Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    nie będę zabierał głosu w kolejnej dyskusji ale:
    Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
    z Amsoilem jest taka historia, ze spełniają i przewyższają normy API SN
    co to znaczy i co to oznacza? jak to rozumiesz?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
      Bo z Amsoilem jest taka historia, ze spełniają i przewyższają normy API SN, ale nie płaca instytutowi licencji za możliwość umieszczania znaczka/loga API SN...
      Jaki jest sens marketingowy takiego zachowania? Dużo ludzi nie wleje tej oliwy bo nie posiada oficjalnych norm - ja również skreśliłem ten olej z tego powodu.

      Comment


      • #33
        Olej OEM Honda 0W-20 też nie posiada Norm API SN, nie posiada żadnych Norm ACEA a jest dopuszczony. / zastaję przy zapytaniu z wpisu #31/
        Last edited by rambo7; 21-06-2017, 10:08. Powód: literówka
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #34
          Dopuszczony poprzez wskazanie go przez producenta auta - podanie nazwy handlowej.
          Czego o Amsoilu i niektórych innych "rekomendowanych" przez ich (olejów) producentów powiedzieć nie można...
          był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
          jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
          sigpic
          http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez ZbyszekS Zobacz posta
            Czego o Amsoilu i niektórych innych "rekomendowanych" przez ich (olejów) producentów powiedzieć nie można...
            no to się robi ciekawie .
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Olej OEM Honda 0W-20 też nie posiada Norm ACEA SN, nie posiada żadnych Norm ACEA a jest dopuszczony. / zastaję przy zapytaniu z wpisu #31/
              Z gory przepraszam, ale wszystkie źródła są anglojęzycze ale postaram się wszystko maksymalnie spolszczyć.

              Postaram się to wyjaśnić na podstawie tego, co się dowiedziałem ze źródeł Amsoila, wykładów na youtube ich bardziej poinformowanych dilerów jak i innych źródeł w Internecie.
              Filmik, który zamieściłem w poprzednim poście tłumaczy jednak, jak wygląda sytuacja z normami w USA i czemu niektóre oleje z najwyższej półki nie mają loga API na butelce.

              Jeśli olej NIE posiada na butelce znaczka "Gwiazdki" czy "Donuta" z logiem API (American Petroleum Institute) i normą np "SN" to nie oznacza wcale, że nie spełnia norm API SN. Może to oznaczać np tyle, że producent nie płaci licencji instytutowi API za możliwość posługiwania się ich logiem - i już. Nie ma to nic wspólnego z faktem, czy olej spełnia daną normę, czy nie. Olej może spełniać a nawet przewyższać daną normę, jednak producent może nie posiadać oficjalnego loga API, bo np nie chce płacić za to licencji. Co lepsze niektóre oleje mogą nie spełniać np normy API SN a w pewnym sensie, ją znacznie przewyższać!

              Jak to możliwe?

              Może się np okazać, że jakiś olej znacznie przewyższa wszystkie normy zużyciowe silnika, ma najlepsze wyniki we wszystkich testach typu zużycie, emisja szkodliwych cząsteczek itd itp (wg np testów ASTM, które są stosowane wobec wszystkich olejów w Stanach) ale posiada zbyt dużo fosforu w swoim składzie. Normy API określają twarde widełki odnośnie niektórych składników, jak np fosfor, który kiedyś (nie wiem jak dzisiaj) był jedną z ważniejszych substancji w Amsoilach SS. Fosfor w tych olejach był jednym z kluczowych składników który sprawiał, że olej miał bardzo niskie współczynniki tarcia, można było robić nawet 30 tyś mil (na tym samym oleju ) i m.in odpowiadał za bardzo niski współczynnik NOACK.

