Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Bo jest/była umowa handlowa, bo był tańszy w zakupie, bo mają go na hektolitry na stoku, bo kij wie co jeszcze. Można sobie zgadywać, ale najważniejsze to, że w instrukcji do benzyniaka nie ma żadnego C i tyle. Kup swój olej, swój fltr i pojedź na wymianę tzn. po pieczątkę.
    Pewnie 90% ludzi jadących na wymianę oleju ma nikłą wiedzę. Wiedzą, że mineralny/półsyntetyczny/ syntetyk, czy że 5W40 i to już jest szczyt świadomości.
    Last edited by roar; 16-04-2018, 21:00.

    Comment


    • Zamieszczone przez kaliope Zobacz posta
      Więc jakim prawem ASO leje C3?
      takim że oni podchodzą do tego że użytkownik to baran i tak "łyknie" wszystko kiedy mu wpisują pieczątkę do kajetu, tylko co będzie jak po gwarancji zacznie się coś dziać z silnikiem? Do kogo wtedy?
      Założę się że w ksiązce przeglądów nie masz wpsiane jaki olej wlali, jest tam wyraźnie napisane - SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W-30, a on jest ACEA C3,??
      pewnie nie jest , jst tylko e wymiana oleju? co?
      jak nie - to poproś ich o to by wpisywali tą uwagę, "olej niezgodny z zaleceniami" i pokaż im Książkę obsługi.
      Zamieszczone przez kaliope Zobacz posta
      Całe popołudnie dzwoniłem po ASO po całej Polsce.
      zrobili to już przed tobą, trzeba przeglądać wątki ale wiem tego sporo, ale w kółko macieju gadamy o tym samym.
      Cofaj się w czytaniu czasem, bo sie powtarzamy:
      #27 https://www.civicforum.pl/showthread...850#post368850
      #31 https://www.civicforum.pl/showthread...867#post368867

      chłopaki zrobili już robotę przed tobą, poczytaj wątek, długi jest ale jest tu nie 100% a 180% odpowiedzi na każde, podkreślam każde twoje pytanie i wątpliwość.
      Jak to będzie mało to Wątki olejowe 9 i 10 gen jeszcze poczytaj, to będziesz Wysoko wyszkolony w Normach i Jakości. Jak większość będziesz wiedział co to jest Wymaganie.
      A jak ktoś zaraji o "Jakości" to zapytasz go czy ma na myśli Wymaganie? czy chodzi mu o pojęcie wytrzymałościowe? Bo dla niektórych "Jakość" to jedno i to samo, a przecież to są całkowicie różne sprawy.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Czyli na moje częste, krótkie 6km jazdy brać 0w30 czy wystarczy 5w30?

        z tańszych olejów lepiej Mobil czy Shell?
        Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 A1/B1, A5/B5 https://www.mobil.pl/Poland-Polish-L...omy-0w30.aspx#

        SHELL HELIX ULTRA 0W-30 A5/B5 https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-...-b5-0w-30.html

        Czy może raczej Valvoline SYNPOWER FE 0W-30 A5/B5 https://www.valvolineeurope.com/engl...power_fe_0w-30
        Last edited by kaliope; 16-04-2018, 22:24.

        Comment


        • Zamieszczone przez kaliope Zobacz posta
          0w30 czy wystarczy 5w30?
          Zalej sobie 5W-30 albo 5W-40 tak jak jezdzi 80% ludzi i ciesz się samochodem.

