Zamieszczone przez hondamanone
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Last edited by Grzechu; 01-05-2020, 19:56.
-
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz postaOlej ten też jest zalecany do 300 konnych type-rów.
Comment
-
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz postaOEM 0W20 Type 2.0 - kręcę pod czerwone i na torze 20min kręciłem.
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz postaOlej ten też jest zalecany do 300 konnych type-rów.Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaakże do 580 konnych NSX-ów.
Nie ma absolutnie żadnych przeciwskazań do stosowania oleju w celu uzyskiwania niskiego zuzycia paliwa w tych samochodach. Honda daje gwarancję że zostaną wykazane oszczędności w stosunku do oleju o SAE 15W-40 w zimie. Tyle. Tylko tyle.
A Wy z uporem maniaka chcecie co ...? aby na oleju ekonomy-conserving dymać 300-500 konnym potworem na torze? ... opanujcie sie.
Stach kiedy i jakie modele mają 300KM? te po 2018 roku tak? tak. jakie zalecania środowiskowe dla tego silnika wydane? takie które gwarantują że może być taki olej stosowany w tym silniku i nie popsuje się ten silnik stosując olej przeznaczony do tego ... do czego został zaprojektowany. Koniec kropka.
Demagogii nie uprawiajcie. Nie ma takiego oleju ekonomy-conserving do jazdy na torze ... opanujcie emocje. To stoi w sprzeczności z ideą oleju ekonomy-conserving. Wiem... to jest poza Waszym pojęciem.
Jeśli silnik spełnia wymagania określonych Norm środowiskowych to obowiązkowo musi być przystosowany do spełnienia takiego wymagania, każda firma musi zapewnić olej do oszczędzania paliwa czy to 300, czy 5000, czy 2500 KM nie ma zmiłuj.
Oleju to trzeba mieć nieco w głowie, albo poczytać do czego jest dany olej.
Tak że panowie kolejny raz wchodzicie do tej samej bajki i z uporem maniaka próbujecie malować obraz oleju do oszczędzania paliwa - jako świetnego na tor.
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz postaPytanie brzmi: czy inny olej 0W20 będzie miał taką wytrzymałość jak Hondowski
Wiem Ty i Stach chcecie olej ekonomiczny tak mocy jak oleje na tor. Nie, to takich olejów nie ma, nie zrobili jeszcze i nikt nie ma zamiaru robić?
Grzechu zrobił tabele ... czepiliście się tego Hondowskiego, zerknijcie w tabele i porównajcie dane tego oleju z innymi eko-energy ...toż to przeciętny olej ...a Ty manone z tym dajesz na torze? i 230km/h po autostradzie ... współczuje temu co po tobie kupi to auto.
Ja na pewno Ci tego co wyprawiasz nie zabronię.
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz postaPytanie brzmi: czy inny olej 0W20 będzie miał taką wytrzymałość jak Hondowski
Tu można jedynie się zastawiać który z tych innych olejów będzie oszczędzał bardziej paliwo.
Wytrzymalszy? - w czym? ... no może w długości przebiegu - żywotności to tak. Olej OEM Type2 jest na minerlalu - czyli przeciętne byle co. Większość tych "innych" to lepszy zdecydowanie udział bazy ...a lepsza baza co daje? ...zapewni zrobienie na niem większego interwału - to tyle.
O wytrzymałości na torze nie ma mowy - żaden silnik tego nie wytrzyma w czasie.
Przeznaczenie olejów ekonomy-conserving jest tak wyraźnie zaakcentowane w Instrukcji Obsługi że tylko nierozumiejący co czyta po pijaku tego nie zrozumie.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Przy niczym się nie upieram. Moim zdaniem OEM 0W20 jest olejem który jest jednocześnie eco a jednocześnie na tyle ma dobre właściwości żeby pracować w 300 konnym Type-r przeznaczonym do piłowania. Honda bierze za to odpowiedzialność. Może jest on pokroju Motula 300V 0W20 - tego nie wiem. W moim aucie się sprawdza. Niestety jest po prostu za drogi.
W każdym razie nie chcę 0W20 innego produktu niż OEM - bo tutaj mogę trafić rzeczywiście na 100% eco które uszkodzi silnik. Skłaniam się więc ku 0W30. I z tego co piszecie (aby nie było eco) do piłowania to A3/B3.
Do 200zł mam do wyboru: RAVENOL SSO SAE 0W30 USVO (A3/B4, API SN)
Fuchs Titan Supersyn 0W30 Longlife (A3/B3, API SL)
Comment
-
A ja, dla rozbudzenia wyobraźni jednych i większego otwarcia na nowinki techniczne innych, ponownie proponuje zerknąć tutaj (tekst, co prawda, nie jest o Honda 0W20 Type 2.0): https://www.facebook.com/notes/moto-...6799295504006/.
Comment
-
To teraz mam dylemat:
RAVENOL SSO SAE 0W30 USVO (A3/B4, API SN) 180zł
Fuchs Titan Supersyn 0W30 Longlife (A3/B3, API SL) 190zł
Motul 300V HIGH RPM 0W20 (Motorsport) 220zł
(dla porówniania - OEM Honda Type 2.0 0W20 z beczki w ASO 260zł)
Wszystkie 4l.
(OEM wychodzi najdrożej nie tylko przy wymianie. Potrzebuję na dolewki - wtedy każda kolejna butelka 1l w granicach 90zł lub od razu 4l 360zł)
Chyba, że macie inne propozycje?
@rambo7: Absolutnie nie neguję Twojej ogromnej wiedzy na temat olejów stosowanych w samochodach. Forum jest od dyskusji - dlatego pozwalam sobie czasami jakieś dyrdymały napisać. A że jestem typem trudnego klienta - wymyśliłem sobie i szukam 0W20/0W30 do okazyjnego piłowania.Last edited by hondamanone; 02-05-2020, 11:41.
Comment
-
Tylko czy jest sens kupować drogi olej do silnika który wcześniej czy później i tak czeka remont . Miałem IX z 12 i tak szczerze nie wiem po co lałem motula za 200 jak silnik załatwili już w fabryce inżynierowie .Wydawało mi się że dbam o jednostkę napędową, a z perspektywy czasu to kasa wywalona w błoto .
Comment
-
Jak mi R20A3 brał olej to lałem 5w40 valvoline synpower 80 zł za 4 litry. Najdroższe oleje przerabiałem w Civic vii 1,4 jak brała olej bo był na estrach motul 0w20 i Millers cfs 0w20 na potrójnych estrach i Como z tego przyszło, kupa kasy wywalona w błoto i do tego zwiększone zużycie gładzi cylindra.
Comment
-
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz postaMyślę, że dokonałem już wyboru: RAVENOL SSO SAE 0W30 USVO
Olej lekkobieżny, chroniący silnik A3/B4, do tego spełnia wymóg normy SN z IO.
Nic innego, względnie tańszego nie widzę.
Kiedyś był jeszcze shell 0w30 A3, ale go wycofali
Comment
Comment