Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • BEZ dodatkowego zaśmiecania tematu .... który wybrać olej z tych (3) ?
    Do Honda Civic 1.8 140PS ponad 200 tkm
    Firmy olejarskie podają - rekomendacja 0W-30 do tego silnika ... nie lepszy będzie w naszych warunkach zimowo/letnich 5W-30 lub 5W-40 ??

    hgfdd.jpg
    jtjyu.jpg
    hdyhetyhet.jpg
    Last edited by Bartek_75; 06-08-2017, 14:20.

    Comment


    • Każdy będzie lepszy od 0W30 . Jeździłem ostatnio na Motulu. Nie narzekam. Teraz zmieniłem na shell, tylko z tego względu, że jest w 4 litrowej bańce, a Motul w 5L i dużo mi zostało po wymianie i dolewkach, więc 4 litry mi wystarczy. Wychodzi oczywiście też taniej, a parametry są podobne.

      Comment


      • Zwróć uwagę, że ten Total z obrazka jest Synthetic technology a dwa pozostałe są Full Synth. To trochę co innego. No i jak Pablo napisał: po kiego Ci litr dodatkowy. To nie Golfina czy inny Audik. Nie potrzebujesz aż tyle na dolewki

        Comment


        • Zamieszczone przez ASz
          Jeżeli chodzi o mnie to ja nie wlałbym żadnego oleju ze zdjęć - jestem "fanem" innych lepkości....
          Możesz podpowiedzieć jaki olej jaka lepkość.... "uczę" się dopiero tego silnika - pzdr

          Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
          Zwróć uwagę, że ten Total z obrazka jest Synthetic technology a dwa pozostałe są Full Synth. To trochę co innego. No i jak Pablo napisał: po kiego Ci litr dodatkowy. To nie Golfina czy inny Audik. Nie potrzebujesz aż tyle na dolewki
          Rozumiem ale może silnik będzie łykać olej ... będzie na dolewkę
          Mam zalany Castrol 5W-40 więc może delikatna zmiana na 5W-30 jak poleca Castrol PL

          htccv.jpg
          Last edited by rambo7; 07-08-2017, 06:48. Powód: po sobie stosuj edycję.

          Comment


          • Bartek_75, olej dobieramy:
            1. odpowiednio do własnych warunków użytkowania.
            2. odpowiednio do warunków temperatury otoczenia.

            Nie sądzę by ktoś na forum znał odpowiedzi na te zagadnienia lepiej niż Ty sam. Proponuję poczytaj wcześniejsze wpisy. Nie możesz sugerować się podejściem innych, bo nie zawsze ono jest dobre.
            przykładowo:
            Zamieszczone przez ASz
            Jeżeli chodzi o mnie to ja nie wlałbym żadnego oleju ze zdjęć - jestem "fanem" innych lepkości....
            jeśli znasz warunki użytkowania i temperaturę otoczenia kolegi j/w i są identyczne i znasz je i wiesz w jakich warunkach i jakim stylu użytkuje auto kolega, to jak najbardziej możesz używać równorzędnego oleju.
            Każdy powinien mieć swoją ulubioną lepkość dobraną pod swoje warunki. Nie zawsze to co jest dobre dla innych jest tak samo dobre dla ciebie. Nie zawsze to co dobre dla ciebie jest dobre dla silnika.
            Zapytałeś o oleje wskazałeś 3. Odpowiedź wyczerpującą udzielił chromatical.
            Wątek jest długi ale wątków olejowych nie brakuje w żadnym temacie, zapoznasz się to na pewno znajdziesz odpowiedzi i właściwe podejście do wyboru oleju.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • ... a jednak się odzywasz "na tym forum" , dodam tylko że olej zapewniający ochronę w ciężkich warunkach pracy silnika wcale nie ma gorszych własności smarnych przy częstych startach, to trochę naciągane, te kwestie dyskutowaliśmy, były czasy kiedy mocno była ta kwestia podnoszona, ale od tego że często silnik jest uruchamiany na krótkich dystansach wcale się nie psuje szybciej! , nie ma takiego przypadku.
              Oleje 0W-30 są olejami stricte ekonomiczno ekologicznymi. Oleje 5W-x są nimi również. Różnice w płynięciu są praktycznie żadne, różnice w składzie dość znaczące. SAE 0W -35stC, SAE 5W -30stC, w praktyce w PL nie ma znaczenia. W obecnych temperaturach lata drugi człon ma zdecydowanie większy wpływ na zużywanie silnika, ale niektórzy to pomijają. Jednak jeśli ktoś nie upala silnika, jeździ oszczędnie, to nic nie powinno się stać.
              Last edited by rambo7; 07-08-2017, 10:46.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Serdeczne dzięki panowie za konkretne podpowiedzi ,ogólnie za info w temacie
                Kupiłem i zalałem silnik olejem SHELL HELIX ULTRA 5W-40 FULL SYNTETYK + FILTR MANN - Olej (3) na zdjęciu
                Pzdr i dzięki

                Comment


                • Bo to dobry i tani olej. Po co się doktoryzować nad miejscami po przecinku, skoro można kupić wystarczajaco dobry olej i zmieniać go częściej. Olej się zużywa, lepiej go cześciej zmieniać niż kupować hiper-super olej, który po 10 kkm i tak zmieni swoje parametry.

