Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    Ktoś tu kiedyś napisał ,ze podobno w 80% silnik zużywa się przy zimnym rozruchu.
    nie tylko tu, bo to są powielane i utarte twierdzenia z lat 80tych , takie tez do dziś przetrwały w świadomości użytkowników. Takich bzdur jest mnóstwo, np. że przejście z półsyntetyka na syntetyk silnik się rozszczelni, albo wypuka, itd. itp ..i tak w kółko i w kółko. Bredni powielanych jest opór.
    Wszystkie oleje SAE w polskim klimacie zapewniają płynięcie w niskich temperaturach. Oleje o SAE 5W od -35stC SAE 0W od -42stC - gdzie masz w Pl takie temperatury? chyba w laboratorium.
    Oleje o SAE 0W są olejami Energy conserving = Oszczędzanie energii. To jest ich zadanie. Nie ma nad czym dyskutować.
    Jeśli by było inaczej to mój silnik z przebiegiem 230tys km od oleju SAE 5W-40 dawno już powinien być zużyty, a nie bierze ani grama mówię o 1,7ctdi. a mrozy kiedyś nie takie były.
    Tak że kolejną rzeczą jest powielanie bredni o zużyciu silnika na zimnym rozruchu. Bardziej bym się tu na waszym miejscu martwił tym, dlaczego Honda wprowadziła chłodzenie w silniku Dowsowzingowym z turbiną za pomocą kanałów olejowych w tłoku, dlaczego tak ważne jest nie przekraczanie interwału na oleju 0W-20 po co wsadzili kontrolkę zdrowia oleju. Silniki nowej generacji są zaprojektowane tak aby spełniać Normy emisji spalin, to jest główny cel dzisiejszej technologii.
    Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    chciałem tylko dodać ,że ten olej hondy 0w20 jest krytykowany jeśli dobrze rozumiem za parametr "20"
    czy to jest pisane specjalnie? bo nie rozumiem dlaczego tak jest to wypaczone.
    Nie, absolutnie nie jest krytykowany! to jest Najlepszy - nie ma lepszego! jest to mistrzostwo świata (teraz lepiej) jeśli chodzi o Energy conserving = Oszczędzanie energii. Jest to olej który najlepiej z gamy olejów pozwala na uzyskiwanie niskiego spalania paliwa. Jak chcesz oszczędzać paliwo, jest to zajebista rzecz, rewelacja.
    Na żadnej informacji na temat tych substytutów olejowych nie znajdziesz zapisu że jest to olej wytrzymałościowy. Nie znajdziesz. Teraz sobie to poukładaj sam. Co to jest do czego i czy najlepszy.

    Wracamy widzę do tematu "olej z innego punktu widzenia" czyli się 100% powielamy, trzeba będzie kończyć, albo otworzyć nowy 176 temat o tym samym.
    Last edited by rambo7; 24-08-2018, 11:58.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Po tych wszystkich wątkach olejowych osobiście przejdę na 0w40 a3/b3 i mam gdzieś co mi Aso powie.
      0w20 to jak dla mnie broń obusieczna, jak dajesz w palnik i jeździsz w upale to może nie smarować dostatecznie, natomiast jak jeździsz eko i zwracasz uwagę na podpowiedzi zmiany biegów, to pewnie jeszcze szybciej się rozpadnie silnik. Co do małego doświadczenia Hondy w turbo, to dla mnie to bzdura, Honda jest największym producentem silników na świecie, a 1,5turbo i 2,0turbo są parametrami najlepsze w swojej klasie pojemności.
      Natomiast nie ma też co szufladkowac kierowców, owszem można tym autem robić wyniki spalania na poziomie 4-5 litrów, ale też można jeździć nim bardzo dynamicznie. Nie rozumiem tylko jednego przecież taki 0w40 też nie podwyższa jakoś spalania w stosunku do 0w20, a jednak ochrona silnika jest nieporównywalnie większa, czy zatem Honda sama sobie strzela w kolano i jest to celowe obniżanie trwałości jednostek w zamian za bycie bardziej eko???

      Comment


      • Ja to już sobie poukładałem bazując miedzy innymi na Twoich wypowiedziach. A wynika z nich, że jak wracam z dalekich podróży trzymając się przepisów drogowych i rzadko przekraczam 3000 tys obrotów/min (to auto tak ma ,że przy takich obrotach nieźle jedzie autostradą) a jazda na zakupy do spokojnych należy to bezpieczny mam ten 0w20 i spalanie cieszy.

