Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • żeby nie było na mnie że nikt nie chce oszczędzać środowiska . Jak śledzimy wątek o ekodrajwingu to jednak to spalanie ma znaczenie i fajnie jest jak palimy mniej. Natomiast warto mieć rezerwę dla ochrony silnika, co nie znaczy że olej longlife czyli A5 go nie zapewnia, oczywiście zapewnia istnieje pewne ryzyko że w konkretnych okolicznościach on może nie być tak dobry dla ochrony silnika jak taki o zwiększonym HTHS jak A3 no i to tyle, żeby mieć świadomość. To że coś jest Professional nie oznacza jego zajebistości, oznacza raczej że zastosowano supertechnologię która "pozbawia go mocy" na rzecz środowiska.
    Ten olej dobry jest dla flot dla wykazania oszczędności i obniżeniu kosztów utrzymania floty. Jeśli jeździsz rocznie 30-50tys km to ten olej jest ok, bo za 3 lata i tak sprzedasz auto.
    Dlatego nie za bardzo jest to trafne
    Zamieszczone przez Szczepanx Zobacz posta
    Zostać przy tym co mam, czy zaproponujecie coś lepszego?
    to co masz jest bardzo dobre*, dla określonego przeznaczenia. Jeśli nie robisz 30 tys km lub więcej od wymiany do wymiany to nie ma potrzeby takiego oleju. Instrukcja nie przewiduje żadnego oleju o profilu Longlife III - to wymysł ekologów pod dyktando flot i przedsiębiorców.
    Powinno być: "zaproponujecie coś właściwego/odpowiedniego?"
    No i tu jest cała gama wyboru.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Nie robię rocznie takich przebiegów, maksymalnie kilkanaście tysięcy.
      Zatem, proszę zaproponuj coś odpowiedniego

      Comment


      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        No i tu jest cała gama wyboru.
        No to zaproponuj tylko dla mnie ma być CASTROL

        Comment


        • jeśli ma być to Castrol no to przykład podany z wpisu #493 Castrol s-s.jpgjest dobrym wyborem, w mojej ocenie zdecydowanie lepszy niż jakikolwiek LL III.
          To jest jakaś nowość na zapotrzebowanie rynku, ale ładnie łączy w sobie ochronę silnika i podejście ekologiczne wyrażające się w samym SAE oraz konstrukcją oleju technologia Castrola aktywnych molekuł.
          Jeśli miałbym go oceniać na podstawie posiadanych Norm Jakościowych to prezentuje się bardzo dobrze. Bynajmniej ja kieruję się wyborem takich Norm gdy szukam oleju.
          Olej jest całkowicie zgodny z wytycznymi Instrukcji dla silnika Hondy.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Od 2 miesięcy mam Hondę civic z silnikiem 14i-dsi znalazłem ją u dilera Volkswagen. Przebieg 150 tyś km rocznik 2008. Wiem że przed wydaniem mi samochodu zrobili przegląd wymienili olej w silniku przy odbiorze zapomniałem zapytać potem przez smsa dostałem wiadomośc że jest to 5-W30 fullysynthetic i tyle. Jako że jestem osobą nieufną i nie wiem co mi tam wlali postanowiłem że wymienię i czy ten olej będzie ok ?. Mieszkam w Irlandii wiec tutaj minimalne temperatury w zimie to maksymalnie -5C w lecie to 25C. Nie chodzi o cenę oleju bo jestem skłonny zapłacić nawet więcej za porządny olej. Od kilku dni czytam o oleju do silnika tutaj i mam taki mętlik że hoho .
            1. https://millersoilsireland.ie/long-l...o-ee-eco-5w30/
            Czy może ten 2, https://millersoilsireland.ie/energy...-life-c3-5w30/
            Last edited by Arkadiusz1; 13-03-2017, 12:26.

