Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Norma ACEA A1/A5 dopuszcza większą zwartość popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, zaś normy ILSAC GF-4, GF-5 ciut mniejszą i tyczą się zazwyczaj olejów o niskich lepkościach wysokotemperaturowych z nastawieniem na ochronę układów katalitycznych. W normach ACEA czy ILSAC nie ma nic o zawartości modyfikatorów tarcia, mogą one być, a może ich nie być, to zależy od producenta oleju jak sobie go skomponuje. Ale mając dwa oleje 0W30, jeden z norma ACEA A5, drugi GF-5, to ten pierwszy będzie miał większą zawartość fosforu i siarki, tym samym teoretycznie będzie bardziej zapobiegał zużyciu części trących niż w przypadku tego drugiego, obydwa bez FM, ale jeśli do tego drugiego producent dorzuci pakiet FM (pomimo mniejszej zawartości P i S) to zużycie może się wyrównać dla obydwu do tego samego poziomu, zgodnie z wykresem powyżej i na "plus" dla tego drugiego pod kątem ochrony układu katalitycznego Czyli OEM Honda 0W20 hehe

    Dodam jeszcze, żeby ktoś sobie nie pomyślał, że jedna norma jest super, a druga do kitu, każda z norm czy wg. ACEA, API, czy ILSAC, ma określone wytyczne, "widełka" dotyczące zużycia, są to określone limity (i nie tylko dotyczące zużycia) które musi spełniać dany olej chcąc się wpisać w daną specyfikację, tak wiec, każdy olej który spełnia daną normę, można powiedzieć, że jest bezpieczny dla silnika, jedyne co, to te zużycie może się różnić minimalnie pomiędzy poszczególnymi przypadkami.. Im nowsze normy tym bardziej mają dbać o środowisko, ale również mają trzymać dalej określone z dawien dawna limity dotyczące zużycia i czystości silnika.
    Last edited by Grzechu; 26-02-2021, 13:16.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Zauważcie, że zapis w europejskiej IO Hondy Civic X w dziale z zaleceniami dotyczącymi stosowania olejów silnikowych (dla wersji aut bez GPF) mówiący o użyciu oleju Honda Engine Oil Type 2.0, w przypadku gdy
      decydujemy się na olej o SAE 0W20, odnosi się do stosowania oryginalnych olejów Hondy.

      Wśród oryginalnych olejów silnikowych Hondy o SAE 0W20 są dostępne różne oleje. Dostępny jest 0w20 Type 2.0, był i jeszcze jest dostępny olej Honda HFE-20 0W20. Są także inne oleje Hondy o SAE 0W20 z innych serii, oferowanych na innych rynkach niż europejski, ale dostępnych także w Europie. W instrukcji obsługi Hondy mamy wskazanie, abyśmy użyli oleju Honda 0W20 Type 2.0, jeżeli decydujemy się na olej o SAE 0W20 spośród oryginalnych olejów Hondy.

      Chcąc stosować oryginalny olej silnikowy Hondy mamy dużą ilość olejów do wyboru o różnym SAE. Na samym rynku europejskim dostępnych jest kilka rodzajów lepkości m.in.:
      Honda HFS 5W40
      Honda HFS-E 5W30
      Honda 0W30 Diesel (kiedyś był dostępny olej Hondy o tej samej lepkości o nazwie HFE C2)
      Honda 0W20 Type 2.0

      Comment


      • Krótkie pytanie:
        Civic 1.5 sedan, 2020 rok czyli wersja już niestety z GPF.
        Auto używane przez osobę starszą, jazda raczej spokojna, niestety 5 dni w tygodniu dojazd do pracy 5 kilometrów w jedną stronę - czyli warunki trudne.
        Raz w tygodniu w weekend trasa powyżej 200 kilometrów.
        Auto zalane Hondowskim 2.0, przebieg zbliża się do 3 tysięcy, olej będzie zmieniany w aso na własne życzenie.
        Jaki olej zalać celem maksymalnej ochrony silnika?
        Nie interesuje mnie ekologia, czy małe spalanie, a tylko ochrona silnika.
        Myślałem o czymś takim:
        oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników
        Last edited by bravossi; 03-03-2021, 20:03.

        Comment


        • Krótka odpowiedź. Bardzo dobry wybór. Olej ten był długo niedostępny na naszym rynku a sporo osób chciało go wybrać. Śmiało bierz.

          Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • Również szukałem oleju dla Taty do sedana z GPF. Warunki podobne, w tygodniu krótkie odcinki, w weekend trasa do tego raczej ciężka noga.
            Chciałem 0W30 i po przestudiowaniu tabelki też wybrałem RAVENOL ALS SAE 0W30 USVO. Cena jest ok, a parametry obiecujące.
            Civic FB8
            Civic X 1.5 sedan

            Comment


            • Witam.
              co myślicie o takim oleju do silnika 1.5 z GPF?
              Motul 8100 Eco-clean 0W30 C2 5L.
              Już taki wlałem. Da radę? Dużo jeżdżę po mieście.

