Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dla mnie cx-5 ma świetny design, ale komfort lepszy mam w Civicu x gen, a bardziej rodzinna jest cr-vka. Jak już przy Mazdach jesteśmy, to wolałbym 6 w kombi niż szczudlaka.

    Comment


    • No cóż. CX 5 to przecież podłoga z trójki. Wielkie to nigdy nie będzie.

      Comment


      • i 130 koła minimum z kieszeni, żeby coś tam miał i jakoś wyglądał :-) Mazda rabatów nie daje... dla mnie bez sensu...

        Comment


        • Na szybko z neta: "CX-5 zbudowano na nowej płycie podłogowej Mazda Skyactiv platform, którą dzielił z Mazdą 3 oraz 6.". Wytłumaczcie lamerowi co to znaczy płyta od trójki w dobie płyt modularnych.

          Comment


          • Zamieszczone przez mocny Zobacz posta
            Na szybko z neta: "CX-5 zbudowano na nowej płycie podłogowej Mazda Skyactiv platform, którą dzielił z Mazdą 3 oraz 6.". Wytłumaczcie lamerowi co to znaczy płyta od trójki w dobie płyt modularnych.
            CX5 i 3ka ma taki sam rozstaw osi.

            Comment


            • Zgadza się, 270cm. Dla porównania mazda 6 kombi 275 cm. Hrv 263 cm. Ilości miejsca hrv nie neguję, ale warto przytoczyć te liczby.

              Comment


              • Mazda aby tylko nie z 2 litrowym benzyniakiem. I koniecznie trzeba pamiętać by nie składać za często lusterek.
                Last edited by Matez; 13-02-2018, 16:20.

                Comment


                • Zamieszczone przez Matez Zobacz posta
                  Mazda aby tylko nie z 2 litrowym benzyniakiem. I koniecznie trzeba pamiętać by nie składać za często lusterek.
                  Zabrzmiało tajemniczo... Jakieś konkrety?
                  Co z silnikiem jest nie tak?
                  A te lusterka maja wadę, czy moze przy złożonych łatwiej wpiąć sie w magistrale CAN???

                  Comment


                  • Mechanizm składania lusterek lubi się popsuć. Po 2 FL naprawili większość usterek, lusterka, stelaż fotela itp.
                    Co do silinka to nie słyszałem żeby było problemy z nim. Chyba chodziło, że z 2.0 nie jest to rakieta.

                    Comment


                    • 2,0 przede wszystkim w cx5 rakietą nie było w chwili debiutu w 2011 roku, dzisiaj w dobie turbo jest po prostu zawalidroga. W cx3 i w 3 jest to fajny oldschool, w 6 zaczyna irytować, a w cx5 jest już kiepsko.

                      Comment


                      • A więc tak silnik 2.0 ma jedną zasadniczą wadę nie chce jechać za to lubi hałasować wyjąc na wysokich obrotach, i jako auto rodzinne jest niebezpieczny bo ciężko tym cokolwiek wyprzedzić szczególnie jak na pokładzie jest więcej jak 1 osoba. Ok porównywalna moc jak w civicu 1.8. Co do lusterek mają też jedną zasadniczą wadę. Mechanizm składania/rozkładania pierdzieli się średnio raz w roku lub co kilka tyś km. Skutkuje to tym że lusterko się nie rozkłada lub nie składa. O ile się nie składa to pół biedy o tyle gdy się nie rozkłada to już problem szczególnie gdy jest to lusterko pasażera. Od co taki gwarantowany bonus od mazdy bo nie znam osoby, która w tej marce nie miała by tego problemu, sam wymieniałem w m6 już 2 krotnie a samochód ma lekko ponad 2 lata i niecałe 30 tyś km. Taka drobna wada konstrukcyjna, z którą mazda nic nie zrobiła od 2012 roku bo chyba liczy na napiwki po gwarancji, koszt naprawy ok 1000 zł. Co do kradzieży to cóż, trzeba mieć pecha w Warszawie albo układy ze złodziejami. Na moją się nikt jeszcze nie połasił. Ogólnie mazda ma jedną zaletę, ładnie wygląda i to chyba na tyle.


