Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • W ten sposób czyściłam kąta w d14z6 mojego starego civiciem, którego cały czas eksploatuje głównie żona. Czynność czyszczenia kąta wykonałem zaraz po remoncie. W R20A3 też się do tego przygotowałem, ponieważ rowniez pojawiał się błąd P0420, ale po wymianie tłoków problem ustapil. Do zatkania otworów od sond zakupiłem śruby z właściwym gwintem. W naszych hondach z r serii silnikiem podejrzewam że jest również metalowy kat, bynajmniej jak zaglądałem do niego od strony zdemontowanego kolektora wydechowego widziałem metalowa siatkę.
    Last edited by gkill; 10-11-2019, 11:40.

    Comment


    • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
      W naszych hondach z r serii silnikiem podejrzewam że jest również metalowy kat, bynajmniej jak zaglądałem do niego od strony zdemontowanego kolektora wydechowego widziałem metalowa siatkę.
      R-seria posiada zintegrowany z głowicą kolektor wydechowy, więc jak mogłeś zaglądać od strony zdemontowanego kolektora, skoro nie da się go zdemontować ?

      Comment


      • Każdy interpretuje jak chce. Głowica mojego R20A3 była na moim stole i na moich kolanach, więc chyba się już więcej wypowiadać nie muszę.

        Comment


        • Witam Panowie, mam pytanie dotyczące oleju Ravenol. Ponieważ olej zmieniam co 2 miesiące, a nie mogłem dostać castrola kupiłem Ravenol 5w30 A5, oczywiście ze strony producenta. Czy ktoś z Was, kto używał tego oleju zwrócił uwagę, że np rano, zaraz po odpaleniu silnika słychać pompe oleju?

          Comment


          • Zamieszczone przez MW80 Zobacz posta
            odpaleniu silnika słychać pompe oleju?
            Ale wiesz.. to chyba zbyt pochopne stwierdzenie z twojej strony.. skąd wiesz jaki dźwięk wwydaje pompa oleju ? Przede wszystkim musisz najpierw opisać nam ten dźwięk, a najlepiej nagrać.. ile czasu on trwa? chwilę po odpaleniu ? czy cały czas...
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Odgłos jest chwilowy,pierwszych kilkadziesiat sekund, a zaczęło się po zmiane oleju. Więc pompa wody to nie jest problem nieaktualny, olej wymieniony, dźwięku nie ma. Pozdrawiam
              Last edited by MW80; 13-12-2019, 16:39.

              Comment


              • Dorek83 napisał:
                Witam, macie jakieś doświadczenia z olejami Petronas?
                Co sądzicie o Petronas Syntium 3000 ACEA A3 5w40, stosował ktoś?
                Ja kiedyś używałem, petronas to chyba to samo co fiatowski olej selenia, dobre ma opinie ale i tak więcej nic się nie da powiedzieć, spełnia normę A3 do benzyniaków hondy można go z powodzeniem stosować tak samo jak i inne oleje o tej specyfikacji.
                4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                Comment


                • Witajcie. Proszę o pomoc bardziej doświadczonych olejarzy. Mam bańkę Totala 9000 5w40 (Sprzedałem furę i nie zdążyłem oleju zmienić)

                  Jest tam też karta techniczna gdzie są wszelkie parametry na których się nie znam. Dajcie znać czy mogę to bezpiecznie lać czy kupić inny. Już nie rozchodzi się o kasę ale jak można go bezpiecznie wykorzystać to czemu nie. Mam przebieg 120k.
                  Z góry dziękuję za odpowiedź .

                  Comment


                  • Zamieszczone przez lukash01 Zobacz posta
                    http://produkty.total.com.pl/pl/prod...RTZ-9000-5W-40
                    W pełni zgodny z instrukcją obsługi. Tak naprawdę to znalazłbyś tę informację jakbyś trochę poszukał. Chyba kupiłeś żrącego olej civica a konkretnie R18Z4 z 2012 roku, tylko ten konkretnie rocznik, więcej informacji znajdziesz na forum.

