Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
    Co do 0W20 to znalazłem: Motula 300V 0W20. Co ten olej ma takiego, że na nim można piłować a na OEM 0W20 nie?
    Olej bazowy użyty do blendowania oleju gotowego, jest o większej lepkości, a więc ma mniej modyfikatora tarcia podatnego na ścianie przy wysokich prędkościach obrotowych silnika - a to się wiąże z dużym spadkiem lepkości oleju do lepkości DV oleju bazowego w danej temperaturze pracy.. (widać to w tej tabeli, a więcej informacji jest tutaj) i zapewne jak wszystkie oleje z serii V300 ma dużo modyfikatora tarcia, no i oczywiście sama baza oleju - estry - a wiec mniejsza podatność na utlenianie itd.
    Last edited by Grzechu; 01-05-2020, 19:56.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
      Olej ten też jest zalecany do 300 konnych type-rów.
      Tak tylko ogólnie dla wyobraźni, choć w tym temacie każdy będzie miał ją inną. Nie tylko do 300 konnych Type-rów. Także do 580 konnych NSX-ów.

      Comment


      • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
        OEM 0W20 Type 2.0 - kręcę pod czerwone i na torze 20min kręciłem.
        fatalnie. Jest to całkowicie w sprzeczności z przeznaczeniem tego oleju. Mało tego, jest to całkowitej w sprzeczności z zasadami doboru lepkości.
        Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
        Olej ten też jest zalecany do 300 konnych type-rów.
        Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
        akże do 580 konnych NSX-ów.
        panowie potrzebujecie się "poklepać po plecach" i zaklinać rzeczywistość to to róbcie, to wasza sprawa.
        Nie ma absolutnie żadnych przeciwskazań do stosowania oleju w celu uzyskiwania niskiego zuzycia paliwa w tych samochodach. Honda daje gwarancję że zostaną wykazane oszczędności w stosunku do oleju o SAE 15W-40 w zimie. Tyle. Tylko tyle.
        A Wy z uporem maniaka chcecie co ...? aby na oleju ekonomy-conserving dymać 300-500 konnym potworem na torze? ... opanujcie sie.
        Stach kiedy i jakie modele mają 300KM? te po 2018 roku tak? tak. jakie zalecania środowiskowe dla tego silnika wydane? takie które gwarantują że może być taki olej stosowany w tym silniku i nie popsuje się ten silnik stosując olej przeznaczony do tego ... do czego został zaprojektowany. Koniec kropka.
        Demagogii nie uprawiajcie. Nie ma takiego oleju ekonomy-conserving do jazdy na torze ... opanujcie emocje. To stoi w sprzeczności z ideą oleju ekonomy-conserving. Wiem... to jest poza Waszym pojęciem.
        Jeśli silnik spełnia wymagania określonych Norm środowiskowych to obowiązkowo musi być przystosowany do spełnienia takiego wymagania, każda firma musi zapewnić olej do oszczędzania paliwa czy to 300, czy 5000, czy 2500 KM nie ma zmiłuj.
        Oleju to trzeba mieć nieco w głowie, albo poczytać do czego jest dany olej.
        Tak że panowie kolejny raz wchodzicie do tej samej bajki i z uporem maniaka próbujecie malować obraz oleju do oszczędzania paliwa - jako świetnego na tor.

        Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
        Pytanie brzmi: czy inny olej 0W20 będzie miał taką wytrzymałość jak Hondowski
        ale zapomnij o wytrzymałości w porównaniu z olejami przeznaczonymi na tor.
        Wiem Ty i Stach chcecie olej ekonomiczny tak mocy jak oleje na tor. Nie, to takich olejów nie ma, nie zrobili jeszcze i nikt nie ma zamiaru robić?
        Grzechu zrobił tabele ... czepiliście się tego Hondowskiego, zerknijcie w tabele i porównajcie dane tego oleju z innymi eko-energy ...toż to przeciętny olej ...a Ty manone z tym dajesz na torze? i 230km/h po autostradzie ... współczuje temu co po tobie kupi to auto.
        Ja na pewno Ci tego co wyprawiasz nie zabronię .
        Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
        Pytanie brzmi: czy inny olej 0W20 będzie miał taką wytrzymałość jak Hondowski
        rozpatrujemy oleje z przeznaczeniem do niskiego spalania paliwa.
        Tu można jedynie się zastawiać który z tych innych olejów będzie oszczędzał bardziej paliwo.
        Wytrzymalszy? - w czym? ... no może w długości przebiegu - żywotności to tak. Olej OEM Type2 jest na minerlalu - czyli przeciętne byle co. Większość tych "innych" to lepszy zdecydowanie udział bazy ...a lepsza baza co daje? ...zapewni zrobienie na niem większego interwału - to tyle.
        O wytrzymałości na torze nie ma mowy - żaden silnik tego nie wytrzyma w czasie.
        Przeznaczenie olejów ekonomy-conserving jest tak wyraźnie zaakcentowane w Instrukcji Obsługi że tylko nierozumiejący co czyta po pijaku tego nie zrozumie.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Przy niczym się nie upieram. Moim zdaniem OEM 0W20 jest olejem który jest jednocześnie eco a jednocześnie na tyle ma dobre właściwości żeby pracować w 300 konnym Type-r przeznaczonym do piłowania. Honda bierze za to odpowiedzialność. Może jest on pokroju Motula 300V 0W20 - tego nie wiem. W moim aucie się sprawdza. Niestety jest po prostu za drogi.