              API jednak ma określone normy i tłumaczy, że olej posiadający więcej fosforu w swoim składzie, może być zagrożeniem dla katalizatorów.
              Problem w tym, ze standardowo w Stanach się przyjęło, że olej wymienia się co 3000-5000 mil (i to jest niepisana norma, którą zakłada API). Amsoil w najgorszych wypadkach sugeruje wymianę co 15000 mil, np w przypadku aut z turbo. Oznacza to, że podczas jednej wymiany Amsoila i innych syntetyków, przeciętny Amerykanin wymieni (co najmniej) 3 razy swój badziewiasty, mineralny olej. Podczas tych trzech wymian wprowadzi do silnika samochodu (i jego układu wydechowego) o wiele więcej fosforu, niż przy jednej wymianie Amsoila, który kiedyś nie spełniał własnie normy API poprzez zawartość fosforu...
              Powiedzmy, że norma fosforu w API SN jest nie wiem, 50 gram. Olej A spełnia normę i ma 49 gram tego fosforu ale wymieniamy ten olej co 3000 mil. Olej B ma 100 gram fosforu, nie spełnia normy API (ale jest super hiper w pozostałych testach), ale wymienia się go co 15 tyś mil... Który olej wprowadzi do silnika więcej fosforu (suma sumarum) na przestrzeni 15000 mil? B - 1 x 100g czy A - 5 x 49??? Taki przykład z dupy

              Mam nadzieję, że nie namieszałem z tym...

              @Lukas

              To jest dosyć skomplikowana sprawa, doskonale Cię rozumiem bo sam też prawie skreśliłem ten olej przez brak oficjalnych znaczków ACEA i API... Powiem Ci więcej, byłem gotów zalać Hondowski olej w przypadku, gdyby diler miał wątpliwości co do tego oleju i mi odradzał... Ale nie mieli żadnych problemów, nic nie ostrzegali a akurat oni by nie pozwolili zalać żadnego badziewia do silnika.

              Nie wiem jaki to ma sens marketingowy i doskonale wiem, jak brak posiadania tego znaczka może odstraszać, ale...

              Amsoil nie dorównuje i nie dorówna takim kolosom jak Mobil jeśli chodzi o rozmiar czy budżety marketingowe czy RnD i mają troche inna strategię marketingową. Opierają się na sieci dilerów, którzy w dużej mierze są ludźmi, którzy kiedyś wypróbowali ten olej i tak byli nim zachwyceni, że postanowili być dilerami ich produktów. Pozostali dilerzy to właściciele warsztatów, którzy zalewali te oleje od dawien dawna do aut klientów. Inni, to np inżynierowie po studiach i pracach w innych koncernach, którzy postanowili sprzedawać te płyny z takich czy innych przyczyn.

              Ich model biznesowy może przywoływać na myśl jakąś sektę albo piramidę, ale ja mam to gdzieś. Mnie obchodzi czy to działa i czy silnik będzie cacy.

              Podobno większosć zespołów NASCAR i innych w świecie sportów motorowych (w USA) jeździ na Amsoilu, mimo tego, że mają kontrakty z innymi producentami olejów i ich naklejki na autach. Nie mogę tego potwierdzić bo nikt oficjalnie się do tego nie przyzna, z wiadomych przyczyn.

              Największe jednak dla mnie znaczenie ma fakt, że Amsoil w latach 70tych jako pierwszy (chyba na świecie) wprowadzili syntetyk do aut.
              Są fora wyznawców tych olejów, którzy porobili po paręset tysięcy mil i po rozebraniu silnika wszystko wyglądało jak nówka. Inni uzywaja te oleje od lat 80tych i sa wrecz fanatykami, bo ich V8 w pickupach ciagle chodzą jak te lale.

              Oglądałem masę wyników badań próbek Amsoila na Hondach czy nawet potężnych V8 amerykańskich i za każdym razem wyniki były fenomenalne. (Polecam bobistheoilguy)

              Czy ryzykuję zalewając Amsoila 0w30 "sugerowanego" przez Amsoil pod normę API SN i ACEA A5, kiedy to w instrukcji Hondy polecają Honda Type 2.0 0w20?

