Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Proszszsz - https://www.civicforum.pl/showthread...-(X-gen)/page6

    Idemitsu’s commitment to innovation and close partnerships with automotive OEMs keep Idemitsu on the cutting edge of lubricant technology.
    Załączone pliki
    Last edited by montada; 02-11-2018, 21:18.

    Comment


    • To są różne drogi kanały węże itp chłodziwo jest osobno a olej osobno, za temperaturę chłodziwa odpowiada termostat i po uzyskaniu temperatury roboczej 90st otwiera się stopniowo puszczając chłodziwo na obieg duży czyli na chłodnicę, przy zwiększonym wysiłku silnika, rekompensuje także wspomaganiem obiegu powietrza wiatrakami, są to dwie drogi choć jedna z drugą ma utrzymywać prawidłową temperaturę jednostki, olej 100 stopni to nie tragedia tak do 105-115 stopni zależnie od obciążenia to wartości normalne, trudno postarać się o większe temperatury choć na lekkich olejach przy ogromnych obciążeniach obrotowych jak i obciążeniowych czyli masa wzniesienie upał itd. może okazać się to możliwe.
      Co do temperatury chłodziwa czyli glikolu to ma trzymać optymalne 90 stopni a w niektórych dieslach troszkę mniej niż te 90 ważne aby termostat utrzymywał stałą wartość temperatury tak abyśmy nie widzieli na desce wachania wskazówki od 70-90, gdy stoi na 90st wtedy pracuje normalnie czyli rozgrzewa się i stoi dęba cały czas przy różnych obciążeniach.
      W nowych hondach stosuje się nowoczesne termostaty sterowane elektronicznie/elektrycznie o tym już ktoś niedawno wspominał.
      Last edited by rat4; 03-11-2018, 10:07.
      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

      Comment


      • Dziękuję za wyczerpująca odpowiedź Zapytałem pod kątem użytkowania oleju 0w20. Jeśli piszę teraz głupoty to proszę mi wybaczyć, po prostu w tym temacie jestem laikiem.
        Otóż, przeczytałem, że najlepsza lepkość kinematyczna dla oleju w temp. 100 st C to wartość viscosity 10 . Olej Honda Type 2.0 0w20 ma dla 100 st C viscosity 8,2 w więc trochę mu brakuje.
        Tylko nie wiem, np. jadąc autostradą 130 km/h przez 3 godziny przy temp. zewnętrznej 30 st C czy olej te 100 stopni osiągnie czy osiągnie taką temperaturę stojąc w korkach.

        Comment


        • zewnętrznej 30 st C czy olej te 100 stopni osiągnie czy osiągnie taką temperaturę stojąc w korkach.
          lepkość dla 100 stopni jest odpowiednio mniejsza dla olejów o mniejszych lepkościach, przy 0W20 5W20 wynosi ~8 dla 5W30 ~11 5W40~13 10W60~22,
          jeśli masz na komputerze taką wartość i możesz podglądać to super, jeśli nie to jedyna opcja to montaż dodatkowego wskaźnika temperatury oleju, inaczej się tego nie dowiesz.
          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

          Comment


          • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
            Tylko nie wiem, np. jadąc autostradą 130 km/h przez 3 godziny przy temp. zewnętrznej 30 st C czy olej te 100 stopni osiągnie czy osiągnie taką temperaturę stojąc w korkach.
            Jeśli będziesz wymieniał oliwę ( 0W20 ) na czas, co w przypadku tego oleju jest szczególnie ważne, to nie masz się o co martwić.

            Comment


            • W wątku olejowym, któryś z użytkowników pisał, że w swoim Type R, przy większym pałowaniu osiągał coś około 110st.C na oleju OEM. Po wymianie na 5W30 temperatura była mniejsza... coś w tym stylu, dobrze nie pamiętam, ale akurat to zarejestrowałem gdzieś tam w głowie.. trzeba by poszukać tego wątku. 130km/h to raczej nie będą duże obroty silnika, więc raczej nawet 0W20 nie powinien osiągnąć 120st.C przy 30st.C otoczenia.

              Mała aktualizacja postu:
              Udało mi się znaleźć ten wątek: https://www.civicforum.pl/showthread...ura+oleju+0w20 post #292 i post #277

              Wygląda na to, że na 0W20 temperatura szła do góry dosyć szybko...
              Last edited by Grzechu; 04-11-2018, 00:08.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Dzięki Grzechu Jest tam też taka fajna tabelka, która zamieścił Rambo7 o obrotach silnika do eco jazdy.
                Tylko , nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że w 1,5 turbo przy 3,5 tys. obrotów jadąc na 6 biegu to już jest pewnie 150 km/h albo i więcej. Ale to z głowy ,będę musiał sprawdzić.

