Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Na pewno nie uważam, że LM jest lepszy od Ams tylko dlatego, że ma normę ACEA A3... Nie wiem czy jest lepszy czy nie, wiem ze mam udokumentowane przez analizy olejowe to, jak dobrze Ams ochrania różne rodzaje silników - wiem, że olej się sprawdza i zapewnia bardzo dobra ochronę - mimo nie posiadania znaczka ACEA. Skoro tak, to po co mam kombinować z innymi olejami?

    Znalazłem tylko jedna analizę oleju LM 0w-30 i nie była rewelacyjna. W wypadku wyboru tego oleju kierowałbym się tylko opiniami w stylu "leje i nic się nie dzieje".

    Skoro zalał już bardzo dobrym olejem, który nie jest co prawda oficjalnie certyfikowany, ale w czołówce na rynku - to po co kombinować.

    Co do Penrite to mój błąd, w specyfikacji podają, że spełnia API SL i ACEA A3 - także super

    Jeśli chodzi o zawartość cynku to pisałem w kontekście do API. Wydawało mi się, że skoro nie spełnia norm API to automatycznie też nie spełni ACEA - taki niewłaściwy wniosek logiczny z mojej strony... Okazuje się, że spełnia API, po prostu nie spełnia API SM I SN. Cynk nie był w odniesieniu do nie spełniania ACEA.

    Lukas, delikatnie mówiąc, źle interpretujesz moje niektóre wypowiedzi - nigdzie nie napisałem (ani nie teoretyzowałem), że Amsoil nie spełnia ACEA ze względu na "specjalne" składniki. Podałem jakieś tam przykłądy z d**y, dlaczego niektóre oleje mogą np nie posiadać certyfikacji. Najwyższa półka Fuchs, Gulf, Millers, Motul nie ma certyfikacji ACEA. Czemu? Nie wiem a są to oleje europejskie, zachwalane i uważane za jedne z najlepszych na naszym kontynencie, jeśli chodzi o posiadaczy sportowych aut i tych co nie oszczędzają silników.

    Co do Amsoila i brak posiadania API, to wyjaśniałem to jakiś czas temu w innym wątku.
    Jeśli zaś chodzi o brak ACEA, to jakiś czas temu słyszałem, że nasz kontynetn to jest marginalny rynek dla Ams ale posiadają specjalną, Europejską linię olejów, żeby zaznaczyć jakąś tam obecność na naszym rynku.
    SS to jest topowa linia na rynek USA i nie potrzebują tam certyfikacji ACEA. Wg testów spełniają kryteria ACEA A1/A5 (dlatego zalecają do takich zastosowań) ale nie posiadją certyfikatu - ot tyle.
    Last edited by un hombre; 14-07-2017, 20:03.

    Comment


    • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
      Co do Amsoila i brak posiadania API, to wyjaśniałem to jakiś czas temu w innym wątku.
      Jeśli zaś chodzi o brak ACEA, to jakiś czas temu słyszałem, że nasz kontynetn to jest marginalny rynek dla Ams ale posiadają specjalną, Europejską linię olejów, żeby zaznaczyć jakąś tam obecność na naszym rynku.
      SS to jest topowa linia na rynek USA i nie potrzebują tam certyfikacji ACEA. Wg testów spełniają kryteria ACEA A1/A5 (dlatego zalecają do takich zastosowań) ale nie posiadją certyfikatu - ot tyle.
      Ale to ma ogromne potencjalne implikacje, w razie fakapu w silniku 1.5T który jest młodą konstrukcją, Honda może powiedzieć - sorry kolego ale straciłeś gwarancję na silnik poprzez zignorowanie instrukcji obsługi i zalanie AMS SS 0W30 bez żadnych norm ACEA.
      Co do europejskiej linii olejów AMS to pewnie piszesz o European Car Formula - https://cdn.opieoils.co.uk/pdfs/amsoil/g3395.pdf - ta linia nadal nie ma ACEA.

      Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
      Najwyższa półka Fuchs, Gulf, Millers, Motul nie ma certyfikacji ACEA. Czemu? Nie wiem a są to oleje europejskie, zachwalane i uważane za jedne z najlepszych na naszym kontynencie, jeśli chodzi o posiadaczy sportowych aut i tych co nie oszczędzają silników.
      Każdy z tych producentów ma choćby jeden olej spełniający normę ACEA.
      Podaj jeden produkt Amsoil z oficjalną aprobatą ACEA. Nie ma? Czemu - nie wiem ale to delikatnie mówiąc "śmierdzi".
      Last edited by Lukas; 14-07-2017, 20:16.

