Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 10.000 to nie za często? Wiem, że to kwestia dość indywidualna, ale spotkałem się głównie z zaleceniem zmiany co 15.000km, co i tak stanowi 50% normy większości producentów (30.000km na oleju "long life").
    Mój czarny 8gen

    Comment


    • Zamieszczone przez Bumber Zobacz posta
      10.000 to nie za często? Wiem, że to kwestia dość indywidualna, ale spotkałem się głównie z zaleceniem zmiany co 15.000km, co i tak stanowi 50% normy większości producentów (30.000km na oleju "long life").
      No właśnie - sprawa bardzo indywidualna. Można by na ten temat kolejny mega wielki wątek olejowy zrobić a i tak każdy by miał swoje zdanie .

      Ja zuważyłem, że takie maksymalne wydłużanie inetrwału przez producentów dzieje się głównie w Europie. W Ameryce (Kanada i USA) raczej producenci dają krótsze interwały, a co więcej bardzo dużo ludzi i tak je jeszcze dodatkowo skraca. Wiele osób wymienia tam olej co 3 tyś mil, przynajmniej kilka razy w roku.
      Swego czasu byłem też ciekaw co ile zmienia się olej w ciężarówce jeżdżacej na długich dystansach. I tu też ten trend występuje. W Ameryce producenci średnio zalecają olej wymieniać co 15 tyś mil, ew. co 20 tyś mil w pewnych przypadkach. Natomiast większość europejskich producentów zaleca obecnie olej w ciężarówce zmieniać co .... uwaga ... 100 tyś km.

      W przypadku auta osobowego koszt oleju i jego wymiany nie jest aż taki duży (w porównaniu do całościowego kosztu eksploatacji samochodu), więc ja osobiście uważam, że lepiej zmieniać go częściej niż przyoszczędzić parę groszy rocznie na wymianach, a stracić pózniej na kondycji silnika. Dla mnie takie 10-12 tyś km to "psychologiczny" max.
      Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
      Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

      Comment


      • Zamieszczone przez Slinger Zobacz posta
        sprawa bardzo indywidualna.
        tak jest, indywidualna.
        Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
        Jak mi "pyknie" 10kkm na oleju to już zaczynam się źle z tym czuć
        ja też tak mam, ale... tu nie należy "dziczeć" ani generalizować, sugerowałbym tak:
        - kto jeździ głownie krótkie trasy 90%, cykl typowy dla jazdy "wokoło komina" częste odpalanie gaszenie, niedogrzanie, (działka, praca do 10km w jedną str., sklep, przedszkole, Kościół, i w kółko tak 3/4 roku) - to tak to wymianę co 10tys km popieram, zużycie oleju w tym wypadku polega na absorpcji oleju, kwaśne spaliny, H2O, brak odparowania wilgoci z komory korbowej, po roku może tworzyć się emulsja o czym świadczy np. "masło pod korkiem oleju" to proces prowadzący do korozji silnika od środka.
        - kto jeździ większość po trasach a w mieście aby dojechać do celu to 15 tys km jest bezpiecznym standardem, nie ma potrzeby wcześniejszej wymiany.
        - diesle, jeśli stary diesel i ma przebieg powyżej 200tys km to j.w ale z mojej praktyki wynika że 10-12tys to dobry czas na wymianę w dieslu z uwagi na sadzę w oleju, nagary, kwaśne odczyny ON, chyba że ktoś leje non stop ON Shell V-power to 15tys km może dociągnąć. (w tej ropie mamy więcej dodatków nieneutralizujący siarkę, (kwaśne odczyny) to nie jest jakiś "sportowy" ON).
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • No i nie przeginać z terminem do spożycia. Około 1 roku i olej do zmiany. Nieważne, że większość stał w garażu.
          Znajoma olej w yaris wymieniła jak jej powiedziałem, że auto nie tylko się tankuje, a kontrolka oleju to nie rezerwa Oczy zrobiła duże
          Auto przeżyło, chyba tylko takim cudem, że dość łagodnie jeździła, rzadko po mieście, a nigdy nie jak google maps pokazywało korki i nie kręciła wysoko silniczka.

          Hmm, Ciekawe czy olej zalewają w fabryce i potem auto stoi pół roku na placu zanim ktoś je kupi czy może przed wydaniem klientowi auta wlewają świeży. Stawiam na to pierwsze. Wtedy wcześniejsza wymiana "wody" na olej nabiera dodatkowego sensu.