              Comment


              • Zamieszczone przez tomi333 Zobacz posta
                co myślicie o takim oleju do silnika 1.5 z GPF?
                Motul 8100 Eco-clean 0W30 C2 5L.
                No cóż.. jak już pytasz, to pod kątem właściwości fizykochemicznych jest najsłabszy w naszej tabeli.. no ale specyfikację ACEA ma, więc silnik się nie zatrze, ale jak ktoś lubi bawić się w "aptekę" to wiadomo...

                motul eco 0w30.jpg
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • A daloby rade pelna tabelke chociaz na PW ? chcialbym cos zasugerowac jesli nie ma ale nie wiem czy ona w watku twoim jest aktualna

                  Comment


                  • Kurcze wiem, że obiecałem tą tabelę wrzucić całą, w dedykowanym temacie, ale nie mogę się zebrać z uporządkowaniem jej, brak czasu, albo się nie chce.. muszę tam oznaczyć na kolorowo szacowane parametry dla niektórych pozycji, bo niektórych nie było w kartach i trzeba było dobrać. Ogólnie zacząłem tam robić to sortowanie i trochę jest to wszystko "rozwalone", ale postaram się w tym tygodniu doprowadzić to do porządku i zamieszczę tabelę w formie pdf i w excelu do pobrania.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Oglądając filmiki o rozrządach w silnikach natknołem się na znaczenie doboru oleju pod kątem między innymi szybkości napełniania napinacza, ma to spore znaczenie dla trwałości łańcucha i kół zębatych, wynika z tego jak wiadomo, że zbyt gęste oleje dają większe opóźnienie napinania, im częstrze zapalanie tym pewnie gorzej.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
                        wynika z tego jak wiadomo, że zbyt gęste oleje dają większe opóźnienie napinania,
                        coś się chyba pomyliło... zerknij na Tabelę Grzecha z olejami, popatrz na rubrykę "Gęstość": gęstość najgęstszego oleju z najrzadszym to 3 liczba po przecinku!!! np. 0,875 a 0,869 ... tu praktycznie nie ma żadnych różnic w gęstości oleju.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          coś się chyba pomyliło... zerknij na Tabelę Grzecha z olejami, popatrz na rubrykę "Gęstość": gęstość najgęstszego oleju z najrzadszym to 3 liczba po przecinku!!! np. 0,875 a 0,869 ... tu praktycznie nie ma żadnych różnic w gęstości oleju.
                          Zapewne źle się wyraziłem... Chodzi o klasy lepkości 0w20 w porównaniu do 5w,10w
                          Swoją drogą to ciekawe ile razy zdarza się wam dziennie zapalać silnik bo mnie średnio z 8 razy.
                          Nie wiem jakie są łańcuchy rozrządu w civicu 1.5 ale te z vaga 1.5 to jak cienka tasiemka...

                          Comment


                          • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
                            Swoją drogą to ciekawe ile razy zdarza się wam dziennie zapalać silnik bo mnie średnio z 8 razy.
                            Dlatego olej dobiera się pod dane warunki użytkowania silnika. Generalnie 0Wx jest fajne zimą, ale latem gdy jest już np. 30st.C to 10Wx też dobrze popłynie w silniku.. A jeszcze jak ktoś wjedzie na autostradę jadąc sobie na wakacje to wiadomo, większa lepkość to lepsza stabilność filmu olejowego, oczywiście nie interpretujemy tego tak, że wyższa lepkość to wlewamy sobie na lato 20Wx Silniki też mają swoje "prześwity" i olej dobieramy wg. zaleceń instrukcji obsługi auta.

                            PS. Tabela już jest w formie pdf.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Mam nietypowe pytanie - z trzech wymian w odstępie półtora roku zostało mi 3x1.5l tego samego oleju (poniewaz za każdym razem kupowałem bańki 5l). Czy można wykorzystać ten pozostały olej w następnej wymianie czy raczej nie bo olej w raz otwartej bańce starzeje się albo traci właściwości?

                              Comment


                              • Zamieszczone przez pumaster Zobacz posta
                                Mam nietypowe pytanie - z trzech wymian w odstępie półtora roku zostało mi 3x1.5l tego samego oleju (poniewaz za każdym razem kupowałem bańki 5l). Czy można wykorzystać ten pozostały olej w następnej wymianie czy raczej nie bo olej w raz otwartej bańce starzeje się albo traci właściwości?
                                Pewnie, że będzie dobry, szkoda wyrzucać.
                                A jak w aso zostanie w beczce dajmy na to 2l, którą zalewają dłuższy czas to otwierają następną niekoniecznie z tej samej serii czy nawet roku... Oby to co na dnie było czyste...

                                Comment

                                Working...
                                X