Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
    wyjeżdżam głównie krótkie zimne odcinki w Karkonoszach
    no i to jest fajny przykład co do lepkości dobranej prawidłowo do warunków klimatycznych w jakich użytkowany jest silnik. 40 za dużo, 30 w sam raz.
    Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
    Ktoś kiedyś pisał na tym forum, że silniki benzynowe R18 w VIII i IX gen były projektowane bardziej pod oleje w30 i jest w tym chyba wiele prawdy.
    to źle pisał, powielał zasłyszane brednie. Jak sam zauważyłeś lepiej sprawdzało się SAE (lepkość o niższej wartości) niższa wartość lepkości jest dla warunków krótkich dystansów i temp. otoczenia bardziej właściwa. Czyli wybór optymalny czyli najlepszy.
    To że silnik został "zaprojektowany pod niskie SAE" tłumaczyć można tym że wprowadzono, 6 bieg, szereg informacji wspomagających kierowcę w celu ekonomicznego traktowania jak: wprowadzono ekonomizer jazdy, podniesiono Nm, wprowadzono i-shift, wprowadzono wolnobieg alternatora odciążający pracę silnika itd itp. sugerowano zgodnie z aktualnymi wtedy Normami oleje niskooporowe celem oszczędzania paliwa by silnikowi było łatwiej.
    (SACZI czepiasz się wiadomo o co chodzi ).
    Zamieszczone przez Dorek83 Zobacz posta
    pytanie odnośnie API
    dyskutowane w treściach wątków, ale trzeba nadal , API, to specyfikacja amerykańska nieobowiązująca w EU. Specyfikację API traktujemy jako uzupełnienie ACEA. API nie jest priorytetem, priorytetem w EU jest ACEA.
    Zamieszczone przez Dorek83 Zobacz posta
    API SM/CF. Czy olej który ma API SL będzie miał negatywny wpływ na silnik?
    absolutnie nie gorszy, bywa że nawet lepszy. Kwestia jakości oleju i mówię tu o zastosowanej technologii w produkcji substancji smarnej. (API tyczy się nie tylko olejów).
    Mówiąc ogólnie API SL jest specyfikacją starszą API SM młodszą, im młodsza specyfikacja tym więcej w niej elementów ekologicznych i ekonomicznych. Jednak jest to niejednoznaczne i nie wyjaśnia do końca Europejczykowi w czym rzecz. W USA na każdym oleju praktycznie absolutnie każdym oleju (spr osobiście) jest Specyfikacja API SN lub SN Plus. Jakiekolwiek SAE weźmiesz do ręki i jakiegokolwiek producenta to jest tam API SN.
    Tylko na olejach ze wskazaniem "for Eurpean oil" pojawiają się dodatkowo API inne niż SN. Wtedy na takim oleju pisze API SL, SM, SN. Wtedy wiadomo że spełnia/lub nie spełnia wymagania środowiskowego ustanowione w roku wprowadzenia Normy emisji spalin. Posługując się API w zasadzie nie wiesz do końca co to jest za technologia i czego użyto do jego produkcji, przykładem jest Amsoil.

    Padło też kolejny raz stwierdzenie "bardzo dobry olej":
    Zamieszczone przez bonito Zobacz posta
    Olej bardzo dobry, ale nie do twojego silnika
    czepiam się, ale wziąłem sobie za ważne, aby wyplenić takie wpisy, twierdzenia z dyskusji o lepszości jednego nad drugim przynajmniej na tym forum.
    Co to znaczy i kto o tym zadecydował że to "bardzo dobry olej" ? - kto? forumowicze? ten co to sprzedaje? a może jakiś tester na YT? a może sam producent?
    to jest gówno prawda że bardzo dobry olej, absolutnie się z tym nie zgadzam nie ma definicji "bardzo dobrego oleju".
    Kolejna sprawa to stwierdzenie "nie to twojego silnika" - to olejne puste słowa niepoparte żadnymi pewnikami. Niby dlaczego? Norma ACEA jest 100% zgodna.
    To jest gadka jak na typowych forach gdzie 90% nie ma pojęcia o olejach...czytaj Instrukcji Obsługi, Normach, Wymaganiach Środowiskowych, Specyfikacjach itd.
    Bardzo dobry olej to taki który jest dobrany zgodnie z Wymaganiami producenta czytaj Normą ACEA i odpowiednio do warunków temperatury zewnętrznej w jakich będzie użytkowany. I koniec.
    Jeśli ktoś zatem dobierze olej jak kolega dareq, a będzie bardziej radykalny i chce oszczędzać paliwo i przy tym jak najmniej wydalać zanieczyszczeń nie jeździ po autostradach to taki olej jak omawiany Ravenol będzie do dupy, bo będzie fatalnie dobrany do takich warunków.
    Więc pisanie o tym że coś jest dobre, ale nie do danego silnika (nie mając pojęcia co jest dobre) i podaje się jako wykładnię informację o lepkości to bez obrazy, ale to jest analfabeta olejowy, takie treści na tym forum będę piętnował. Biorę to za świadome szkodzenie innym taką informacją.
    Last edited by rambo7; 31-10-2019, 13:45.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Dzięki wielkie za odpowiedź i wyjaśnienie.