                  Comment


                  • Tylko, że większości kierowców ten drogi po prostu się nie kalkuluje. Kalkuluje się chyba tylko tym naprawdę bogatym.
                    Honda Hybrid 3,4L/100km
                    sigpic
                    https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                    Comment


                    • Każdy robi jak chce
                      Ja słyszałem, ze tester lodów ma pozłacaną łyżeczkę do ich testowania. Dzięki temu smak metalu nie zmienia smaku lodów. I ja się z tym stwierdzeniem zgadzam. Natomiast w domu korzystam ze zwykłych łyżeczek ze stali nierdzewnej i to mi wystarcza. Niemniej nie mam łyżeczek aluminiowych bo maja wstrętny smak.
                      Tak wiec jedni wybierają złoto inni stal a inni nie zwracają na to uwagi i tez sa zadowoleni. Natomiast smakosze uznają mój wpis za świętokradztwo i mają też rację.
                      Podobnie z olejem. Można wlewać tylko estry, można wybrać środek, a można też pojechać do salonu i zdać się na ich wybór, czyli o zgrozo olej Shell AM-L C3 do silnika benzynowego.

                      Comment


                      • Jak może się opłacać komuś kto robi do 50 000 km rocznie i zarabia góra średnią krajową ? Rozumiem jak ktoś zbija kokosy i robi duże przebiegi to szkoda mu czasu często jeździć na wymianę i wtedy to się kalkuluje bo może rzadziej wymieniać. W innym przypadku nijak się to nie kalkuluje. Wymiana co 10 000 km oleju za 200 -300 zł nie daje żadnego efektu w porównaniu z tańszym olejem.
                        Honda Hybrid 3,4L/100km
                        sigpic
                        https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                        Comment


                        • Zamieszczone przez ASz
                          Tym, którzy naprawdę dbają o silnik a nie tylko o tym gadają na forum (w wątkach olejowych), na pewno to się kalkuluje i... opłaca.
                          ja dbam o swoje silniki i nigdy nie przepłacałem za oleje i mam non stop zimne starty i to szczególnie w okresie zimy (i do tego diesel) i mam ponad 200tys km na liczniku i kompletnie nie sprawdza mi się teoria że jak naleję drogi olej to będzie lepiej, nie będzie, lepiej już być nie może skoro przez 15tys km oleju mi nie ubywa 15 letnie auto zapina licznik i dynamicznie pracuje jak nowy. To co mi ten olej za 300zł ma dać? konkretnie co on daje?
                          Ja wiem że człowiek lepiej się czuje jak wyda 300zł niż 120zł, jasne... tylko co z tego konkretnie wynika? prócz tego że mam 200zł mniej w kieszeni?
                          Skoro taki PAO jest taki wspaniały to czemu nie zaryzykujesz jazdy na nim 30-50tys km one do tego są! tylko wymiana co 15 tys? czyli kasa w kanał.
                          mówiąc krótko: kto bogatemu zabroni ... to też jest "standard".
                          Last edited by rambo7; 09-08-2017, 07:20.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Skoro taki PAO jest taki wspaniały to czemu nie zaryzykujesz jazdy na nim 30-50tys km one do tego są!
                            oczywiście przy takich operacjach konieczna jest wymiana filtra oleju co 10-15 tyś max.
                            Innymi słowy oleje mogą być LL ale nie filtry.
                            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                            Comment


                            • Ten droższy olej, czyli na lepszej bazie olejowej ( Estry, czy tam PAO ) ulega wolniejszemu utlenianiu, a więc teoretycznie dłużej powinien "utrzymać" swoje właściwości jakie miał pierwotnie.. Więc jeśli ktoś robi rocznie np. 20tys.km na dobrym oleju to mógłby go zmieniać raz na rok wydając przy tym te 250zł.. Jeżdżąc zaś na słabszym oleju z tym samym rocznym przebiegiem, należałoby się go zmienić już 2x w roku.. a więc również wydać te 2x po 120zł + filtr i wychodzi na to samo. Tylko, że czy rzeczywiście ten słabszy olej ulega również 2x szybszemu zużyciu.. bo jeśli tak, to wychodzi na to samo w obydwu przypadkach.. nie chce mi się wierzyć, że jak cena jest 2x większa to i olej jest 2x żywotniejszy ale tego to chyba się już nie dowiemy.. tylko można znowu gdybać... Osobiście czuję się lepiej jak mam wlany olej za 200zł ale i tak zmieniam go co 15-16tys.km.
                              Last edited by Grzechu; 09-08-2017, 10:56.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez ASz
                                A jak jest naprawdę? Jeśli producent przewidział serwisowanie auta w trybie LongLife, to nie widzę powodu żeby z tego rezygnować.
                                z szacunkiem piszę by nie było, albo za krótko żyjesz, albo za mało śledzisz co się dzieje w świece olejów. Prowokacja? Koncern VW zrezygnował z koncepcji interwałów 30tys km i olejów LL, poczytaj.