        Comment


        • Honda jest największym producentem silników, ale silników wolnossących. Silnik turbo nie był dla Hondy silnikiem "masowym" tak jak dla producentów europejskich np, gdzie od dobrych kilku lat są to ich podstawowe silniki. Nie wiem, czy 1.5 jest wadliwy, nie jest na pewno kontynuacją silników wolnossących. Wiem, że Honda błędy popełnia, skrzynia w Type R, silnik 2.4, ale przyznaje się do tych błędów przyciśnięta do muru i to mocno. Prędzej zrobi lifting auta, albo zmieni zalecenia olejowe.
          0w20 to olej zalecany do Type R. Naprawdę Honda by sobie tak strzelała w kolano, narażała się na uszkodzenia silnika i lała "wodę" do sportowego silnika?

          Comment


          • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
            0w20 to olej zalecany do Type R.
            podwójnie się mylisz, olej zalecany nie tylko do R-type ale do każdego silnika w którym określono jego dopuszczenie. Gdzie jest napisane że zabronione jest oszczędzanie paliwa w silniku R-type? Jeśli użytkownik który na oleju o ścisłym przeznaczeniu korzysta z walorów silnika sportowego no to jest wyłącznie jego sprawą. Kto mu zabroni?
            Na ten temat były rozmowy w ASO (niektórzy koledzy prowadzili) to na pytanie użytkownika R-typa a co będzie jak będę na oleju Energy conserving 0W-20 jeździł na torze? co ze zużyciem silnika?
            - odpowiedź a no ma pan kontrolkę temp oleju.
            Chcesz powiedzieć kolejny raz że olej zaprojektowany w określonym celu o czym pisze wyraźnie w IO jest "do wszystkiego". Masz prawo robić ze swoim silnikiem co chcesz, każdy ma prawo. Ja nie mam nic do tego.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
              natomiast jak jeździsz eko i zwracasz uwagę na podpowiedzi zmiany biegów, to pewnie jeszcze szybciej się rozpadnie silnik. eko???
              No nie, bo 0w20 jest do jazdy Eco, a podpowiedzi zmiany biegów są do jazdy Eco. Chyba się napiję

              Comment


              • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                Po tych wszystkich wątkach olejowych osobiście przejdę na 0w40 a3/b3 i mam gdzieś co mi Aso powie.
                jak człowiek dowie się o rzeczach o których nie wiedział to zmienia się perspektywa pojmowania i definicja lepszości. Moja krucjata nie jest przeciwko olejom Energy conserving. Jest przeciwko niewiedzy.
                Ostatecznie w decyzji wyboru oleju, każdy zrobi co uważa!
                Sprawa jest o tyle interesująca z perspektywy producenta że, zmuszony został (bo sam by nie projektował takiego oleju) do sugerowania i lobowania ekologii co samo w sobie jest pozytywne! każdy z nas chce oddychać czystym powietrzem i nie zejść na raka, to jest jasne.
                Więc najlepiej wmówić (ale całkiem tego robić nie można bo się narazili by na procesy prawne stąd w IO tyle zawiłości) przecież prosto było napisać jedno zdanie "tylko 0W-20" no a tego nie ma! .
                Wiec zasugerować niejasnymi zapisami produkt który będzie kupował klient, i wracał do ASO. Mamy zamknięty obieg olej 0W-20 >> klient płaci >> ASO zyskuje. I tak w kółko. Najlepiej aby tak myślał i się skupił tylko na tym rysunku to wtedy "mamy go"
                Jak tylko...niech tylko klient przywiezie swój olej to się zaczyna (w większości ASO) uprawianie procederu nacisku na klienta, i pojawiają się: "zaleca", "gwarancja", "ciężka współpraca", takich słów używa serwisant. Czy to jest czyste zagranie? to po jaką cholerę tyle się napisali w tej instrukcji?
                Do ASO czy Hondy było pisane wielokrotnie o oleje, i bełkot a nie odpowiedzi przychodziły. Czy ktoś napisał do Hondy "po cholerę tyle o oleju? czemu nie napisaliście tam jednego zdania?"
                Nie słyszałem odpowiedzi na tak zadane pytanie, ciekawe co by odpisali?
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Jak widać co ASO to obyczaj. Ja w środę byłem na wymianie oleju, przyjechałem ze swoim LIQUI MOLY Synthoil Longtime 0W-30 i nie było żadnego problemu. Zalali panowie cały baniak 5L, a 1L który miałem dodatkowo został nietknięty.

