygodnie ktoś pyta o olej. Każdy Wątek olejowy co 10 stron zaczyna się od początku - to normalne. Po tobie za jakiś czas też ktoś o to samo zapyta i tak to jest .
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Wypada uaktualnić skan nowej IO dla przynajmniej 1.0T. Już nie ma A3/B3. Został tylko A5/B5.....

                  Comment


                  • Ale jeśli w oryginalnej instrukcji z autem było A3/B3 a konstrukcja silnika się nie zmieniła to nie ma co się sugerować tym że teraz nagle jest A5/B5. Bynajmniej ja to tak widzę.
                    Moja Honda
                    https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                    Comment


                    • Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                      Ale jeśli w oryginalnej instrukcji z autem było A3/B3 a konstrukcja silnika się nie zmieniła to nie ma co się sugerować tym że teraz nagle jest A5/B5. Bynajmniej ja to tak widzę.
                      ale w razie gwarancji Honda może widzieć inaczej

                      Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                        Ale jeśli w oryginalnej instrukcji z autem było A3/B3 a konstrukcja silnika się nie zmieniła to nie ma co się sugerować tym że teraz nagle jest A5/B5. Bynajmniej ja to tak widzę.
                        No chyba , że ktoś odebrał auto z nową, poprawioną Nie interpretuję, ale wskazuję, że skan na pierwszej stronie jest po prostu nieaktualny i niezgodny z prawdą niezależnie kto i co myśli. Ot i wszystko.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                          Nie interpretuję, ale wskazuję, że skan na pierwszej stronie jest po prostu nieaktualny i niezgodny z prawdą niezależnie kto i co myśli. Ot i wszystko
                          jest nieaktualny w sensie nienadąża za ochroną środowiska, natmiast jak ktoś ma chęć poczytać i ma odrobinę inicjatywy to się zorientuje że olej o własnościach ochronnych nie może popsuć silnika, jest to niemożliwość techniczna bez względu co w IO pisze, silnik podlega tym samym prawom, jest dokładnie z tych samych materiałów.

                          Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                          ale w razie gwarancji Honda może widzieć inaczej
                          nie znam ani jednego przypadku aby od bdb oleju ACEA A3 sie popsuł jakikolwiek silnik. Natomiast znam wiele przypadków że po gwarancji nie tylko Honda nie chce uznać że lała olej niezgodny z IO np C3 albo nawet zgodny A5 ale silnik zaczął brać olej ..co robi ASO po gwarancji... umywa ręce pali głupa dokładnie jak w tym przykładzie: Zużycie oleju Honda Civic 2012 V-TEC 1.8 benzyna
                          koledzy trzymający się kurczowo argumentu "bo ASO..." może ktoś mu poradzi co ma zrobić?
                          Wielu radzi jak już jest musztarda po obiedzie lać olej A3 i najlepiej 5W-40 ... tyle ze co się już wytarło od stosowania A5 i C3 to się nie naparuje.
                          Last edited by rambo7; 15-01-2019, 18:51.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            nie znam ani jednego przypadku aby od bdb oleju ACEA A3 sie popsuł jakikolwiek silnik. Natomiast znam wiele przypadków że po gwarancji nie tylko Honda nie chce uznać że lała olej niezgodny z IO np C3 albo nawet zgodny A5 ale silnik zaczął brać olej ..co robi ASO po gwarancji... umywa ręce pali głupa dokładnie jak w tym przykładzie: Zużycie oleju Honda Civic 2012 V-TEC 1.8 benzyna

                            koledzy trzymający się kurczowo argumentu "bo ASO..." może ktoś mu poradzi co ma zrobić?
                            nigdzie nie napisałem że A3 zepsuje silnik. dopowiedziales to sobie. Napisałem, że mogą nie uznać gwarancji skoro nie ma takiej specyfikacji w instrukcji i to jest prawda.

                            nie atakuj wszystkich niepotrzebnie. Ja akurat bardzo cenię to co piszesz i Twoją ciężką wojne z ludźmi którym ciężko coś wytłumaczyć i czegoś nauczyć.
                            Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • spokojnie nie nerwowo, spokojnie ... nie atakuję zbyt emocjonalnie czytasz. ASO nie foruje wyroków, nie ma do tego nad uprawnień, ani żadnego prawa. Opinię w sprawie zgodności wystawia biegły. Na szczęście biegli mają pojęcie o technice, dlatego są powoływani na biegłych. Był taki przypadek w TVN turbo z Dacią kobita wlała swój olej ASO się wypięło, poszła do Sądu ten powołał biegłego i ASO musiało ponieść koszty i przeszkolić się z olejów, bo "zieloni".
                              Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                              Napisałem, że mogą nie uznać gwarancji skoro nie ma takiej specyfikacji w instrukcji i to jest prawda.
                              Tak masz rację, i znając podejście ASO tak postąpią, ja na miejscu ASO też bym tak postępował, nie każdemu się chce Sądzić. Natomiast bez żadnego problemu każdy biegły taką odmowę ASO podważy. Zapewne jak czytałeś że Ksiązki były wymieniane na te co mają wyłącznie A5 a później zmieniali na te co mają całą gamę ACEA. Tak że to że ktoś ma książkę wyłącznie z ACEA A5 musi ja sobie uzupełnić albo wymienić. Nie może być tak że część osób ma jedną wersję a inni inną, oczywiście niestety tak jest, natomiast nie zmienia to faktu że bez żadnego uszczerbku dla silnika ba, nawet z korzyścią można, należny i bezpieczniej stosować oleje lepsze wytrzymałościowo niż gorsze pod tym względem i tu nie ma nic do rzeczy zapis. Norma mówi wyraźnie co jest do czego.
                              Przerabialiśmy ten temat, tak że nie ma nerwów chyba że z powodu kolejnego odcinka noweli o tym samym .
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                spokojnie nie nerwowo, spokojnie ... nie atakuję zbyt emocjonalnie czytasz. ASO nie foruje wyroków, nie ma do tego nad uprawnień, ani żadnego prawa. Opinię w sprawie zgodności wystawia biegły. Na szczęście biegli mają pojęcie o technice, dlatego są powoływani na biegłych. Był taki przypadek w TVN turbo z Dacią kobita wlała swój olej ASO się wypięło, poszła do Sądu ten powołał biegłego i ASO musiało ponieść koszty i przeszkolić się z olejów, bo "zieloni".

                                Tak masz rację, i znając podejście ASO tak postąpią, ja na miejscu ASO też bym tak postępował, nie każdemu się chce Sądzić. Natomiast bez żadnego problemu każdy biegły taką odmowę ASO podważy. Zapewne jak czytałeś że Ksiązki były wymieniane na te co mają wyłącznie A5 a później zmieniali na te co mają całą gamę ACEA. Tak że to że ktoś ma książkę wyłącznie z ACEA A5 musi ja sobie uzupełnić albo wymienić. Nie może być tak że część osób ma jedną wersję a inni inną, oczywiście niestety tak jest, natomiast nie zmienia to faktu że bez żadnego uszczerbku dla silnika ba, nawet z korzyścią można, należny i bezpieczniej stosować oleje lepsze wytrzymałościowo niż gorsze pod tym względem i tu nie ma nic do rzeczy zapis. Norma mówi wyraźnie co jest do czego.
                                Przerabialiśmy ten temat, tak że nie ma nerwów chyba że z powodu kolejnego odcinka noweli o tym samym .
                                Oczywiście w pełni się zgadzam z Tobą.

                                Ja jedynie chciałem przekazać to co wyjaśniłeś odpowiednio, że w razie czego będzie się trzeba kopać z ASO...

                                Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X