Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przepraszam, że podniosłem temat LL, chciałem tylko zaznaczyć, że nie ważne jaki by to nie był olej czy z domieszką złota czy platyny i kosztował nieziemskie pieniądze i miał gwarantowany wysoki przebieg np. 30 000 km to nie oznacza, że filtr oleju nie jest zaprojektowany na taka liczbę motogodzin.
    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

    Comment


    • Zamieszczone przez ASz
      Co to jest jakość oleju? Dla mnie jakość... musi kosztować. (...) cena oleju rośnie wprost proporcjonalnie do jego jakości.
      (no więc w tym się nie rozumiemy, ale nie tylko z Tobą większość ludzi tak rozumie "jakość" czyli nie wie o co chodzi, i tłumaczy sobie to po swojemu)
      błąd, wcale nie nie musi!
      Jakość to wymaganie. Musisz sobie ten fakt przyswoić.
      tak? czy nie?
      Chyba że twierdzisz że oleje Eko są jakościowo lepsze od olejów protection? czyli żaden olej protection nie może być lepszy od najwyższego jakościowo.?
      Wynika z powyższego (Twojego twierdzenia) że jeśli olej Eko jest drogi to jest lepszy od oleju taniego protection. To w czym on jest lepszy?
      Zamieszczone przez ASz
      cena oleju rośnie wprost proporcjonalnie do jego jakości.
      nooo dokładnie, im wyższa Norma jakościowa tym droższe oleje...bo są takie dobre?
      nie, bo drogo kosztuje ich wytworzenie.
      Drogo wychodzi, bo one są słabe, muszą być wzbogacone o dodatki drogie by nie zatrzeć silnika.
      Najlepsze oleje to te najdroższe, a najdroższe to te pro środowiskowe, dlatego są najlepsze, tak Cię czytam .
      Dlaczego musi kosztować? ...dlaczego coś z definicji gorsze musi kosztować więcej? ..kto to kupi? ... jest część takich osób.
      Dlaczego uważasz że jakość oleju Eko energy musi kosztować więcej niż najlepsze oleje wytrzymałościowe ?
      To że wydałeś na olej drogo wcale nie oznacza jego jakości w sensie zajebistości, nie! Oznacza po prostu im wyższa jakość (wymaganie środowiskowe) tym olej droższy, ale w życiu nie lepszy. Chyba że lepiej się czujesz jak wydasz więcej, lub jak czujesz swój wkład w ochronę środowiska, no to ok.
      Zamieszczone przez ASz
      cena oleju rośnie wprost proporcjonalnie do jego jakości.
      dokładnie tak, tyle że miesza Ci się jakość z Jakością.
      Jakość to wymaganie, czyli to słowo "jakość" najczęściej przez czytających jest rozumiane tak: im wyższa jakość tym drożej kosztuje i lepszy* olej (w sensie ochrony silnika) - to jest nieprawda! nigdy w życiu.
      jest tak: im wyższa jakość tym wyższe wymaganie środowiskowe tym drożej kosztuje, i gorszy* olej (w odniesieniu do olejów stricte ochrony sinika).
      W artykułach sponsorowanych jest tak jak w tych Castrola, czytający ma być głupszy niż był, a przynajmniej ma się niczego więcej nie dowiedzieć.
      Zamieszczone przez ASz
      Co to jest jakość oleju? Dla mnie jakość... musi kosztować.
      Jeśli jakość rozumiesz - jako wymaganie to tak. (ale chyba tego nie rozumiesz ...jeszcze ).
      ale jeśli jakość rozumiesz jako coś dobrego fizycznie - to już nie, wcale nie. Można osiągnąć bardzo dobrą ochronę silnika za niewielkie pieniądze. Natomiast nie da się osiągnąć ochrony środowiska bez wydania kupy kasy! - tego sie nie da.
      Tak że nie myl wydania kasy na ochronę środowiska, a zaklinasz rzeczywistość twierdząc że wydałem kasę bo jakość musi kosztować. Im wyższa jakość tym wyższe wymagania środowiskowe. Musisz to sobie wbić do głowy.
      Olej o wysokich walorach ochrony silnika, (bo rozumiem na tym Ci zależy?) to nigdy nie jest to najwyższa jakość, co nie znaczy że jest słaby bo mniej kosztuje, on jest po prostu do czego innego.
      Najwyższe jakości zarezerwowane są dla najnowszych wymagań środowiskowych i z ochroną silnika nie mają nic wspólnego. To technologia droga bo generalnie projekty pro środowiskowe to są drogie rzeczy. DPF też nie jest tani prawda? i nie udowadniaj mi że silniki od tego lepiej pracują, nie pracują lepiej ! dlatego ludzie się tego pozbywają.
      podsumowując,
      - bardzo dobry olej do ochrony silnika nie musi być drogi i nie musi i najczęściej nie spełnia najwyższych wymagań - bo nie do tego został zaprojektowany.
      - bardzo dobry olej do ochrony środowiska musi być drogi i nie musi i najczęściej nie spełnia wymagań ochrony silnika - bo nie do tego został zaprojektowany.