      Comment


      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        1. po pierwsze USVO nie wolno stosować w hybrydach.
        Chyba Ci Rambo nie o to chodziło, a o to, że w hybrydach nie wolno stosować olejów innych jak niskooporowe. Olej Ravenol w technologi USVO 0W16 jest szczególnie zalecany do hybryd. Technologia USVO nie dyskwalifikuje oleju do zastosowania go w układzie hybrydowym.
        Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
        Na shellu helix ultra 5w30 A3/B4 silnik wyraźniej ciszej/aksamitniej pracuje i to nawet po ok. 4 kkm od zalania, zdecydowanie ciszej niż na droższych Ravenol'ach sso i ssl, gdzie akustycznie wyraźnie było gorzej już po 1-2 kkm, a wyjeżdżam głównie krótkie zimne odcinki w Karkonoszach i zimny silnik odpalam 2-3 czasami 4 razy dziennie i wyraźnie to słyszę.
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        no i to jest fajny przykład co do lepkości dobranej prawidłowo do warunków klimatycznych w jakich użytkowany jest silnik. 40 za dużo, 30 w sam raz.
        Oczywiście że 30 to lepiej niż 40, ale po co przy jeździe głównie krótkich i zimnych odcinków w Karkonoszach stosować olej ACEA A3 ? Olej ACEA A5 0W30 będzie aż nadto wystarczający i na pewno przy tych wielu zimnych startach szybciej wszędzie dotrze niż każdy inny ACEA A3. Ochrona silnka to nie tylko ta cyferka po prawej stronie „W”.

        Comment


        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          SACZI czepiasz się wiadomo o co chodzi ).
          Tak, czepiam się, bo najzwyczajniej mnie w oczy kole!
          Idąc tropem "lenia", to prościej i mniej wysiłku napisać "olej 40, czy olej 30" niż kaleczyć oficjalne nazewnictwo wg klasyfikacji SAE ...
          Tyle i aż tyle.
          A czepiam się i czepiał się będę, bo po prostu nie do końca zgadzam się z Twoimi tezami:

          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          ... API, to specyfikacja amerykańska nieobowiązująca w EU. Specyfikację API traktujemy jako uzupełnienie ACEA. API nie jest priorytetem, priorytetem w EU jest ACEA.
          A kto tak stwierdził?
          I co mówią normy SN va SN+RC, czy SN Plus?
          No i jak te ww normy odnieść do ACEA?
          Odpowiem, normy ACEA AX lub CX opisują ogólny, powiedzmy charakter oleju.
          Natomiast normy API opisują własności oleju dostosowane do konkretnych konstrukcji silników.
          O ile nie znam przeznaczeń olejów o normach wcześniejszych jak SN, to SN Plus i SN+ RC są mi dobrze znane, bo sam takich olejów używam.
          Pokrótce, to oleje do silników benzynowych z wtryskiem głównie bezpośrednim i turbodoładowaniem, w których istnieje zagrożenie wystąpienia demonicznego LSPI lub po ludzku, samozapłonów. Czyli do 1,5T z X-gen'a ...
          Akurat to, że oleje te charakteryzują się obniżonym HTHS jest może nie przypadkiem, a tendencją rynkową do "oszczędzania paliwa".
          Osobiście porównuję je do klasy ACEA A5/B5 (nie C2) bo maja większą zawartość popiołów.
          Po prostu, te dwie klasyfikacje w inny sposób opisują własności olejów i nie można mówić, że ACEA/API lepsze/gorsze obowiązuje/nie obowiązuje w EU.
          One się po prostu uzupełniają.
          Jeżeli ktoś "czuje" normy olejowe, to czyta wszystkie klasyfikacje o na ich podstawie dobiera olej do silnika.
          No i nie zapominajmy o trzeciej normie - ILSAC ...