                        Co do poprawy mechanizmu lusterek to ściema. Podobno dalej się wysypują niestety właśnie między innymi w najnowszych cx5. Jeśli poprawili lusterka tak samo jak wyciszenie w m6 po 1 lifcie to nie poprawili wcale . Osobiście mam m6 a rodzice civica x 1.5 cvt i w życiu nie zamieniłbym hondy na mazde. Jedyne co mnie drażni w nowym civicu to słaba jakość twardych plastików (rysują się), klekotanie z bagażnika na nierównościach (nie wiem co to), trochę słabe wyciszenie (tylko na tylnich siedzeniach). Cała reszta na plus dla hondy, nawet miejsce w bagażniku pomimo, że u siebie mam kombi to wchodzi mniej gratów od civica w hb (głębokość bagażnika w.hondzie większa).

                        Aha no i ubezpieczenie m6 2 letniej w pakiecie dilerskim PZU w grudniu wyszło ok 5800 zł zniżki max
                        Last edited by Matez; 13-02-2018, 19:40.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Matez Zobacz posta
                          A więc tak silnik 2.0 ma jedną zasadniczą wadę nie chce jechać za to lubi hałasować wyjąc na wysokich obrotach, i jako auto rodzinne jest niebezpieczny bo ciężko tym cokolwiek wyprzedzić szczególnie jak na pokładzie jest więcej jak 1 osoba. Ok porównywalna moc jak w civicu 1.8.
                          Aha no i ubezpieczenie m6 2 letniej w pakiecie dilerskim PZU w grudniu wyszło ok 5800 zł zniżki max
                          Zastanawiam się o jakim silniku 2,0 piszesz. Bo 2,0 silnik w "Trójce" ma niezłego kopa (8,2 do 100/h), niebo lepszego od hondowskiego 1,8 i co najlepsze - takiego samego jak hondowskie 1,5 turbo. Tyle, że trzeba go kręcić jak każdego wolnossaka. Wyprzedanie tym silnikiem to sama przyjemność No ale jeśli sam silnik jest w CX5 to faktycznie to nie jedzie. Nie ma prawa... Pomijając to: kasa, jaką trzeba wyłożyć na ubezpieczenie oraz polityka cenowa Mazdy (dostałem rabat 500 zł do auta za 87000)spowodują z czasem, że Mazda stanie się jeszcze bardziej niszowym autem niż Honda czy Mitsu.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                            No ale jeśli sam silnik jest w CX5 to faktycznie to nie jedzie. Nie ma prawa...
                            Nie jest sam,jest też skrzynia biegów,półosie,sprzęgło itd... i da się tym jechać. Jak by był sam silnik,to rzeczywiście jechać nie będzie

                            Comment


                            • Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
                              Nie jest sam,jest też skrzynia biegów,półosie,sprzęgło itd... i da się tym jechać. Jak by był sam silnik,to rzeczywiście jechać nie będzie
                              Dałby radę !

                              Comment


                              • Zastanawiam się o jakim silniku 2,0 piszesz. Bo 2,0 silnik w "Trójce" ma niezłego kopa (8,2 do 100/h), niebo lepszego od hondowskiego 1,8 i co najlepsze - takiego samego jak hondowskie 1,5 turbo. Tyle, że trzeba go kręcić jak każdego wolnossaka. Wyprzedanie tym silnikiem to sama przyjemność No ale jeśli sam silnik jest w CX5 to faktycznie to nie jedzie. Nie ma prawa... Pomijając to: kasa, jaką trzeba wyłożyć na ubezpieczenie oraz polityka cenowa Mazdy (dostałem rabat 500 zł do auta za 87000)spowodują z czasem, że Mazda stanie się jeszcze bardziej niszowym autem niż Honda czy Mitsu.[/QUOTE]

                                Nie widziałem nigdzie żadnego testu, w którym 2,0 165KM w trójce robiła setkę w 8,2. Ten silnik naprawdę nie odbiega daleko (jeśli w ogóle) od r18, a porównywanie go do 1,5turbo 182KM jest bez sensu. Zrobili pomiary w auto świat do 100 i 160: Civic 8,2; 18,0 Mazda 3 165KM analogicznie 9,1; 22,1, stymze zarówno w jednym jak i w drugim do setki wyszło im marnie, więc realnie Hondą setkę manualem robi się ok 7,7, a mazdą najlepszy jaki widziałem to 8,5, im wyżej tym przewaga jest większa dla 1,5turbo. Elastyczność to już miazga. 165KM w 3 nie da rady 1,5tsi w golfie ani 1,4turbo 150KM w astrze, więc póki będą się zapierac nogami i rękami żeby nie wsadzac turbo, to będą tracić większość klientów.

                                Comment

                                Working...
                                X