      Jeśli wydasz dużo kasy na olej środowiskowy będzie on zajebistym olejem środowiskowym, ale to nie jest najlepszy olej do silnika.
      Jeśli ktoś twierdzi że wydał kupę kasy na olej Eko energy o najwyższej jakości i twierdzi że śpi spokojnie bo wydał kasę i ma pełną ochronę silnika w każdych warunkach i każdym klimacie, jest analfabetą motoryzacyjnym. Nie ma niczego więcej jak zajebisty olej Eko do stylu i warunków Eko, tylko tyle i aż tyle. Czy to jest dobrze? Tak ! jeśli ktoś jest z natury pro środowiskowy od A do Z to lepiej wydać nie mógł.
      Last edited by rambo7; 10-08-2017, 08:09.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        akość to wymaganie. Musisz sobie ten fakt przyswoić.
        tak? czy nie?
        Chyba że twierdzisz że oleje Eko są jakościowo lepsze od olejów protection? czyli żaden olej protection nie może być lepszy od najwyższego jakościowo.?
        Wynika z powyższego (Twojego twierdzenia) że jeśli olej Eko jest drogi to jest lepszy od oleju taniego protection. To w czym on jest lepszy?
        Nie sądzisz, że każdy ma swoją prywatną definicję 'jakości' (podobnie jak każdy ma swój prywatny wskaźnik inflacji, niezależnie od tego jakie wartości są podawane oficjalnie)?

        Dla mnie na przykład jakość olej wyraża się w spełnianiu następujących wymagań (w kolejności od najważniejszego):
        1) pozwoli zaoszczędzić trochę paliwa, lecz jednocześnie w planowanym przeze mnie okresie użytkowania auta nie spowoduje mierzalnych strat w zużyciu jednostki napędowej (ma więc połączyć dwie sprzeczne cechy - tak, istnieją takie oleje);
        2) poprzez wysoką pompowalność w niskich temperaturach będzie zapewniał ochronę przy starcie silnika;
        3) gdy będę miał taki kaprys i postanowię przeciągnąć interwał wymiany do 20 kkm, będę pewny że olej nie stracił do końca swoich właściwości;
        4) spełnianie odpowiednich norm/klas jakościowych, zgodnie z wytycznymi producenta pojazdu

        Comment


        • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
          Nie sądzisz, że każdy ma swoją prywatną definicję 'jakości'
          tak właśnie sądzę, , szczególnie jak czytam takie artykuły gdzie świadomie piszący gmatwa sprawy wymagań i jakości (rozumianej jako oczekiwany produkt).
          Co autor/piszący o jakości ma na myśli? wie on sam, bo ja często tego nie wiem? ale z kontekstu wynika mi często że nie pisze tego co powinien. Stąd rozjeżdża się pojęcie "jakość" generalnie "jakości".
          Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
          każdy ma swoją prywatną definicję 'jakości' (podobnie jak każdy ma swój prywatny wskaźnik inflacji,
          ale w przypadku olejów nie powinno się tak myśleć. Mało jest informacji które podają to w rzetelny sposób większość jak w artykule Castrola "kręci" prawdy nie powie, ale i nie kłamie ..wychodzi bełkot handlowy.
          Klient (czyli my) oczekujemy konkretnej informacji, a dostajemy cześć faktów, takie "celowane informacje" dobrze się sprzedające.
          Jeśli mówimy o olejach to mówimy o jakości tylko i wyłącznie w odniesieniu do Norm. Nie ma czegoś takiego jak "własna prywatna definicja" bo jak widać ... nie idzie się dogadać .
          Jeden myśli jakość*, to mu się wydaje że ma wysokogatunkowy produkt "do wszystkiego", drugi myśli mam drogi olej tzn. jakościowo musi być super, no i jest super ale tylko w zakresie jego przeznaczenia. Drogi nie jest wyznacznikiem produktu wysokogatunkowego .
          W sprawach olejowych trzeba i należy odróżniać sprawy jakości - definicji wysokogatunkowego oleju Eko-energy od jakości - definicji wysokogatunkowego oleju protection. (i wielu pokrewnych kombinacji).
          Niektóre firmy tworzą produkty które mają część jakości Eko i jakości protection i łączą te 2 obszary w jeden.
          Jeśli ktoś w słowie "jakość" obejmuje tylko jeden obszar, no to na forach możemy gadać .... i gadać... (i gadamy) i tak tego nikt nie rozumie, jedna wielka przepychanka.

          Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
          Dla mnie na przykład jakość olej wyraża się w spełnianiu następujących wymagań (w kolejności od najważniejszego):
          świetnie, podałeś wymagania . Pytanie czyje to są wymagania? - Twoje. No i ok czyli wybierasz produkt spełniający Twoje własne wymagania i to jest jakość.
          Natomiast wybierasz produkt z gamy Norm - czyli wymagań globalnych. Ty nie tworyzsz swojego produktu. Wybierasz taką jakość, spośród takich produktów które Jakością (wymaganiami) są najbliżej twoich wymagań.
          Punkty 1-4 to oczekiwana Jakość. Oczekujesz takich wymagań. Nie znaczy to jeszcze żę kupując olej który spełnia powyższe wymagania będzie najlepszym olejem na rynku. nie oznacze również żę będzie on lepszym olejem od oleju o innych wymaganiach 1-4 (ja mogę postawić zupełnie inne wytyczne dla swojego silnika).
          Nie można się przekomarzać że ja wybrałem lepiej niż Ty.
          Każdy wybrał idealnie (tak sądzi bo tego nie zbada) pod siebie olej o określonych wymaganiach jakościowych. Natomiast czy on jest wysokogatunkowym produktem - no to też kwestia dyskusyjna, to sprawa opinii o produkcie, doświadczenia i historii firmy, opinii użytkowników.
          Dlatego jeśli ktoś nie widzi "jakości" jako wymagania, no to się nie dogadamy ... W pojęciu olejów nie ma innego właściwego rozumienia jakości jak tylko wg wymagań.
          Stąd są pełne fora "bicia piany" o lepszości oleju Mobil nad Castrolem itd. Wymagania dla konkretnego produktu bez znaczenia kto go robi są identyczne.
          Nie ma na świecie rankingu olejów dobrych i złych gatunkowo które spełniają wymagania jakościowe.
          Takie rankingi a raczej opinie tworzą ludzie, którzy w większości nie rozumieją co to jest Jakość.
          Last edited by rambo7; 10-08-2017, 09:09.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Ja to tak widzę, oczywiście mogę przesadzać :

            1. Olej firmy XXX SAE 5W40 A3 - 120zł, liczba pkt. 0.
            cechy: wada (-)/zaleta(+):
            - gorsza? baza olejowa, (-,+)
            - wyższa lepkość w niskich temp., (-)
            - dobra ochrona wysokotemperaturowa, (++)
            - słaba możliwość oszczędności paliwa (-)

            2. Olej firmy XXX SAE 0W30 A3- 220zł, liczba pkt. 4.
            - lepsza baza olejowa, (+)
            - niska lepkość w niskich temp., (+)
            - dobra ochrona wysokotemperaturowa, (+)
            - możliwość oszczędności paliwa (+)

            3. Olej firmy XXX SAE 0W20 A5- 300zł, liczba pkt. 3.
            - lepsza baza olejowa, (+)
            - niska lepkość w niskich temp., (+)
            - kiepska ochrona wysokotemperaturowa, (-)
            - bardzo duża możliwość oszczędności paliwa (++)

            I wniosek taki, że najlepszym olejem będzie olej ten "po środku"
            Last edited by Grzechu; 10-08-2017, 10:39.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Punkty 1-4 to oczekiwana Jakość. Oczekujesz takich wymagań. Nie znaczy to jeszcze żę kupując olej który spełnia powyższe wymagania będzie najlepszym olejem na rynku. nie oznacze również żę będzie on lepszym olejem od oleju o innych wymaganiach 1-4 (ja mogę postawić zupełnie inne wytyczne dla swojego silnika).
              Nie można się przekomarzać że ja wybrałem lepiej niż Ty.
              Dokładnie, dlatego dyskusje o wyższości marki jednej nad drugą czy też przewagi danej lepkości są jałowe.
              Podobnie jak powoływanie się na mityczną 'jakość' bez podania jej definicji w danym kontekście.

              Ale dyskusje dotyczące doboru oleju pod podane warunki użytkowania już takie nie są! Problemem jest to, że mało kto podaje precyzyjne swoje 'warunki użytkowania'.