                    Comment


                    • lukasch01, zorientuj się jakie masz tłoki? to sugeruje tobie zrobić gkill. Skoro od niedawna masz rocznik 2012 dobrze byś sam wiedział co masz? czy te właściwe czy te felerne tłoki.
                      Olej o który pytasz jest w pełni zgodny z wymaganiami Hondy. Jakie jeszcze inne oleje możesz nalać, poczytasz w tematach o olejach lub Skanach z Instrukcji Obsługi.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Od zakupu zrobiłem 5k km i nie zauważyłem ubytku przy dosyć agresywnej jeździe więc póki co mam gdzieś jakie mam tłoki. Czytałem o "innych" tłokach na forum i zastanawiam się tylko czy każdy kto ma te tłoki boryka się z problemem pożerania oleju. Jeśli jest to tylko jakiś margines to sugeruje nie bić tak mocno piany bo zaraz ceny używanych 2012 poszybują w dół.

                        Comment


                        • oczywiście nie ma paniki do póki nic się nie dzieje, nie musisz tego robić, ale jak będziesz np. kiedyś tam w przyszłości wymieniał świece to będzie okazja to sprawdzić. W każdej próbce znajdzie się wyjątek, wiec nie można powiedzieć że wszystkie "2012" mają ten problem, tak samo jak nie można powiedzieć że nie ma problemu, skoro odnotowano niespotykaną jak dotąd ilość przypadków w tak młodych egzemplarzach.
                          W każdym razie odpowiedź olejowa o którą pytałeś Cię zadowala , ok, to resztą się nie przejmuj .
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • cześć! przymierzam się do zmiany oleju w hance 1.8
                            użytkowana przez cały rok, codziennie 2x 35km dojazd do pracy, głównie autostrada. piratem drogowym nie jestem, ale często przykręcę do tych 5,5k, zresztą przy jezdzie 140 km/h na 6. biegu przeciez i tak prawie do 4k rpm dobija.

                            jak sądzicie czy oleje lepkości 0W40 albo 5W40 będą dobre to mojego sposobu użytkowania samochodu? czy może jednak zostać przy 5W30? Jeśli chodzi o ACEA to myślę A3/B3 - czy słusznie?

                            po wstępnym przejrzeniu ofert na rynku moją uwagę przykuły takie:
                            * MOBIL 1 FS 0W40 ACEA A3/B3, A3/B4 API SN, SM, SL;
                            * LIQUI MOLY Top Tec, 4100 5W-40 API SN, ACEA C3, API CF, ACEA A3, ACEA B4 - tutaj do rozważenia też ten sam tylko 5W30
                            * Ravenol FDS 5W30 ACEA A1, ACEA A5, API SL, API CF, ACEA B1, ACEA B5 - tylko ten akurat jest A5/B5

                            wątek olejowy przeczytałem właściwie w całości, ale chyba totalnie sie w tym wszystkim pogubiłem...

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Hassano Zobacz posta
                              użytkowana przez cały rok, codziennie 2x 35km dojazd do pracy, głównie autostrada. piratem drogowym nie jestem, ale często przykręcę do tych 5,5k, zresztą przy jezdzie 140 km/h na 6. biegu przeciez i tak prawie do 4k rpm dobija.
                              Ja przy bardzo podobnych stylu i warunkach jazdy wlewam Valvoline SynPower 5W40 i przy wymianach oleju co 10-11 kkm zauważalnego ubytku nie stwierdziłem.
                              Pozdrowienia

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Hassano Zobacz posta
                                codziennie 2x 35km (...) głównie autostrada(...) często przykręcę do tych 5,5k, (...) 140 km/h na 6.(...) do 4k rpm
                                z uwagi że idzie lato trzymałbym się SAE 5W-40. Jak by to była w perspektywie jesień i zima to SAE 0W-40.
                                Te gradację ustawiłbym w kolejności tak:
                                * Valvoline SynPower 5W40 ACEA A3/B3, A3/B4 API SN, SM, SL;
                                * MOBIL 1 FS 0W40 ACEA A3/B3, A3/B4 API SN, SM, SL;
                                * LIQUI MOLY Top Tec, 4100 5W-40 API SN, ACEA C3, API CF, ACEA A3, ACEA B4 - tutaj do rozważenia też ten sam tylko 5W30
                                * Ravenol FDS 5W30 ACEA A1, ACEA A5, API SL, API CF, ACEA B1, ACEA B5 - tylko ten akurat jest A5/B5
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X