Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Mniejsze spalanie ale nie wiem właśnie czy jest sens A mam jeszcze pytanie 0w40 jest 5L, zawsze zostawało mi jakieś 1,5L wymieniam co rok czy mogę dokupić 0,5 l i dolać?Były w chłodnym miejscu oleje, zakręcone, oryginalnie zapakowane, tracą jakieś właściwości?
    Last edited by kusiu; 03-01-2018, 14:16.

    Comment


    • Raczej z tym spalaniem to dużo nie zejdziesz.. na oleju ACEA A5 0W30 może by się trochę udało np. o 0,2-0,3l na 100km... co do resztek oleju, ja np. tak mieszam olej zeszłoroczny co został, z nowym w motocyklu i jest ok, ale np. z olejem który stoi ze 3 lata chyba raczej już bym nie mieszał.. nie wiem w sumie, czy on tam coś traci we właściwościach.. można go wylać w jakieś naczynie przeźroczyste i obejrzeć.. i czy np. na dnie opakowania nic się nie wytrąciło..
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        Raczej z tym spalaniem to dużo nie zejdziesz.. na oleju ACEA A5 0W30 może by się trochę udało np. o 0,2-0,3l na 100km... co do resztek oleju, ja np. tak mieszam olej zeszłoroczny co został, z nowym w motocyklu i jest ok, ale np. z olejem który stoi ze 3 lata chyba raczej już bym nie mieszał.. nie wiem w sumie, czy on tam coś traci we właściwościach.. można go wylać w jakieś naczynie przeźroczyste i obejrzeć.. i czy np. na dnie opakowania nic się nie wytrąciło..
        A jakieś oleje 4L mógłbyś polecić sprawdzone? Castrol Edge 0w30 np. jego jest 4L. Trochę bez sensu brać 5L i ponad litr wylewać..

        Comment


        • Trochę bez sensu brać 5L i ponad litr wylewać..
          Masz ciekawe spojrzenie na temat, wykazujesz cechy konsumpcjonizmu, ja na przykład patrzę na wydatki trochę bardziej skrupulatnie i dokupuję w opakowaniach 1L i można tym sposobem zużyć wszystko.
          Jeszcze lepiej jak masz dwa samochody to wtedy z każdej wymiany masz do dyspozycji około ~3L przy jednorazowej imprezie wymiany oleju.
          To nie piętka z chleba że trzeba wysuszyć i zostawić dla konia bądź wyrzucić do kosza, trwałość oleju silnikowego na półce to bez problemu kilka lat.
          Można kupić sobie 5L zużyć te 3,5 L pozostaje ci 1,5 litra z każdej takiej wymiany, po dwóch wymianach masz ~3L kupujesz litra i masz już na następną wymianę. Czysta ekonomika.No chyba że samochód żłopie to już cały ten problem odpada bo masz na dolewki.
          Last edited by rat4; 04-01-2018, 08:31.
          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

          Comment


          • Ile ludzi tyle opinii Silnik nie bierze nic oleju, ani 5ml. Jedni mówią że olej może tracić właściwości inni że może leżeć. Oczywiście mam 2 butelki 0w40 motula, daje to jakieś 3L oleju, butelki otwierane tylko przy pierwszym zalewaniu i stoją w zacienionym miejscu temp jakieś 15 stopni. Temat olejów rzeka i zostanę chyba przy tym co mam i kupię 5L lub jakieś pojedyncze litrowe. Dziękuję wszystkim za pomoc i odpowiedzi P.S na najstarszej butelce sprzed 2 lat pisze 2015.07 to jest data produkcji chyba na drugiej butelce pisze 2016.06. Ten z 2015 chyba wyleje a ten z 2016.r wleje teraz i doleje z nowej butelki 5L i będę po prostu tą która zostaje wlewał przy najbliższej wymianie a dolewał nowym. Wtedy będę miał olej otwarty raz i przechowywany max rok czasu.
            Last edited by kusiu; 04-01-2018, 09:08.

