Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zamieszczone przez Maraz Zobacz postaNo i tak człowiek siedzi, czyta, szuka tego jedynego najlepszego oleju do swojej Hondy, proszę Was o radę, znalazłem dwa oleje jeden jest A3 a drugi A5 obydwa mają SN, SM, którego byście polecili:
https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnik...-oil-asl-3784l
To nie są złe oleje, ale masz nowe auto, nowy silnik, lepiej byłoby kupić coś, co wprost spełnia wymagania określone instrukcją obsługi.
Tak w skrócie: AMSOIL to amerykańska firma, która nie poddała się (nieobowiązkowym) testom określającym normę ACEA. Większość firm poddaje się weryfikacji tej po to, bo łatwiej było sprzedać produkt na rynku europejskim. W Europie posługujemy się bowiem ACEA a nie API. Czyli mamy oleje do benzyn A1, A3 bądź A5. Jakie normy spełniają te oleje nikt nie wie, bo AMSOIL nie poddał się badaniom.
I tu druga sprawa: skoro się nie poddał, to bzdurą jest to co jest napisane na "specyfikacji produktu". Myślę, że to ludzie z tego sklepu bądź dystrybutor to sobie na oko dopisali. Ale na oko to chłop umarł. Zwłaszcza, jak ma się nowe auto na gwarancji. Do tego w drugim oleju jest ubaw po pachy, bo jest podane, że spełnia A5 ale dla Forda A1. To już jest totalna zabawadr Jeckyll and mr Hyde???
Last edited by chromaticall; 20-08-2018, 21:57.
Comment
-
Last edited by kajojek; 20-08-2018, 22:00.
Comment
-
Zamieszczone przez kajojek Zobacz postahttps://www.kolegaberlin.pl/product-...a-5W40-4L.html
i jeszcze zostanie na drugą wymianę jak poszukasz deczko taniej
Ile wchodzi oliwy do 1,5T?
Comment
-
Jako ciekawostkę sprzed kliku dni. Poziom wiedzy specjalistów z dużej sieci na temat olejów :
Ja: Witam. Proszę olej firmy X 5W30 A3 lub A5
On: Oczywiście. Proszę poczekać. Mamy taki oczywiście. Proszę.
Ja: Hm , ale to jest olej C3, prosiłem o A3 lub A5
On: No tak, ale C3 to jest wyższa norma od A i B, mam pan lepszy olej po prostu
Ja: Ale wie pan że to tak nie działa, w tym wypadku wyższa literka w alfabecie nie oznacza że olej jest lepszy tylko ma inne zastosowanie
On: Eeee no nie wiem, chce pan ten czy nie.
Ja: Proszę o specyfikacji A3 .
ON: Hmmm, jak pan chce. Ale będzie na jutro.
Ja OK.
Comment
-
Zamieszczone przez kajojek Zobacz postaNiecałe 4 litry, może nawet 3,5. Baniak 4 litrowy zupełnie styka, bo po wymianie jeszcze zostało.
A 5w40 czy 0w40 czy 5w30 są dziesiątki w standardzie A3.:
Zamieszczone przez prezesjm Zobacz postaJako ciekawostkę sprzed kliku dni. Poziom wiedzy specjalistów z dużej sieci na temat olejów :
Ja: Witam. Proszę olej firmy X 5W30 A3 lub A5
On: Oczywiście. Proszę poczekać. Mamy taki oczywiście. Proszę.
Ja: Hm , ale to jest olej C3, prosiłem o A3 lub A5
On: No tak, ale C3 to jest wyższa norma od A i B, mam pan lepszy olej po prostu
Ja: Ale wie pan że to tak nie działa, w tym wypadku wyższa literka w alfabecie nie oznacza że olej jest lepszy tylko ma inne zastosowanie
On: Eeee no nie wiem, chce pan ten czy nie.
Ja: Proszę o specyfikacji A3 .
ON: Hmmm, jak pan chce. Ale będzie na jutro.
Ja OK.
