Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Asz zmieniasz oleje częściej niż ja skarpety , ale wpis #653 mi się podoba . Na stronie Neste można poczytać:
    Neste City Pro 0W-40 całkowicie syntetyczny olej silnikowy, który został specjalnie opracowany dla klimatycznych warunków Finlandii. W opracowaniu wzięto pod uwagę bardzo dobre właściwości smarujące w ekstremalnych warunkach , jak i zapotrzebowania jakościowe producentów silników .
    Finlandia - dla nas oznacza również warunki zimy ale i ochrony gdy przyjdzie lato. I bardzo dobrze. Jak pisałem wcześniej, wiele produktów SAE 0W-40 ma właśnie takie kryteria. Nie ma tam słowem o "oszczędzaniu paliwa" mimo że te oleje bardzo dobrze oszczędzają paliwo.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • podziękowałem , a Ty miałeś już się nie odzywać na tym forum .
      Fobie (jak PAO) można mieć, tego instrukcja nie zaleca ani nie neguje to sprawa indywidualna, ale wcale nie kluczowa. Najważniejsze, że na tym forum dowiedziałeś o wiele więcej niż wiedziałeś wcześniej o oleju i o to tu chodzi.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez ASz
        Wyżej masz podany dobry i niedrogi olej a Ty chcesz olej dedykowany do diesla kupować?
        ACEA C3 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych. wymagających olejów o średnich wartościach SAPS (mid SAPS) i HTHS wyższym, niż 3,5MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.

        zrobiliście sobie dyskusje jak na chatcie że nie wiadomo co kupić
        no to ten już pasuje do benzyny
        https://allegro.pl/syntetyczny-olej-...014016830.html
        Last edited by zbigi30; 05-09-2017, 13:46.
        http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

        Comment


        • Otwierasz instrukcję i masz podane co trzeba zrobić:

          - wybierasz ACEA - A1/A3/A5 - nie ma tam mowy o klasie C
          - wybierasz SAE w zakresie od 0w20 do nawet 10w40 w/g warunków użytkowania auta

          To są podstawowe parametry przy wyborze oleju, reszta (czyli analiza lepkości w konkretnej temperaturze, HTHS, TBN, baza olejowa itp. są dla osób, które mają ochotę na drążenie tematu olejowego bardzo dokładnie).
          Moje FD7

          Comment


          • Zamieszczone przez zbigi30 Zobacz posta
            ACEA C3 <...> Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
            Pewnie, że przedłużają, ale w zamian skracają żywotność jednostki napędowej (low-mid SAPS...).
            Nie wiem jak u Was ale dla mnie silnik jest 'trochę' ważniejszy niż katalizator

            Comment


            • Zamieszczone przez zbigi30 Zobacz posta
              zrobiliście sobie dyskusje jak na chatcie że nie wiadomo co kupić
              tak to wygląda od strony kogoś kto nawet nie wie co pisze w instrukcji.
              powiedz mi czy twój silnik ma
              Zamieszczone przez zbigi30 Zobacz posta
              odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF
              chciałbym zobaczy w twoim silniku R18A2, DPF? jak to założyli i jak to wygląda.
              Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
              (low-mid SAPS...).
              (...) katalizator
              Tu nawet bardziej idzie o właściwe spalanie mieszanki i trwałość zaworów. Im bardziej olej wyjałowiony im bardziej low saps tym gorzej dla zaworów, ale super dla atmosfery.
              ale to jeszcze wszystko bym zrozumiał, ale nie kumam już tego gdy ktoś nalewa olej środowiskowy do silnika który w żaden sposób nie skorzysta z tego "dobrodziejstwa" bo nie ma DPF... to jest dopiero bigos w głowie.
              Last edited by rambo7; 05-09-2017, 14:29.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
                Otwierasz instrukcję i masz podane co trzeba zrobić:

                - wybierasz ACEA - A1/A3/A5 - nie ma tam mowy o klasie C
                - wybierasz SAE w zakresie od 0w20 do nawet 10w40 w/g warunków użytkowania auta

                To są podstawowe parametry przy wyborze oleju, reszta (czyli analiza lepkości w konkretnej temperaturze, HTHS, TBN, baza olejowa itp. są dla osób, które mają ochotę na drążenie tematu olejowego bardzo dokładnie).
                motul 5w30 nie ma oznaczń A tylko C
                https://allegro.pl/kategoria/oleje-s...osci-sae=5W-30

                https://allegro.pl/motul-8100-x-clea...769957920.html
                mam u siebie ten motul 5w30 i silnik chodzi aksamitnie w dodatku została mi litra bo nie chciał silniczek żeby mu cokolwiek dolać.

                z tego co podają na naszą pogode czyli zima -25 i lato 30 to chyba na ten zmienię
                https://allegro.pl/motul-8100-x-max-...736248487.html
                Last edited by zbigi30; 05-09-2017, 14:47.
                http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

