Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • To ja mam jeszcze jedno pytanie czym się róźnią te trzy oleje i który z tych jest nalepszy?
    Sklep motoryzacyjny Inter Cars ➤ największy sprzedawca części samochodowych oraz opon. W ofercie posiadamy ponad 2 mln części! Sprawdź naszą ofertę!

    MOTUL 17300 - Olej silnikowy 8100 (5L) 5W30 ;API SP; ACEA A5; B5; CHRYSLER MS-50081; FIAT 9.55535 G1; FORD M2C913 D; JAGUAR 03.5003; RENAULT RN 0700; VW C 530 36

    Motul 8100 X-Clean+ 5W-30 plus – Twój samochód zasługuje na najlepszy olej silnikowyCzy zdarzyło Ci się kiedyś zastanawiać, jak ważny jest wybór odpowiedniego oleju silnikowego do Twojego auta? Przyznamy

    Comment


    • snake... ale Ty wykończysz nas tym pytaniem.... .
      Zamieszczone przez snake9999 Zobacz posta
      który z tych jest nalepszy?
      jak mam podać który jest najlepszy jak ja kompletnie nie znam Twoich wymagań? Bo tylko Twoje wymagania determinują najkorzystniejszy, optymalny czyli najlepszy wybór.
      Podaj definicję "najlepszości" ? co to oznacza dla Ciebie "najlepszy" ?
      Dla niektórych najlepszy to olej specjalny do oszczędzania paliwa i jazdy w trybie EKON. Dla Flot najlepszy to ten co przynosi zyski i nie trzeba za często jechać na wymianę... każdy dziś może dobrać olej dla siebie dla swoich warunków i temperatury otoczenia. No to jest elementarz Instrukcji Obsługi z zakresu wyboru oleju.
      Matko zlituj się ... otwieram pierwszy link .... Zdanie Snake ! ...otwieraj instrukcję - odszukaj WYMAGANYCH olejów dla Hondy z Norm ACEA i odczytaj czy są zgodne z Normami wypisanymi na tym oleju w pierwszym linku.
      Widać? ... powiedz czy to jest olej do Hondy??? (nikt nie podpowiada ... snake odpowiada sobie na pytanie. Zobaczymy jakie będzie miał wnioski i jak zrozumiał Instrukcję).
      Jakieś durnowate fora nie mogą być wyznacznikiem "najlepszości" , snake Ty musisz wiedzieć - zrozumieć co jest najlepsze.

      edit:
      Snake, ja w Ciebie wierzę, czytaj co tam napisano... nie poddawaj się!
      Last edited by rambo7; 08-01-2018, 19:32.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        Lukas czemu chcesz zmienić LM?
        Grzechu, szukałem czegoś o podobnych parametrach ale z mniejszą odparowalnością (NOACK). Ten Ravenol jest w tym względzie lepszy od LM - 7,7 vs 10,2%.
        Poza tym, Ravenol jest dostępny w 4L opakowaniu, a do R18 wchodzi 3,7-3,8L

        Karta charakterystyki:
        https://www.ravenol.de/uploads/tx_ra...SAE_0W30_1.pdf

        Characteristics Unit Data Audit
        Density at 20°C kg/m³ 843 EN ISO 12185
        Viscosity at 100°C mm²/s 12,0 DIN 51 562
        Viscosity at 40°C mm²/s 68,6 DIN 51 562
        Viscosity index VI 173 DIN ISO 2909
        HTHS at 150°C mPa*s 3,57 ASTM D5481
        CCS Viscosity at -35°C mPa*s 5580 ASTM D5293
        Low Temp. Pumping viscosity (MRV) at -40°C mPa*s 17.400 ASTM D4684
        Pourpoint °C -60 DIN ISO 3016
        Noack Volatility % 7,7 ASTM D5800/b
        Flash point (COC) °C 236 DIN ISO 2592
        TBN mg KOH/g 10,5 ASTM D2896
        Sulphated ash %wt. 1,1 DIN 51 575

        Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
        No właśnie Lukas, dlaczego chcesz zmienić tak świetny olej (LM 0W30 A3) ktory jest "prawdziwym" full syntetykiem, ktory przez to ma świetne parametry na inny?
        Z tego co wyczytałem to Ravenol jest również full syntetykiem. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

        MSDS LM: https://sichdatonline.chemical-check...01-2017_PL.pdf
        MSDS Ravenol: https://drive.google.com/file/d/1m5M...hqo4Lupvr/view

        Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
        Po co 0W? Nie ma to uzasadnienia ani w temperaturze otoczenia ani w oczekiwanej pracy silnika.
        Po to żeby miał większą pompowalność i szybciej docierał do newralgicznych elementów silnika w niskich temperaturach, nie chodzi tu o ekstremalne -30 stopni, raczej temperatury bliskie zeru.
        Może odwróćmy pytanie, jakie zalety daje stosowanie 5W? Nie piszcie proszę, że wyższa lepkość = większa ochrona, to było modne w latach 90.