              Comment


              • dokładnie tak jak piszesz Lukas, tylko ilu potrafi tak rozumieć istotę sprawy, niewielu, ilu dyskutuje nie rozumiejąc o czym gada, bardzo wielu .
                Grzechu, chciałeś rozumiem wprowadzić jakiś "standard", ale to jest trudne, nie da się zaszufladkować w taki prosty sposób, jak przedstawiłeś. Wniosek jest ogólnie dobry, ale nie optymalny.
                Co do argumentacji to ok, rozumiem to miało być pokazane jakie są nasze wybory i tym "najlepszym olejem" jest ten "po środku", coś w tym jest. Bo zakładając że zależy mi wyłącznie na silniku nie znaczy że z definicji naleję olej stricte Rally, wiadomo że byłby to najlepszy wybór ale w określonych warunkach, ale nie każdych mimo że wybór najlepszy z możliwych.
                Jeśli chodzi o Ad 1. to akurat SAE5W-40 mają najczęściej spośród olejów najlepsze bazy. Ad 3 natomiast mają najlepsze dodatki. W tym jest zasadnicza różnica. Oleje dobre i bardzo dobre już robiono wcześniej więc nie mozna mówić o jakiejś gorszej bazie olejowej, to jest najwyższa półka. Obecnie główne bazy to HC czy komuś się to podoba czy nie, i uzupełniane są te bazy dodatkami, im bardziej Eko-energy olej tym tych dodatków jest więcej i są to nietypowe dodatki stąd ceny, a jeśli to jeszcze będzie baza lepsza niż HC to już nikt tego nie kupuje, no ok kilka osób, ale tylko przez 2 pierwsze serwisy.
                W Ad 2. zmieniłbym z "dobra ochrona wysokotemperaturowa" na "wystarczająca" słowo dobra jest nieco na wyrost. Przy Ad 1. "słaba możliwość oszczędności paliwa", dyskusyjne, to nie jest towot, jak chcę (a potrafię tylko że rzadko, nie po to leję taki olej by jechać na kropelkę, on służy do czego innego) to robię wyniki na równorzędne olejom Eko energy. (wykazanie oszczędności odnosi się do olejów SAE 15W-x, dla olejów 5W-x oszczędności nie udowodniono laboratoryjnie!).
                Nie jest to takie proste, pogrupować oleje w dany "koszyk".