          Comment


          • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
            No i nie przeginać z terminem do spożycia. Około 1 roku i olej do zmiany. Nieważne, że większość stał w garażu.
            No właśnie olej wcale po tym roku stania się nie zużywa i nie psuje jak jedzenie.. gorzej jest ze stojącymi tłokami w cylindrach przez rok czasu.. bo zaczyna pojawiać się rdzawka... temu każą np. w motocyklach wlać do cylindra łyżkę oleju, przed zimowaniem... 10tys. km. moim zdaniem to za często ( no może na miasto to i akurat ) ale gdy auto lata w trasie to można co 15tys. a nawet i 20tys. km wymieniać. U siebie zmieniłem teraz po 15tys. km, biorąc palcami olej czuć, że jeszcze dobrze smarował
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • No ja dzisiaj zalałem Shell Helix Ultra 5W30. myslę że to dobry wybór...co myślicie

              Comment


              • ...bardzo trudno odpowiedzieć, odpowiedz sobie sam, czytałeś wpis #479 dobrałeś jak napisano? czy tak ot, wybrałem ... bo wybrałem.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • No właśnie - sprawa bardzo indywidualna każdy ma swoje zdanie .

                  Comment


                  • co 20 000 tys. wymiana lub 1 rok. koniec i kropka. W hondzie jazz tez tak miałem. shell 5w30.

                    Comment


                    • Potwierdzam. Ja też mam zalany Shell Helix Ultra 5W30. Wymieniony na podstawie tego co zalał poprzedni właściciel.

                      Comment


                      • Myślę, że warto poświęcić kilkanaście minut i przeczytać wątek olejowy. Ja zalewam tym Shell Helix Ultra SAE 5W40 Fully Synthetic.

                        Comment


                        • Pacjent - Civic VIII gen 1.8, przebieg 62kkm, rocznik 2010
                          Jaki olej do tego zalać?
                          Przeczytalem kilka ostatnich stron i generalnie polecacie Valvo, tutaj 5W30 z norma ACEA A3/B3/B4 - dla lepszej ochrosny silnika zamiast bardziej "eco" A1/A5. Czy to bedzie dobry wybor?
                          Do tej pory był lany Castrol z ASO

                          nie widzę przywitania Regulamin pkt 2 pierwszy wpis nie w tym miejscu.
                          Last edited by rambo7; 22-02-2017, 12:23. Powód: Regulamin pkt 2.

                          Comment


                          • Planuję wymienić olej w Honda VIII i zalać Castrol 5W30 tylko nie wiem czy jest to dobry wybór?

                            Sklep motoryzacyjny Inter Cars ➤ największy sprzedawca części samochodowych oraz opon. W ofercie posiadamy ponad 2 mln części! Sprawdź naszą ofertę!

                            czy ten
                            Sklep motoryzacyjny Inter Cars ➤ największy sprzedawca części samochodowych oraz opon. W ofercie posiadamy ponad 2 mln części! Sprawdź naszą ofertę!

                            Comment


                            • nooo jesteś blisko, warunek konieczny jest, lecz niewystarczający, określiłeś czyli SAE: (połowa drogi w wyborze oleju).
                              Zamieszczone przez mirek58 Zobacz posta
                              5W30
                              określiłeś SAE na podstawie? podpowiedzi kolegi, forum, przemyśleń, czy "strzał"? w każdym razie jest zgodny z zaleceniami. Warto wybierać SAE pod siebie.
                              To jest połowa wyboru, teraz wybierz przeznaczenie zgonie z Normą ACEA. Żeby to zrobić trzeba wiedzieć do czego jest specyfikacja A3 do czgo A5 i do czego bezklasowy 0W-20.
                              Jak się określisz - to masz wybrany olej. Podałeś oleje o różnych przeznaczeniach, oba będą dobre pod warunkiem że wiesz do czego one są.
                              Firmę już określiłeś Castrol.

                              Ciekawa propozycja, pierwsze widzę, do sytemu Start-Stop z ACEA A3, no proszę i to Castrola olej, no ,no.
                              Last edited by rambo7; 27-02-2017, 21:46.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Obecnie mam u siebie wlany Castrol Edge Professional Longlife III 5w-30, ale po zimie zamierzam wymienić olej.
                                Nie jeżdżę jak emeryt, lubię czasami depnąć, zależy mi na "Ad 1. Chcę chronić silnik, stawiam na trwałość jednostki, (liczę się ze zwiększonym spalaniem rzędu 0,2L/100km)".
                                Zostać przy tym co mam, czy zaproponujecie coś lepszego?

                                Comment

                                Working...
                                X