Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeszcze 1,6thp nie poprawili??? Brawa dla bmw, tak jak 2,0 245KM i 4,4 450KM. Już nawet 3,0diesel to już nie to samo co kiedyś, chyba obecnie najbardziej awaryjna marka, czego przykładem jest model f10.

    Comment


    • 1.6 THP jest niepoprawialny. Technicznie nie da się tego naprawic. Tak twierdzi moj mechanik.
      Nie da sie poprawic braku cisnienia na zimnym silniku na napinaczu i łańcuchu.
      Jedyne co mozna robic to nie ruszac od razu (poczekac az cisnienie oleju złapie) i wymieniac olej co 15 tys km.
      Generalnie 1.6THP to niewypal.
      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

      Comment


      • Skąd ta opinia o f10? Mieliśmy w firmie od nowości 520d 5 lat i 150 tys km, nic się nie popsuło...
        508 mega fajna, tylne światła,jak mustang

        Comment


        • Zamieszczone przez Burton Zobacz posta
          Skąd ta opinia o f10? Mieliśmy w firmie od nowości 520d 5 lat i 150 tys km, nic się nie popsuło...
          508 mega fajna, tylne światła,jak mustang
          W F10 był już mocno poprawiony diesel N47. Najgorsze to lata 2007-2009. Główny problem do łańcuch rozrządu, umieszczony od strony skrzyni biegów. W starych wersjach nie dojeżdżał 100.000 km w poprawionych i przy skróceniu interwałów olejowych, robi 200-250.000 km. Sprzedaliście auto w dobrym momencie :-) 2.0 turbo benzyna miały natomiast poważne problemy z układem smarowania ( słynna akcja fabryczna BMW wymiany pomp oleju). Generalnie wniosek jest jeden: 1.6 THP i pozostałe silniki BMW z wadami to celowe działanie firmy. Dokładnie ten sam kaliber co pierwsze 1.4 TSI.

          Pozdrawiam
          Łukasz
          Last edited by uki145; 25-02-2018, 14:40.

          Comment


          • Zamieszczone przez uki145 Zobacz posta
            Generalnie wniosek jest jeden: 1.6 THP i pozostałe silniki BMW z wadami to celowe działanie firmy. Dokładnie ten sam kaliber co pierwsze 1.4 TSI.
            A jaki cel ma firma w wypuszczaniu awaryjnego silnika ?


            Ps. Kiedys czytałem, ze 1.6THP i 1.4TSI to to samo zewnetrzne biuro projektowo-inzynierskie....
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • Celem jest zwiększenie dochodów.Czy to 1.4 TSI czy 2.0 N47, silniki psuły się jakoś dziwnie po zakończeniu gwarancji i do dzisiaj generują spore zyski. Co ciekawe, dla wysypu wadliwych silników różnych marek najlepsze były właśnie lata 2007-2008. Wtedy to odnotowano pierwsze problemy z łańcuchami rozrządu w silnikach Mercedesa i wtedy też powstała wisienka na torcie usterkowości, czyli Subaru Boxer Diesel. Nie chcę tworzyć teorii spiskowych ale może to nawet była zmowa producentów aut.

              W BMW cały słupek do n47 kosztuje 25.000 PLN, a sama wymiana łańcucha około 8.000 PLN w nowych wersjach, w starych trzeba jeszcze kupić cały wał korbowy. Subaru sprzedaje wadliwe bloki z tłokami i wałem za 26.000 PLN.

              Pozdrawiam
              Łukasz

              Comment


              • 180km w dieslu na 508 to za mało, przyspieszenie pewnie około 8.5s, a to przecież najmocńiejszy silnik diesla w ofercie, poprzednik 508 tez nie miał mocnych silników.
                W Genewie debiutuje produkcyjna wersja Lexusa UX, ma byc hybryda i 2.0 turbo. Ma to bazować na płycie Toyoty CHR, jak tam wsadzą 2.0 turbo 240km to może być ciekawie, cięższy Nx robi z tym silnikiem setkę w 7s. Lexus chcę cześć tortu "mały mocny suv", Mercedes Gla, Q30/XQ30, Bmw X1. Lexus się właśnie "posuął z ceną" Nx-a żeby tego tanio nie sprzedawać UX. Na logikę ten Ux powinien być tańszym od Nx-a, który obecnie kosztuje 140-150tyś.
                Last edited by Jozin; 25-02-2018, 16:12.

                Comment


                • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                  180km w dieslu na 508 to za mało, przyspieszenie pewnie około 8.5s, a to przecież najmocniejszy silnik diesla w ofercie, poprzednik 508 tez nie miał mocnych silników.
                  Faktycznie mały wybór silników, porównując np z paletą Audi, ale porównując z Xgen to wcale nie jest źle. Dla mnie np. 8.5 s do setki w zupełności wystarczy. Cena zadecyduje, aktualny model kosztuje praktycznie tyle co Passat i poza jakością materiałów wykończeniowych niczym się nie wyróżnia w klasie, na dodatek ma relatywnie wysoki spadek wartości.