        Comment


        • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
          Nie piszcie proszę, że wyższa lepkość = większa ochrona, to było modne w latach 90.
          W kwestii SAE (bo o tym mowa) nie zmieniło się do dzisiaj 2018 roku nic. W latach '90 to nie było tak szerokiej gamy ACEA, to jest klu sprawy. SAE 0W i 5W w warunkach polskich pompują się identycznie SAE 0W ~42stC / SAE 5W ~35stC ... gdzie osiągamy takie temp w PL? ja sobie nie przypominam Suwałki?, Gołdap? może Lutowiska? tak z 1 tydzień w roku ale jakieś 17 lat temu?

          snake, czekam .
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Lukas tak myślałem, że chodzi o ten Noack Ja LM kupuję w litrówkach 4 szt. i przy przebiegu 15tys.km od wymiany do wymiany, starcza mi to na styk, te 200ml zostaje mi na dolewki... LM ma bardzo dobrą niską lepkość (Viscosity at 100°C mm²/s -11) przy dobrym HTHS >3,5. Ciężko o taki drugi olej A co za firma ten Ravenol, żeby na podróby nie trafić.. może też bym się skusił. Rambo ale jednak lepkość oleju 0W w temp. np. -5st.C będzie trochę mniejsza w porównaniu do 5W, czyli zawsze jednak ten pierwszy, będzie trochę szybciej płynął w tych wszystkich kanalikach silnika... Przynajmniej tak by wynikało w teorii z liczb
            Last edited by Grzechu; 08-01-2018, 20:06.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              W kwestii SAE (bo o tym mowa) nie zmieniło się do dzisiaj 2018 roku nic. W latach '90 to nie było tak szerokiej gamy ACEA, to jest klu sprawy. SAE 0W i 5W w warunkach polskich pompują się identycznie SAE 0W ~42stC / SAE 5W ~35stC ... gdzie osiągamy takie temp w PL? ja sobie nie przypominam Suwałki?, Gołdap? może Lutowiska? tak z 1 tydzień w roku ale jakieś 17 lat temu?

              snake, czekam .
              Dokładnie, zakładając że pompowalność rośnie liniowo wraz ze wzrostem temperatury to przy 0 stopniach 0W będzie miał pompowalność na poziomie 5W w +7 stopniach. Ale w temperaturze operacyjnej 0W40 będzie miał podobną lepkość do 5W40.
              Podsumowując, podczas rozruchu 0W będzie lepszy, szybciej zacznie efektywnie smarować silnik (prawdopodobnie mówimy tu o milisekundach, ale pomnóż to przez 50000+ startów). W temperaturze operacyjnej - te oleje powinny zachowywać się tak samo (oczywiście przy założeniu, że porównujemy oleje spełniające tą samą normę ACEA).

              Z mojej perspektywy nie widzę powodów do stosowania 5W poza względami ekonomicznymi. Jeśli się mylę to bardzo proszę o wyprowadzenie mnie z błędu.

              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              A co za firma ten Ravenol, żeby na podróby nie trafić.. może też bym się skusił
              Widzisz, firma zbytnio nieznana podróbek prawdopodobnie nie ma. Sam do niedawna nie znałem ich asortymentu, kolega roar podrzucił mi info na PW.

              https://www.ravenol.pl/content/4-o-nas
              Last edited by Lukas; 08-01-2018, 20:30.

              Comment


              • Podpisuję się obiema rękoma pod postem Grzecha. Uważam dokladnie tak samo. Mimo wszystko do mnie minimalnie lepiej "przemawia" LM. Oba oleje to Top of the top. Jaki się nie wybierze to jest doskonały wybór i trudno (lub wręcz niemożliwe) o lepszy.
                Ja też nie widzę przewagi 5W nad 0W.

                P.s.
                Dzieki Rambo i jego "krucjacie" wiem o czym piszę

                Comment


                • Grzechu, Ravenol to dobra niemiecka firma. Piszą, który olej jest pełnym syntetykiem, a który w technologi syntycznej. Ten o którym piszemy jest na tyle pełny, że mogą to napisać na bańce. Ma dość normalną cenę i bańkę 4l, czyli super.
                  To marka u nas niszowa, więc mała szansa trafienia podróby. Sprzedaje je zaledwie kilka firm, posiadających sklepy stacjonarne.
                  Podają wszelkie dane m.in. CCS, MRV, HTHS, Noack i TBN. Są transparentni.