Rozmowa była ze sprzedawcą a nie ekspertem olejowym. Może człowiek skończył socjologię zarządzania rynkami trzciny cukrowej trzeciego świata, nie znalazł pracy i robi co może, żeby nie utonąć.... To norma. Tylko własną wiedzą i koledzy na forum
Last edited by chromaticall; 20-08-2018, 22:51.
Comment
-
Zamieszczone przez chromaticall Zobacz postata specyfikacja podana przez sklep internetowy to jedna wielka bzdura. Opis czyta się jak opowieść sensacyjną...
Zamieszczone przez prezesjm Zobacz postaciekawostkę sprzed kliku dni. Poziom wiedzy specjalistów z dużej sieci na temat olejów, fachowcy - sprzedawcy.
Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Amsoil absolutnie nie jest pod jakimkolwiek wzgledem olejem problematycznym, chyba ze w Polsce dla Januszy z serwisów samochodowych.
W USA jest to jeden z najlepszych olejow, uzywanych zarowno w "muscle car", ogromnych pick upach jak i wysokoobrotowych silnikach o malych pojemnosciach - jak Honda. Wystarczy wspomniec, ze sporo zespolow rajdowych uzywa Amsoila SS w swoich autach! SS - nie z serii Dominator do sportow motorowych, ale SS...
Amsoil nie jest ogromna firma, maja maly budzet marketingowy i nie zobaczysz ich w tv. O jakosci tego oleju swiadcza za to np testy laboratoryjne setek użytkownikow, ktorzy swoje zuzyte probki wysylaja na analize do profesjonalnych laboratoriow. Rezultaty? Zawsze najmniejsze ilosci metali swiadczacych o zuzyciu silnika.
Rozumiem, ze problemem moze byc brak "certyfikacji" Amsoila z ACEA i tez mialem z tym mala zaglostke. To bylo ich tlumaczenie jak pytalem o te sprawe w zeszlym roku:
"Amsoil decyduje sie nie certyfikowac wielu swoich olejow samochodowych, gdyz nie jest to wymaganiem wobec utrzymania gwarancji producenta silnika. Certyfikacja oleju, w wielu przypadkach, wymaga udostępnienie pewnych 'zastrzezonych' informacji (pewnie chodzi o sklad oleju), których Amsoil nie życzy sobie ujawniać. Poza tym, certyfikacja oleju wymaga od producenta nie zmieniania składu oleju, co uniemożliwiałoby Amsoilowi zmiany i usprawnienia składu np Signature Series. W przypadku gwarancji samochodowych, użycie oleju który spełnia i/albo przewyższa specyfikacje ACEA nie wpływa na utratę gwarancji silnika."
No coz, kazdy niech sobie to tlumaczy jak chce. Ja zalewam SS 0w30 odkad moj Civic mial 3000 km, w chwili obecnej mam nastukane okolo 23000. Poziom oleju się nie podnosi ani nie maleje, silnik nie brzmi juz jak by mial wyzionac ducha (jak przy 0w20 z fabryki). Boli mnie tylko ze musze go wymieniac co 10-12 tys wg wskazan komputera, no ale coz - takie czasy.
Olej ten z jakichs przyczyn jest problematyczny w Polsce, nigdzie nie czytalem o "problematycznosci" Amsoila za granica.
Comment
-
Pewnie, że AMS jest OK. Jego problematyczność to tak jak napisałeś: brak określenia ACEA. Czyli nie spełnia warunków postawionych w instrukcji. W razie jakiegoś dupnięcia ASO na 100% się do tego przyczepi i będzie trzymać jak rzep psiego ogona.
Natomiast tłumaczenie firmy, że tajemnica składników, że konieczność nie zmieniania składu oleju... No, to naciągane. 99% firm decyduje się ujawnić to ściśle tajne/poufne i nie zmieniać składu oleju przez dłuższy czas żeby mieć certyfikat ACEA a AMSOil nie. No, to ciekawostkaNo ale to już inna para kaloszy. Z chęcią zaleję - ale po gwarancji
Comment
-
Wkręć 1.5t Civica na fabrycznym 0w20 do 6k obrotow. Potem zalej olej 0w30 I znow wkrec na 6k obrotow pare razy. Jesli nie uslyszysz roznicy w brzmieniu silnika, to trudno.