                  Comment


                  • Tutaj:https://www.zmienolej.pl/forum/jak-w...ju-silnikowego
                    stary,ale moim zdaniem też wartościowy artykuł o olejach.
                    Z tego artykułu zaciekawił mnie fragment o olejach lekkobieżnych - czyli ACEA A5.
                    Zrzut ekranu 2018-08-24 o 13.35.11.jpg

                    Może nie taki zły ten A5 ,zalecany do japońskich silników ,gdzie olej musi być rozprowadzony wąskimi kanalikami w różne miejsca.Czy film olejowy w wysokich temperaturach zrywany jest we wszystkich elementach układu smarowania ,czy chodzi raczej tylko o gładzie cylindów? Tam powierzchnia pomiędzy tłokim a gładzią cylindrów jest największa?

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      A świstak zawijał w sreberka... un_hombre, a myślałem, że ty żeś się nawrócił... pisałem już nie raz co oznacza HTHS, a ty takie bajki piszesz... zobacz niżej czemu czepiam się tego HTHS.. tego akurat ja sobie nie wymyśliłem.. to ze strony MOTULA:

                      LEPKOŚĆ HTHS - Lepkość wysokotemperaturowa HTHS (High Temperature High Shear Rate), zwana także lepkością dynamiczną mierzona jest w mili Paskalach na sekundę (mPa*s) przy 150o C i przy wysokim ścinaniu ślizgu 106s-1 i opisuje zachowanie środka smarnego na poszczególnych elementach silnika: na ścianie cylindra, na łożysku korbowodu, lub na łożysku wału korbowego.
                      Low HTHS 2,9-3,5 mPa*s = obniżona lepkość wysokotemperaturowa, umożliwia mniejsze zużycie paliwa. - a wiec oleje ACEA A1/A5, SAE 0W20, 0W30, 5W30..
                      High HTHS >=3,5 mPa*s = wysoka lepkość wysokotemperaturowa, lepsza ochrona przez ścieraniem/ zużyciem. - a więc oleje ACEA A3 np. 0W30, 5W30, 5W40.

                      Odnośnie oleju 0W20 to nawet w instrukcji jak widzisz wyżej Honda napisała do czego w głównej mierze został opracowany Co ciekawe jego HTHS jest chyba nawet niższe niż 2,9... to co tam w nim tak chroni ten silnik, magiczne dodatki ?
                      Grzechu, ja pisze z pokora i przytaczam opinie innych, ktorzy na olejach sie znaja. Mam na mysli inzynierow, ludzi budujacych silniki, specow ktorzy te silniki odbudowuja, mechanicy zespolow motorowych a konczac na tych, ktorzy oleje testuja...

                      Baza olejowa to tylko polowa sukcesu (a moze nawet i mniej).

                      O skutecznosci obecnych olejow decyduja przede wszystkim "dodatki", czyli chemia. Dzieki tej chemii najlepsze oleje tak skutecznie czyszcza silniki, ochraniaja przed zuzyciem w ekstremalnych temperaturach czy np ochraniaja przed korozja.
                      Last edited by un hombre; 24-08-2018, 14:05.

                      Comment


                      • widzę że jest potrzeba zdefiniowania pojęcia "olej lekkobieżny".
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Oleje lekkobieżne to wszystkie oleje do samochodów osobowych. Definicja olejów lekkbieżnych nie jest zarezerwowana dla olejów o niskiej lepkości.
                        chyba to jest za trudne by zrozumieć? nie wiem jak pisać prościej, że nie idzie tego zrozumieć?
                        Oleje A5 to nie jedynie oleje lekkobiezne, takimi też są A3 A1 C3, C2, wszystkie które są do samochodów osobowych. To nie jest teak że lekkobieżny to A5 a A3 to "cięzkobieżny".