              W jakimś stopniu tak, ale olej Hondy nie specyfikuje jakiejkolwiek normy... Olej Hondy w 99% nie jest pełnym syntetykiem, Amsoil jest... Żaden olej 0w20 nie spełnia normy A5 a tym bardziej A3 - co najwyżej A1 (poprawcie mnie jeśli się mylę).
              Suma sumarum uważam, że robię dobrze. Jedyna wątpliwość to jakie dodatki stosuje Honda do swoich olejów i jaki mają wpływ na silnik - ale to tajemnica. Z drugiej strony, gdyby oleje Hondy miały coś, co jest konieczne dla poprawnej pracy silnika i długowieczności, to zabraniałyby stosowania innych olejów albo zalecały dany olej Hondy z jakimś tam uzasadnieniem.

              Amsoil posiada np sporo molibdenu, który w sporych ilościach występuje też w olejach Hondy (Idemitsu), także wydaje mi się, że dobry wybór dokonałem. Mówi się, że silniki Hondy lubią molibden....

              Hondę interesuje, żebyś przejechał bez problemów silnika przez okres 3 lat gwarancji - potem to już Twój problem co z autem będzie się działo. Nie zmienia to faktu, że ich silniki mają legendarną trwałość ale też w dzisiejszych czasach auta projektują nie pasjonaci, ale chyba księgowi... Co im po aucie, którym przejedziesz 500 000 mil i przez 15 lat nie kupisz nowego?

              Jeśli ten olej mi spieprzy silnik, to będę największym pechowcem na świecie, chcącym jak najlepiej dla silnika...

              @rambo7: Może na prawdę ma sens napisanie jakiegoś takiego tematu z pewnymi informacjami olejowymi, żeby pytania nie powtarzały się w kółko? Jest sporo ciekawych informacji a ja się strasznie dużo dowiedziałem od ostatniej naszej rozmowy, jak pytałem się o dobór oleju.

              Np wiedziałeś że w nowej generacji olejów, zwłaszcza syntetycznych, nie gęstość oleju definiuje, czy olej będzie dobrze ochraniał silnik, ale jego mieszanka dodatków i to jak dobrze płynie po silniku?

              Okazuje sie, że niektóre 0w20 są o wiele wytrzymalsze (np termicznie czy trwałością filmu olejowego) od gęstszych olejów innych producentów, a to dzięki pełnej syntetycznej bazie jak i zarąbistym pakiecie dodatków (które tak na prawde definiują jak dobrze olej smaruje I sprawdza się w wysokich temperaturach)?
              Okazuje się, że nowoczesne silniki sa projektowane pod rzadsze oleje nie tylko dlatego, żeby spalały mniej paliwa, ale również dlatego, że oleje te mogą spełniać lepsze właściwości ochronne. Ostatnio gdzieś przeczytałem od jakiegoś inżyniera, że smarowanie w nowoczesnych silnikach opiera się na doskonałej pompowalności rzadszych olejów - tzn są na tyle rzadkie, żeby dostać się przez cieńsze kanały olejowe a co za tym idzie, dokładniej I lepiej smarują odpowiednie elementy silnika. Obecne silniki też są projektowane troche w innych technologiach, same w sobie stawiają mniejsze opory i nie wymagają takiego smarowania, jak kiedyś. Jeśli napisałem coś, co wiesz albo już o tym mówiłeś albo mi umknęło - to przepraszam

              Jak obadacie np źródła kolesia: https://540ratblog.wordpress.com to zobaczycie ciekawe statystyki. Jest to inżynier mechaniczny, który w wolnym czasie bada sobie właściwości olejów. Przez lata baza danych olejów mu się rozrosła i prowadzi statystyki i ranking tych olejów, które najlepiej znoszą jakiś tam jego test odwzorowujący ekstremalną pracę silnika. Jak obadacie jego statystyki, to okaże się, że w pierwsze dziesiątce są same xw30 i xw20 ALE! To są przeważnie pełne syntetyki z doskonałą domieszką dodatków!

              Źródła:



              Last edited by un hombre; 21-06-2017, 11:56.

