Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez ASz
    A na tym EKO nie wkręcał się na obroty? Nie nabierał równo mocy? Znikał z silnika? A jak ze spalaniem?
    Na eko nie było źle, ale ogólna kultura pracy silnika była w mojej subiektywnej ocenie trochę gorsza.
    A co do picia oleju, to czas pokaże. Na eko od wymiany do wymiany hondzianka wypiła ok. 0,2-0,3l.
    Spalanie benzynki nie do oceny z uwagi na "sportowe" zacięcie. Czasami nie wiem skąd się to we mnie bierze, że stopa przyrasta mi do pedału gazu i dziwnym trafem idzie do samej podłogi
    CIVIC R18A2 SPORT

    Comment


    • Gdzie Ty sobie na taką jazdę możesz pozwolić przy tych ograniczeniach na polskich drogach?

      Comment


      • Co mają do tego ograniczenia do wciskania gazu do podłogi? Ograniczenie może być do 140km/h czyli akurat 1,2 i 3 bieg do odcięcia.
        Moje FD7

        Comment


        • Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
          Co mają do tego ograniczenia do wciskania gazu do podłogi? Ograniczenie może być do 140km/h czyli akurat 1,2 i 3 bieg do odcięcia.
          Trafiłeś w sedno
          Wyznaję zasadę: dynamicznie ale bezpiecznie z szacunkiem do innych użytkowników ścieżki
          CIVIC R18A2 SPORT

          Comment


          • Trójka kończy się u mnie przy licznikowych 149km/h bodajże. Tak - jak chcę jechać dynamicznie to kręcę na każdym biegu do 7000rpm (dwójka licznikowo do 104km/h)
            To są oczywiście sytuacje gdy potrzebuję jechać bardzo dynamicznie lub po prostu mam na to ochotę.
            Nie robię tak przecież cały czas...
            Moje FD7

            Comment


            • Nie kupiłbyś... no OK. Wszystkie moje auta były używane w ten sposób i w każdym silnik był w perfekcyjnym stanie.

              Oleju nic nie dolewam - zalewam na MAX i przy następnej wymianie też jest MAX. Olej zmieniam co 10.000km-12.000km i nie ma żadnego poboru.
              Millers 5w30 EE ECO A5 a ostatnio Millers Trident 5w40 A3. Na jednym i drugim poboru brak.

              Nie wiem dlaczego ludzie uważają, że kręcenie silnika pod czerwone pole powoduje jakieś "uszkodzenia"...
              Jeżeli olej jest rozgrzany i nie pałujesz na zimnym to co złego może się stać?
              Jeżeli producent miałby obawy to nie ustawiłby ogranicznika na 7000rpm tylko na przykład na 4500rpm.
              Moje FD7

              Comment


              • Nie wiem jak u Ciebie, ale np. w mojej instrukcji obsługi producent podaje prędkości maksymalne na poszczególnych biegach.
                I dla 1 biegu podaje coś w okolicach 60km/h. Nie ma tam wzmianki, że pierwszy bieg służy tylko do ruszania i dwójkę należy wrzucać przy 20km/h.

                Oczywiście nikt normalny nie ciągnie na jedynce do odcięcia za każdym razem. Ale gdy jest taka potrzeba to nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby tak zrobić.
                Moje FD7

                Comment


                • Zamieszczone przez ASz
                  ... no mam taką nadzieję. Choć ja na pewno bym od Ciebie auta nie kupił. A powiedz ile oleju dolewasz na 1000 km przy takiej "jeździe"? Bo u mnie jeden koleś tak jeździ Civikiem (bodajże jest to VII) i śmieją się, że dolewa litr oleju na 1000 km. A jak to wygląda u Ciebie?
                  A od osoby, która wrzuca 5-ty bieg przy prędkości 40 km/h kupiłbyś auto? Co ma jedno wspólnego z drugim? Każdy z silników ma określoną przez konstruktorów max. prędkość obrotową i przy zastosowaniu odpowiednich płynów eksploatacyjnych o parametrach wskazanych przez producenta i wymianie ich w odpowiednich, wskazanych interwałach kręcenie go do max. prędkości obrotowej nie ma nic wspólnego z jego stanem technicznym. Np. silnik K20Z4 (FN2) kręci się do 8200 obr/min. (odcięcie) a silnik K20C1 (FK2R) do 7200 obr/min. i dopiero w okolicach max. obrotów silniki te osiągają swoje najlepsze parametry, to co nie wskazane jest użytkować w ten sposób auto?
                  Last edited by andkas; 01-09-2017, 12:00.

                  Comment


                  • Wracając do tematu, na 5W20 silnik pracuje aksamitnie, właśnie jestem po zmianie i stwierdzam subiektywnie, że lepiej pracuje niż na czterdziestce. (5W40). Oczywiście nie sugerować się i nie hejtować.
                    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                    Comment


                    • Po wlaniu nowego zimnego oleju na miejsce starego,nieściśliwego bez właściwości amortyzujących, na dodatek rozgrzanego, to każde oleum sprawia wrażenie lepszego.

                      Comment


                      • Dlatego czas pokaże jak się to spisze w teście długodystansowym.
                        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                        Comment


                        • Z perspektywy czasu tego przecież nie rozróżnisz,zostaje wrazenie z pierwszego po wymianie uruchomienia a potem w miarę degradacji zmiany nastepują tak powoli że tego nie widać.
                          Wlałem w auta kilkadziesiąt ton oleju i zawsze efekt był ten sam,po zalaniu dźwięk silnika był bajeczny w porównaniu do tego z przed wymiany.
                          Po czasie to można wykryć różnice jedynie w przypadku kiedy wystepowały jakieś harakterystyczne niedomagania,np źle działający wariator w przypadku za gęstego oleju,pompowanie hydropopychaczy i niedomykanie zaworów (ten sam powód),zmierzalne spadki ciśnienia itd.-konkrety a nie drobne różnice w dźwięku.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez ASz
                            Jak chcecie kręcić do maxa to kręćcie. W końcu to Wasze auta.
                            Nasze i w dodatku to Hondy. ASz czy Ty aby nie handlujesz tym olejem 0W30 ? Bo już tyle razy go zachwalałeś i polecałeś na forum że się podejrzliwy zrobiłem
                            Honda Hybrid 3,4L/100km
                            sigpic
                            https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                            Comment


                            • https://allegro.pl/olej-motul-8100-x...947835484.html
                              Ten będzie ok do 1.8?
                              http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

                              Comment


                              • Nie, nie będzie ok. To jest olej ACEA C3 czyli do ropniaka a nie silnika benzynowego. Zanim kupisz olej to chociaż zajrzyj do instrukcji obsługi samochodu.
                                Moje FD7

                                Comment

                                Working...
                                X