      Comment


      • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
        Ale to ma ogromne potencjalne implikacje, w razie fakapu w silniku 1.5T który jest młodą konstrukcją, Honda może powiedzieć - sorry kolego ale straciłeś gwarancję na silnik poprzez zignorowanie instrukcji obsługi i zalanie AMS SS 0W30 bez żadnych norm ACEA.
        Dokładnie tak jest jak mówisz, ryzykujemy trochę z ASz ale nasza sytuacja wygląda tak:

        Ja i ASz już jeździmy na tym oleju. Ja się dowiedziałem, że oficjalnie nie ma certyfikacji ACEA na dzień przed zalaniem. Powiedziałem sobie "Ja pierd**ę, trudno. Będzie dobrze!" i kazałem zalać serwisowi. Serwis nie protestował.
        Z tego co rozumiem, ASz się niedawno zorientował, że ten olej nie spełnia ACEA i chce jak najszybciej zmienić, żeby nie było z serwisem problemu, w razie fakapu.

        Ale ASz, jest już za późno
        Z tego co piszesz, masz auto na gwarancji, tak? Czyli nowa 1.5T Civic X, tak?

        Zalaliśmy tymi olejami, to jest w historii serwisowej i nie ma odwrotu. Nawet jeśli byśmy na tych olejach tylko przejechali 10 km a serwis potem by zmienił na oryginalny olej Hondy - jeśli w okresie gwarancji coś pieprznie, to i tak wredny serwis wskaże na te 10 km na Amsie

        Uważam, że już mleko zostało rozlane i nie ma co kombinować. Skoro już nimi zalaliśmy, to równie dobrze możemy jechać dalej i się nie stresować. Ja się nie stresuję, bo widziałem masę UOA oleju wielu generacji Civica i jasno było widać, że te silniki uwielbiają Amsa. Chłopaki z civicx jeżdża na Ams 0w-20 i sobie chwalą.

        Ja mam komfort psychiczny i wiem, że ten olej na pewno nie zaszkodzi silnikowi

        Comment


        • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
          Ale ASz, jest już za późno
          Z tego co piszesz, masz auto na gwarancji, tak? Czyli nowa 1.5T Civic X, tak?
          Kolega ASz ma wolnossącego dinozaura L15 w HR-V. U Niego prawdopodobieństwo awarii silnika na gwarancji liczone jest w promilach

          Comment


          • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
            Kolega ASz ma wolnossącego dinozaura L15 w HR-V. U Niego prawdopodobieństwo awarii silnika na gwarancji liczone jest w promilach
            To tym bardziej niech się nie stresuje, prędzej ja mogę robić po gaciach

            Tak czy siak 1.5t w nowych Civicach jest dostępny w USA od końca 2015 roku - aż do dzisiaj nie znalazłem ani jednego wątku o awarii silnika. Ja śpię spokojnie

            Comment


            • Zamieszczone przez ASz
              Ja się nie przejmuję tylko rozwiałem swoje obawy - lubię wiedzieć, na czym stoję. Teraz widzę jak ludzie sciemę walą by coś drugiemu wcisnąć i wsadzić go na minę (w razie gdyby ASO się wypięło po uszkodzeniu silnika zalanego niecertyfikowanym Amsoilem). Takich ludzi trzeba omijać szerokim łukiem - na przyszłość będę już mądrzejszy i wybiorę innego sprzedawcę.
              Właśnie po to napisałem ostatnie kilka postów tutaj - żeby uświadomić osoby zainteresowane zakupem olei Amsoil, że nie są one zgodne z wymaganiami Hondy, zarówno do R18Z4, L15B7, P10A2 jak również N16 i-DTEC.
              Nie ryzykujcie, jeśli macie autko jeszcze na gwarancji i tego nie wlewajcie. Po gwarancji - "róbta co chceta".
              Last edited by Lukas; 15-07-2017, 08:31.

              Comment


              • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                Ale to ma ogromne potencjalne implikacje, w razie fakapu w silniku 1.5T który jest młodą konstrukcją, Honda może powiedzieć - sorry kolego ale straciłeś gwarancję na silnik poprzez zignorowanie instrukcji obsługi i zalanie AMS SS 0W30 bez żadnych norm ACEA.
                Co do europejskiej linii olejów AMS to pewnie piszesz o European Car Formula - https://cdn.opieoils.co.uk/pdfs/amsoil/g3395.pdf - ta linia nadal nie ma ACEA.



                Każdy z tych producentów ma choćby jeden olej spełniający normę ACEA.
                Podaj jeden produkt Amsoil z oficjalną aprobatą ACEA. Nie ma? Czemu - nie wiem ale to delikatnie mówiąc "śmierdzi".
                Ja już sam nie wiem, ale chyba ta European Formula jest po prostu do Europejskich aut sprzedawanych w USA a nie na Europejski rynek. Nie jestem dilerem Amsoila, nie wiem, nie obchodzi mnie specjalnie ich linia produktów oprócz tego SS, który używam.