            Comment


            • Jak nie upalasz i nie kręcisz wysoko silnika na autostradach i chcesz oszczędzać paliwo to ten pierwszy się nada. Ten drugi to tylko do diesla.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Tutaj ciekawy test środków smarnych:
                Test kilkudziesięciu olejów silnikowych przeprowadzony przez jeden z rosyjskich serwisów samochodowych. Niestety opis w języku rosyjskim, jednak zdjęcia pokazuj...
                4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                Comment


                • Zamieszczone przez Arkadiusz1 Zobacz posta
                  Od kilku dni czytam o oleju do silnika tutaj i mam taki mętlik że hoho
                  ale dlaczego mętlik? sprawa jest banalna. Jeśli chodzi o konkretne oleje to skomentował prawidłowo Grzechu. Czym się kierować przy wyborze oleju? - Instrukcją a w instrukcji jak byk ...nie ma mowy o stosowaniu oleju do diesla.
                  Generalnie w ASO VW źle nie mogli zrobić olej masz świeży i spokojnie pojeździj trochę (10tys km) i wymień nie ma co wchodzić w koszty. Jeśli nie jeździsz agresywnie i temperatura otoczenia latem jest do 25stC to zastosowane SAE wystarczy.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    Jak nie upalasz i nie kręcisz wysoko silnika na autostradach i chcesz oszczędzać paliwo to ten pierwszy się nada. Ten drugi to tylko do diesla.
                    Akurat o oszczędności mi nie chodzi. Bardziej chodzi mi o o ochronę silnika, ale w tej zje... Irlandii ciężko coś znaleźć uczciwego. Nie interesuje mnie czy dam za olej 50 Euro czy nawet 100 Euro. Oleju nie wymienia się codziennie. Czyli muszą szukać dalej.


                    Wysłane z Sony

                    Comment


                    • łatwiej się szuka gdy wieszcz czego szukać , a w tym wątku i nie tylko w tym, masz informacje jak sobie poradzić, ale powtórzę szukasz 2 rzeczy w oleju:
                      1. parametr SAE i to masz już ustalone wybrałeś 5W-30 i ok,
                      2. Normę ACEA. (zanim zdecydujesz się na Normę ACEA musisz się zastanowić "kim jesteś" lub inaczej, "na czym Ci zależy?")
                      a cha,,
                      jak wybierzesz już SAE i ACEA, to dopiero wtedy przysypujesz do pkt 3.
                      3. wyboru Firmy olejowej.
                      Jak wybierzesz olej pod siebie. To masz gotowy wybór. Kwestia producenta nie ma znaczenia. To wymaganie nie jest nakazane instrukcją. Dyskusje lepszości oleju o określonych parametrach X czy Y toczą się już na forum od lat, i nic z tego nie wynika prócz debaty .
                      Ci debaciarze to zaczynają najpierw od wyboru Firmy a Normy?....... a w ogóle po co są te Normy? i po co je wybierać? .. skoro Motul jest najlepszy, abo teraz ostatnio Millers jest najlepszy .
                      Last edited by rambo7; 14-03-2017, 09:33.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Rozumiem że normy olejów są najważniejsze ale firma produkująca też jest ważna dla mnie . Poprzednio miałem mały samochodzik Polo, na początku lałem do niego olej Castrola ale raz była promocja na Mobila i zmieniałem. Silniczek przy tym polo był w stanie prawie idealnym ale po zmianie oleju ciszej pracował , Po roku od wlania Mobila przy wymianie olej był bardzo czarny , wyglądało to tak jak by Mobil wyczyścił silnik po Castrolu . Przy kolejnych wymianach już tak nie było. Dla mnie wymiana oleju na taki jaki wybiorę jest istotna a kosztów wcale nie liczę w takiej sytuacji bo to jest coś co robi się raz w roku . Dlatego chcę wymienić ten olej na jakiś z górnej półki , nie interesują mnie oszczędności paliwa a najważniejsza dla mnie jest ochrona silnika, a z racji że autko pokonuje krótkie trasy do pracy mam zaledwie 6 km w jedną stronę to tym bardziej lepszy olej wskazany bo nawet dobrze nie zagrzeję silnika.

