Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Giulię widziałem w sobotę w Warszawie. Śmieszne jest to, że ja jestem z Poznania a ona była na poznańskich blachach :-)

    Co do trwałości to w rodzinie jest jedna 156 od nowości, Freemont, ja miałem Cromę. Z naszych, rodzinnych, oraz różno-forowych doniesień jawi się obraz wielkiej rozbieżności jakości.
    Alfa, Fiat, niezawodność każdego egzemplarza może być diametralnie różna. Jedni jeżdżą autem 200tys km bez najmniejszej awarii, innym taki sam model częściej stoi w serwisie niż jeździ.
    I tu jest niebezpieczeństwo, że można wdepnąć. Japończyki może i psują się czasem ale niewielkie jest niebezpieczeństwo wdepnięcia w jakieś solidne bagno.

    Comment


    • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
      Nie ufalbym alfie pod względem awaryjności, wiem że powielam slogany i mądrości ludowe, ale mimo wszystko nie zaryzykowalbym przy w sumie dużej konkurencji (audi, bmw, mercedes, infiniti, lexus).
      Poprzednio miałem Giuliettę od 2011 do 2017,przejechałem nią 70 tys. km, jedna drobna usterka na gwarancji dot. sterowania lusterkami i po gwarancji usterka klamki wewnętrznej i to wszystko. Kupiłem nową za ok.75 tys zł, sprzedałem za 40 tys. Salon Hondy dawał śmieszne pieniądze, po wystawieniu ogłoszenia w otomoto, nie mogłem opędzić się od telefonów sprzedałem błyskawicznie.Z tego widać, że nie do końca z tymi alfami tak źle jak to przedstawiacie. Byłem z niej zadowolony lecz przyszedł czas na zmiany i teraz jeszcze bardziej jestem zadowolony z Hani.

      Comment


      • Znajomy ma Guilie, kupioną jeszcze jako egzemplarz po demonstracyjny - więc można by pomyśleć że jednak jakieś będą problemy niedługo. Póki co bez usterek, poprzednio miał Mito i tam już wychodziły pojedyncze rzeczy.

        Comment


        • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
          1.6 THP jest niepoprawialny. Technicznie nie da się tego naprawic. Tak twierdzi moj mechanik.
          Nie da sie poprawic braku cisnienia na zimnym silniku na napinaczu i łańcuchu.
          Jedyne co mozna robic to nie ruszac od razu (poczekac az cisnienie oleju złapie) i wymieniac olej co 15 tys km.
          Generalnie 1.6THP to niewypal.
          Dziwne to bo PSA chyba nie miała w ofercie 180KM i 225KM... Czyli mają wadliwa jednostę ale brną w nią i wyciskają moc nawet na 225KM?

          Comment


          • Ten silnik wystepuje od kilku lat w wersji nawet 272 KM (Peugeot RCZ i 308 GTI)
            Tak wiec modele 180KM czy 225 KM to zadne wysilenie
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • Zamieszczone przez darforstop Zobacz posta
              Poprzednio miałem Giuliettę od 2011 do 2017,przejechałem nią 70 tys. km, jedna drobna usterka na gwarancji
              Właśnie. Nie taki diabeł straszny jak go malują. Jeśli więc nowa mechanika się sprawdzi, to Giulia może być niezłym kąskiem na rynku wtórnym...,o ile oczywiście ktoś ją wcześniej kupi jako nową za cenę Mercedesa C ;-);-) Nie generalizowałbym więc. Przed kupnem przez Fiata, Alfa miała silniki dobre i trwałe. Opinię zepsuły Twin Sparki 16v i zawieszenia 147/156 oraz ich elektryka.

              Co do 1.6 THP to niestety łańcuch rozrządu nie jest jedynym problemem. Żrą olej na potęgę, pada osprzęt, wariują czujniki, szybko osadza się nagar na zaworach. Na dodatek zdarzają się pęknięcia tłoków, poza zakutym 272 KM. Generalnie masakra. VW przynajmniej odrobił lekcję i poprawił TSI, w Peugeocie tylko drobne zmiany, ale do dzisiaj usterki 1.6 są w pełni powtarzalne.

              Pozdrawiam
              Łukasz
              Last edited by uki145; 26-02-2018, 20:28.

              Comment


              • Jednak to nie ich silnik, tylko BMW

                Comment


                • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                  Ten silnik wystepuje od kilku lat w wersji nawet 272 KM (Peugeot RCZ i 308 GTI)
                  Tak wiec modele 180KM czy 225 KM to zadne wysilenie
                  Też fakt

                  A BWM ich używa? Czy dali PSA gotowe rozwiązanie a sami zapomnieli to słabe?

