Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Olej w ASO kosztuje aż ~300 zł za 5 litrów olaboga.... nieźle. Co oni do tego doliczają zawiesinę złota i srebra czy po prostu stówkę za robociznę i dwie za olej.
    Dla porównania za taką kwotę dostaniemy uwaga: 10 litrów oleju Shell 0W40 (GLT olej grupy III+). Oczywiście olej bazowy niższej kategorii.
    Last edited by rat4; 24-04-2017, 23:21.
    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

    Comment


    • Rat4, dokładnie tak jak piszesz. Dostaniemy nawet 3 wymiany na 5w30 w tej cenie... Ja mam samochód w rodzinie na lata..może 10, może 15 i chcę, żeby służył. Taki priorytet.

      Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • PJW masz rację. U mnie czeka na zalanie Penrite HPR 0 0W-30.

        Comment


        • Nie mówię nic i nie krytykuję, sam nie oszczędzam na hance, musicie bardzo kochać swoje samochody i to jeden z dowodów. Podziwiam i pozdrawiam.
          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

          Comment


          • Olej tak jak krew, musi być w dobrej kondycji . 12-15 tyś i zmiana. Jak dobrze wszystko pójdzie to może niedługo będzie nowe autko, ale to zostanie w rodzinie, zapewne u rodziców .

            Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • Widzisz, ja stosuję troszkę inną filozofię, ale uważam, że też ciekawą, otóż wymieniam sezonowo olej z filtrem, na zimę i na lato nie patrzę czy dobije przebieg do 10 tyś.
              Silnik przeleciał już planetę prawie 7 razy:

              4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
              Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
              https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

              Comment


              • To też ciekawa filozofia i bardzo przydatna . Mi akurat też wychodzi przebiegowo tak, że zmieniam wiosną i jesienią (marzec/koniec października, listopad albo początek grudnia, zalezy od przebiegu )

                Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • Najważniejsze są "motogodziny" wyrobione przez silnik... oczywiście równa się to z liczbą przejechanych km... jak ktoś sobie zakłada, że będzie wymieniał co 10tys. km i robi w rok 30tys.km to wyjdzie aż 3x w roku zmienić.. olej niestety się zużywa z liczbą przepracowanych godzin w silniku, tutaj w sumie ciężko jest ocenić po ilu km. danej marki olej traci znacząco właściwości, smarne, myjące.. ważne też są warunki, czy miasto czy trasa.. W kartach producentów niestety nie ma takiej informacji kiedy dany olej traci mocno swoje właściwości.. grunt to nie przesadzać w jedną jak i w drugą stronę.. kiedyś wrzucałem tutaj link, chyba w wątku olejowym, jak można sobie ocenić o ile razy skrócić interwał wymiany oleju.. Można również ocenić stopień zużycia oleju czy czystości silnika na podstawie oględzin filtra oleju, u siebie zmieniam co 15tys.km zrobionych głównie w trasie - i przepracowany olej oraz filtr oleju nie wyglądają tragicznie, przynajmniej w ocenie wzrokowej i dotykowej
                  Last edited by Grzechu; 26-04-2017, 11:21.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Grzechu jak najbardziej się zgadzam, tylko tu też w ocenie wzrokowej nie wiesz czy olej nie jest zużyty czy może zużył się, ale nie spełniał dobrze swoich zadań w zakresie czyszczenia silnika i przez to wygląda nieźle .

                    Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • Tak to taka "pseudo" ocena, z tym jest ciężko.. Ale tak prawdę mówiąc, na ilu markach olei jeździłem to każdy już po przebiegu rzędu 1-2tys.km lekko ciemniał.. Wydaje mi się, że olej każdego producenta, ma w swoim składzie "standardowy" pakiet dodatków, tych właśnie myjących i przeciw zużyciowych.. Różnica jest pewnie w bazie olejowej ( ester czy nie ester czy tam pao nie pao ) i w proporcji stosowanych dodatków.. tutaj nikt na nowo ameryki nie odkrywa.. Np. ten olej firmy Penrite chwali się, że ma więcej cynku i czegoś tam jeszcze, a tak na prawdę to dodatek cynku jest w każdym oleju.. To wszystko to takie wróżenie z fusów.. ale na pewno recepta jest jedna - nie robić dużych przebiegów na raz wlanym oleju i koniecznie wymieniać filtr przy wymianie. No i ta pierwsza rzecz, dobór odpowiedniego SAE i specyfikacji - co komu pasuje.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Krucjata rambo działa na wszystkich. Oczywiście, cynk nie cynk, najważniejsza regularna wymiana, a co kto i kiedy zaleje to już jego decyzja . Brakuje nam wątku olejowego..

                        Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • u mnie też na zalanie czeka Penrite 5w/40

                          Comment


                          • Są wyznawcy Penrite, są wyznawcy Amsoil'a czy (na pewno bardzo dobrych) innych marek.

                            Ja wyznaję zasadę, że olej ma spełniać określone normy, specyfikacje. Nie "przekraczać" nie "być zalecany do silników do których producenci zalecają xxxx" tylko po prostu być oficjalnie przebadany i oznaczony stosownymi znakami API czy ACEA.
                            I tyle.
                            był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
                            jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
                            sigpic
                            http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

                            Comment


                            • Do poprzedniego auta lalem mineralnego mobila 10w40 i przejezdzilo prawie 400 tys bez brania oleju czy problemow silnikowych i był to fiat

                              Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • Cześć, przyznam że pobieżnie przeczytałem wątek, mam pytanie czy ktoś korzystał z tego oleju ENEOS SUSTINA 5W30. Jeśli tak to proszę o opinię. Przyznaję że cena jest dość wysoka i czy warto?

                                Comment

                                Working...
                                X