Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Rok temu był program w tv chyba w uwadze jakiejś pani w Dacii padł silnik a do serwisu przyniosła swój olej do silnika zgodny z zaleceniami producenta samochodu i nie chcieli jej wymienić silnika ze względu na olej. Ale zadzwoniła do tv i firma na drugi dzień po emisji programu zaproponowała wymianę silnika. Wiec.... Trzeba mieć dowody że zalano silnik odpowiednim olejem. Z reklamacjami jest tak że 1 na 10 osób będzie domagać swoich racji a pozostałe machnie ręką i właśnie na tych pozostałych się zarabia.

    Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
    MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

    Comment


    • zrobił się wątek olejowy, a temat jest opinie o zastosowanych olejach w 9 gen.
      Podsumować całość dyskusji można tak jak to pisałem kilkanaście razy:
      1. używaj oleju zgodnego z instrukcją obsługi. (w domyśle: odpowiedni do własnych warunków użytkowania i temperatury otoczenia)
      2. stosuj oleje zgodnie z własnym doświadczeniem.

      W nawiązaniu do całej ww dyskusji można wybrać albo wg 1, albo wg 2. Jednak najlepiej jest wybrać biorąc pod uwagę oba kryteria 1 i 2.
      Ktoś kto ma wiedzę* (opartą na doświadczeniu) może sobie pozwolić na wybór poza wymaganiami, to jego sprawa, ale ostrożnie z lansowaniem "najlepszości".
      Czytających przestrzegam przed ślepą wiarą w ruskie testy i domorosłych testerów i fachowców.

      Po to napisano wytyczne w Instrukcji na podstawie Norm Jakościowych aby użytkownik miał pewność że jak wybierze zgodnie z kryteriami (pod siebie!) to nie może mieć żadnych kłopotów z eksploatacją silnika.
      Last edited by rambo7; 17-07-2017, 09:24.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Dokładnie tak jak pisze r7.
        Co do poprzedzającego postu ASz'a to u mnie w książce przy okazji przeglądu B nie piszą nic o oleju poza tym, że wymieniony razem z filtrem, datą, przebiegiem oraz podpisem.
        Natomiast na fakturze jest w uwagach, że olej klienta, ale również na moją prośbę jest napisane jaki to olej, gdyż od razu okazuję im fakturę jego zakupu z wiarygodnego źródła,najlepiej sklepu stacjonarnego z regonem i wszelkimi danymi, by przynajmniej nie przeszła im przez głowę ASO-wską myśl, iż kupiłem go od Janusza pd mostem bo taniej. Obie faktury łaskawie spinają mi zszywaczem i całość ląduje w mojej Civic'owej teczce.
        To tyle co mogę zrobić.
        Last edited by roar; 17-07-2017, 09:37.

        Comment


        • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
          okazuję im fakturę jego zakupu z wiarygodnego źródła,najlepiej sklepu stacjonarnego z regonem i wszelkimi danymi..........Obie faktury łaskawie spinają mi zszywaczem i całość ląduje w mojej Civic'owej teczce
          Bardzo dobry pomysł, w razie jakichkolwiek problemów typu odmowy gwarancyjnej naprawy silnika, łatwo dojść i udowodnić co i gdzie było kupowane itp... lepiej tak niż nic w ogóle nie mieć..
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
            Jeśli twój diler nie zapisał dokładnie nazwy oleju jaki zalałeś a po prostu "olej dostarczony przez klienta" to tym bardziej nie pękaj. Zawsze możesz powiedzieć, ze przecież lales jakiegoś Castrola albo mobil 1
            To tak nie działa,przy awarii silnika z podejżeniem niewłaściwego oleju ,serwis pobiera próbkę ,robi też dokładną dokumentacje zdjęciowa z opisami.Taka paczka informacji jest wysyłana do centrali gdzie reklamacja jest rozpatrywana,więc możesz sobie wciskać kit ile wlezie,ale w przypadku zgrzytu jestes spalony albo kryty.