                Comment


                • Osiągnięcie temperatury oleju 100st.C to żaden problem - przy temperaturze otoczenia powyżej 20st.C moja Ibiza w łódzkich korkach pokazuje 103 do 105st.C, autostrada 100-101st.C. Wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej spada też temperatura oleju.
                  CIVIC IX 1,8/142KM

                  Comment


                  • Cóż jest to jakiś argument za tym, by ten olej wymienić. Z 0w30 z normą acea a3/b4 to chyba tylko jeszcze ravenol sso cleansynto. Chociaż ja osobiście za ok 4kkm czyli na wiosnę zalewam mobila 0w40 fs.
                    Mnie natomiast niepokoi jednak zapach benzyny, który jest bardziej wyczuwalny niż np w zonowozie, który gania na krótkich odcinkach, poza tym jak auto stoi 2-3 dni, to jest poziom za duży czyli na całej pomarańczowej końcówce, choć przyznam że cholernie trudno to odczytać, ale na metalu sucho, z kolei po ok 10min od wyłączenia silnika poziom jest gdzieś ok kropki min. Około, ponieważ odczyt jest zamazany.

                    Może za dużo poczytałem nt. mieszania się oleju z benzyną, co dot ameryki płn, chin i jak to napisali zimnych regionów i krótkich jazd, nim silnik się nagrzeje, przyznam jednak, że na 0w20 trudno kontrolować stan oleju i w zasadzie cholera wie czy przybywa czy nie. Kolejna sprawa zamierzałem go trochę programem podciągnąć na ok 205KM i dlatego ten 0w40 dla lepszej ochrony, aczkolwiek teraz jakby wyszło że u nas w Polsce też się miesza, to Ci którzy coś przymodzili nie mieli by żadnych szans na naprawę w ramach gwarancji.
                    Ech trochę jednak wychodzi tego za dużo: skrzynia biegów w ctr, gdzieś "tam" w świecie mieszanie się paliwa z olejem w 1,5turbo, a ponadto olej 0w20 "specjalnej troski" i takie nim uszczesliwianie na siłę użytkowników. Wszystko to sprawia, że odechciewa się to auto zatrzymać na dłużej, bo jako całość mi odpowiada, ale w przyszłości w razie problemów, to Aso się wypnie a ponieważ to auto marginalne na naszym rynku z częściami może być krucho.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                      Z 0w30 z normą acea a3/b4 to chyba tylko jeszcze ravenol sso cleansynto
                      Ja leję Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 ACEA A3. Bdb olej.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • A kupujesz 4x1l? Bo chyba nie ma 4l bańki.

                        Comment


                        • A ja wlałem Ravenol, zrobiłem już na nim ponad tysiąc km i na razie jestem zadowolony.

                          Comment


                          • Jako że zbliża mi się termin zmiany oleju więc mam pytanie.
                            W ASO w którym to będę robił mają m. innymi olej Shell Helix Ultra 5W30 prawdopodobnie ACEA A3. Gdyby to była prawda to czy ktoś z Was ma jakieś negatywne opinie czy doświadczenia z tym olejem ?
                            Pytam bo na rynku jest ten olej jakoś dziwnie tani. Niestety ja jestem jeszcze na takim etapie ,że nie rozkminiłem rynku i boję się kupować samemu aby nie wpaść na podróbkę.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Ja leję Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 ACEA A3. Bdb olej.

                              Ja rowież na nim smigam.... zrobione prawie 10k i za chwilke ponowna wymiana. Oczywiscie tylko na LM 0W30

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                                W ASO w którym to będę robił mają m. innymi olej Shell Helix Ultra 5W30 prawdopodobnie ACEA A3...[...] bo na rynku jest ten olej jakoś dziwnie tani
                                To ASO ma dziwnie drogi, a nie na rynku zewn. jest tani. Za cenę oleju w ASO kupisz x2 lepszy olej, filtr oraz wymiana no i za całą operację nadal zmieścisz się kwocie samego oleju z ASO.
                                Masz prawo przywieźć swoje komponenty takie jak np. olej czy wszelkie filtry.
                                W ASO kupujesz olej jak chcesz mieć z glowy, nie interesujesz się motoryzacją, bądź masz za dużo kasy.
                                Kup ze SPRAWDZONEGO źródła olej zgodny z instrukcją, który dodatkowo Tobie odpowiada i tyle.
                                Last edited by roar; 04-11-2018, 16:48.

                                Comment

                                Working...
                                X