                  Ile on tego oleju pije?
                  Last edited by logigamer; 27-02-2018, 10:40.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez logigamer Zobacz posta
                    A BWM ich używa? Czy dali PSA gotowe rozwiązanie a sami zapomnieli to słabe? Ile on tego oleju pije?
                    To cała seria silników 1.4-1.6 wolnossące i 1.6 Turbo. Montowane głównie w Mini i starych Bmw 1(bez turbo). 1.6 Turbo tylko w Cooperze S. W bawarskiej marce te sam problemy.

                    Zalecanego oleju 5w30 nowy silnik brał od 1 do 3 litrów na 10.000 km( w zależności od stylu jazdy). Z przebiegiem zjawisko się pogłębia.

                    Pozdrawiam
                    Łukasz

                    Comment


                    • Ciekawe jak jest teraz, bo do 2015 w tych THP trochę rzeczy się psuło... trochę ... LINK

                      Comment


                      • W wątku było coś o nowym CRV i dostępności w lecie. Az tak dobrze nie bedzie

                        Pierwsze dostawy modelu CR-V wyposażonego w 1,5-litrowy silnik benzynowy VTEC TURBO spodziewane na jesieni tego roku. Modele hybrydowe znajdą się w ofercie Hondy na początku 2019 r.
                        Hybryda na bazie 2.0 iVTEC w cyklu Atkinsa z dwoma elektrykami. Na razie nie podali mocy, ani hybrydy ani TB

                        Produkcja CRV na EUDM ma byc w Japonii, podobnie jak HRV po FL. Zdaje sie EU ostatno zniosła cło na auta z JP.
                        Last edited by filipfm; 01-03-2018, 11:41.

                        Comment


                        • Panowie,mam takie pytanko do użytkowników trzech ostatnich generacji.
                          Gdzie jest większy przeskok w jakości, komforcie, prowadzeniu,ogólnie pojętej sprawności i nowoczesności auta.
                          Pomiędzy 8 a 9 gen.
                          Czy teraz między 9 a 10 gen?

                          Comment


                          • IX gen to lifting VIII. X gen to zupełna nowość od zawieszenia przez wymiary i silniki. Generalnie spory skok do przodu w stosunku do IX, komfort, dynamika, pozycja za kierownicą te 3 cechy najbardziej się wyróżniają.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Oli Zobacz posta
                              Panowie,mam takie pytanko do użytkowników trzech ostatnich generacji.
                              Gdzie jest większy przeskok w jakości, komforcie, prowadzeniu,ogólnie pojętej sprawności i nowoczesności auta.
                              Pomiędzy 8 a 9 gen.
                              Czy teraz między 9 a 10 gen?
                              Cześć.

                              Niestety VIII i IX gen to pojazdy, które poza stylistyką, niezłym 1.8 i praktycznością wersji 5d nie wyróżniają się niczym szczególnym. Nie powiem, że to najgorsze Civici w historii, byłoby to bowiem niesprawiedliwe, ale za mało tutaj cech typowych dla marki. Stąd porównać ten model można bezpośrednio z Renault Megane i Peugeotem 307/308, które są dużo tańsze. Jak napisał przedmówca, IX to odgrzewany kotlet, moim zdaniem próba przeczekania gorszych czasów. Samą stylistyką wersji 5d nie pojedziesz. Za dużo jest natomiast w tych autach wad, które nie pasują do image Hondy, a mam tu na myśli przede wszystkim średnie zawieszenie i żenujący lakier. Kwestii jakości X nie mogę skomentować, bo za słabo to auto znam.

                              Natomiast temat szeroko pojętej jakości jest ciekawy i niestety względny :-).

                              Pozdrawiam
                              Łukasz

                              Comment


                              • 8 gen to była rewolucja.
                                Super diesel 2.2 jak na tamte lata, no i wystarczajacy 1.8. Genialny design deski rozdzielczej. I do tego funkcjonalny.
                                Wygląd zamiatał wszystko co było na rynku. Absolutny top tamtych czasow.

                                9gen nic ciekawego nie wniósł poza wyeliminowaniem bolączek 8 gen (zmiekczyli zawias, dostosowali design). Tak naprawde to był duzy lifting. Zmian konstrukcyjnych nie było.

                                10 gen to nowa platforma, nowe silniki, nowy zawias, nowy design, lepsze wyciszenie.
                                Niestety jakościowo na tle rynku jest tylko poprawnie, a w kategori tapicerki wręcz fatalnie.
                                Rewolucji na tle konkurencji brak. Po prostu 10 genem Honda dogoniła konkurencję.
                                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                                Comment

                                Working...
                                X