Na pewno nie uważam, że LM jest lepszy od Ams tylko dlatego, że ma normę ACEA A3... Nie wiem czy jest lepszy czy nie, wiem ze mam udokumentowane przez analizy olejowe to, jak dobrze Ams ochrania różne rodzaje silników - wiem, że olej się sprawdza i zapewnia bardzo dobra ochronę - mimo nie posiadania znaczka ACEA. Skoro tak, to po co mam kombinować z innymi olejami?
Znalazłem tylko jedna analizę oleju LM 0w-30 i nie była rewelacyjna. W wypadku wyboru tego oleju kierowałbym się tylko opiniami w stylu "leje i nic się nie dzieje".
Skoro zalał już bardzo dobrym olejem, który nie jest co prawda oficjalnie certyfikowany, ale w czołówce na rynku - to po co kombinować.
Co do Penrite to mój błąd, w specyfikacji podają, że spełnia API SL i ACEA A3 - także super
Jeśli chodzi o zawartość cynku to pisałem w kontekście do API. Wydawało mi się, że skoro nie spełnia norm API to automatycznie też nie spełni ACEA - taki niewłaściwy wniosek logiczny z mojej strony... Okazuje się, że spełnia API, po prostu nie spełnia API SM I SN. Cynk nie był w odniesieniu do nie spełniania ACEA.
Lukas, delikatnie mówiąc, źle interpretujesz moje niektóre wypowiedzi - nigdzie nie napisałem (ani nie teoretyzowałem), że Amsoil nie spełnia ACEA ze względu na "specjalne" składniki. Podałem jakieś tam przykłądy z d**y, dlaczego niektóre oleje mogą np nie posiadać certyfikacji. Najwyższa półka Fuchs, Gulf, Millers, Motul nie ma certyfikacji ACEA. Czemu? Nie wiem a są to oleje europejskie, zachwalane i uważane za jedne z najlepszych na naszym kontynencie, jeśli chodzi o posiadaczy sportowych aut i tych co nie oszczędzają silników.
Co do Amsoila i brak posiadania API, to wyjaśniałem to jakiś czas temu w innym wątku.
Jeśli zaś chodzi o brak ACEA, to jakiś czas temu słyszałem, że nasz kontynetn to jest marginalny rynek dla Ams ale posiadają specjalną, Europejską linię olejów, żeby zaznaczyć jakąś tam obecność na naszym rynku.
SS to jest topowa linia na rynek USA i nie potrzebują tam certyfikacji ACEA. Wg testów spełniają kryteria ACEA A1/A5 (dlatego zalecają do takich zastosowań) ale nie posiadją certyfikatu - ot tyle.
Znalazłem tylko jedna analizę oleju LM 0w-30 i nie była rewelacyjna. W wypadku wyboru tego oleju kierowałbym się tylko opiniami w stylu "leje i nic się nie dzieje".
Skoro zalał już bardzo dobrym olejem, który nie jest co prawda oficjalnie certyfikowany, ale w czołówce na rynku - to po co kombinować.
Co do Penrite to mój błąd, w specyfikacji podają, że spełnia API SL i ACEA A3 - także super

Jeśli chodzi o zawartość cynku to pisałem w kontekście do API. Wydawało mi się, że skoro nie spełnia norm API to automatycznie też nie spełni ACEA - taki niewłaściwy wniosek logiczny z mojej strony... Okazuje się, że spełnia API, po prostu nie spełnia API SM I SN. Cynk nie był w odniesieniu do nie spełniania ACEA.
Lukas, delikatnie mówiąc, źle interpretujesz moje niektóre wypowiedzi - nigdzie nie napisałem (ani nie teoretyzowałem), że Amsoil nie spełnia ACEA ze względu na "specjalne" składniki. Podałem jakieś tam przykłądy z d**y, dlaczego niektóre oleje mogą np nie posiadać certyfikacji. Najwyższa półka Fuchs, Gulf, Millers, Motul nie ma certyfikacji ACEA. Czemu? Nie wiem a są to oleje europejskie, zachwalane i uważane za jedne z najlepszych na naszym kontynencie, jeśli chodzi o posiadaczy sportowych aut i tych co nie oszczędzają silników.
Co do Amsoila i brak posiadania API, to wyjaśniałem to jakiś czas temu w innym wątku.
Jeśli zaś chodzi o brak ACEA, to jakiś czas temu słyszałem, że nasz kontynetn to jest marginalny rynek dla Ams ale posiadają specjalną, Europejską linię olejów, żeby zaznaczyć jakąś tam obecność na naszym rynku.
SS to jest topowa linia na rynek USA i nie potrzebują tam certyfikacji ACEA. Wg testów spełniają kryteria ACEA A1/A5 (dlatego zalecają do takich zastosowań) ale nie posiadją certyfikatu - ot tyle.
Comment