                Innymi słowy, mogą nie mieć certyfikację ACEA bo nie obchodzi ich rynek europejski tylko USA. Dodatkowo w USA można zalewać jakiekolwiek oleje się chce, ze znaczkiem API albo bez (Jeśli silnik pierdut to producent auta musi udowodnić że wina oleju).

                Zamieszczone przez ASz
                To jakieś kuriozum, że oleje dopuszczone do użytku w Europie nie mają europejskich certyfikatów!?

                Mając powyższe na uwadze NIE WARTO ZALEWAĆ SILNIKÓW NA GWARANCJI niecertyfikowanymi olejami AMSOIL bo ASO Hondy może nie uznać reklamacji w razie usterki silnika. Szkoda, że ASO Hondy nie uświadamia klienta, że lejąc niecertyfikowany olej typu AMSOIL może stracić gwarancję...
                Ziom, wydaje mi się, że trochę za bardzo panikujesz. Trzeba było lać co wlewał diler, a nie kombinować - albo lepiej odrobić pracę domową. :P
                Fakt, że polscy sprzedawcy Amsoila wprowadzają w błąd interpretując zalecenia Amsoila jako oficjalne certyfikacje - jeśli chodzi o ACEA. Może nie mówią o tym wprost, ale tak jakoś naturalnie to człowiek interpretuję - też się na tym złapałem.
                Uświadomiono mnie na forum civicx na dzień przed serwisem, jak już wspomniałem...

                Nie masz co wariować, silnik nie padnie Ci od tego oleju i nie masz co panikować. Ngdzie nie znalazłem jakiejkolwiek historii o rozwaleniu silnika przez ten olej, jakiegokolwiek. Znalazłem tylko jedna analizę olejową, gdzie było wskazane większe zużycie silnika na tym oleju, ale podejrzenie było, że dostaje się płyn chłodniczy do oleju... Jeśli chcesz mieć świety spokój - wymień go czym prędzej na coś "certyfikowanego" i śpij spokojnie, bo to też nie ma co się stresować

                Czy ktoś z tego forum pamięta jakąkolwiek sytuację na tym forum, gdzie użytkownik zgłaszał awarię silnika w okresie gwarancyjnym? Silnik Hondy, nie ważne jaki. Olej fabryczny bądź jakiś inny?
                Last edited by un hombre; 15-07-2017, 21:30.

                Comment


                • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                  Czy ktoś z tego forum pamięta jakąkolwiek sytuację na tym forum, gdzie użytkownik zgłaszał awarię silnika w okresie gwarancyjnym? Silnik Hondy, nie ważne jaki. Olej fabryczny bądź jakiś inny?
                  R18Z4, przy przebiegu około 10 kkm padła pompa oleju - więcej tutaj. Wygląda na to, że jeździł na fabrycznym oleju. Wady materiałowe zdarzają się, nawet w Hondzie.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                    R18Z4, przy przebiegu około 10 kkm padła pompa oleju - więcej tutaj. Wygląda na to, że jeździł na fabrycznym oleju. Wady materiałowe zdarzają się, nawet w Hondzie.
                    Ok, nie chce zaśmiecać tego wątku takimi wywodami, ale załóżmy ze ten nieszczęśnik zalał Amsoilem.... Czy serwis by mu nie uwzględnił tej naprawy jako gwarancyjnej i starał się wcisnąć, ze pompa padła od oleju? A nie wada fabryczna?

                    Żeby rozwalić silnik Hondy w okresie gwarancyjnym trzeba było by zalać jakaś badziewna podróbkę oleju, albo jakimś syfem i jeździć na zimno na odcince

                    Comment


                    • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                      Ok, nie chce zaśmiecać tego wątku takimi wywodami, ale załóżmy ze ten nieszczęśnik zalał Amsoilem.... Czy serwis by mu nie uwzględnił tej naprawy jako gwarancyjnej i starał się wcisnąć, ze pompa padła od oleju? A nie wada fabryczna?
                      Żeby rozwalić silnik Hondy w okresie gwarancyjnym trzeba było by zalać jakaś badziewna podróbkę oleju, albo jakimś syfem i jeździć na zimno na odcince
                      Un hombre, możemy sobie gdybać, Ciebie natomiast proszę o powstrzymanie się z takimi dywagacjami w następnych wpisach.