                Comment


                • Jak już patrzymy na bazę olejową i zależy nam na syntetyku opartym na PAO to warto przyjrzeć się karcie oleju RAVENOL,
                  tutaj dla przykładu olej dwudziestka, uważam, że to jeden z niewielu producentów, który pisze o swojej bazie w karcie produktu. Zazwyczaj ta informacja jest zamydlona.I do tego spełnia normy HTO-06 do azjatów. Dodam, że nie jestem dealerem olejów, patrzę tylko na karty i porównuję, ten ma nawet wyżyłowany HTHS jak na olej tak niskiej lepkości oraz wyższy niż inne podobne wskaźnik TBN.
                  Hawa luk:
                  4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                  Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                  https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                  Comment


                  • Uff.. W końcu wątek olejowy odżył To który najlepszy olej? Mój ?
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      To który najlepszy olej? Mój ?
                      tak wg Asz'a taka jest metodyka .
                      Zamieszczone przez ASz
                      Amsoil 0w30 ACEA A5 też uważam za baaardzo dobry olej.
                      bardzo dobry dla kogoś kto wie do czego on jest.
                      Zamieszczone przez ASz
                      już sama nazwa tego oleju "MOTUL 8100 X-clean FE 5w30" mówi, że jest on FE
                      jest bardzo dobry dla kogoś kto wie do czego on jest.
                      Zamieszczone przez ASz
                      MOTUL 8100 X-MAX 0W40 jest wart uwagi.
                      jest bardzo dobry dla kogoś kto wie do czego on jest.
                      Tak to wygląda.
                      Wszystkie ww produkty są bardzo dobre w zakresie do którego zostały zaprojektowane, lub gorsze w przypadku użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem. Opinia indywidualna (jak sparodiował Grzechu) nie ma tu żadnego znaczenia. Wszystkie te oleje są wysokiej Klasy, tylko trzeba wiedzieć co mówi dana Klasa, czyli przeznaczenie oleju.
                      Najgorszy olej to nie ten co nie zawiera (PAO) a ten który jest niewłaściwe dobrany dla własnych warunków użytkowania.
                      Last edited by rambo7; 06-09-2017, 08:07. Powód: literówka
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • ... a tyle się napisałem... dlatego Ci co mają problemy z rozumieniem wymagań stawianym Normom Jakościowym mają problemy ze zrozumieniem, Ty już ich mieć nie powinieneś... Asz, daj pokój, starczy.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Witajcie
                          To i ja zapytam o olej do mojej Hanki. Mój silniczek to L13Z1.
                          Do tej pory jeździłem na Motulu X-Cess 8100 5W40 i jest oki, ale jest to nieekonomiczne, zostaje mi prawie 1,5 litra po wymianie i nie mam co z nim zrobić.
                          Skorzystałem z wyszukiwarki shella i do mojej hanki Shell podaje taki olej:

                          I tu podają dwa rodzaje: premium i standardowy
                          Nie ukrywam że kusi mnie na "premium", czy mogę zmienić teraz olej na klasę lepkości 0W30?
                          Dodam że nie kręcę bo i nie ma czym jazda spokojna
                          Po zrobieniu trasy 3,5kk dolałem może 100-kę.

                          Comment


                          • Możesz spokojnie zmienić, nic nie wybuchnie. Ten ect to do diesli z DPFami niskopopiołowy, nie dla twojego silnika, ten premium A5/B5 to dla twojej jednostki.
                            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                            Comment


                            • Jak wyżej, podałeś link do oleju który nie komponuje się z zaleceniami Instrukcji Obsługi dla silnika benzynowego. Tam w opisie Shella brakuje informacji: "Jeat rekomendowany dla twojego Honda" ale ... ale wyłącznie z silnikiem diesla i to z filtrem DPF. Tej informacji nie ma a jest to najważniejsza informacja. Czyli nie nadaje się do silnika benzynowego. Jest w całkowitej niezgodności z zaleceniami dla Honda benzynowego silnika. Czyli odradzam i przestrzegam przed jego stosowaniem.
                              Zamieszczone przez auer73 Zobacz posta
                              Do tej pory jeździłem na Motulu X-Cess 8100 5W40 i jest oki, ale jest to nieekonomiczne, zostaje mi prawie 1,5 litra po wymianie i nie mam co z nim zrobić.
                              jest to zdecydowanie bardzo dobry olej w stosunku do tych co proponujesz. Jest na to proste rozwiązanie i bardzo ekonomiczne, dokupujesz 1L lub 2L i masz na kolejną wymianę.
                              Olejom przechowywanym w butelce plastikowej nic się nie dzieje, nie tracą swoich własności fizykochemicznych, to nie jest sok z pomarańczy.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Neste City Pro 0w40 wie ktoś gdziem można kupić z pewnego źródła przez Internet?

                                Comment

                                Working...
                                X