          W każdym razie nie chcę 0W20 innego produktu niż OEM - bo tutaj mogę trafić rzeczywiście na 100% eco które uszkodzi silnik. Skłaniam się więc ku 0W30. I z tego co piszecie (aby nie było eco) do piłowania to A3/B3.
          Do 200zł mam do wyboru: RAVENOL SSO SAE 0W30 USVO (A3/B4, API SN)
          Fuchs Titan Supersyn 0W30 Longlife (A3/B3, API SL)

          Comment


          • A ja, dla rozbudzenia wyobraźni jednych i większego otwarcia na nowinki techniczne innych, ponownie proponuje zerknąć tutaj (tekst, co prawda, nie jest o Honda 0W20 Type 2.0): https://www.facebook.com/notes/moto-...6799295504006/.

            Comment


            • Super tekst Myślę, że spokojnie możemy podpiąć tutaj Honda 0W20 Type 2.0 o indeksie VI- 234.

              Comment


              • To teraz mam dylemat:
                RAVENOL SSO SAE 0W30 USVO (A3/B4, API SN) 180zł
                Fuchs Titan Supersyn 0W30 Longlife (A3/B3, API SL) 190zł
                Motul 300V HIGH RPM 0W20 (Motorsport) 220zł
                (dla porówniania - OEM Honda Type 2.0 0W20 z beczki w ASO 260zł)

                Wszystkie 4l.
                (OEM wychodzi najdrożej nie tylko przy wymianie. Potrzebuję na dolewki - wtedy każda kolejna butelka 1l w granicach 90zł lub od razu 4l 360zł)

                Chyba, że macie inne propozycje?

                @rambo7: Absolutnie nie neguję Twojej ogromnej wiedzy na temat olejów stosowanych w samochodach. Forum jest od dyskusji - dlatego pozwalam sobie czasami jakieś dyrdymały napisać. A że jestem typem trudnego klienta - wymyśliłem sobie i szukam 0W20/0W30 do okazyjnego piłowania.
                Last edited by hondamanone; 02-05-2020, 11:41.

                Comment


                • A może rozważ jakiś shell 0w30 bańka 4l. trochę powyżej 100 zł. Oliwa dobrej jakości i nie będą bolały wydatki na dolewki z powodu ekologicznych pierścieni .

                  Comment


                  • Myślałem o Shellu, ale on jest A5/B5, wiec rozwali do końca te eko-tłoki jak będę kręcił pod czerwone
                    Wychodzi na to, ze im wyższa ochrona silnika a mniejsze SAE tym droższy olej.

                    Comment


                    • Tylko czy jest sens kupować drogi olej do silnika który wcześniej czy później i tak czeka remont . Miałem IX z 12 i tak szczerze nie wiem po co lałem motula za 200 jak silnik załatwili już w fabryce inżynierowie . Wydawało mi się że dbam o jednostkę napędową, a z perspektywy czasu to kasa wywalona w błoto .

                      Comment


                      • Słuszna uwaga. Ale od tego co teraz zaleje może zależeć zakres remontu który pewnie przeprowadzę za rok.

                        Comment


                        • Jak mi R20A3 brał olej to lałem 5w40 valvoline synpower 80 zł za 4 litry. Najdroższe oleje przerabiałem w Civic vii 1,4 jak brała olej bo był na estrach motul 0w20 i Millers cfs 0w20 na potrójnych estrach i Como z tego przyszło, kupa kasy wywalona w błoto i do tego zwiększone zużycie gładzi cylindra.

                          Comment


                          • Myślę, że dokonałem już wyboru: RAVENOL SSO SAE 0W30 USVO
                            Olej lekkobieżny, chroniący silnik A3/B4, do tego spełnia wymóg normy SN z IO.
                            Nic innego, względnie tańszego nie widzę.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                              Myślę, że dokonałem już wyboru: RAVENOL SSO SAE 0W30 USVO
                              Olej lekkobieżny, chroniący silnik A3/B4, do tego spełnia wymóg normy SN z IO.
                              Nic innego, względnie tańszego nie widzę.
                              Z tańszych 0w30 A3 znajdziesz jeszcze Total Quartz i Elf, z tym że są to oleje HC zaznaczam.
                              Kiedyś był jeszcze shell 0w30 A3, ale go wycofali

                              Comment


                              • Elf i Total ma API SL/CF.
                                W IO Hondy jest mowa o SM. Ravenol spełnia nowszą - SN. Nie wiem na ile to istotne.

                                Comment

                                Working...
                                X