                                Zamieszczone przez ASz
                                Większość nowoczesnych samochodów wymaga olejów wykonanych w niskich lepkościach,
                                nie można pisać w taki sposób ...to jest manipulacja!
                                "Większość nowoczesnych samochodów wymaga /bzdura! absolutnie nie wymaga!/ olejów wykonanych w niskich lepkościach,"
                                Powinno być napisane:
                                "Większość nowoczesnych samochodów zmuszana jest do olejów wykonanych w niskich lepkościach," - ze względu na ekologię! a nie ze względu na zabezpieczenie silnika.
                                "Wpływ wysokiej temperatury na olej nie pozostaje bez wpływu na jego jakość czy stopień degradacji."
                                Zamieszczone przez ASz
                                Im wyższa jakość oleju, tym lepiej radzi on sobie z warunkami panującymi w silniku. Zastosowanie oleju o niższej jakości, mimo jego częstszej wymiany, mocno obniży stopień ochrony samego silnika.
                                dokładnie tak! tylko pytanie stawiane 15000 razy co to jest "Jakość?". To kolejna manipulacja... w rozumieniu "jakości" facet w cale nie miał na myśli technicznej wytrzymałości, a wymaganie.
                                Chyba że uważasz że oleje wytrzymałościowe są gorsze od olejów LL, jeśli tak, no będzie to bliskie herezji.

                                Proponuję dać luz, bo najgorzej jest gdy posiadający zbyt małą wiedzę laik nie rozumie przekazu "fachowca od sprzedaży" który pisze tak że sam w to nie wierzy, ale musi, a inni to czytają. To jest porostu bełkot... tam krzty tego co ma być w przekazie nie ma. Są spec. szkolenia dla działów sprzedaży aby umieć pisać jak to jest pisane. Potem kopiują sprawniej mniej sprawnie inne "popularne sklepy olejowe" i już jest całkowita kaszanka z głowie czytającego.
                                Asz, proszę nie róbmy z wątku kolejnego wątku... starczy. Dajmy szansę Tematowi.

                                Zamieszczone przez ASz
                                Nie ma olejów LongLife. LongLife to tryb serwisowania silnika.
                                Asz proszę albo się nie wypowiadaj tak stanowczo bo się narażasz na śmieszność, to Twoje? albo podaj autora ... albo nie podawaj, nie chcę go znać. prowokacja?
                                część wpisów będę odbierał jako prowokację bo inaczej nie idzie tego skomentować. Adama zupełnie inaczej odebrałem.

                                edit:
                                są specjalne wymagania dla olejów LL jeśli na opakowaniu Danego Oleju jest taka informacja j/n to olej jest z "gatunku LL" i to nie jest żadna filozofia czy "tryb serwisowania".
                                BMW Longlife-98 (BMW LL-98)
                                Special long-life engine oil, approved by BMW. Also meets ACEA A3/B3, API SJ/CD, EC SAE 5W-40. Usually required for BMWs manufactured before MY 2002. Obsolete since 2009.
                                BMW Longlife-01 (BMW LL-01)
                                Special BMW approval for fully synthetic long-life oil. Product meets ACEA A3/B3 and API: SJ/CD EC-II. Usually required for BMWs built after MY 2002. Can also be used where a BMW Longlife-98 oil is recommended.
                                BMW Longlife-01 FE (BMW LL-01 FE)
                                Fully synthetic long-life oil with fuel economy properties. Oils meeting this specifications must have a low HTHS viscosity to meet the manufacturer's fuel economy requirements. These oils are only suitable for the following engines: N1x, N2x, N54, N55, N63, N74.
                                BMW Longlife-04 (BMW LL-04)
                                Special BMW approval for fully synthetic long-life oil. Viscosities are SAE 0W-30, 0W-40, 5W-30 and 5W-40. Usually required for BMWs equipped with a diesel particulate filter (DPF). Can also be used where a BMW Longlife-98 or BMW Longlife-01 oil is recommended.
                                BMW Longlife-12 (BMW LL-12)
                                Special motor oil for certain approved gasoline engines and the following diesel engines only: Nx7K1, Nx7U1, Nx7O1 from model year 2013. Not suitable for engines with 2 or 3 turbos.
                                BMW Longlife-14+ (BMW LL-14+)
                                Special motor oil for the following gasoline engines only: N20, Bx8 from model year 2014. Not allowed for diesel engines.

                                Skoda się wycofała ze stosowania filozofii LL jak klienci zatarli kilka silników.
                                Normy:
                                VW 506.01 - oleje LL do diesla wymiany co 60.000.km.
                                VW 507.00 / 504.00 - oleje low saps do diesla wymiany co 30-50 tys.km.
                                Dexos2 - co 50.000.km
                                Dexos1 - co 300.000.km
                                MB 229.51 / 229.3 - do 25000km.

                                Tak się składa że większość na większości olejów znajdziemy przynajmniej jedną z Norm LL, i dlatego Adam to nazwał "tryb serwisowania". Od warunków uzytkowania zależy czy wymienisz go wcześniej czy później.
                                Last edited by rambo7; 09-08-2017, 13:34. Powód: edycja 1.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X