Zamieszczone przez dareq
Zobacz posta
Zamieszczone przez dareq
Zobacz posta
To że silnik został "zaprojektowany pod niskie SAE" tłumaczyć można tym że wprowadzono, 6 bieg, szereg informacji wspomagających kierowcę w celu ekonomicznego traktowania jak: wprowadzono ekonomizer jazdy, podniesiono Nm, wprowadzono i-shift, wprowadzono wolnobieg alternatora odciążający pracę silnika itd itp. sugerowano zgodnie z aktualnymi wtedy Normami oleje niskooporowe celem oszczędzania paliwa by silnikowi było łatwiej.
(SACZI czepiasz się wiadomo o co chodzi

Zamieszczone przez Dorek83
Zobacz posta

Zamieszczone przez Dorek83
Zobacz posta
Mówiąc ogólnie API SL jest specyfikacją starszą API SM młodszą, im młodsza specyfikacja tym więcej w niej elementów ekologicznych i ekonomicznych. Jednak jest to niejednoznaczne i nie wyjaśnia do końca Europejczykowi w czym rzecz. W USA na każdym oleju praktycznie absolutnie każdym oleju (spr osobiście) jest Specyfikacja API SN lub SN Plus. Jakiekolwiek SAE weźmiesz do ręki i jakiegokolwiek producenta to jest tam API SN.
Tylko na olejach ze wskazaniem "for Eurpean oil" pojawiają się dodatkowo API inne niż SN. Wtedy na takim oleju pisze API SL, SM, SN. Wtedy wiadomo że spełnia/lub nie spełnia wymagania środowiskowego ustanowione w roku wprowadzenia Normy emisji spalin. Posługując się API w zasadzie nie wiesz do końca co to jest za technologia i czego użyto do jego produkcji, przykładem jest Amsoil.
Padło też kolejny raz stwierdzenie "bardzo dobry olej":
Zamieszczone przez bonito
Zobacz posta
Co to znaczy i kto o tym zadecydował że to "bardzo dobry olej" ? - kto? forumowicze? ten co to sprzedaje? a może jakiś tester na YT? a może sam producent?
to jest gówno prawda że bardzo dobry olej, absolutnie się z tym nie zgadzam nie ma definicji "bardzo dobrego oleju".
Kolejna sprawa to stwierdzenie "nie to twojego silnika" - to olejne puste słowa niepoparte żadnymi pewnikami. Niby dlaczego? Norma ACEA jest 100% zgodna.
To jest gadka jak na typowych forach gdzie 90% nie ma pojęcia o olejach...czytaj Instrukcji Obsługi, Normach, Wymaganiach Środowiskowych, Specyfikacjach itd.
Bardzo dobry olej to taki który jest dobrany zgodnie z Wymaganiami producenta czytaj Normą ACEA i odpowiednio do warunków temperatury zewnętrznej w jakich będzie użytkowany. I koniec.
Jeśli ktoś zatem dobierze olej jak kolega dareq, a będzie bardziej radykalny i chce oszczędzać paliwo i przy tym jak najmniej wydalać zanieczyszczeń nie jeździ po autostradach to taki olej jak omawiany Ravenol będzie do dupy, bo będzie fatalnie dobrany do takich warunków.
Więc pisanie o tym że coś jest dobre, ale nie do danego silnika (nie mając pojęcia co jest dobre) i podaje się jako wykładnię informację o lepkości to bez obrazy, ale to jest analfabeta olejowy, takie treści na tym forum będę piętnował. Biorę to za świadome szkodzenie innym taką informacją.
Comment