Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kiedyś na fizyce był taki dział jak termodynamika, w szkole średniej... niedowiarkom polecam zapoznać się z tą tematyką... Tutaj nie trzeba wskaźników żeby stwierdzić, że latem temp. oleju będzie sporo większa niż zimą, a im jeszcze większe obciążenie silnika tym bardziej wszystko się nagrzewa.. to co kolega piter77 napisał jak najbardziej jest realne. Tak jak mówiłem wcześniej wystarczy podnieść maskę zimą i latem po dłuższej jeździe, od razu czuć kiedy jest gorąco a kiedy bardzo gorąco.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • temp. oleju czytana z czujnika temp. oleju jest sprawą orientacyjna jak temp. cieczy na zegarach. Temperatury na pierścieniach tłoka trudno zmierzyć a o tę temperaturę chodzi. nie bez kozery w X gen zaprojektowano chłodzone tłoki, bo jest problem odprowadzeniem ciepła czyli z chłodzeniem kluczowych punktów silnika.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        nie bez kozery w X gen zaprojektowano chłodzone tłoki, bo jest problem odprowadzeniem ciepła czyli z chłodzeniem kluczowych punktów silnika.
        Ale nawet w R18 był natrysk oleju na denka tłoków. Honda stosuje to chyba od wieków.
        Natomiast nowością są kanały olejowe wewnątrz tłoka, ale to jedynie w 1.0T, w 1.5T nie występują.

        Comment


        • Problem z ciepłem jest głównie w silnikach turbo z bezpośrednim wtryskiem. Np. silnik VW 1.4 TSI Twincharger (CAVD). Nie do końca jest to "sprawa orientacyjna" - w VW czy Skoda jest to całkiem dokładne. Oczywiście powinien być jeszcze zegar podający informację o ciśnieniu oleju. Często zbyt lepki olej powoduje zbyt małe ciśnienie, a tym samym problemy ze smarowaniem silnika.

          Comment


          • Zamieszczone przez degenerat Zobacz posta
            Często zbyt lepki olej powoduje zbyt małe ciśnienie, a tym samym problemy ze smarowaniem silnika.
            No ale my tu piszemy o olejach stosowanych obecnie w naszych w miarę nowych Civach. Co to jest "zbyt lepki olej"? Jak dla mnie to jakiś selektol 15/40, ale przecież nikt takiego czegoś nie wlewa do FK2. Robiłem ankietę
            Ponieważ ciekawy temat olejowy został już zamknięty i sporo było tam powiedziane na temat jakości i rodzajów olei itp.., chciałbym zebrać, w jednym miejscu, trochę informacji odnośnie olejów na jakich jeździmy, oraz tego co zauważyliśmy w zachowaniu naszego silnika zalanego danym olejem, np. czy silnik bierze olej, głośniej/ciszej pracuje, więcej/mniej pali, oraz inne uwagi. Myślę, że będzie to pomocne dla osób które zastanawiają się nad tym jaki olej wlać do swojej Hondzi. Proponuje

            i tylko jedna osoba (do tego z UK) jeździ na 10/40. Reszta pomyka na olejach od 0/20 do 5/40 A to nie są przecież zbyt gęste oleje. Więc w tę stronę problemy z temperaturą nie pojawią się.

            Comment


            • Zbyt lepki może być i 5w40. Zresztą wg mnie niezgodny z zaleceniami producenta.

              Comment


              • Zamieszczone przez degenerat Zobacz posta
                Zbyt lepki może być i 5w40. Zresztą wg mnie niezgodny z zaleceniami producenta.
                Dlaczego uważasz, że 5/40 jest niezgodny z zaleceniami producenta?

                Comment


                • Zamieszczone przez degenerat Zobacz posta
                  Zbyt lepki może być i 5w40.
                  Tak to jest jak samemu nie trzymało się w ręku żadnego oleju... a może trzymało? Tylko nie zwróciło się na niego uwagi i słucha się tego co w mądrym internecie piszą... Degenerat zerknij w wolnej chwili tutaj.. 10W40 półsyntetyk.. zobacz jaki to jest klej.. https://www.civicforum.pl/showthread...85-0W30-i-5W30
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Zamieszczone przez degenerat Zobacz posta
                    Zresztą wg mnie niezgodny z zaleceniami producenta.
                    ale nie ma znaczenia co Ty uważasz.
                    Producent zgodnie z Instrukcją obsługi wymaga używania oleju zgodnego z:
                    1. Normą ACEA.
                    2. parametrem SAE odpowiednim do warunków temperatury zewnętrznej.