Dla mnie Civic z fabrycznym brzmial tak tragicznie, ze balem sie go wkrecac na wysokie obroty I jezdzic dynamiczniej. Autentycznie!
Po zmianie oleju na 0W30 brzmial jak zupelnie inny silnik. Nie mam teraz skrupulow jezdzic autem dynamiczniej I w wyzszych zakresach obrotow.
Ba, nawet na biegu jalowym slychac roznice! Ale ja to ja, ja jestem tak pokrecony ze w swoich autach zawsze slyszalem jakis nowy, nieznany mi dzwiek, a to skrzypniecie, szelest czy zmiana tonu silnika
Racja, w przypadku awarii silnika ASO w pierwszej kolejnosci bedzie pewnie obwinial niefabryczny olej - taki swiat. Beda musieli jednak to po pierwsze udowodnic a po drugie mozesz liczyc na pomoc prawnikow Amsoila.
Moje rozumowanie bylo takie, ze wole poniesc te minimalne ryzyko I zagwarantowac sobie bezproblemowe dzialanie silnika na czas posiadania tego auta - niezaleznie czy to 20 czy 200 000. Nie mam wplywu na trwalosc samych czesci silnika czy tego, jak Honda go zaprojektowala, jednak moge sobie zagwarantowac maksymalnie dobre smarowanie I cisnienie oleju niezaleznie czy stoje w korku w miescie przy 30 stopniach czy paluje auto na niemieckiej autostradzie.
Nie wiem czy tlumaczenie Amsoila jest naciagane. Wydaje mi sie jednak, ze ma to jakis sens bo jesli chca miec przewage jakosciowa nad o wiele bogatsza I wieksza konkurencja - to musza uwazac co upubliczniaja.
Z drugiej strony kazdy moze taki olej kupic I sobie przebadac pod wzgledem skladu, wiec diabli ich wiedzaLast edited by un hombre; 21-08-2018, 15:56.
Comment
-
Nie nerwuj się,za parę lat (jak dotrwasz i forum nie padnie) to napiszesz "a nie mówiłem nie lejcie tego " w tematach typu "pije olej,pomocy"
albo "coś puka,pomocy!" czy nawet "kupię silnik"
Szkoda prądu na walkę ze ślepą wiarą w dobre intencje producentów .
Znajdą miliony powodów,zalinkują bzdety,wkleją tabelki ,jeszcze będą Cię uświadamiać i pójdą zalać wodę.
To jest jak za czasów inkwizycji,wtedy też DJ -ami byli nieodpowiedni ludzie a masy klaskały.
Comment
-
Zamieszczone przez un hombre Zobacz postaWkręć 1.5t Civica na fabrycznym 0w20 do 6k obrotow. Potem zalej olej 0w30 I znow wkrec na 6k obrotow pare razy. Jesli nie uslyszysz roznicy w brzmieniu silnika, to trudno.
Dla mnie Civic z fabrycznym brzmial tak tragicznie, ze balem sie go wkrecac na wysokie obroty I jezdzic dynamiczniej. Autentycznie!
Comment
-
I jak zwykle przy tematach olejowych człowiek jest tak wygłupiony, że już nic nie wie ;D Jako zwykły Kowalski posiadający w końcu wymarzone auto chce go zalać czymś najlepszym dla jego silnika, a znalezienie tego "Świętego Grala" w olejach graniczy z cudem. Miałem wcześniej styczność z olejem Shell w swoim ostatnim aucie i niestety silnik miał tendencje do jego "picia" (150 ml na 1000km) a po zmianie na Motula nie brał już ani 1 ml do wymiany. Chodzi o to, że właśnie nie chcę eksperymentować tylko zalać to co będzie ten silnik chronić zarówno na krótkich odcinkach po mieście jak i przy szybkiej jeździe poza miastem, w sumie szukam tego jedynego oleju już jakieś dwa miesiące i jak już wydaje się, że znalazłem do wracam do punktu wyjścia.
Comment
Comment