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                Jedyna wątpliwość to jakie dodatki stosuje Honda do swoich olejów ale to tajemnica.
                Przecież Honda nie ma fabryki olejów i nie produkuje sobie sama oleju tylko pewnie zleca któremuś z wielkich koncernów olejowych aby taki olej im nalała w ich butelki.. skąd wiesz, czy akurat olej dla Hondy nie rozlewa firma Amsoil... może to być jeden i ten sam czort...
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #38
                  Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  Przecież Honda nie ma fabryki olejów i nie produkuje sobie sama oleju tylko pewnie zleca któremuś z wielkich koncernów olejowych aby taki olej im nalała w ich butelki.. skąd wiesz, czy akurat olej dla Hondy nie rozlewa firma Amsoil... może to być jeden i ten sam czort...
                  W sensie nie Honda, ale firma, której Honda zleca. Zresztą pewnie masz racje, że to też bez znaczenia. Z tego co wiem oleje dla Hondy w Kanadzie są robione przez Petro Canada, w Europie chyba teraz Castrol, w Japoni było Idemitsu i inne. Jeden czort.

                  Comment


                  • #39
                    z tym Amsoilem to chyba tak jak napisałeś sekciarstwo, ktoś tam słyszał, podobno, ja słyszałem, że Amsoil taki dobry nie jest

                    Comment


                    • #40
                      No i dyskusja o wyższości oleju nad olejem nabiera rumieńców