          BTW, API SN+RC i SN Plus nie mają odpowiednika wśród norm ACEA ...
          Oleje spełniające te normy mają zmieniony skład detergentów - część wapnia zastąpiona została magnezem.
          Jest to spowodowane tym, że wapń ułatwia występowanie LSPI, magnez zaś opóźnia występowanie samozapłonów.

          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          ... Posługując się API w zasadzie nie wiesz do końca co to jest za technologia i czego użyto do jego produkcji, przykładem jest Amsoil.
          A czego przykładem są oleje Amsoil i o co mówią o technologii wykonania oleju normy klasyfikacji jakościowej?
          No bo ja w tej chwili zgłupiałem ...
          Odkąd zacząłem drążyć analizy laboratoryjne olejów świeżych i przepracowanych, odkryłem, że 95% olejów to HC lub GTL lub wcześniej wymienione z niewielkimi domieszkami PAO/Estrów.
          Mało tego, oleje spełniające normy producenckie, na 100% nie są olejami "PAO/Ester syntetycznymi"!
          A oleje Amsoil Signature Serie to właśnie oleje PAO syntetyczne z dużą domieszką Estrów i modyfikacjami producenta, co czyni je wyjątkowymi pośród, powiedzmy mainStream'u.
          Przy okazji, posiadają tylko normy ACEA i chyba API i tylko spełniają niektóre normy producentów.
          Nie posiadają żadnej oficjalnej aprobaty żadnego producenta OEM, bo są fabrycznie "stuningowane"!
          Dlatego żadna norma nie definiuje technologii w jakiej smarowidło zostało wyprodukowane.

          I osobiście polecałbym Amsoil Signature Series 0w30 lub 5w30 do benzynowych silników IX i X gen, bo w laboratoryjnych testach olejowych pokazują niezwykle małe zawartości "pierwiastków zużyciowych".
          Sam mam ochotę zalać swój silnik tym olejem, bo spełnia normę producenta mojego silnika, a dodatkowo ma zacznie podniesiony TBN, co pozwoliłoby mi przejechać na nim 15 tys km.
          Last edited by SACZI; 01-11-2019, 10:15.

          Comment


          • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
            Chyba Ci Rambo nie o to chodziło,
            Stach proszę ... jasne że nie o to chodziło.
            Ja pisałem wyłącznie o 2 konkretnych precyzyjnie przywołanych olejach.
            O różnice w tych dwóch konkretnych olejach (konkretnych dwóch) pytał
            Zamieszczone przez Dorek83 Zobacz posta
            czy może mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica między olejami Ravenol VSI 5w40 a Ravenol HCS 5w40
            mój wpis odnosi si wyłącznie na to pytanie. Ja nie pisałem o olejach ogólnie.
            Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
            ak, czepiam się, bo najzwyczajniej mnie w oczy kole! (...) kaleczyć oficjalne nazewnictwo wg klasyfikacji SAE
            tak zgadzam się jestem również za tym aby pisać treści precyzyjnie.
            Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
            Pokrótce, to oleje do silników benzynowych z wtryskiem głównie bezpośrednim i turbodoładowaniem, w których istnieje zagrożenie wystąpienia demonicznego LSPI lub po ludzku, samozapłonów. Czyli do 1,5T z X-gen'a ...
            prawie dobrze ... szło Ci tym opisem bardzo dobrze do jednego momentu, a mianowicie
            Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
            samozapłonów. Czyli do 1,5T z X-gen'a ...
            tu musisz wiedzieć że silnik X gena to nie jakiś wynalazek że na innym oleju niż API SN będzie miał spalnie detonacyjne.
            Nie prawda, jest to identyczny silnik jak każdy silnika spalinowy.
            Prawidłowo ta treść powinna brzmieć tak:
            Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
            Pokrótce, to oleje do silników benzynowych z wtryskiem głównie bezpośrednim i turbodoładowaniem, w których istnieje zagrożenie wystąpienia demonicznego LSPI lub po ludzku, samozapłonów. Czyli do silników zasilanych etanolem ...
            To, że silnik X gena przystosowany jest do zasialnia go etanolem czyli mieszanką z udziałem alkoholu stosowane paliwa w krajach 3go świata to inna sprawa.
            Z uwagi na taki fakt i gdy uzytkownik stosuje paliwo z dodatkiem % etanolu (wyciągu z roślin) należy stosować oleje które mają za zadanie przeciwdziałać temu zjawisku.