                        Haloo uwaga.
                        Czytać po polsku trzeba umieć ale aby to zrozumieć to trzeba wiedzieć że są oleje o SAE 5W-30 ale np. o Normie ACEA E7. I taki olej już nie jest lekkobieżny, bo nie jest on do samochodu osobowego!
                        Ktoś ostatnio podnosił sprawę olej w TIR, też ma SAE 5W-30 i jakoś daje radę w temperaturze +33stC. no a jak ma nie dać jak to nie jest olej lekkobieżny a specjalna formuła do silników wysokoobciązonych,
                        Np do autobusu https://www.castrol.com/pl_pl/poland...-5w-30-e7.html

                        Czyli to co jest w tym skanie to bla, blanie... normalnie mało kto to prawidłowo rozumie. Ta treść odnosi się do wszystkich olei do silników w samochodach osobowych a nie konkretnie do danej Normy A5 czy A1 czy innej.
                        Dlatego mówię, strona "zm" jest bogata w treści, ale ten co to wkleja pojęcia o oleju nie ma, super prezentacje ma ta strona ale bardzo słabe kompetencje, tam liczy się rozpoznawalność i sprzedaż.
                        Więc A5 nie jest zły, jest bardzo dobry, Wymagania jakie postawiono dla tego oleju zostały określone przez wymogi środowiskowe, i zajebiście ten olej spełnia swoją rolę do której został przeznaczony.
                        Nie ma tu znaczenia czy kanały cienkie czy grube, Wymagania A5 ma konkretne, Wymagania A3 ma konkretne i wymagania 0W-20 nienrmowany ma konkretne. Każdy z nich ma Wymagania zgodne z przeznaczeniem i w swojej roli dany olej spełnia swoją rolę doskonale.

                        edit. krótki artykuł o olejach SAE 5W_40. https://nocar.pl/blog/wszystko-co-po...o-oleju-5w-40/
                        (Jasiek68) przeczytaj pierwsze zdanie na temat Luqui Moly TOP TEC 4100 5W-40 w kontekście "jakiego biegu" on jest .
                        Last edited by rambo7; 24-08-2018, 14:26.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Oleje A5 to nie jedynie oleje lekkobiezne
                          Wiem,wiem,wiem! Napisałem tylko o A5 ,bo tu piszemy przede wszystkim o olejach do X-gen.Żaden C3 czy C1 ACEA A7 nie jest zalecany do silnika 1.5T X-gena.
                          ale ten co to wkleja pojęcia o oleju nie ma
                          Rambo nie irytuj się!Z całym szacunkiem ,ale nie dam rady przeczytać 16649 Twoich postów ,bo nie o to mi chodzi , a na olejach nie znam się rzeczywiście. Wiem tyle ,co przeczytam w necie ,a ten pomieści WSZYSTKO!
                          Ale nie łykam wszystkiego jak młody pelikan ,co na forach mędrkowie piszą ,bo zwyczajnie nie sposób tych mądrości zweryfikować. To samo dotyczy wklejonego przeze mnie artykułu.To jest strona sklepu z olejami i mam świadomość ,że intencją niekoniecznie musi być tylko szerzenie wiedzy.
                          Jeszcze odnośnie mojego posta,to na końcu jest znak zapytania,a to oznacza,że pytam.

                          Jasiek przepraszam za irytację, zrozumiałem przekaz ale z ułożenia palców na klawiaturze wyszło nieco inaczej .
                          r7.
                          Last edited by rambo7; 26-08-2018, 12:42. Powód: edit

                          Comment


                          • Zamieszczone przez radekr Zobacz posta
                            Jak widać co ASO to obyczaj. Ja w środę byłem na wymianie oleju, przyjechałem ze swoim LIQUI MOLY Synthoil Longtime 0W-30 i nie było żadnego problemu. Zalali panowie cały baniak 5L, a 1L który miałem dodatkowo został nietknięty.
                            Napisz chłopakom ile zapłaciłeś za wymianę, bo jak ja napisałem ze 50zł to nie wierzyli a byłeś chyba w ASO w Olsztynie prawda?

                            Comment


                            • Tak, 50zł za wymianę oleju, 75zł za wymianę płynu hamulcowego i 60zł za filtr oleju.

                              Comment


                              • Także widzicie Panowie, na mazurach 50zl wymiana oleju a w innych salonach 150zl, nie czaję

                                Comment

                                Working...
                                X