                      Tak jakby nie można było lać do własnego auta co się chce.... ja do aut wymagających API SV rekomenduję Kujawski tłoczony na zimno. I kto mi zabroni???
                      był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
                      jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
                      sigpic
                      http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez ZbyszekS Zobacz posta
                        ja do aut wymagających API SV rekomenduję Kujawski tłoczony na zimno. I kto mi zabroni???
                        Przetestuj i podziel się spostrzeżeniami hehe
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • #42
                          myślałem że tylko ja piszę dużo zatem podziękowanie za poświęcony czas .
                          na wpis #31 nie dostałem odpowiedzi.
                          Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                          Postaram się to wyjaśnić na podstawie tego, co się dowiedziałem ze źródeł Amsoila, wykładów na youtube ich bardziej poinformowanych dilerów jak i innych źródeł w Internecie.
                          to wyjaśnia powyższe tłumaczenie, rozumiem.
                          Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                          Normy API określają twarde widełki
                          Każde Normy. a Normy to Wymagania.
                          Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                          Hondę interesuje, żebyś przejechał bez problemów silnika przez okres 3 lat gwarancji - potem to już Twój problem co z autem będzie się działo.
                          dokładnie tak jak to robią inni a w tym czasie skroić ile wlezie za olej w zamian za ....pieczątkę w książeczce .
                          Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                          Nie zmienia to faktu, że ich silniki mają legendarną trwałość
                          powinno być "miały"... ale zostawmy to.
                          Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                          @rambo7: Może na prawdę ma sens napisanie jakiegoś takiego tematu z pewnymi informacjami olejowymi, żeby pytania nie powtarzały się w kółko?
                          zabieram się do tego jak do skubania jeża, 45 wątków średnio po 400 wpisów.
                          Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                          Jest sporo ciekawych informacji a ja się strasznie dużo dowiedziałem od ostatniej naszej rozmowy, jak pytałem się o dobór oleju.
                          i to jest dla mnie osobiście najważniejsze, dlatego prowadzę "krucjatę" i dlatego mi zależy aby tak to przedstawić by "Jan Kowalski" stojąc przed półką z olejami wiedział co mówią "literki i cyferki" na butelce.
                          Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                          Np wiedziałeś że w nowej generacji olejów, zwłaszcza syntetycznych, nie gęstość oleju definiuje, czy olej będzie dobrze ochraniał silnik, ale jego mieszanka dodatków i to jak dobrze płynie po silniku?
                          Okazuje sie, że niektóre 0w20 są o wiele wytrzymalsze (np termicznie czy trwałością filmu olejowego) od gęstszych olejów innych producentów, a to dzięki pełnej syntetycznej bazie jak i zarąbistym pakiecie dodatków (które tak na prawde definiują jak dobrze olej smaruje I sprawdza się w wysokich temperaturach)?
                          Inżynierowie nad tym pracują, całą sztuka polega na tym balansie oszczędzania a ochrony. Na razie jednak oparte głównie na testach laboratoryjnych. Życie pokazało np w koncernie VW że to nie działa.
                          Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                          Okazuje się, że nowoczesne silniki sa projektowane pod rzadsze oleje nie tylko dlatego, żeby spalały mniej paliwa, ale również dlatego, że oleje te mogą spełniać lepsze właściwości ochronne.
                          nie za bardzo, tak nie jest. Silniki projektowane są nie pod rzadsze oleje, to nie jest prawda. Silniki spalinowe na Europę (np, na Indie nie i na USA nie i na Rosję nie) projektowane są pod kątem emisji spalin - tylko i wyłącznie. i teraz aby spełnić wymagania Emisj Spalin i wymogi Środowiskowe robi się: turbiny, oleje Eko Energy, katalizatory, DPF, Blue systemy, itd itp. i aby to osiągnąć nie da się zrobić tylko na zasadzie dopalenia spalin w silniku z turbo którego wyższa temp spalin pomaga dopalić NOX ale musi być też olej który temu dopomoże, przy okazji nacisk na paliwa alternatywne jak "soki z roślin" czyli % etanolu w PB. Dlatego pytam co to znaczy przewyższa API SN? , bo każdy myśli że to jest, musi być coś super zajebistego extra .
                          To wszytko razem do kupy jest po to aby osiągnąć wyniki dopuszczające dany produkt do sprzedaży. I tylko to.
                          Wiem że ludzie sobie to tłumaczą, bo z niewiedzy inaczej sobie tego wytłumaczyć nie potrafią, a częśc ludzi w ogóle tego nie chce słyszeć... woli "klapy na oczach" i udawać że tego nie ma, zaklinamy rzeczywistość. (tak jak w polityce, niektórym nie przegadasz jak pada, gdy pada).
                          Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                          Ostatnio gdzieś przeczytałem od jakiegoś inżyniera, że smarowanie w nowoczesnych silnikach opiera się na doskonałej pompowalności rzadszych olejów - tzn są na tyle rzadkie, żeby dostać się przez cieńsze kanały olejowe a co za tym idzie, dokładniej I lepiej smarują odpowiednie elementy silnika