            Więc aby nie poszła opinia w świat że X gen to jakiś super hiper silnik to mówię że trzeba czytać odpowiednie strony www by nie utały się brednie że silnik X gena to jakieś cudo które musi mieć API SN bo inaczej występują samozapłony. Nie, nIe nie! absolutnie nieprawda.
            Ekologia wprowadzana do paliw - wyciągni z roślin - w efekcie alkohol zawarty w paliwie spala się niestabilnie, nie spala się jak czysta benzyna z ropy naftowej, w związku z tym należny stosować oleje które temu zapobiegają.
            W związku z tym że w PL nie zatankujemy PB z 7% dodatkiem alkoholu stosowanie olejów API SN SN Plus całkowicie mija się z sensem.
            Środowisko....
            Czyli tak samo w dieslu bez DPF stosowanie oleju spec ACEA C mija się całkowicie z sensem.
            Tak samo dla X gena bez GPF stosowanie olejów z ACEA C mija się z sensem.
            Jest to czysty bezsens.
            Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
            A czepiam się i czepiał się będę, bo po prostu nie do końca zgadzam się z Twoimi tezami:
            masz takie prawo, od tego jest forum aby bić się na argumenty .
            Last edited by rambo7; 02-11-2019, 17:57.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              lepkość nie jest wymaganiem
              Jak najbardziej lepkość jest wymaganiem - jest umieszczona w instukcji obsługi (przynajmniej mojej, którą otrzymałem przy kupnie samodchodu). Elementarna kultura techniczna zakłada, że należy stosować się do wymagań producenta.
              Oczywiście jak ktoś chce, może nalewać do silnika olej rzepakowy jak ma taki kaprys, ale to jego ryzyko i samochód.

              Comment


              • chodzi oto byś nie pisał głupot jak tu poniżej:
                Zamieszczone przez bonito Zobacz posta
                Olej bardzo dobry, ale nie do twojego silnika - zerknij na instrukcję obsługi i zobacz jaką masz tam wpisaną lepkość, a jaką lepkość ma olej wskazany przez ciebie .
                Zamiast ufać różnym "profesorom olejowym", którzy nie zapłacą ci za ewentualny remont silnika spowodowany złym olejem, może lepiej uwierzyć producentowi silnika ???
                to świadczy wyłącznie o tym że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.
                Zamieszczone przez bonito Zobacz posta
                Jak najbardziej lepkość jest wymaganiem
                ... poddaje się.
                Gadałeś kiedyś z koniem, spróbuj, mniej więcej taka sama jest dyskusja z Tobą.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Koń jak koń, ale przynajmniej nie mam problemów ze wzrokiem. Czy kolega widzi tutaj lepkość 0W40? bo ja nie

                  Olej 1.jpg

                  Oczywiście ktoś może powiedzieć, że wie lepiej od durnych inżynierów japońskich, co jest potrzebne do samochodu który wyprodukowali, ale ocieramy się tutaj nie tylko o problemy ze wzrokiem, ale także ze zdrowiem psychicznym