                        Comment


                        • nie interesują mnie oszczędności paliwa a najważniejsza dla mnie jest ochrona silnika,
                          Kolego jeśli zależy ci na ochronie silnika to możesz w zupełności stosować pełne syntetyki 5W40 (ewentualnie 5W50 lub 10W60) te ostatnie oleje są szerokozakresowe, ale niestety za tym idzie ich krótsza żywotność, podobnie jak wszystkie oleje do sportu, świetne, ale krótko trzymają parametry, dlatego wymianę proponuję 2 razy w roku na zimę i na lato. Uważam, że nie ma lepszej ochrony podzespołów jak właśnie takie obchodzenie się z silnikiem, pewnie pukacie się po głowie ale to nie mój problem. Na oleju nie oszczędzam nigdy.
                          Robię poniżej 10 kkm na rok i też często krótkie odcinki na ssaniu, co może powodować rozrzedzenie oleju paliwem. Dlatego jeśli zależy ci na ochronie stosuj olej na sezon. (np wrzesień i marzec) oczywiście wymiana oleju z filtrem. Co do marki to twoja fanaberia, ale patrzyłbym na podstawowe parametry oleju i tu szukał złotego środka a nie sugerowałbym się motul srotul i milers za dwie stówki co kosze wyplata.
                          BTW Wczoraj miałem robioną regulację zaworów, nie zrobiłem foty, ale klawiatura była czysta jakby wczoraj składano silnik. Uważam, że warto zmieniać olej częściej niż tylko raz w roku wtedy jednostka odwdzięczy się bezawaryjnością.
                          Last edited by rat4; 15-03-2017, 21:54.
                          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                          Comment


                          • Moim zdaniem przy tych warunkach klimatycznych w Irlandii tak jak pisał wcześniej kolega temp. od -5 do 25st. C, spokojnie wystarczy olej o SAE 5W30. Jeśli chodzi zaś o ochronę silnika, to oczywiście olej o specyfikacji ACEA A3, wybór jest, tak więc teraz wystarczy poszukać Koledze dostępne u niego marki i wybrać. Oczywiście kupować z pewnych źródeł. Zmiana oleju raz do roku lub co 10-15tys. km wystarcza do utrzymania silnika w czystości.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Arkadiusz1 Zobacz posta
                              Po roku od wlania Mobila przy wymianie olej był bardzo czarny , wyglądało to tak jak by Mobil wyczyścił silnik po Castrolu
                              stąd się biorą właśnie utarte brednie i polemika o "jakości Marek". Jak ktoś ma elementarną wiedzę o olejach nigdy nie postawiłby takiego wniosku. O czym świadczy taka sytuacja? nie o tym że Castrol jest do dupy, a o tym że Mobil nie wytrzymał warunków pracy. Nie mamy pojęcia jakiego rodzaju olej zalałeś sam nie wiesz co zalałeś. Z opisu wynika że nie masz pojęcia.
                              Zamieszczone przez Arkadiusz1 Zobacz posta
                              Rozumiem że normy olejów są najważniejsze
                              tak Najważniejsze!
                              ale jeśli Ty się kierujesz jak w tym przypadku pytając nas o to czy olej stricte do diesla z DPF będzie dobry do benzyniaka - to widać że prawdopodobnie kierując się Marką nalałeś do silnika ...syf! Ten Mobil mimo żę marka super ale nalałeś syf nie kierując się Normą a Marką. Fatalne, najgorsze podejście z możliwych.
                              Czyli jakie wnioski, Castrol był świetnym olejem a Mobil widać nie dał rady. Nie Mobil wyczyścił silnik po Castrolu a temperatura silnika przypaliła Mobila i go nadpaliło. Mówiąc krótko demolujesz silnik.
                              Powinieneś zmienić kolejność priorytetów bo widać że zielony jesteś z olejów a nie ma gorszej rzeczy jak dobrać olej niezgodny z wymaganiami Norm mimo wyboru najlepszej Marki (subiektywne i dyskusyjne) na świecie.
                              Jeśli ktoś mówi że Molbil jest lepszy od Castrola albo odwrotnie, to mówi o sobie "jestem zielony jak wiosenna trawa" nie ma pojęcia o olejach a jeśli wyciąga jeszcze niewłaściwe wnioski na podstawie obserwacji to już jest bardzo źle, dla silnika oczywiście a potem dla kieszeni. Dotyczy to wszystkich, nie tylko kolegi Arkadiusza .
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Był to silnik 1.0 benzyna. Olej był dobrze dobrany, oba oleje były 10W40 i oba miały normę vw na opakowaniach zgodną z moich samochodem. Po drugie przy następnej wymianie Mobila już wyglądał normalne a samochodzik nie brał ani grama oleju od wymiany do wymiany. Olej wymieniany co rok, było przejechane około 10 tyś km . Miałem to autko 9 lat. Połowę czasu przejeździł na Castrol a resztę na Mobilu. Sam nie wymieniam oleju tylko mój mechanik to robi.
                                Last edited by Arkadiusz1; 17-03-2017, 12:05.

                                Comment

                                Working...
                                X