                          bardzo wygodna treść jednego ze sprzedawców rzadkich olei, lepiej schodzą i ludzie o to pytają wiec napisał ..co napisał, a że nie napisał wszystkiego to nie szkodzi ważne że brzmi zajebiście.
                          Jaka jest pompowalność oleju rzadkiego i gęstego przy 100stC ? praktycznie porównywalna.
                          Jaka jest cena oleju rzadkiego a oleju odpowiedniego do warunków klimatu - duża.
                          Ile wytrzyma olej rzadki w skrajnych warunkach? - nikt nie wie? są nie normowane Normą ACEA. (polega to na wierze żę dodali dodatków jak trzeba, tak jak dodatku w proszkach Polskich a Niemyckich) Kto niezależny to sprawdza? nikt! Napis Honda powinien wystarczyć i wierzyć. Honda przecież to osobny twór nie mający nic wspólnego z globalizacją .
                          Ile wytrzyma olej o odpowiednim ACEA w skrajnych warunkach? zawsze tyle ile wynosi "sztywna liczba" - dlatego kupujący wie co kupuje, wie czego się spodziewać.
                          Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                          tzn są na tyle rzadkie, żeby dostać się przez cieńsze kanały olejowe a co za tym idzie, dokładniej I lepiej smarują odpowiednie elementy silnika.
                          to oczywiście nie jest prawdą, mechanika płynów tego nie potwierdza, to kolejna "wygodna treść".
                          Wiesz jakie są kanały olejowe w twoim civic?
                          Możesz nie wiedzieć, więc od razu napiszę grube , a same dysze 1,2-1,5 mm a w dieslach 1,8-2,0mm.
                          Nabierz oleju (eko i grubego np 15W-40) do strzykawki i uważasz że nie poleci ?
                          Takie treści piszą ci co już nie wiedza co pisać aby sprzedaż jakoś szła, bo towar nie tani, a badziewny.
                          Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                          Obecne silniki też są projektowane troche w innych technologiach, same w sobie stawiają mniejsze opory
                          moim zdaniem jest dziś dużo więcej elementów ruchomych silnika niż w Golfie z 1988roku dlatego opory są większe, nie mniejsze, czyli oleje powinny być nieco rzadsze.
                          W samych olejach gęstych też zaszły zmiany, dlatego wiele jest testów pokazujących że mimo różnicy w SAE nie ma wielkiej różnicy w płynięciu, ale jest duża różnica w przeznaczeniu.
                          Wracam do pytania, #31 jeśli dasz radę to odpowiedz.
                          Last edited by rambo7; 21-06-2017, 13:44.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Nabierz oleju (eko i grubego np 15W-40) do strzykawki i uważasz że nie poleci ?
                            O tych cienkich kanałach to już się nie chce słuchać, gdzieś ktoś napisał i ciągle to wszyscy powtarzają, a tak na prawdę nawet nie wiedzą jakie są te kanały.. mój test pokazał, że półsyntetyk 10W40 płynie prawie tak samo szybko jak bardzo dobry syntetyk 0W30 w temp. 23st. C a w temp. 100st.C to pewnie płyną tak samo... nie powtarzajcie już tych głupot o gęstych olejach, że się silnik od nich zatyka.. bo to są brednie.. niech każdy sam sobie sprawdzi jak nie wierzy, że oleje W40 płyną bardzo dobrze.. Jedynie na mrozach będzie pewnie większa różnica w szybkości płynięcia w porównaniu do 0W20.. ale jak ktoś np. garażuje auto to w ogóle tego silnik nie odczuje..
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • #44
                              Jeśli mówimy o SAE, to nie ma tu żadnych sporów, tzn. nie mam pojęcia skąd one się biorą, chyba z fobii i braku zrozumienia kryterium SAE. Nagle SAE przestało być SAE i stało się wyznacznikiem gorszości i lepszości co jest całkowitym nieporozumieniem.
                              SAE to nie jest Norma, ani Specyfikacja, to jest wskaźnik - standard, nic więcej i absolutnie nic więcej, a dodam że tabelka - to wykres - grafika, nic więcej .
                              Last edited by rambo7; 21-06-2017, 13:55.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                Jeśli mówimy o SAE, to nie ma tu żadnych sporów, tzn. nie mam pojęcia skąd one się biorą, chyba z fobii i braku zrozumienia kryterium SAE. Nagle SAE przestało być SAE i stało się wyznacznikiem gorszości i lepszości co jest całkowitym nieporozumieniem.
                                Na pytanie w wątku #31 odpisałem podając bardziej ekstremalny przykład - nie spełniali normy API SN przez nadmierną zawartość fosforu w składzie oleju. Ta jedna mała rzecz sprawiła, że nie mogliby się chwalić, iż spełniają normę API.
                                Nie zmienia to faktu, że w oficjalnych porównaniach z innymi olejami (które co jakiś czas wykonują, wyniki są jawne, publiczne) wypadali albo najlepiej albo byli w pierwszej piątce (w zależności od testu).
                                Informacje są podane w źródłach które umieściłem, niestety po angielsku.

                                Nie chcę tutaj prowadzić żadnej debaty nad wyższością oleju X nad Y bo ani nie jestem autorytetem, ani to nie jest do tego temat

                                Mi tylko zależy na tym, żeby autor wątku zdawał sobie sprawę, jak bardzo go łoi obecny serwis na cenie oleju...
                                Last edited by un hombre; 21-06-2017, 14:02.

                                Comment

                                Working...
                                X