                edit.
                dyskusja, cena za jakość. Dodam kto nie pamięta jeszcze rok temu olej Valvoline Synpower SAE5W-40 kosztował około 165zł. dziś za 115zł Niedawno Motul wszystko jedno jaki kosztował 220zł. dziś za 160zł da się kupić większość tych produktów. Shell podobny SAE za 130zł dziś 98zł. LM kosztował 220 zł dziś 179zł. czy to znaczy że to słaby olej(e)? Cena nie jest żadnym wyznacznikiem jakości (na myśli mam produkt wysokogatunkowy).
                Z definicji najlepsze bazy olejowe mają oleje szeroko temperaturowe jak SAE 0W-40 takim olejom najbliżej optimum, czyli oszczędność paliwa, ochrona silnika i środowiska zarazem.
                Przykładowo przetłumacz sobie opis tego oleju: https://motosel.com/en/products/moto...tic-sae-0w-40/
                szczególnie pierwsze zdanie. (to nie jest olej w technologii HC).
                Last edited by rambo7; 10-08-2017, 13:17. Powód: literówka
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Grzechu, chciałeś rozumiem wprowadzić jakiś "standard", ale to jest trudne, nie da się zaszufladkować w taki prosty sposób, jak przedstawiłeś. Wniosek jest ogólnie dobry, ale nie optymalny.
                  Co do argumentacji to ok, rozumiem to miało być pokazane jakie są nasze wybory i tym "najlepszym olejem" jest ten "po środku", coś w tym jest. Bo zakładając że zależy mi wyłącznie na silniku nie znaczy że z definicji naleję olej stricte Rally, wiadomo że byłby to najlepszy wybór ale w określonych warunkach, ale nie każdych mimo że wybór najlepszy z możliwych.
                  Oczywiście, zrobiłem to, że tak powiem, skrótowo i jak najprościej.. żeby zaszufladkować pewne wskaźniki olejowe niestety trzeba mieć konkretną wiedzę, a z tym kiepsko, jedynie pewne domysły, wnioski, gdzieś coś się przeczytało... można po części tym schematem w jakiś tam sposób dobrać pod siebie olej, przynajmniej ja tak to zrobiłem. Można by ten schemat zbudować jakoś inaczej.. może ktoś się pokusi
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Wiem, wiem że to była by jakaś "ściąga" dla użytkowników nie wnikających w szczegóły. Nie widziałem nigdzie takiego "przewodnika". Natomiast napisać to wg jakiegoś schematu jest dość trudne, bo wystarczy znać Wymagania Norm i podstawowe informacje jak warunki i temperaturę otoczenia i bez zbędnego wchodzenia w szczegóły wybierzesz w 90% przypadków dobrze.
                    Najgorzej jest jak użytkownik nie bierze tego pod uwagę a twierdzi że nalał olej za 300zł i mówi "mam zajebisty olej" ...no to jest tragedia.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Poradnik jak dobrać olej (na wesoło rzecz jasna):
                      1. Jak nie wiesz jaki olej był lany to zawsze zalej 10W40 bo syntetyk to samo zło: rozpuści wszystko zatka i zatrze silnik....tako rzecze pan Janusz
                      2. Pałujesz to zalej najlepiej 10W60 albo 20W50 albo wiesz co estrowy MotulV HIGH RPM 0W20
                      3. Jeździsz ekosreko, jesteś fanem zielonych liści i kładziesz się przed buldożerami, jednocześnie wierzysz we wszystko ze znakiem BIO EKO i jesteś wpatrzony na wskaźnik spalania jak w swoją żonę tuż przed ślubem: lej 0W20 lub 5W20, cieszysz się niższym spalaniem o niewymiernych wartościach.
                      4. Przeczytałeś cały wątek olejowy i dochodzisz do wniosku że 5W40 jest najlepszy na świecie bo chroni na maksa i w ogóle.
                      5. Jakiś mechanik z ASO któremu pożyczyłbyś nawet żonę i samochód twierdzi że 5W50 jest malina i lejesz właśnie taki.
                      6. Zdajesz się na selektory oleju online z firmy którą sobie upodobałeś:
                      a) jestes fanem motula - a on zaleca 0W30 zalewam właśnie ten
                      b) jestes fanem castrola - a on zaleca 5W30 zalewam taki
                      7. Czytasz manuale do hond, w manualach z USA zalecają 5W20, zalewam, w manualach EU zalecaja 0W20 no to zalewam.
                      8. Czytasz o kanałach i magistralach olejowych oraz setnych milimetra jeśli chodzi o spasowanie, zalewasz 0W20.
                      9. Jest lato upały, jesteś olejowym maniakiem, zalewasz raz na lato raz na zimę, na lato lejesz 10W30 a na zimę 0/5W30.
                      10. Ktoś stwierdził porównując parametry, że złotym olejem jest złoty mobil 1 czyli 0W40, i taki własnie lejesz.
                      Jak widzimy powodów może być wiele. Ja zostawiam wybór każdemu, wolnossące silniki benzynowe nie są wymagające jeśli chodzi o olej, wystarczy, że wymieniamy na czas razem z filtrem.
                      Nie pałujmy silnika na zimnym i silnik będzie w doskonałej kondycji.
                      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                      Comment


                      • Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                        Nie pałujmy silnika na zimnym
                        a pałujemy na rozgrzanym? ... pytanie kto może pałować na rozgrzanym w warunkach jakie mamy od 2 tygodni +32stC w powietrzu i +56stC nad asfaltem.
                        zimny rozruch trwa chwilę silnik zagrzewa się szybko, pracuje "na sucho" stosunkowo krótko. (Castrol twierdzi że technologia molekuł załatwiła tę sprawę).
                        gorący silnik w trasie pracuje np 2 godziny czyli stosunkowo długo i tak co jakiś czas przez 2 tygodnie, a niektórzy jadą w Chorwację i tak ponad 24 godziny... ( z przerwami).
                        Który silnik zużywa się szybciej?
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          Który silnik zużywa się szybciej?
                          Ten który weźmie więcej oleju hehe Ciekaw jestem u tych osób które jeździły teraz na Horwację, ile oleju im ubyło
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Który silnik zużywa się szybciej?
                            pałowanie w obecnych warunkach też występuje na zimnym, dopiero po rozgrzaniu podzespołów i ich dopasowaniu się a także osiągnięcia odpowiedniej temperatury pracy oleju.
                            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                            Comment


                            • A ja ostatnio zalałem Motul 8100 5W40 x-cess i muszę przyznać, że silnik pracuje równiutko, cicho i aksamitnie, pięknie wkręca się na obroty, równo nabiera mocy i co najważniejsze nie zauważyłem, aby oleju ubywało. Hondzianka ma na warsztacie 116tk.
                              Wcześniej był zalany Motul 5W30 eco nergy.
                              CIVIC R18A2 SPORT

                              Comment


                              • U mnie kupiony czeka na wymianę NESTE City Pro 0W30 A5.

                                Comment

                                Working...
                                X