                  Comment


                  • Inżynierowie nie pisali tej instrukcji.
                    Pisała ją osoba, która musiała się trzymać się wytycznych by było ekologicznie. W środku roku ludziom podmienili silniki w X, bo nagle ich samochody nie mogły używać A3? Ta sytuacja świadczy najlepiej o tych sugestiach w instrukcjach, że 0-W20 jest idealny. Do czego on jest napisano, tak by nie było niedomówień. Resztę pozostawiono domyslom, by ludzie brali w ASO i większość tak robi. My tu na forum to tylko jakiś procent.
                    Ja preferuję A3, to jakoś mi nie pasuje do 0-W20. Na W30 bym się jeszcze zgodził, ale nie na olej który nie pasuje pod kątem SAE do większej części naszego roku. Ja rozumiem jeszcze, że jak jest GPF to nie ma wyjścia i trzeba iść na kijowy kompromis, bo gwarancja, ale jak jest instrukcja jeszcze tak z szeroką dowolnością to czemu nie korzystać i nie brać oleju ochronnego i tańszego.
                    Wykres to przecież jest nadużycie. SAE tam pokazane i okej ok, ale obok jest napisane do czego on służy, czyli jeździj użytkowniku ekologicznie. Tyle.
                    Last edited by roar; 02-11-2019, 22:51.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez bonito Zobacz posta
                      Koń jak koń, ale przynajmniej nie mam problemów ze wzrokiem. Czy kolega widzi tutaj lepkość 0W40? bo ja nie

                      [ATTACH=CONFIG]49616[/ATTACH]

                      Oczywiście ktoś może powiedzieć, że wie lepiej od durnych inżynierów japońskich, co jest potrzebne do samochodu który wyprodukowali, ale ocieramy się tutaj nie tylko o problemy ze wzrokiem, ale także ze zdrowiem psychicznym
                      Obróć na następną stronę pewnie masz tam kraje poza EU gdzie normy ekologiczne nie obowiązują ,jak kiedyś u Nas i zobacz jakie oleje dopuszczalne , są też oleje dobrze chroniące silnik.

                      Comment


                      • bonito - tak trzymaj. Nawet na następnej stronie o w40 nie ma nic w instrukcji. Widać czytasz ze zrozumieniem. Nie walcz, nie dyskutuj (oni) mają przewagę liczebną.

                        Comment


                        • jak dla mnie wątek powoli zaczyna być czysto akademicką kłótnią. Coś na kształt udowadniania w którym cukrze jest więcej cukru. Dyskusja niebezpiecznie zbliża się do punktu wrzenia między uczestnikami. Jeden wie więcej niż drugi, z tym że ta wiedza jest być może przydatna na fotelu w laboratorium a nie na fotelu kierowcy samochodu produkowanego w pierdylionach sztuk rocznie. Panie, panowie lejmy to co zaleca producent. Dla bardziej zapalczywych dyskutantów polecam dla ochłonięcia lekturę wiersza Brzechwy "Na straganie"...Po co wasze swary głupie,
                          Wnet i tak zginiemy w zupie!"
                          Last edited by ayrton; 03-11-2019, 11:42.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            ...e

                            tu musisz wiedzieć że silnik X gena to nie jakiś wynalazek że na innym oleju niż API SN będzie miał spalnie detonacyjne.
                            Nie prawda, jest to identyczny silnik jak każdy silnika spalinowy.
                            Prawidłowo ta treść powinna brzmieć tak:

                            To, że silnik X gena przystosowany jest do zasialnia go etanolem czyli mieszanką z udziałem alkoholu stosowane paliwa w krajach 3go świata to inna sprawa....
                            Honda to dzisiaj chyba jeden z nielicznych producentów, który nie notuje wpadek ze swoimi konstrukcjami.
                            A zjawisko, o którym piszę dotyczy KAŻDEGO benzynowego silnika z turbo z wtryskiem bezpośrednim.
                            Tylko jeden producent lepiej zabezpieczy silnik, inny dołoży jeszcze błędy konstrukcyjne ...