            Comment


            • Zamieszczone przez kusiu Zobacz posta
              Ile ludzi tyle opinii
              ale Ty masz sam zdecydować a nie słuchać podpowiadaczy. Nikt za Ciebie tego nie zrobi!
              Zachęcam do lektury: Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.
              na szczęście dużo tego nie ma. Jak przeczytasz to mam nadzieję zapamiętasz do końca życia i nie będziesz więcej pytał.
              Last edited by rambo7; 10-01-2018, 19:44.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Powoli czas na wymianę oleju. Aktualnie auto jest zalane jakimś shellem- wiem tylko że 5w30. Chcę teraz kupić olej MOTUL 8100 X-MAX 0W40. Przebieg auta to 120000. Czy przejście z 5w30 z 0w40 jest bezpieczne dla silnika? I drugie pyt- jaki komplet filtrów lepiej wybrać Mann filter czy Filtron?

                Comment


                • Zamieszczone przez coalthar Zobacz posta
                  Powoli czas na wymianę oleju. Aktualnie auto jest zalane jakimś shellem- wiem tylko że 5w30. Chcę teraz kupić olej MOTUL 8100 X-MAX 0W40. Przebieg auta to 120000. Czy przejście z 5w30 z 0w40 jest bezpieczne dla silnika? I drugie pyt- jaki komplet filtrów lepiej wybrać Mann filter czy Filtron?
                  Jest jak najbardziej bezpieczne. Przechodziłem z wymany na wymianę z oleju 10w40 LM na 5w40 LM i w końcu na 0w40 Ravenol przy stanie 118 kkm (wszyskie oleje A3)...i coś mnie korci byz zejść jeszcze na 0w30 A3...ciągle się jednak zastanawiam. Z filtrów Mann i Filtron spokojnie dadzą radę, ale radzę dorzucić te parę groszy i kupić np w necie filtr OEM 15400-PLM-A01, 15400-PLM-A01 lub 15400-RTA-003 (sklep haparts, jarusnet, jdmshop).
                  pozdr
                  dareq

                  Comment


                  • Zamieszczone przez coalthar Zobacz posta
                    Powoli czas na wymianę oleju. Aktualnie auto jest zalane jakimś shellem- wiem tylko że 5w30. Chcę teraz kupić olej MOTUL 8100 X-MAX 0W40. Przebieg auta to 120000. Czy przejście z 5w30 z 0w40 jest bezpieczne dla silnika? I drugie pyt- jaki komplet filtrów lepiej wybrać Mann filter czy Filtron?
                    Spróbuj Amsoil 0-30, i tak już pewnie zostanie

                    Comment


                    • Do wszystkich piszących w tym wątku mam prośbę, aby nie podawać wyłącznie jednego parametru - SAE ponieważ czytają te informację ludzie, którzy biorą parametr SAE za jedyny i kluczowy w wyborze oleju, a to jest niewłaściwe i szkodliwe, robi więcej złego niż dobrego.
                      Jeśli ktoś zatem poleca dany olej, proszę napisać to tak jak wymaga tego Instrukcja Obsługi, aby nie pozostawiać niejasności i wątpliwości o czym jest mowa.
                      np.:
                      Zamieszczone przez rysiol1 Zobacz posta
                      Spróbuj Amsoil 0-30
                      to jest żadna informacja, to jest "bełkot". Ta informacja powinna brzmieć: spróbuj "Amsoil SAE 0W-30 ACEA A5" wtedy i piszący i wszyscy czytający wiedzą dokładnie o czym mowa. (i najlepiej z komentarzem dlaczego?).

                      Warunkiem koniecznym jest ACEA, uzupełniającym jest SAE. Nie na odwrót !
                      Last edited by rambo7; 10-01-2018, 20:28.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Witam, ja już mam ten niezły maraton z olejem już za sobą przynajmniej na rok, honda zalana dziś olejem Motul X-cess SAE 5W40 ACEA A3/B4 .Tego Valvoline o którym pisaliście nie było na stanie więc zdecydowałem się na tego Motula do tego filtry mann.