                  Co myślicie o Alfie Giulia? Napęd na tył, wielowahacz z przodu i z tyłu. Oczywiście to zupełnie inna półka cenowa (ostro pojechali w górę, żeby konkurować bezpośrednio z BMW). Jednak przy wysokim spadku wartości 5 letnia, używana Giulia powinna mieć cenę zbliżoną do 5 letniego Xgena. Ktoś brał to auto pod uwagę jako alternatywę dla Hondy?

                  Pozdrawiam
                  Łukasz

                  Comment


                  • Niestety auta włoskie i francuskie mają olbrzymie utraty wartości i to wystarczający powód, żeby ich nie kupować chyba, że na min 10 lat....

                    Comment


                    • Nie ufalbym alfie pod względem awaryjności, wiem że powielam slogany i mądrości ludowe, ale mimo wszystko nie zaryzykowalbym przy w sumie dużej konkurencji (audi, bmw, mercedes, infiniti, lexus).

                      Comment


                      • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                        Nie ufalbym alfie pod względem awaryjności, wiem że powielam slogany i mądrości ludowe, ale mimo wszystko nie zaryzykowalbym przy w sumie dużej konkurencji (audi, bmw, mercedes, infiniti, lexus).
                        To zależy od punktu widzenia. Ja kupuję zawsze auta używane i w takim przypadku wysoki spadek wartości jest dla mnie korzystny. Natomiast co do samej Giuli, to tam jest wszystko nowe, szczególnie całkowicie aluminiowy 2.2 diesel na łańcuchu rozrządu. Taka sama niewiadoma co do trwałości jak nowe silniki Hondy. Alfa 159 i Giulietta to całkiem trwałe auta, to zupełnie inna liga niż 147/156. Włosi pokazali więc, że potrafią zrobić dobry samochód.

                        Łukasz

                        Comment


                        • Zamieszczone przez uki145 Zobacz posta
                          Natomiast co do samej Giuli, to tam jest wszystko nowe, szczególnie całkowicie aluminiowy 2.2 diesel na łańcuchu rozrządu. Taka sama niewiadoma co do trwałości jak nowe silniki Hondy. Alfa 159 i Giulietta to całkiem trwałe auta, to zupełnie inna liga niż 147/156.
                          No nie wiem. Ja już niestety słyszałem (ale źródła nie pamiętam:/), że Giulie trzymają poziom jakości typowy dla Alfy niestety. Ubolewam, bo sam się jakiś czas temu nad tym autem zastanawiałem. A czy 159 jest trwała... hmmm. Mam kolegę w pracy, który miał 159. Miał ją z 5 lat, od nowości z salonu. Przez ten czas popsuło się w niej właściwie wszystko co tylko się dało. Ostatni rok jej nie widziałem na oczy, bo po prostu już przestała generalnie jeździć. Sprzedał ją niedawno za jakieś totalne grosze. Może miał pecha, nie wiem....

                          Comment


                          • Nie taka sama jak nowe silniki w Hondzie, prześledź sobie ostatnie 25 lat, ile wadliwych silników wypuściła Honda??? Żadnego.A Alfa??? Prawie wszystkie, oprócz jtd i 1,4turbo. A alfa 159 całkiem trwała, ale do Accorda nie ma co porównywać. Każdy robi jak uważa, ale bardziej bym zaufał Psa czy Renault niż Alfie. A co do kupowania używanych, to czasem okazje bokiem wychodzą.

                            Comment


                            • Alfa robi nadal zawodne auta, interesowałem się Gulią, czytałem po forach, psuje się. Co do Puga to chyba nie jest tak źle. W tym wątku ktoś wklejał tabelki dokładnych wyliczeń utraty wartości poszczególnych marek, zaskakująca była właśnie wysoka pozycja Peugota, niska utrata wartości, reszta Francuzów już niestety szybko traciła na wartości.

                              Comment


                              • spotkać na polskich drogach Giulię to jak w totka trafić :-) powiem szczerze - nie widuję tej włoszczyzny w ogóle :-)

                                Panowie - jeszcze raz w kwestii GPF w Civicu 2018 (przynajmniej w pierwszych modelach 2018) - otrzymałem dziś odpowiedź od Pana Krzysztofa Dobrzańskiego, który z kolei otrzymał info od pracownika fabryki Honda ze Swindon UK - cytuję: "W fabryce w UK pracownicy nic nie wiedzą (o filtrze), więc na tym etapie produkowany jest na linii bez filtra"...
                                Last edited by Daro31; 25-02-2018, 20:51.

                                Comment

                                Working...
                                X