Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • wątki olejowe mają to do siebie że nie są czytane, ale każdy lubi coś napisać powielać x razy to samo jak np. pytanie o tą tabelę, ja już pisałem chyba na ten temat za 25 razy. (576 wpisów tylko w tym wątku ...kto to czyta?! ).
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Proponuję skompaktowanie wszystkich wątków do kilku kartek, rzeczywiście powielane są tabelki ta z castrola już dawno była.
      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

      Comment


      • A zobaczcie, że w rozpisce do Civiców Type R zalecany jest olej o SAE 5W30, nie 0W20, czyżby chodzi o lepszą ochronę silnika ?
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Ja mam zalany Castrolem Edge 5w30 i po przejechaniu 13 tys. dolalem ta resztę co została w 4 litrowej butli podczas zalewania silnika :-)
          Co do koloru oleju po przejechaniu tych km. to kolor ciemno złoty ;-) nie czarny czy brązowy Wiec olej raczej dobry dla silnika :-)

          Comment


          • Witam, mam taką historię a jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem w tym temacie. Kupiłem hondę w tamtym roku i przyszedł czas wymiany oleju, przeglądnąłem historię z faktur, od dwóch lat został zalany 10w40 czyli półsyntetyk przy przebiegu 80000 i pytanie po co? Teraz nie mogę wlać 5w40 bo to syntetyk. Co robić? Lać 10w40 dalej czy coś kombinować? Dodam, że nie znam się na tym zupełnie

            Comment


            • Zamieszczone przez tuna_nh Zobacz posta
              od dwóch lat został zalany 10w40 czyli półsyntetyk przy przebiegu 80000
              Ale z faktur wynika, że to półsyntetyk ? czy z Twojej oceny, że jak 10W40 to musi być półsyntetyk ? Jak silnikowi nic nie dolega, nie bierze nie wiadomo ile oleju, nie masz wycieków, normalnie pracuje, to lej spokojnie 5W40 full syntetyk i jazda! Oczywiście olej o specyfikacji zgodnej z informacją na ten temat w instrukcji.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Dokładnie jak pisze kolega wyżej Sam jak kupiłem Honde była zalewana 10W60, ja zmieniłem na 5W50 i nie ma żadnego problemu
                Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                sigpic

                Comment


                • W fakturach napisane Motorol 10w40 LL wnioskuje, że półsyntetyk po wartościach. Mam.jl ą od roku i oleju nie bierze, nic nie dolewałem. Nie wiem czy kombinować czy po prostu lać teraz 10w40 i już... amechanik, który będzie dzisiaj zmieniał olej odradził przechodzenie z 10 na 5 czyli rzadszy...

                  Comment


                  • Zamieszczone przez tuna_nh Zobacz posta
                    W fakturach napisane Motorol 10w40 LL wnioskuje, że półsyntetyk po wartościach. Mam.jl ą od roku i oleju nie bierze, nic nie dolewałem. Nie wiem czy kombinować czy po prostu lać teraz 10w40 i już... amechanik, który będzie dzisiaj zmieniał olej odradził przechodzenie z 10 na 5 czyli rzadszy...
                    Ja bym na Twoim miejscu zmienił olej i lał albo 0w30 , 5w30.Zastosował dobrą płukankę do silnika np. Millersa czy i Liqui Moly i wlał olej inny niż 10w40 minerał. Warunki w polsce są optymalne na 0w30 czy też 5w30... Nawet 0w20
                    Last edited by Przemek82; 19-07-2017, 08:08.

                    Comment


                    • Ten 0W20 nie nadaje się do zwykłej cywilnej jazdy tylko do pałowania w wyścigach, nie mówię, że zły ogólnie, bo to świetny olej tyle że szybko straci swoje właściwości tak samo jak oleje o dużych zakresach 10W60 czy 5W50 tak samo ten 0W20 do rajdów nadaje się do silnika, ale na krótko. Zalałbym go ale tylko na sezon.
                      Źródło karta produktu:
                      300V High RPM
                      0W-20
                      Racing lubricant for racing cars
                      0w20.jpg
                      tyle w temacie.
                      Tutaj świetny artykuł co do róznic pomiędzy olejami torowymi i zwykłymi cywilnymi.
                      Everyone thinks their job is tough, but the chemists formulating modern motor oil really earn their paychecks. As the EPA continues tightening up on emissions s
                      Last edited by rat4; 19-07-2017, 08:26.
                      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                      Comment


