Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
    Dodam ze auto nie kopci ani na biało ani na niebiesko
    Gdyby nie katalizator, to pewnie właśnie kopciłby na niebiesko. Niestety progi ostrzegawcze w oprogramowaniu ECU są ustawione bardzo nisko i błąd P0420 pojawia się dużo wcześniej niż niebieski dym.

    Comment


    • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
      Czyli spalany olej nie wpływa niekorzystnie na katalizator?
      Owszem wpływa negatywnie, ale nie na tyle by go uszkodzić, wystarczy wyeliminować przyczynę spalania oleju silnikowego i umyć katalizator, by ten wrócił to poprzedniego stanu sprzed spalania oleju silnikowego.

      Comment


      • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
        Czyli spalany olej nie wpływa niekorzystnie na katalizator?
        odpowiedzią będzie to co sami producenci piszą w IO.
        Przytoczę cytat (z pamięci) z wielu Instrukcji Obsługi Samochodu w których istnieje zapis jako "normalne" spalanie oleju rzędu 1L/1000km ... i nie ma tam żadnej informacji że grozić to może zatkaniem, uszkodzeniem katalizatora ani tym że silnik nadaje się do remontu. Wręcz takim zapisem mówią że to normalne.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • @gkill: Wymienić tłoki i pierścienie - to nie takie tanie i proste.
          rambo7: Sądzisz, że mając nowe auto które np. spala 0,5l/1000 oleju nie ma szans na reklamacje? Słabe te auta teraz robią, jestem srogo zawiedziony.

          No nic, dzięki Panowie, wykończę 0W20 a potem pewnie Amsoil 5W30 i zbieranie kasy na remont.

          Comment


          • co o znaczy nowe auto? rocznik 2012??? to nie nowe. nie sądzę aby uznano reklamację po gwarancji. Nie ma tu znaczenia ile oleju przepala silnik. Gwarancja się skończyła i "do widzenia". Każdy by był zawiedziony. Ja też jestem zawiedziony wszystkim co tu czytam o nowszych modelach, dlatego jak kiedyś narzekałem na "autobus 7 gen" to już nie narzekam chwale i w ogóle to mam też poczucie zawiedzenia. Ale jak tu Stach podpowiada inni robią dopiero dziadostwo. Masz 2 opcje: sprzedać auto, dołożyć tę kasę co kosztuje remont i kupić młodsze, lub wymieniać tłoki tak jak to przedstawił MiCyran. (mało tego, chętnie bym to zrobił u tego mechanika co robił MiCyran wynikało z opisu że facet maił pojęcie o tym. Trza byłoby pojechać pół polski, ale rozważyłbym nawet to a przynajmniej pogadał.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
              @gkill: Wymienić tłoki i pierścienie - to nie takie tanie i proste.
              Ja w dzieciństwie remontowałem dwutakty i to mi wystarczyło by d i r serie naprawić, fakt tłoki kupiłem używane dlatego twierdzę, że tanio.
              Schody pojawiają się gdy silnik jest mocno zużyty i trzeba szlifować itp. a większość wadliwych 2012 ma bardzo świeże silniki.
              Last edited by gkill; 30-04-2020, 08:38.

              Comment


              • rambo7: Chodziło mi o nowe auto na gwarancji. Powiedzmy mam je rok, żre 0,5l/1000km olejaka. Jade do ASO, a ASO: Panie patrz co w instrukcji napisane. Co wtedy?

                gkill: Nie masz chęci zająć się moim R18Z4?

                Ps. No i Amsoil 0W30 wskoczył na cenę 240zł po moim zapytaniu do zmienolej.pl... trochę mnie to wkurzyło. Nie wiem czy nie wezmę jakiegoś Shella 0W30, będzie tanio i (chyba) dobrze.

                Comment


                • Weź zwykłego Shella Ultra Helix 5W30, olej na prawdę dobry. Nie warto przepłacać..
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Nie lepiej 0W30? Nie chce przechodzić na miód względem wody (0W20).
                    Amsoil 5W30 kosztuje 150zł.

                    Gdzie można nabyć oryginał Shella z uczciwej dystrybucji?

