Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Maraz Zobacz posta
    Okazuje się, że Honda już nie akceptuje oleju a3 tylko a5, podparłem się instrukcją, a tam ku mojemu zdziwieniu faktycznie jest napisane, że można lać olej tylko A5 0w30 lub 5w30 , oczywiście plus 0w20, zapytałem się a co z 5w40 to oznajmił mi, że takiego mi nie zaleją bo nie ma go w instrukcji.
    powinni go zwolnić za gadanie takich głupot. Czemu nie powie wprost że, zalega mi na magazynie
    Zamieszczone przez Maraz Zobacz posta
    odparł, że poleca i jest bardzo dobry SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W30 A5.
    przynajmniej by wyszedł z twarzą a tak wyszedł na idiotę i do tego pracuje w ASO. Ani nie widział instrukcji i do tego wciska zajebisty olej z magazynu. Ile razy komentowałem takich gości.. szkoda mi klawiatury.
    Zamieszczone przez Maraz Zobacz posta
    Sprawdziłem, ale nie ma nigdzie napisane, że spełnia API SM,SN jest tylko, że ma API SL.
    2 strony wcześniej pisałem, nie sugerujemy się API, traktujemy API jako uzupełnienie, wyznacznikiem jest ACEA. Wracaj do wpisu #372 w tym wątku.
    Zamieszczone przez Blinky Zobacz posta
    Co do oleju mam pytanie do rambo... co Ty bys wlal na swoim miejscu. Chodzi mi o olej 5w30. (...) nie zwrocilem uwagi co jest godne polecenia.
    ja nigdy nie piszę co jest godne polecenia bo to piszą "znawcy z innych for" oni od razu wiedzą co jest najlepsze . Nie widziałeś, czyli dobrze czytałeś bo ja zawsze polecam wybrać olej indywidualnie odpowiednio do własnych warunków użytkowania i odpowiednio do temp. otoczenia. Czyli ACEA i SAE dokładnie pod siebie. Nie wiedząc o twoim stylu jazdy nic, ani warunkach, ani temperaturze otoczenia to nie podejmę się powiedzieć co jest najlepsze. Natomiast zasugerowałeś że: nie jesteś eko, nie jeździsz eko, nie stosujesz oszczędzania paliwa, jednak chcesz wybrać od SAE, 5W-30.
    Ten zakres olejowy to już jest zakres "energy" tak niskie sae już jest samo w sobie olejem energy, i widzisz to w oznaczeniach. Takie oleje częściej występują w gatunkach eko-energy bo bliżej im do takich wymagań. Są też niektóre ACEA A3 ale dużego wyboru nie ma. Co ja bym wlał na twoim miejscu? W związku z tym że jest to silnik z turbiną (silnik z turbo w benzynie pracuje w wyższych temperaturach niż silnik w wolnossącym) to poszukałbym jednak oleju z parametrem 40. U mnie w regionie od maja utrzymują się temperatury nie schodzące poniżej +33stC a nad asfaltem +57stC - tym oddycha silnik, jak mówiłem poniżej parametru 40 nie uruchamiałbym silnika. Natomiast że jest to malutki silniczek, o specyficznej konstrukcji (np. kanały olejowe w tłokach, z powodów odprowadzanie ciepła z tych silników) to ze względu na poprawienie przepływu postawiłbym na SAE 0W. Z powyższego wynika że gdy ja kiedyś kupię taki 1,5T to nie zobaczy innego oleju jak SAE 0W-40, lub SAE 0W-30 i tylko i włącznie z ACEA A3. Innych nawet nie biorę pod uwagę. Jeśli jesteś z Suwalskiego czy Bieszczad poszedłbym w SAE 0W-30 wystarczy. Ja jeżę normalnie, ani nie eko ani nie jak szatan, ale, ja nie chcę się męczyć jak w sytuacji gdy na polu mam +33stC jak teraz bywało nagminnie przez 180 dni że jak potrzebuję pojechać szybko i dynamicznie to wiem że mogę, bez żadnych konsekwencji dla silnika. Do tego 0W bo oleju nie będę musiał zmieniać w zimę czyli zakres SAE najszerszy z możliwych 0W-40. DO tego zdecydowana większość olejów SAE 0W-40 to pełne syntetyki, czyli wybór optymalny czyli najlepszy z możliwych.
    Last edited by rambo7; 23-08-2018, 07:58.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Ja kolejny raz powtórze, ze w instrukcji mojego sedana kupionego w lipcu 2018 {produkcja marzec 2018} oprócz 0w20 sa napisane takze ACEA A5 i ACEA A3, wiec
      nie wiem skad takie rozbieznosci.Nie sadze by "turecki" sedan mial inny silnik. miz "angielski" hatchback".U mnie w serwisie zreszta instrukcji nie chcieli wogole ogladac i niewazne co tam jest napisane tylko powiedzieli, ze leja wyłącznie 0w20 hondowski a jesli bedzie inny, to "w razie czegos" gwarancja moze byc problematyczna.
      Tak ,że instrukcja sobie a życie, serwisy i Honda Europe swoje.Ja zas opieram sie na instrukcji i bede lał acea a3 czy to bedzie 0w30 np. {jesien,zima} czy to 5w30 lub 0w40 {lato}