          Comment


          • kaliope, gama olejów nad którymi się zastanawiasz są odpowiednie do twoich warunków i zgodne z Wymaganiami, możesz zakupić i użytkować każdy z nich, zrób losowanie, lub wybierz wg własnego uznania, jeśli kierujesz się np. ceną? to wybierz najtańszy z oferowanych i będzie ok.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Właśnie kupiłem MOTUL ECO-NERGY 0W30 A5/B5, drogi, ale może warto

              Comment


              • Ja natomiast zakupiłem Ravenol SSL SAE 0W-40 CleanSynto ACEA A3/B4.
                Jestem ciekaw tej zmiany z Shella 5W30 C3
                FK2 R18A2 Crystal Black Pearl NH-731P by-Faraam

                Comment


                • W jednym ASO zapytałem czemu leją ACEA C3 to gość powiedział, że Honda Polska na to zezwala, i że nie mają auta po 500tys przebiegu i chodzą jak szwajcarskie zegarki. Także może i przesadzony jest ten strach przed tą normą

                  Comment


                  • Zamieszczone przez kaliope Zobacz posta
                    że Honda Polska na to zezwala
                    Taaa jasne, w życiu żadna Honda czy to Polska czy z innego Państwa nie będzie zalecała innego oleju niż ten który zalecany jest w instrukcji obsługii. C3 oczywiście ale do diesela... Co za ludzie pracują w tych ASO....

                    Comment


                    • .. czyli tradycyjnie, wiedzą lepiej niż producent .
                      Zamieszczone przez kaliope Zobacz posta
                      Honda Polska na to zezwala
                      Czy powiadomili producenta Hondy że postępują wbrew wymaganiom? mają to na piśmie? nie. Po prostu biorą to na siebie, bo i tak w czasie gwarancji większość silników to wytrzyma, a potem... (po gwarancji) potem to już ich nie obchodzi i tak nikt im niczego nie udowodni . (cena w zakupie jest dobra i co najważniejsze ...jednym olejem ...można obsłużyć wszystkie benzyniaki i diesle nawet z DPF... za-je-bi-ście ! ..to się nazywa biznes. /).
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Zadaniem pytanie trochę w temacie wątku, a nie związane bezpośrednio z wyborem konkretnego oleju.

                        Jeśli silnik 1.8 był zalewany olejem 0w20 zgodnym z zaleceniami producenta i przejechał 35 tys. km (w tym 1 wymiana oleju po 15 tys. km) i wtedy został zalany olejem Shell 5w30 zgodnym z normą C3 i przejechał 10 tys. km, następnie przez 30 tys. km był zalewany olejem 5w30 zgodnym z normą A5/B5 (przy interwale wymiany 10 tys. km), to czy i kiedy widoczny będzie wpływ na kondycję silnika:

                        1) Częsta jazda "do odcinki" na oleju 0w20
                        2) Wydłużenie interwału wymiany do 20 tys. km na oleju 0w20
                        3) Jazda na oleju niezgodnym z zaleceniami producenta, tj. spełniającym normę C3
                        4) Częste zmiany specyfikacji oleju (0w20 -> 5w30, A5/B5 -> C3 -> A5B5)

                        Innymi słowy, jak poszczególne z tych czynności wpływają na kondycję silnika i jakie są skutki ich działania, kiedy wystąpią razem? Czy przeciętny użytkownik samochodu z silnikiem z taką historią ma powody do zmartwień, jeśli chce jeszcze długo użytkować silnik?

                        Przykład przytaczam, żeby trochę urealnić dyskusję o olejach, bo mam wrażenie, że dotychczasowe rozważania są trochę za bardzo teoretyczne
                        Mój czarny 8gen

                        Comment


                        • no to zobaczmy jak to wyglądało, czyli stosowany były:
                          pierwszy, olej specjalny przeznaczony do zmniejszania zużycia paliwa,
                          drugi, olej niskopopiołowy przeznaczony do silnika diesla aby nie dopuścić do zatkania DPF (niezgodny z wymaganiami Hondy w silnikach benzynowych),
                          trzeci olej ekonomiczny stosowany w celu obniżenia kosztów serwisu (to często oleje LL).

                          Stawiane pytanie jest o kondycję silnika. Brak konsekwencji w wyborach, nie przedstawiono w trosce o kondycję silnika żadnego oleju. Widać po wyborach że priorytetem jest Ekonomia i ekologia. Nie wiem czy to jest świadome? czy po prostu to proponowano jako "najlepsze"?