            Zamieszczone przez ASz
            tak właśnie ASO robi - wpisuje w papierach, że olej dostarczony przez klienta. Celowo nie piszą nazwy (o to też zapytałem Hondę) żeby w razie czego nie było śladu po oleju, który być może okazałoby się właściwym, jaki dopuszcza instrukcja np 0w30 ACEA A3. A tak, nie mając tych danych na papierze, klient musi udowadniać, że olej był zgodny z zapisami instrukcji. Cwane bestie...
            Silnik zajechany z powodu niewłaściwego oleju posiada spesyficzne dla takiej awarii znamiona i nie ma możliwości podciągnięcia "pod olej" innych usterek ,zapis jest tylko po to żebyś w przypadku wlania śmiecia nie zwalał na olej z serwisowej dystrybucji.

            Zamieszczone przez ASz
            Nie, ze mną tak łatwo im nie pójdzie. Poza tym pytań szczegółowych było z 7 więc muszą się troszkę postarać by mnie zadowolić.
            Niczego nie muszą.
            Zgodnie z prawem mają jedynie obowiązek udostepnić Ci dokumentację techniczną zawierającą pełne informacje na temat napraw,serwiswania,obsługi ,a takze narzędzi specjalnych,czyli prawie wszystkiego czym dysponuje serwis.
            Prawo natomiast nie mówi nic o tym że masz taką dokumentację otrzymać za frajer.
            W praktyce wygląda to tak: chcesz czegoś sie dowiedzieć to siędowiesz,ale np po 5 zł za stronę manuala.
            Serwis nie jest punktem informacyjnym tylko warsztatem posiadającym autoryzację,a salon jest zobowiązany jedynie do udostępniania informacji związanych ze sprzedażą.

            Comment


            • Stanowisko Hondy USA w sprawie olejów 0W20:

              SN_0110.PNG

              W skrócie (tłumaczone dosłownie, o ile się dało):
              -Zapewnia doskonałe smarowanie podczas startu silnika i oszczędność paliwa bez ryzyka wczesnego zużycia silnika;
              -Największe zużycie silnika występuje podczas zimnych startów, dlatego bardzo ważne jest jak najszybsze dotarcie oleju do newralgicznych komponentów silnika. 0W20 jest specjalnie zaprojektowany by osiągać to jak najszybciej;
              -Jest używany w silnikach Hondy w JP i EU od 2001, bez zgłoszonych problemów wynikających z jego stosowania.

              Comment


              • przeciętny Amerykanin zmienia auto częściej niż Europejczyk i ma w nosie co jest w silniku bo i tak za 3 lat go wymieni.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  przeciętny Amerykanin zmienia auto częściej niż Europejczyk i ma w nosie co jest w silniku bo i tak za 3 lat go wymieni.
                  W zachodniej EU, a przynajmniej tam gdzie mieszkam, ludzie traktują samochody jak sprzęt AGD i zmieniają nawet częściej niż 3 lata.
                  Mimo wszystko Honda nadal daje 3 lata/100 kkm gwarancji, którą możesz przedłużyć do 5 lat/150 kkm. Najwyraźniej są pewni, że w takim okresie silnikowi nic się nie stanie.

                  Co do US, to przeciętny Amerykanin jest chroniony przez prawa konsumenckie znacznie lepiej niż przeciętny Europejczyk (nawet po gwarancji). W momencie gdyby ktoś udowodnił Hondzie USA, że w wyniku stosowania zalecanego 0W20 rozleciał się silnik i gdyby takie przypadki były częste, Honda byłaby naprawdę w czarnej d.... na swoim największym rynku zbytu .