                      Rzeczywistość jest następująca:

                      Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                      Właśnie po to napisałem ostatnie kilka postów tutaj - żeby uświadomić osoby zainteresowane zakupem olei Amsoil, że nie są one zgodne z wymaganiami Hondy, zarówno do R18Z4, L15B7, P10A2 jak również N16 i-DTEC.
                      Nie ryzykujcie, jeśli macie autko jeszcze na gwarancji i tego nie wlewajcie. Po gwarancji - "róbta co chceta".

                      Comment


                      • Jeszcze kwestia olejów z linii European Car Formula Amsoila
                        oleje dla samochodów europejskich czytaj wyprodukowanych w europie np. grupa VAG, PSA Fiaty Seaty etc.
                        W Ameryce południowej oprócz aut z USA i Azji jest też dużo VW, a także występuje zasilanie aut etanolem.
                        Fragment z ulotki takiego oleju:
                        AMSOIL European Car Formula Synthetic Motor Oil provides exceptional
                        performance and protection for gasoline and diesel European vehicles
                        Czyli innymi słowy jest to olej do samochodów europejskich a nie na dany kontynent.
                        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                        Comment


                        • Tak, dla aut europejskich ale i tak nie znajdziesz tam certyfikacji ACEA... Amsoil ma je niby przetestowane i spełniają dane wymogi ACEA (inaczej by ich nie sugerowali) ale z jakiegoś tam powodu certyfikatu nie uświadczysz i w serii olejów europejskich - z ciekawości się zapytam ich centrali w USA i dokładnie wam tu odpisze.

                          Jak już inni powiedzieli, jeśli nie chcecie mieć problemów z utrata gwarancji (w razie czego) bo zalaliscie niecertyfikowany olej - to nie używać Amsoila.

                          To samo się tyczy:

                          - Gulf competition,
                          - Fuchs Titan race pro s,
                          - Motul 300v,
                          - Millers CFS NT+.

                          Te oleje to najwyższa półka na rynku ale nie maja certyfikacji ACEA (ale większość producentów pisze, ze przewyższają dana specyfikacje ACEA).

                          Comment


                          • Odpiszą Ci, że można używać tylko 0w20 Type R 2.0 hondowski.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez ASz
                              Dzisiaj wysłałem pismo z pytaniami do Importera Hondy. Zobaczę co mi odpiszą. Być może odeślą do jakiegoś ASO? Zobaczymy.
                              Obstawiam coś w stylu:
                              Szanowny Panie,

                              dziękujemy za kontakt z firmą Honda.

                              Informujemy, że należy stosować się do instrukcji obsługi.
                              Szczegółowych informacji może udzielić ASO Honda.
                              Każde ASO Honda posiada wszelkie fabryczne instrukcje techniczne dotyczące produktów



                              Najbliższego dealera znajdzie Pan, klikając na poniższy link:
                              Szukasz najbliższego salonu Hondy? Sprawdź tutaj korzystając z naszej wyszukiwarki i znajdź swój najbliższy salon sprzedaży.


                              Dziękujemy za zainteresowanie marką Honda i w razie pytań prosimy o kontakt.
                              Last edited by martin; 16-07-2017, 13:51.

                              Comment


                              • Zapomniałem jedna rzecz powiedzieć, o której mi mówiło kiedyś pare serwisów.
                                Wiele serwisów jak odnotowuje wymianę oleju i klient przyniósł swój - w uwagach piszą, ze zalano "olejem klienta". Nawet jak przyniesiesz jakiegoś Castrola a3 kupionego u dystrybutora to mogą ci marudzić, ze olej zakupiony poza serwisem i nie maja nad jego jakością kontroli. Moze niiby być podróba, nawet mówili ze ktoś mógł zalać do butelki jakiś syf.
                                Z tego powodu nie zapisują nawet nazwy oleju klienta którym zalewają silnik, bo niby nie mogą być pewni czy w butelce Castrola co przyniosłeś, nie ma jakiejś chińskiej podroby.
                                Także to wiele tez zależy od serwisu, niektóre traktują wszystkie oleje dostarczone przez klienta tak samo i w razie awarii silnika to jest główny podejrzany - olej klienta, czy to hiper duper Motul, czy to jakiś certyfikowany ACEA a3 - nieistotne. Ważne, ze klient przyniósł.

                                Jeśli twój diler nie zapisał dokładnie nazwy oleju jaki zalałeś a po prostu "olej dostarczony przez klienta" to tym bardziej nie pękaj. Zawsze możesz powiedzieć, ze przecież lales jakiegoś Castrola albo mobil 1
                                No chyba, ze znacie się z panem Zdzisiem i dokładnie pamiętają co zalewales.
                                Last edited by un hombre; 16-07-2017, 14:38.

                                Comment

                                Working...
                                X