                          Na podstawie przedstawionych warunków użytkowania:
                          Ad1. nie do tego służy ten olej, nie do tego został zaprojektowany. Producent dopuszcza ten olej, ale i daje możliwość wyboru szerokiej gamy przeznaczenia wg ACEA.
                          Ad2. bez informacji z komputera dot. "zdrowia oleju" agresywna jazda na tym oleju jest wielce ryzykowna, interwał oleju leci na łeb, a parametry fizykochemiczne tracone są gwałtownie. Trzymanie się standardowego interwału na tym oleju nie stosując się do zaleceń producenta "do czego został zaprojektowany ten olej...(...)?" jest bardzo ryzykowne dla silnika.
                          Ad3. olej niezgodny, to niezgodny. Honda nie zaleca olejów niskpopiołowych do benzyniaków. Oleje wysokopopiołowe w silnikach wysokoobrotowych są pożądane, szczególnie wtedy gdy kręcimy silnik wysoko.
                          Ad4. zmiany oleju nie szkodzą silnikowi. Nie ma na to dowodów. Jeśli użytkujemy silnik odpowiednio do warunków i temp. otoczenia stosując olej Eko np A5/B5 - robimy bardzo dobrze silnikowi nic nie grozi. Jeśli natomiast użytkujemy silnik nieodpowiednio do warunków i temp. otoczenia to szkodzimy silnikowi a środowisko z tego i tak nic nie ma. Czy to zdanie jest zrozumiałe? .?
                          Zamieszczone przez Bumber Zobacz posta
                          Innymi słowy, jak poszczególne z tych czynności wpływają na kondycję silnika i jakie są skutki ich działania
                          każdy musi sobie odpowiedzieć sam, czy dobrze dobrał olej gdy piłuje silnik? a wie że ma w silniku olej o konkretnym przeznaczeniu? np. czy pisze na oleju np 0W-20 że "jest to specjalny olej zaprojektowany szczególnie z myślą o agresywnej jeździe"? - pisze tak na nim? jak nie pisze, to przekonaj siebie że tak jest. (niektórzy są przekonani i wierzą w to że tak jest ).
                          Zamieszczone przez Bumber Zobacz posta
                          Czy przeciętny użytkownik samochodu z silnikiem z taką historią ma powody do zmartwień,
                          przeciętny emeryt (jak mój teść)...? chyba nie, on naprawdę jeździ eko i co by nie nalał będzie prawie trafione. Przeciętny dynamiczny facet który zna możliwości silnika, jak ma warunki, i własne umiejętności to buta nie żałuje to powinien mieć.
                          Zamieszczone przez Bumber Zobacz posta
                          chce jeszcze długo użytkować silnik?
                          no więc do tego zmierzam:
                          - jeśli jesteś Eko, używasz oleju Eko, i prowadzisz auto Eko, to nie ma powodu do zmartwień.
                          - Jeśli jesteś nie Eko, masz smykałkę do dynamicznej jazdy, nie skupiasz się na spalaniu paliwa, chcesz zachować kondycję motora i stosujesz oleje wytrzymałościowe, to nie ma powodu do zmartwień.
                          - jeśli jesteś ekonomistą i lubisz obniżać koszty użytkowania pojazdu i stosujesz wydłużone interwały, i masz auto w lizingu i tak je sprzedasz za 3 lata , stosując oleje ekonomiczne - masz to w nosie i nie masz powodów do zmartwień.
                          Podsumowując, Marka Honda daje użytkownikowi szeroki wachlarz doboru, i każdy z tych olejów jest zgodny i ma określone przeznaczenie.
                          Kwestia czy dobór będzie właściwy? O to musi zadbać użytkownik.
                          Na pewno wybieranie oleju Eko i wykorzystywanie mocy silnika w pełnym zakresie jest nietrafione.
                          Tak samo wybieranie oleju wysoko-wytrzymałościowego i jazda "na kropelkę" jest również nieuzasadnione, obawa o kondycję silnika jest też na wyrost.
                          Potrzebny jest kompromis.
                          Dlatego jak ktoś pyta, jaki olej? odpowiedź jest prosta: zapytaj sam siebie, jakim jestem kierowcą/użytkownikiem? dobierz olej odpowiednio do swoich warunków i temperatury otoczenia. Wtedy masz 100% pewności że wybrałeś najlepiej.
                          (jeśli mnie pytasz o swoje wybory w kontekście przytoczonych warunków, to moją odpowiedź już chyba znasz , nie muszę jej pisać).
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Dzięki Rambo, swoją odpowiedzią potwierdziłeś, że jesteś niekwestionowanym forumowym ekspertem w temacie oleju