                    Comment


                    • Na przykład tutaj: https://allegro.pl/uzytkownik/SmA-Sh...3-uni-1-2-0318
                      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                      Comment


                      • rat: super dzięki. Co sądzicie o Shellowskim 0W20? https://allegro.pl/oferta/olej-shell...-5l-8512796860
                        Nada się do okazyjnego kręcenia pod czerwone pole? Waham się pomiędzy nim a 0W30 - https://allegro.pl/oferta/olej-shell...-4l-7732633410

                        Comment


                        • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                          Nie chce przechodzić na miód względem wody (0W20).
                          SAE 5W030 to "miód"? - to jest gruba, bardzo gruba przesada. 99% olejów o SAE 5W-30 to oleje energooszczędne.
                          Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                          Co sądzicie o Shellowskim 0W20? (...) Nada się do okazyjnego kręcenia pod czerwone pole?
                          żaden olej zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa nie służy do kręcenia pod czerwone pole.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • rambo7: nie chce wywoływać nowej dyskusji. Wiesz, że jeżdżę na OEM 0W20 Type 2.0 - kręcę pod czerwone i na torze 20min kręciłem. Olej ten też jest zalecany do 300 konnych type-rów.
                            Pytanie brzmi: czy inny olej 0W20 będzie miał taką wytrzymałość jak Hondowski (którego karta charakterystyki czy tam parametry są owiane tajemnicą). IO jak rozumiem dopuszcza 0W20 ale tylko OEM Honda. Jeśli nie to 0W30, 5W30 itd.
                            Stąd moje obawy zakupu innego 0W20. Przy 0W30 moje obawy są mniejsze.

                            Honda jest energooszczędna i chcę również nalać dostosowany do silnika olej. Obecnie nawet przy 60kmh każe wrzucać mi 6sty bieg - i rzeczywiście jedzie na tym 6stym. Szybko się nagrzewa, dźwięk silnika jest inny niż na poprzednim oleju (gość lał 5W40). Nie chcę popsuć tych "parametrów" gęstym olejem.

                            W tym kierunku chcę iść, pomimo iż znawcą olejów nie jestem.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                              jeżdżę na OEM 0W20 Type 2.0 - kręcę pod czerwone i na torze 20min kręciłem. Olej ten też jest zalecany do 300 konnych type-rów.
                              No to żeś sobie przekręcił na tym silnik... na OEM 0W20 temperatura oleju dochodzi do 120st.C! A to jest nie dopuszczalne, bo silnik zaczyna się zacierać.. oczywiście mowa o większym obciążeniu.. A skąd to wiem? Znowu się powołam na zdjęcia temperatury oleju 0W20 naszego kolegi z forum który sprawdził to w swoim Type R.. na 5W30 takiej temperatury nie osiągnął... Oleje o SAE 0W30, 5W30 czy to ACEA A5 czy A3 nie są olejami gęstymi.. one nie uszkodzą silnika, a raczej bardziej go ochronią niż 0W20.

                              Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                              którego karta charakterystyki czy tam parametry są owiane tajemnicą
                              Żadnej tajemnicy nie ma, olej ma bazę prawdopodobnie grupy III + zwykły modyfikator lepkości (PMA) jaki jest stosowany przez inne marki olejowe + pakiet dodatków spełniających normę GF-5... no i prawdopodobnie dorzucili jeszcze trochę modyfikatora tarcia, żeby był na prawdę olejem do oszczędzania paliwa.. tu nie ma żadnej innowacji! Honda go zaleca, ponieważ nie wszystkie 0W20 mają modyfikator tarcia i na innych możesz nie wykręcić już takiego spalania jak na OEM. Olej oem zblendowany jest z bazy o niskiej lepkości, nafaszerowany modyfikatorem tarcia, który niestety jest podatny na ścianie przez co lepkość oleju podczas dużych prędkości obrotowych silnika bardzo mocno spada... co widać w poniższej tabeli...

                              0w20.jpg
                              Last edited by Grzechu; 01-05-2020, 19:35. Powód: stylistyka, dalszy wywód..
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Grzechu: to co być wlał żeby być spokojnym? Nie mówię o jeżdżeniu na torze.
                                Co do 0W20 to znalazłem: Motula 300V 0W20. Co ten olej ma takiego, że na nim można piłować a na OEM 0W20 nie?

                                ps. silnika nie przekręciłem, żeby było jasne
                                Last edited by hondamanone; 01-05-2020, 19:42.

                                Comment

                                Working...
                                X