                  Absolutnie nie namawiam do stosowania 0W20 za wszelką cenę, chciałem jedynie uświadomić osoby, których warunki użytkowania są odpowiednie dla 0W20, że mogą go bezpiecznie stosować.
                  Last edited by Lukas; 17-07-2017, 15:49.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    przeciętny Amerykanin zmienia auto częściej niż Europejczyk i ma w nosie co jest w silniku bo i tak za 3 lat go wymieni.
                    https://www.autonews.com/article/201...its-11.6-years - Amerykańskie auto ma średnio 11.6 lat...

                    Amerykanie nie zmianiają często aut, tłuką te swoje pickupy I krążowniki dopóki się nie rozlecą, więc dla nich też ważne jest, aby silnik dobrze utrzymać. Przeciętnego Amerykanina nie stać na wymianę auta co 3 lata dlatego tłucze tego swojego 10 letniego Forda V8 I religijnie zmienia w nim olej co 4-5000 mil.

                    Nie wiem gdzie mieszkasz @Lukas, ale na Wyspach statystyczny Brytyjczyk czy Irlandczyk nie zmienia auta co krócej niż 2-3 lata.
                    Owszem, statystyczny Wyspiarz może sobie wziąc PCP/leasing I mieć nowe auto co 3 lata za paręset Euro/Funtów miesięcznie (Po 3 latach oddaje się "stare" do dealera I bierze nowy model), ale dla większosci Europejczyków to chyba jest jakiś tam luksus I strata kasy.

                    Kolejna sprawa to to, że oleje 0w-20 zostały wprowadzone w Stanach tylko I wyłącznie ze względu na wprowadzone normy CAFE - Corporate Average Fuel Economy, czyli normy eko wymagające obniżania średniego spalania w nowych autach producentów. Jako ciekawostkę Wam powiem, że na początku lat 2000tych masa silników w USA padała przez te oleje, po prostu się zacierały. Pewni producenci aut starali się sprawę wyciszyć I część nawet wróciła do gęstszych olejów - ale jak dobrze poszukacie, to znajdziecie informacje o tej wpadce.
                    Last edited by un hombre; 17-07-2017, 16:30.

                    Comment


                    • czyli mamy temat kolejny, czy w fabrycznym oleju jest więcej dodatków przeciwzużyciowych niż w olejach popularnie dostępnych?
                      No są na ten temat jakieś badania? ktoś to sprawdził?
                      Ja na 100% mogę stwierdzić że w olejach eko energy tych dodatków potencjalnie musi być więcej z uwagi na lepkościowe własności oleju. Jak by tych dodatków nie było, było by krucho. Czy ktoś wpada na pomysły aby te oleje jeszcze dodatkowo wzbogacać? no nie ma sensu, o tym pisze w tym artykule. Czyli oleje inne niże eko są gorsze bo nie mają tyle dodatków?
                      Sami doszliśmy do takich wniosków, ale no inaczej być nie może, coś co jest słabe musi być wzbogacone z definicji.
                      Z drugiej strony ilu z Was nalało by do swojego silnika coś w rodzaju ceramizer. O'tak teraz bez potrzeby, po prostu zgodnie z tym co tam pisało że fabryczny to coś wyjątkowego, skoro wyjątkowe, to czemu nie wzbogacić dodatkowo takiego 0W-20 by go "zbliżyć" do fabrycznego .
                      Zamieszczone przez ASz
                      "Największe zużycie silnika występuje podczas zimnych startów, dlatego bardzo ważne jest jak najszybsze dotarcie oleju do newralgicznych komponentów silnika. 0W20 jest specjalnie zaprojektowany by osiągać to jak najszybciej;"
                      To akurat jest prawda...
                      no to akurat brednia, i mówię to na przykładzie swoim, ja mam zimne starty w dieslu non stop, podobno każdy diesel bierze olej a ja mam mnóstwo startów w zimę aktualnie 202tys km i 15 letnie auto które daje rade się rozpędzić do 195km/h i potrafi 4godz o ile moje 4 litery wytrzymają jechać z prędkością 160/km/h i nie bierze kompletnie nic oleju, to jak się ma teoria o zimnych startach do mojego silnika, nie tylko mojego ale do każdego diesla 1,7ctdi. wg tej teorii mój motor powinien dawno byc zajechany, a nie jest, jak to wytłumaczyć? i potencjalnie 100% innych też nie jest zajechanych? ...a wg tej teorii powinny być trupy. Nie ma tematów olejowych o tym silniku, praktycznie żaden nie bierze ... jak to wyjaśnić?
                      Nie takie zimy były i nieraz 10W-40 w innych Hondach lałem i średnio do 20 lat Hondy ujeżdżałem i nie brały, więc co .. takie mam szczęście? ... nie, ja wiem co leję i wiem jakie mam warunki użytkowania.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • ASz podaj źródło tego cytatu :
                        Zamieszczone przez ASz
                        "Największe zużycie silnika występuje podczas zimnych startów
                        Honda Hybrid 3,4L/100km
                        sigpic
                        https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                        Comment