                            Dopytam jeszcze o jedną rzecz: jakie konkretnie mogą być skutki dla silnika w ww. przypadkach? Np. nagła awaria (obrócenie panewek?) czy raczej powolna deterioracja (pobieranie coraz większej ilości oleju?).

                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Dlatego jak ktoś pyta, jaki olej? odpowiedź jest prosta: zapytaj sam siebie, jakim jestem kierowcą/użytkownikiem? dobierz olej odpowiednio do swoich warunków i temperatury otoczenia. Wtedy masz 100% pewności że wybrałeś najlepiej.
                            (jeśli mnie pytasz o swoje wybory w kontekście przytoczonych warunków, to moją odpowiedź już chyba znasz , nie muszę jej pisać).
                            Jaki olej być w takim razie doradził komuś, kto dobrał dla siebie następujące parametry: SAE 5w30, ACEA A3/B3? Pytam o konkretny produkt, bo szczerze mówiąc samemu nie mogę znaleźć nic sensownego.
                            Mój czarny 8gen

                            Comment


                            • Ja tylko mówię/podpowiadam co pisze w instrukcji. Nie mam przekonania do żadnego z producentów, nie mam "ulubionego", sprawdziłem kilka Marek i często się ich trzymam. Najczęstszym skutkiem niewłaściwego doboru jest jak pokazuje statystyka pobór oleju, silniki się nie rozlatują, nie ciekną, nic wizualnego z niemi się nie dzieje, nawet pracują idealnie, ale biorą olej w dużych ilościach o czym meldowali już użytkownicy nawet 9 gena.
                              Co do konkretnego produktu opierać się musisz na swoim doświadczeniu lub na doświadczeniu innych.
                              Jeśli zatem masz przekonanie do Marek których używałeś a nie zawsze były trafione to przy nich pozostań tylko wybierz coś wytrzymałościowego jeśli na tym Ci zależy a twój katalizator nawet w ułamku nie ucierpi od tego, a silnik zyska ochronę. Koledzy podawali naprawdę dużo produktów, ja je wszystkie chętnie sam bym wypróbował .
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Ok, dzięki za opinię. To w takim razie mam ostatnie pytanie z serii: czy olej MILLERS OILS XF LONGLIFE ECO 5W30 zgodny z normą A1/B1 oraz A5/B5 będzie odpowiedni do następujących warunków użytkowania:
                                1) PL, czyli klimat umiarkowany, zarówno gorące lata (+30) jak i mroźne zimy (-30)
                                2) Równie często krótkie jazdy (czyli sporo zimnych startów) oraz długie przeloty (+300 km)
                                3) Przebieg do 15.000 km rocznie
                                4) Jazda bez przesadnej dbałości o zużycie paliwa, tj. przekraczane 4 rpm (głównie przy wyprzedzaniu oraz na autostradzie)

                                Tak, wiem, że jest to olej typu "Longlife Eco" i A5/B5, ale z drugiej strony 5w30... :|
                                Mój czarny 8gen

                                Comment

                                Working...
                                X