                  Zresztą najważniejsza jest regularna wymiana, nie przeginanie z ASS i nie gonienie auta na zimnym silniku.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                    Ale w temperaturze operacyjnej 0W40 będzie miał podobną lepkość do 5W40.
                    Podsumowując, podczas rozruchu 0W będzie lepszy, szybciej zacznie efektywnie smarować silnik (prawdopodobnie mówimy tu o milisekundach, ale pomnóż to przez 50000+ startów).
                    Ale tu właśnie o to chodzi. Popatrz na przebieg kolegi. Kiedy on zrobi te 50000+ zimnych startów? Samochodu już nie będzie a silnik będzie nadal OK. O ile nie zabiła go ta brakującą wymiana oleju rok temu... Ale tego teraz się nie dowiemy. Dlatego do takiej jazdy ja tam bym lał 5W. Pomijając aspekt ekonomiczny

                    Comment


                    • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                      Ale tu właśnie o to chodzi. Popatrz na przebieg kolegi. Kiedy on zrobi te 50000+ zimnych startów? Samochodu już nie będzie a silnik będzie nadal OK. O ile nie zabiła go ta brakującą wymiana oleju rok temu... Ale tego teraz się nie dowiemy. Dlatego do takiej jazdy ja tam bym lał 5W. Pomijając aspekt ekonomiczny
                      Dobrze, trochę przesadziłem, ja mam 86000 km i około 7150 startów a nie jeżdżę po mieście i odpalam auto średnio 2 razy w ciągu dnia. Myślę, że 25000 startów jest spokojnie od osiągnięcia.
                      W ramach ciekawostek to gdzieś wyczytałem, że rozrusznik jest w IX-gen zaprojektowany na 250 000 startów, po tej ilości start-stop przestaje działać.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        snake... ale Ty wykończysz nas tym pytaniem.... .

                        jak mam podać który jest najlepszy
                        Ja bym lał tańszy, a za "zysk" kupił piwo .
                        Idealna definicja lepszości

                        Snake, tak na poważnie to czytaj czytaj czytaj. Polub swoje auto i daj mu siebie lubić. Dbaj o nie. Jest naprawdę fajne.
                        Trafiłeś rodzynek, bo 3,5 tys przebiegu to hmmm zero.
                        Póki nie zmienisznoleju i filtra to jeździj na Econ (dobry nawyk na zimnym silniku, bo trudniej o przegazowanie), ale zmień szybko. Silnikowi nic się nie stało raczej, ale tą niepewność eliminuj ASAP, będziesz lepiej spał.
                        No i czytaj... poznasz lepiej swój samochód.
                        Chłopaki pomogą, ale nie leniwym.
                        Last edited by roar; 08-01-2018, 21:34.

                        Comment


                        • Hej,
                          Wprawdzie jeżdzę VIII gen ale też przeszedłem z oleju LM 5W40 (pełen syntetyk) na Ravenol 0w40 z dokładnie takich samych powodów co Lukas. Chodzi tu tylko o lepszą płynność (niższą lepkość) oleju zaraz po starcie, gdy silnik jest zimny, tak by było mu lżej...Poza tym niektórzy (np. ja) jeżdżą na bardzo kótkich odcinkach, na ciągle niedogrzanym silniku. Ja potrafię po odpaleniu po nocy jechać tylko odcinek 3-4 km, więc niższa lepkość oleju 0W w temp 40 st.C np. 74,4 mm2/s w stosunku do wartosci lepkości przy 40st.C dla oleju 5W odpowiednio 86 mm2/s napewno ma znaczenie, nawet dla mniejszego spalania...tak uważam.
                          Oleje Ravenol łatwo sprawdzić pod względem oryginalności na ich stronie.Kazda bańka jest specjalnie znakowana kodami. Trudno to podrobić.
                          pozd.
                          dareq

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                            Myślę, że 25000 startów jest spokojnie od osiągnięcia.
                            W ramach ciekawostek to gdzieś wyczytałem, że rozrusznik jest w IX-gen zaprojektowany na 250 000 startów, po tej ilości start-stop przestaje działać.
                            No tak, ale piszesz też o startach na ciepło, tzn przy dodatnich temperaturach. Myślę, że tę część odpaleń możemy pominąć. Interesuje nas głównie zima chyba.
                            Start stop przestanie działać. Pytanie, czy rozrusznik nie przestanie

                            Comment


                            • Wy to się znacie ... a biedny snake ..nadal nie wie co ma nalać wpis #781 . (liczę że nie naleje oleju C2 ... bo sie załamię i cała moja krucjata pójdzie w.... krzaki). (co do wpisów SAE 0W / 5W, dobra, dobrze, ok, jestem za ).
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Dzięki za podpowiedzi panowie, naprawdę jestem wdzięczny czytam wszystkie posty, tyle że dla osoby która nie przywiązywała wcześniej wagi do oleju tylko szedłem do sklepu kupowałem olej 5W30 i nie patrzałem dalej na resztę parametrów, specyfikacje itp. to co tu piszecie jest dla mnie czarną magią i możecie się śmiać lub nie ale przeanalizujcie sobie te wszystkie posty z mojego punktu czyli prawdziwego laika w tej dziedzinie, czytając to wszystko mam jeszcze większy mętlik w głowie niż miałem, a chodzi mi tylko o olej który przede wszystkim będzie najlepszy dla ochrony silnika, bo chcę by mi auto służyło długo.

                                Comment

                                Working...
                                X