                        proszę brać przykład ze snake, w 48 godz. dowiedział się "co to jest olej" i jak pisać o oleju, bravo.
                        r7
                        Last edited by rambo7; 10-01-2018, 20:58. Powód: edit.

                        Comment


                        • Przeglądam właśnie historię z ASO swojego ufoka i widzę, że pierwszy olej po „fabrycznym” został zalany Shell Helix Ultra Racing 10w60 przy 19kkm, i był lany jeszcze 5 razy do niecałych 90kkm. Następnie mnie dziwi fakt, że był lany 2x Shell Helix 5w30 AM-L C3, później 2x Shell Helix ECT 5w30 C3, a ostatni znów zalany 5w30 AM-L... Nie do końca cieszy mnie ten fakt, że był to olej C3. Został zalany przy 131kkm, obecnie najechane mam 132kkm, zastanawiam się nad przyszła wymianą...
                          Co byście polecili? Jeśli chodzi o ACEA to celowałbym w A3/B3, a SAE 5w40 ze względu na ostatnie upalne lata + miasto...
                          Pytanie tylko czy ten C3 nie narobił już szkód... I jak wpłynie na silnik ta zmiana? Raczej nie był upalany, bo jeździł tym dziadek.

                          I dlaczego ASO Honda Opole leje olej, który nie jest zgodny z wymaganiami Hondy?
                          Last edited by Amek; 11-01-2018, 11:36.
                          FK2 R18A2 Crystal Black Pearl NH-731P by-Faraam

                          Comment


                          • Co jest złego w C3? Sam zalałęm Castrol EDGE 5W-40 i jest ok. C3 różni się tym od innych, że zalecany jest do samochodów z DPFem, ale w sumie do tych bez też można korzystać, więc powinno być ok i żadnych szkód nie powinno być w samochodzie

                            Comment


                            • Zamieszczone przez kamillm Zobacz posta
                              Co jest złego w C3? Sam zalałęm Castrol EDGE 5W-40 i jest ok. C3 różni się tym od innych, że zalecany jest do samochodów z DPFem, ale w sumie do tych bez też można korzystać, więc powinno być ok i żadnych szkód nie powinno być w samochodzie
                              Olej C3 jest wykastrowany z dodatków które nie służą silnikowi a dobrze robią (nie szkodzą) filtrowi dpf. Radzę dokładnie prześledzić wątek olejowy.

                              minimalna poprawka (teraz jest, ok,).
                              r7.
                              Last edited by rambo7; 11-01-2018, 14:56. Powód: edit.

                              Comment


                              • Amek, duży rozstrzał olejowy miałeś.
                                Zamieszczone przez Amek Zobacz posta
                                Co byście polecili? Jeśli chodzi o ACEA to celowałbym w A3/B3, a SAE 5w40 ze względu na ostatnie upalne lata + miasto...
                                to jest właściwe podejście, zimy w mieście to nie ma od 10 lat, a w lato "asfalt płynie" czasem.
                                kamillm, nie rozwijamy wątku olejowego gdy tak dużo informacji było napisanych nawet przez ostanie dni! Uporządkuj sobie wiedzę, zacznij od instrukcji, zapoznaj się z dyskusjami dot. "co złego jest w C3" i będziesz wiedział wszystko, wtedy zdecydujesz sam czy zostajesz z tym olejem czy nie. Najpierw otwórz Instrukcję Obsługi swojego samochodu, sprawdź Wymagania Hondy, odszukaj dyskusje na temat olejów C3 które odpowiedzą na twoje pytanie. (tu było dużo na temat C3 i to kilka razy wałkowane, tylko nie powiem teraz na której stronie: Jaki Olej - ale z trochę innego punktu widzenia )
                                Last edited by rambo7; 11-01-2018, 13:32.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X