                        • Zamieszczone przez ASz
                          Rozumiem, że API kłamie lub bredzi poniższymi tekstami?
                          Zależy gdzie robili te testy. Każde statystyki nieudolnie lub celowo mogą być spie..ne w konkretnym komercyjnym lub politycznym celu. W moim dieslu Rover 200 z 1998r takie same doświadczenia jak u rambo7. 200 tys km przejechane z czego moje 6 lat dojazdów do pracy po 7 km i silnik nie do zajechania (kupca interesował sam silnik bo buda poddała się rudej).
                          Honda Hybrid 3,4L/100km
                          sigpic
                          https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                          Comment


                          • Zamieszczone przez ASz
                            Rozumiem, że API kłamie lub bredzi poniższymi tekstami?

                            Z testów przeprowadzonych przez Amerykański Instytut Naftowy (API), autora norm dla olejów silnikowych, wynika, że w fazie rozgrzewania motoru może dochodzić do 75% przypadków jego przyśpieszonego zużywania.
                            Rambo7 może jesteś w tych 25%?
                            Nic nie kłamie, to jest prawda.. ale chodzi o to, że olej 5W40 w naszych warunkach klimatycznych tak samo, bądź w podobnym stopniu chroni silnik od zimnych startów jak i ten 0W20... Zobaczcie sobie na diagramach od ilu stopni na minusie obowiązuje SAE 5W... i pomyślcie trochę... a z drugiej strony ciekaw jestem czy 0W20 chroni tak samo silnik jak 5W40 przy jeździe autostradowej np. 160-180km/h przez kilka godzin O HTHS pisaliśmy już nie raz... to ile wynosi dla 0W20 a ile dla 5W40 ? i jakie HTHS jest bezpieczne dla sinika ?
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Widzę, że wątek urósł już do takich rozmiarów, że projektanci i inżynierowie z Japonii zaczęli się przyglądać i chyba odpowiedzą na nasze nurtujące pytanie, czy olej 20/30 czy jednak bardziej lepki SAE40 no i czy wartość zimowa 0W, 5W czy 10W. Oj zgody tutaj nie będzie..
                              Może zmieńmy tytuł dyskusji i każdy pochwali swój olej, że lepiej, że ciszej, że panewki aż pieją z zachwytu i brak oznak zużycia....
                              np. ja powiem tak do hondy nalepiej lać dwudziestki i trzydziestki. Wartość zimowa to 0W lub 5W.
                              lotto.jpg
                              "Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza! ”
                              Last edited by rat4; 17-07-2017, 21:09.
                              4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                              Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                              https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                Nic nie kłamie, to jest prawda.. ale chodzi o to, że olej 5W40 w naszych warunkach klimatycznych tak samo, bądź w podobnym stopniu chroni silnik od zimnych startów jak i ten 0W20.
                                no ale Asz nie oglądał programu SONDA w latach 80tych i nie wie że w polskich warunkach olej SAE 15W-40 jest normalnym olejem chroniącym silnik do zimnych startów. Obejrzyj odcinek "SONDA -Krew silnika".
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X