Zamieszczone przez hondamanone
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz postaCzyli spalany olej nie wpływa niekorzystnie na katalizator?
Comment
-
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz postaCzyli spalany olej nie wpływa niekorzystnie na katalizator?
Przytoczę cytat (z pamięci) z wielu Instrukcji Obsługi Samochodu w których istnieje zapis jako "normalne" spalanie oleju rzędu 1L/1000km ... i nie ma tam żadnej informacji że grozić to może zatkaniem, uszkodzeniem katalizatora ani tym że silnik nadaje się do remontu. Wręcz takim zapisem mówią że to normalne.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
@gkill: Wymienić tłoki i pierścienie - to nie takie tanie i proste.
rambo7: Sądzisz, że mając nowe auto które np. spala 0,5l/1000 oleju nie ma szans na reklamacje? Słabe te auta teraz robią, jestem srogo zawiedziony.
No nic, dzięki Panowie, wykończę 0W20 a potem pewnie Amsoil 5W30 i zbieranie kasy na remont.
Comment
-
co o znaczy nowe auto? rocznik 2012??? to nie nowe. nie sądzę aby uznano reklamację po gwarancji. Nie ma tu znaczenia ile oleju przepala silnik. Gwarancja się skończyła i "do widzenia". Każdy by był zawiedziony. Ja też jestem zawiedziony wszystkim co tu czytam o nowszych modelach, dlatego jak kiedyś narzekałem na "autobus 7 gen" to już nie narzekam chwale i w ogóle to mam też poczucie zawiedzenia. Ale jak tu Stach podpowiada inni robią dopiero dziadostwo. Masz 2 opcje: sprzedać auto, dołożyć tę kasę co kosztuje remont i kupić młodsze, lub wymieniać tłoki tak jak to przedstawił MiCyran. (mało tego, chętnie bym to zrobił u tego mechanika co robił MiCyran wynikało z opisu że facet maił pojęcie o tym. Trza byłoby pojechać pół polski, ale rozważyłbym nawet to a przynajmniej pogadał.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta@gkill: Wymienić tłoki i pierścienie - to nie takie tanie i proste.
Schody pojawiają się gdy silnik jest mocno zużyty i trzeba szlifować itp. a większość wadliwych 2012 ma bardzo świeże silniki.Last edited by gkill; 30-04-2020, 08:38.
Comment
-
rambo7: Chodziło mi o nowe auto na gwarancji. Powiedzmy mam je rok, żre 0,5l/1000km olejaka. Jade do ASO, a ASO: Panie patrz co w instrukcji napisane. Co wtedy?
gkill: Nie masz chęci zająć się moim R18Z4?
Ps. No i Amsoil 0W30 wskoczył na cenę 240zł po moim zapytaniu do zmienolej.pl... trochę mnie to wkurzyło. Nie wiem czy nie wezmę jakiegoś Shella 0W30, będzie tanio i (chyba) dobrze.
Comment
-
Weź zwykłego Shella Ultra Helix 5W30, olej na prawdę dobry. Nie warto przepłacać..
Comment
-
Na przykład tutaj: https://allegro.pl/uzytkownik/SmA-Sh...3-uni-1-2-03184gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
Comment
-
rat: super dzięki. Co sądzicie o Shellowskim 0W20? https://allegro.pl/oferta/olej-shell...-5l-8512796860
Nada się do okazyjnego kręcenia pod czerwone pole? Waham się pomiędzy nim a 0W30 - https://allegro.pl/oferta/olej-shell...-4l-7732633410
Comment
-
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz postaNie chce przechodzić na miód względem wody (0W20).
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz postaCo sądzicie o Shellowskim 0W20? (...) Nada się do okazyjnego kręcenia pod czerwone pole?Kierownik Działu Diesla
Comment
-
rambo7: nie chce wywoływać nowej dyskusji. Wiesz, że jeżdżę na OEM 0W20 Type 2.0 - kręcę pod czerwone i na torze 20min kręciłem. Olej ten też jest zalecany do 300 konnych type-rów.
Pytanie brzmi: czy inny olej 0W20 będzie miał taką wytrzymałość jak Hondowski (którego karta charakterystyki czy tam parametry są owiane tajemnicą). IO jak rozumiem dopuszcza 0W20 ale tylko OEM Honda. Jeśli nie to 0W30, 5W30 itd.
Stąd moje obawy zakupu innego 0W20. Przy 0W30 moje obawy są mniejsze.
Honda jest energooszczędna i chcę również nalać dostosowany do silnika olej. Obecnie nawet przy 60kmh każe wrzucać mi 6sty bieg - i rzeczywiście jedzie na tym 6stym. Szybko się nagrzewa, dźwięk silnika jest inny niż na poprzednim oleju (gość lał 5W40). Nie chcę popsuć tych "parametrów" gęstym olejem.
W tym kierunku chcę iść, pomimo iż znawcą olejów nie jestem.
Comment
-
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz postajeżdżę na OEM 0W20 Type 2.0 - kręcę pod czerwone i na torze 20min kręciłem. Olej ten też jest zalecany do 300 konnych type-rów.
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz postaktórego karta charakterystyki czy tam parametry są owiane tajemnicą
0w20.jpg
Comment
-
Grzechu: to co być wlał żeby być spokojnym? Nie mówię o jeżdżeniu na torze.
Co do 0W20 to znalazłem: Motula 300V 0W20. Co ten olej ma takiego, że na nim można piłować a na OEM 0W20 nie?
ps. silnika nie przekręciłem, żeby było jasneLast edited by hondamanone; 01-05-2020, 19:42.
Comment
Comment