      Comment


      • Ależ macie szeroki wybór! Super. Poczekajcie, niedługo pojawią się pierwsze GPFy i trzeba będzie bez pytania lać C. I zalegnie cisza...

        Comment


        • Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
          U mnie w serwisie zreszta instrukcji nie chcieli wogole ogladac i niewazne co tam jest napisane tylko powiedzieli, ze leja wyłącznie 0w20 hondowski a jesli bedzie inny, to "w razie czegos" gwarancja moze byc problematyczna.
          napisane dla przypomnienia, więc i przypomnę że też było gadane o tym że niektóre ASO nie opowiadają pierdół i od razu dają do zrozumienia że współpraca będzie się źle układać jak w czasie trwania gwarancji będzie lany olej klienta, zamiast z naszego magazynu. To jest zrozumiałe i proste postawienie sprawy. A nie jakieś chore majaczenie z wywieraniem nacisku niezgodnego z prawem.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Jaki olej silnikowy jest najlepszy? Co to są klasy lepkość i jakości olejów silnikowych? Jak odpowiednio dobrać olej silnikowy do samochodu?


            Wiele to wyjaśnia

            No i jak dotychczasowy użytkownik oleju 0w20 przeczyta te opinie do końca to może choć trochę zmniejszy mu się stres
            Last edited by Lukas; 23-08-2018, 13:00. Powód: Nie piszemy postów pod sobą. Regulamin punkt 2!

            Comment


            • też uważam że to jeden z lepszych artykułów dot. ogólnie olejów. ale wiem do czego zmierzasz , cytat:
              "Wbrew obiegowym opiniom, oleje energooszczędne o niskiej lepkości, np. SAE 0W-20, doskonale chronią silnik także w wysokich temperaturach. Wszystko dzięki w pełni syntetycznym bazom olejowym oraz starannie dobranym dodatkom, które tworzą odpowiedni film olejowy, także w ciepłym klimacie. Jakość oleju natomiast, ukryta jest w specyfikacjach, które spełnia dany olej."
              takiej informacji na tych olejach nie ma! są właściwe, czyli zgodne z ich przeznaczeniem, mowa jest tam tylko w kontekście środowiska.
              w ten sposób jest to zapisane dyskusyjne, bo brakuje kontekstu zamierzenia dot. Wymagań "olej specjalnie zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa". Jasne jest i oczywiste że w przypadku zamiaru oszczędzania paliwa to SAE nie może być inne musi być niskie bo inaczej wyszła by sprzeczność sama w sobie. Zatem niskie lepkości = energooszczędność. I to jest prawda, dla takich zamierzeń olej ten pokrywa cały zakres temperatur jak pokazuje obrazek w instrukcji.
              Natomiast większość osób tłumaczy sobie że jest to "najlepszy olej w celu zmniejszenia zużycia silnika", i tu jest niezgodność pojmowania. Te oleje muszą być nafaszerowane odpowiednimi związkami chemicznymi bo inaczej nie zapewniały by żadnej ochrony powyżej 20stC.
              Niska lepkość to zawsze niski parametr SAE co automatycznie się przekłada na mniejsze opory i co jest pożądane przy oszczędzaniu paliwa.
              Dlatego bardzo dobrze tam jest napisane, chronią silnik w wysokich temperaturach, ale pod warunkiem że oszczędzam paliwo, bo taki jest cel zaprojektowania tego oleju. Dlatego jest to SAE najlepsze, nie ma lepszego dla oszczędzania paliwa. Taki też jest zamysł stworzenia silników Downsizingowych ..jakie stworzyła Honda pod naciskiem Ekologów , małą pojemność relatywnie duża moc, niska emisja z turbo.
              Nikt mi nie powie że oszczędza paliwo jadąc 160km/h, albo gdy wkręca silnik powyżej 3500obr/min.
              Kolejna kwestia to bazy syntetyczne, no i tu jest dyskusyjna sprawa, bo OEM olej 0W-20 jest olejem mineralnym z całą grupą dodatków specjalnych, czyli nie jest syntetykiem, jest minerałem z dodatkami co nie czyni go syntetykiem. Świadczy o tym bardzo szybkie starzenie ("kontrolka zdrowia oleju") i nagła utrata własności po przekroczeniu wysokich temperatur. prowadzenie silnika zgodnie z systemami EKON i i-shift zapewnia nieco dłuższe jego użytkowanie. Jest to na tyle ważne że Honda zdecydowała się wprowadzić ten nadzór aby użytkownik przypadkiem nie przeciągnął interwału wymiany, bo to wprost prowadzi do szybszego zużycia się silnika. Dodatki przeciwzużyciowe nie są wieczne i tracą swoje własności wraz z przebiegiem. O tym z czego jest 0W-20 ktoś już pisał do Honda polska i dostał kartę charakterystyki i wykazano że jest to olej mineralny z gamą dodatków uszlachetniających, co wcale go nie czyni syntetykiem, być może tych dodatków jest więcej niż samej bazy mineralnej, ale to nie ważne, technologia tworzenia olejów ekoenergy dopiero się zaczyna i testerami są użytkownicy, za 10 lat będziemy pisać na forum o wynikach. Oczywiście jedni z definicji mówią że są sportowcy, ale jeżdżą delikatnie, inni mówią że oszczędzają a ganiają ostro. Dlatego zawsze podkreślam cudów nie ma w technice mechaniki, coś za coś, albo eko gdy jestem eko, albo ochrona gdy stawiam na walory silnika, albo kompromis gdy jestem trochę tym i trochę tym... i finalnie to właśnie jest podkreślone w tym artykule.
              Last edited by rambo7; 23-08-2018, 13:06.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Zacząłem czytać i już myślałem, że artykuł będzie do końca wiarygodny, bo fakt, że wiele rzeczy pokrywa się z tym co tutaj piszemy... ale na końcu zobaczyłem coś co spowodowało, że zmieniłem moje zdanie które miałem na początku odnośnie tego artykułu:

                "Wbrew obiegowym opiniom, oleje energooszczędne o niskiej lepkości, np. SAE 0W-20, doskonale chronią silnik także w wysokich temperaturach. Wszystko dzięki w pełni syntetycznym bazom olejowym oraz starannie dobranym dodatkom, które tworzą odpowiedni film olejowy, także w ciepłym klimacie. Jakość oleju natomiast, ukryta jest w specyfikacjach, które spełnia dany olej."

                Szkoda, że nie dodał jeszcze autor: "A słuszność to potwierdza wysoki współczynnik wysokotemperaturowy HTHS mówiący o odporności oleju na ścinanie w wysokich temp."
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • masz takie samo odczucie jak ja, no ale Ty się już od dawna zaliczasz do heretyków.
                  no ale nie mogli napisać (w tym artykule) inaczej, mamy przecież lobby i trendy Ekologiczne, Ekonomiczne i wszystko jest temu podporządkowane. Ten wpis to takie mrugnięcie okiem w "właściwym" kierunku, no bo jak by to wyglądało... powiedzieć że to jest syf? ...no ja sobie tego nie wyobrażam, moim zdaniem bardzo ładnie wybrnęli . Mimo wszystko artykuł pisany przez kogoś kumatego.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    Zacząłem czytać i już myślałem, że artykuł będzie do końca wiarygodny, bo fakt, że wiele rzeczy pokrywa się z tym co tutaj piszemy... ale na końcu zobaczyłem coś co spowodowało, że zmieniłem moje zdanie które miałem na początku odnośnie tego artykułu:

                    "Wbrew obiegowym opiniom, oleje energooszczędne o niskiej lepkości, np. SAE 0W-20, doskonale chronią silnik także w wysokich temperaturach. Wszystko dzięki w pełni syntetycznym bazom olejowym oraz starannie dobranym dodatkom, które tworzą odpowiedni film olejowy, także w ciepłym klimacie. Jakość oleju natomiast, ukryta jest w specyfikacjach, które spełnia dany olej."

                    Szkoda, że nie dodał jeszcze autor: "A słuszność to potwierdza wysoki współczynnik wysokotemperaturowy HTHS mówiący o odporności oleju na ścinanie w wysokich temp."
                    Problem w tym, ze to niekoniecznie jest klamstwo czy herezja...
                    Obecne najwyzszej jakosci oleje 0w20 oparte na bazach syntetycznych potrafia doskonale chronic silnik w bardzo trudnych, czy ekstremalnych warunkach. Problem w tym, ze wiekszosc olejow 0w20 na rynku nie jest najwyzszej jakosci a producentom aut nie zalezy na tym, zeby nalewac super smarowidla do waszych silnikow.