                    W którym miejscu jest niezgodność z zaleceniami?
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Nie ma problemu z takim olejem dla silnika hondy, te jednostki nie wymagają hiper oleju wymagają jedynie racjonalnej wymiany przy stosowaniu przyzwoitego czasookresu/przebiegu.
                      tutaj cytat z forum hondy:
                      20 W - 40 - Recommended for climates -10 C to 15 C
                      20 W - 50 - Recommended for climates between -10 C to 40 C +
                      5 W - 40 - Recommended for climates between: -30 C or less to 40 C +
                      10 W - 40 - Recommended for climates between: -20 C to 40 C +
                      10 W - 30 - Recommended for climates between: -20 C to 30-35 C
                      5 W - 30 - Recommended for climates between: - 30 C or less to 0 C
                      Oczywiście w nowych podręcznikach nie piszą już o tym szeroko tylko skupiają się na olejach 0W20 i ewentualnie 0W30/5W30. Jak popatrzymy na instrukcje sprzed lat aż do tych najnowszych zauważymy tendencję do schodzenia z ciężkich superlepkich olejów na rzecz tych ekologiczno ekonomiczno flotowych. Nic się nie stanie jakby nawet hondą jeździł na 10W40 czy 10W30 cały rok.
                      Często zbyt lepki olej powoduje zbyt małe ciśnienie, a tym samym problemy ze smarowaniem silnika.
                      olej.jpg
                      Niestety nie jest to prawdą, bo przy olejach ultrarzadkich typu 20 na niskich obrotach (zbyt niskich) może pojawić się mignięcie kontrolki oleju, gdzie w tym przypadku zastosowania oleju bardziej lepkiego XW40 lub XW50 niweluje on zbyt niskie ciśnienie na biegu jałowym przy zbyt niskich obrotach chwilowych. Wiem bo sprawdzałem. Oczywiście w warunkach zimowych olej 0W20 będzie szybciej dochodził do wszystkich zakamarków niż olej 5W40 ale ta różnica wynosi kilka sekund.Przy wyborze patrzymy jednym okiem na nasz klimat a drugim na typ kierowcy jakiego reprezentujemy. Olej 5W40 nie zepsuje nam silnika.
                      Last edited by rat4; 05-06-2018, 10:10.
                      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                      Comment


                      • Jakieś dziwne te grafiki, które wkleiłeś.
                        5w30 maksymalnie do 0 stopni? - bzdura.
                        A 10w30 już do 35 stopni?
                        Przecież lepkość letnia jest taka sama więc nie może być tak istotnej różnicy przy temperaturze otoczenia dla tych SAE.
                        Moje FD7

                        Comment


                        • Źle na to patrzysz, to trzeba tak interpretować, jedno zawiera się w drugim 5W30 jest od poniżej -30st. do +35st.C.

                          olej.jpg
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Z którego roku te wykresy i zrzuty temp z forum hondy?

                            Comment


                            • OK, pewnie masz racje, nie zwróciłem uwagi na strzałki :-)
                              Moje FD7

                              Comment


                              • Bez względu na autora wykresu, większość użytkowników rozumie oznaczenia SAE i zakresy lepkości z niego wynikające, trudność jest wtedy, gdy ktoś twierdzi że dane SAE jest lepsze od drugiego. Jak tu sugeruje kolega:
                                Zamieszczone przez degenerat Zobacz posta
                                Zbyt lepki może być i 5w40. Zresztą wg mnie niezgodny z zaleceniami producenta.
                                (podaję jako przykład, nie jak przyczepkę).
                                Rozważanie lepkości jednego SAE nad drugim jest uzasadnione tylko wtedy gdy wiemy o czym mówi SAE, a sae nie mówi o niczym innym jak o lepkości w danej temperaturze zewnętrznej. Jeśli SAE jest zgodne z warunkami temperatury otoczenia to nie ma znaczenia jaką tabelkę SAE zamieszczono w Instrukcji. SAE istnieje od "zawsze" nic się nie zmieniło definicja była i jest taka sama.
                                SAE dobieramy do warunków klimatu w jakim jest użytkowany silnik i tyle. Ważniejszą kwestią jest Jakość oleju w sensie jego wymagań.
                                Wszystkie oleje o lepkości 5W-40 spełniają wymagania Hondy w zakresie SAE.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X