                            LSPI -przedwczesny zapłon przy małych prędkościach (i dużych obciążeniach).
                            Jedną z przyczyn są detergenty w olejach, wapń konkretnie. Kolejne to wysokie temperatury, "przelewanie" paliwem po cylindrach i diabli wie co jeszcze, bo zjawisko do końca jeszcze nie poznane.
                            Skład benzyn, jak piszesz, również może być jedna z przyczyn, ale u nas dodatek etanolu to chyba 5% (E5).
                            Popatrz, co pisze Motul o tym zjawisku:

                            Turbocharged gasoline engines with direct injection have a certain risk of sporadic pre-ignition
                            phenomena in the combustion chambers. This type of sporadic abnormal combustion resembles
                            metallic noise from combustion chambers and is sometimes associated with a short power loss.
                            This phenomenon called LSPI for Low Speed Pre-Ignition, or also Rumble, generates very high
                            pressure peaks in the combustion chamber that can lead to piston damages and ultimately to
                            engine destruction. For their latest-generation downsized gasoline engines, which are equipped
                            with direct injection systems and turbochargers,
                            Tak, czy siak, normy jakościowe:
                            API SN Plus, SN+RC
                            ILSAC GF-5
                            opisują własności oleju min. pod katem występowania "samozapłonów", bez wnikania z naszej strony w przyczyny.
                            Olej Honda OEM 2.0 chyba też spełnia normę API SN Plus, czyli ma obniżony wapń, który w zamian uzupełnili magnezem i to jest "mieszanka anty-samozapłonowa".

                            Comment


                            • Zamieszczone przez degenerat Zobacz posta
                              Nie walcz, nie dyskutuj (oni) mają przewagę liczebną.
                              Dziwne podejście, tu nie chodzi o to żeby walczyć i o żadna przewagę, tu chodzi o prawidłową interpretacje instrukcji i logiczne myślenie, składnie faktów... temat jak zwykle zaczyna zataczać koło.. warto sięgnąć kilkanaście wątków wstecz i poczytać jak należy prawidłowo interpretować instrukcję... to, że widać tutaj liczby SAE 0W20 5W30 i 0W30 nie znaczy wcale, że instrukcja dopuszcza tylko te oleje do użytku... kłania się jak zwykle czytanie ze zrozumieniem, chodź faktycznie można się trochę pogubić, bo instrukcja jest tak napisana, żeby widzieć tylko te 3 wartości SAE.. no i zdanie które mówi "używać ogólnie dostępnego oleju silnikowego o odpowiedniej lepkości dla temp. otoczenia" a obok mamy mylny/przeczący obrazek tylko z jedną "odpowiednią" lepkością SAE 0W20 w całym zakresie temperatur... samo to już jest zastanawiające... nieprawda ? a jak już pisałem, tutaj trzeba trochę wysilić umysł, logicznie pomyśleć.. a nie walczyć.
                              Last edited by Grzechu; 03-11-2019, 14:23.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                to, że widać tutaj liczby SAE 0W20 5W30 i 0W30 nie znaczy wcale, że instrukcja dopuszcza tylko te oleje do użytku... kłania się jak zwykle czytanie ze zrozumieniem
                                Nie można czytać czegoś ze zrozumieniem jak nie jest napisane jednoznacznie. Taki tekst wtedy dopasowujemy do siebie tak jak nam pasuje. Jak do tego dołożymy konkretną odpowiedź z Honda Poland jak poniżej to kto podstawi głowę pod topór że jest inaczej ? Zaraz pewnie ktoś napisze że wymogi ECO nie pozwalają na wykazanie wyższych lepkości, ale to mogą być tylko domysły.

                                Do silnika Pańskiego samochodu (chodzi o X gen)można zastosować następujące oleje silnikowe:
                                - Honda Type 2.0 (olej rekomendowany),
                                - 0W-30 ACEA A5/B5 (dowolny producent),
                                - 0W-30 ACEA A3/B3 (dowolny producent),
                                - 5W-30 ACEA A5/B5 (dowolny producent),
                                - 5W-30 ACEA A3/B3 (dowolny producent),
                                - 0W-30 ACEA C2/C3 (dowolny producent, olej niskopopiołowy),
                                - 5W-30 ACEA C2/C3 (dowolny producent, olej niskopopiołowy),

                                I jak tu Grzechu czytać ze zrozumieniem IO ?


                                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                warto sięgnąć kilkanaście wątków wstecz i poczytać jak należy prawidłowo interpretować instrukcję...
                                Co niestety jest sprzeczne z wytycznymi Honda Poland. Dlatego nie ma co się dziwić że na tym forum nie ma zgodności co to tej kwestii.
                                Last edited by Stach13; 04-11-2019, 10:12.

                                Comment

                                Working...
                                X