                    Wspolczynnik HTHS - ktorego tak kolega sie czepia - mowi o tym, jak olej radzi sobie z zachowaniem lepkosci w warunkach wysokiej temperatury i wysokiego "stresu" w silniku. Wg opinii wielu, ktorzy na olejach znaja sie od strony technologicznej, HTHS nie dostarcza istotnych informacji jesli chodzi o ochrone silnika przed zuzyciem. W wielu miejscach przeczytac mozna, ze lepkosc oleju nie swiadczy o stopniu ochrony silnika.
                    Wielokrotnie czytalem, że o zdolnosci ochrony silnika swiadczy przede wszystkim baza olejowa i pakiet dodatkow, zawartych w formule. Tak na prawde ten "pakiet dodatkow" ma najwiekszy wplyw na to jak sprawdza sie olej przy ochronie silnika - zawiera on chemie ktora ochrania silnik przed zuzyciem w warunkach ekstremalnego cisnienia.

                    Kolejna informacja, ktora czesto pojawia sie w wielu "wiarygodnych" zrodlach: dopoki w silniku jest zachowane odpowiednie cisnienie oleju i jego odpowiednia ilosc jest dostarczana do walu korbowego, lozysk i innych newralgicznych czesci silnika, dopoty nie powinno dochodzic do jakiegokolwiek zuzycia silnika.
                    Last edited by un hombre; 23-08-2018, 15:32.

                    Comment


                    • IMG_20180823_160534.jpg
                      Wracając do tego co zawiera instrukcja odnośnie stosowania olejów, tak to wygląda w mojej. Wolno stosować tylko a5 i w zależności od warunków eksploatacji auta od 0w30 do 5w30 :-( Nic też nie ma czy to ma być SN, SM, SL, SF czy nawet C3.
                      Last edited by Maraz; 23-08-2018, 19:45.

                      Comment


                      • Widzę, ze masz silnik 1.0 i w instrukcji Acea A5 ja mam sedana z silnikiem 1.5 i w instrukcji zalecane sa ACEA A5 i ACEA A3 czyli "może" dlatego różnice w rekomendacjach?

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Maraz Zobacz posta
                          Wolno stosować tylko a5 i w zależności od warunków eksploatacji auta od 0w30 do 5w30
                          To już sobie sam dopowiedziałeś.

                          Niesamowite... jak można skomplikować prostą rzecz i zdanie z instrukcji.

                          Comment


                          • Może jakby wymienić instrukcję to byłaby wpisana A3... Takie czary.
                            Wtedy byłby szerszy wybór, a to już katastrofa, bo 3 razy więcej olejów do wyboru.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                              Wspolczynnik HTHS - ktorego tak kolega sie czepia - mowi o tym, jak olej radzi sobie z zachowaniem lepkosci w warunkach wysokiej temperatury i wysokiego "stresu" w silniku. Wg opinii wielu, ktorzy na olejach znaja sie od strony technologicznej, HTHS nie dostarcza istotnych informacji jesli chodzi o ochrone silnika przed zuzyciem.
                              A świstak zawijał w sreberka... un_hombre, a myślałem, że ty żeś się nawrócił... pisałem już nie raz co oznacza HTHS, a ty takie bajki piszesz... zobacz niżej czemu czepiam się tego HTHS.. tego akurat ja sobie nie wymyśliłem.. to ze strony MOTULA:

                              LEPKOŚĆ HTHS - Lepkość wysokotemperaturowa HTHS (High Temperature High Shear Rate), zwana także lepkością dynamiczną mierzona jest w mili Paskalach na sekundę (mPa*s) przy 150o C i przy wysokim ścinaniu ślizgu 106s-1 i opisuje zachowanie środka smarnego na poszczególnych elementach silnika: na ścianie cylindra, na łożysku korbowodu, lub na łożysku wału korbowego.
                              Low HTHS 2,9-3,5 mPa*s = obniżona lepkość wysokotemperaturowa, umożliwia mniejsze zużycie paliwa. - a wiec oleje ACEA A1/A5, SAE 0W20, 0W30, 5W30..
                              High HTHS >=3,5 mPa*s = wysoka lepkość wysokotemperaturowa, lepsza ochrona przez ścieraniem/ zużyciem. - a więc oleje ACEA A3 np. 0W30, 5W30, 5W40.

                              Odnośnie oleju 0W20 to nawet w instrukcji jak widzisz wyżej Honda napisała do czego w głównej mierze został opracowany Co ciekawe jego HTHS jest chyba nawet niższe niż 2,9... to co tam w nim tak chroni ten silnik, magiczne dodatki ?
                              Last edited by Grzechu; 23-08-2018, 20:40.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Ha, no to ten powinien być gigant:


                                Nie widziałem nawet takiego zakresu.

                                Comment

                                Working...
                                X