                      • Zamieszczone przez tuna_nh Zobacz posta
                        Nie wiem czy kombinować czy po prostu lać teraz 10w40 i już... amechanik, który będzie dzisiaj zmieniał olej odradził przechodzenie z 10 na 5 czyli rzadszy...
                        Nie będzie to duża różnica między 10 a 5, przynajmniej w temperaturze pracy silnika czyli 100-120st.C.. różnicę zobaczysz w zimę przy -15.. -20st.C. Osobiście zmieniłbym na 5W.. 10W to olej bardziej do jazdy w temp. od 0st.c w górę, np. mam taki w motocyklu, ale w zimę nie jeżdżę.. 5W40 ułatwi rozruch i pracę silnika w niskich temperaturach, drugi parametr W40 pozostanie bez zmian. Zmiana nie powinna spowodować w twoim silniku jakichś uszkodzeń czy coś.. płukanek nie stosuj, masz jeszcze mały przebieg, po zmianie, olej syntetyczny sam zrobi swoje...
                        Last edited by Grzechu; 19-07-2017, 08:46.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Przemek82 Zobacz posta
                          Warunki w polsce są optymalne na 0w30 czy też 5w30... Nawet 0w20
                          opanuj się, chyba w Rejkiawiku.
                          Zamieszczone przez Przemek82 Zobacz posta
                          Zastosował dobrą płukankę do silnika
                          a ja bym się poważnie zastanowił nad takimi działaniami i podpowiedziami.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Z ciekawości zadzwoniłem rano do 3 ASO Hondy i w każdym doradzili mi by trzymać się 10w40 jak już został wlany i to dwukrotnie...

                            Comment


                            • możesz nawet go nalać 15 krotnie...
                              Oleje SAE 5W-40 to nie są rozpuszczalniki ! to jest olej ! o dużo lepszym składzie fizycznym niż większość 10W (półsyntetyki).
                              olej SAE 10W-40 to nie jest towot ani substancja niszcząca silnik. Powiedzieli tak bo, nic innego powiedzieć nie mogli, nie biorą tego na siebie, zbyli i mają spokój.
                              Olej o SAE 10W-40 jest normalnym olejem na warunki Polskie. Ja nie spotkałem się z faktem by komuś po 2 wymianach oleju SAE 10W-40 i zalaniu 5W-40 popsuł, rozszczelnił zdemolował silnik. Różnice w tych olejach to ich skład. SAE to wartość temperaturowa dla danego klimatu. Ważne jest co mówi instrukcja obsługi - otwórz i poczytaj ! a się przekonasz !
                              Masz dokonać wyboru oleju zgodnie z instrukcją, tj:
                              1. dobrać olej wg Normy ACEA. Zerkinij w instrukcję i zobacz że Norma ACEA jest wymieniona na SAE 10W-40 SAE 5W-30 i SAE 5W-40.
                              2. dobrać olej odpowiednio do temperatury otoczenia. SAE 10W-40 to dobre dla Włoch lub dla silnika kręconego non stop wysoko - czy tak ujeżdżasz swój bolid?

                              Zatem zerknij na jakikolwiek olej o SAE 10W-40 i porównaj Normy ACEA. Jeśli na oleju SAE 5W_40 znajdziesz takie same Normy ACEA jak na oleju SAE10W-40 ..oznacza to że te oleje są odpowiednie dla twojego silnika. Możesz je zmieniać do woli ile razy chcesz.
                              ACEA A3 - SAE 10W-40
                              ACEA A3 - SAE 5W-30 czy SAE 5W-40
                              ja nie znam przypadku bo komuś coś się stało z silnikiem.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Dzięki wszystkim za pomoc.
                                Kazałem mechanikowi zamówić 5w40 shella no i zobaczymy, mam nadzieję, że nie pożałuję.

                                Comment

                                Working...
                                X