Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy jest specjalny olej do Civic Type R FK8 (X gen) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    I dlatego BEZPIECZNIE w zgodzie z instrukcją można wlać OW30 lub 5W30 zgodnie z normą ACEA A3 lub A5 oraz API SM. Konkretnie tak jest napisane. Dla świętego spokoju można wlać 0W30 A3 SM i będzie to wprost to co napisane jest w instrukcji. Można sobie "darować" 0W40 chociaż wg instrukcji można wlać ale.... nie podali tego wprost tak jak 0/5W30.
    Edit:
    Tylko przez Ciebie i Alixa jeszcze jeżdżę na tym 0W20. Gdybyście i Wy zmienili to nie miałbym zadnych wątpliwości. Chociaż mam ich już coraz mniej.
    Edit 2:
    Jaki wskaźnik? Jak to zainstaluj? Ja żarówki sam nie zmienię a tu wskaznik mam? Za glupi jestem na takie numery.
    Last edited by Leśny Władek; 02-01-2018, 22:51.

    Comment


    • #32
      Ludzie pytali Hondę Polska o to i odpowiedz była taka, że w Europie 0W20 albo utrata gwarancji. Nawet maile były tu wklejane. To Honda Polska jest gwarantem, nie ASO. Jedna z pierwszych rzeczy jaką robią w wypadku padu silnika to wysłanie oleju na badania. Oczywiście tak jak napisałem w razie czego można się spierać i udowadniać, że nasza interpretacja wytycznych w instrukcji jest słuszna. Ale różnie z tym może być. To jest mój ból w tym temacie i to mnie do tej pory powstrzymało przed zalaniem czegoś innego. Ale ciągle korci

      Może warto zapytać, może zmienili podejście, w kontekście FK8 szczególnie..

      Edit:
      Coś w tym stylu. Widziałem nawet na fejsie że ktoś za granicą w FK2 zainstalował. Szczegółów instalacji i skali ingerencji nie znam.
      New-Adjustable-Backlight-DEFI-60mm-Advance-BF-Gauge-DEFI-Meter-Oil-Temperature-Gauge.jpg
      Last edited by Doctor; 02-01-2018, 23:01.

      Comment


      • #33
        Napiszę do nich pismo w tej sprawie. Odpowiednio je zredaguje tj w ten sposób że wezmą odpowiedzialność za błędną odpowiedz. Napiszę im jak użytkuje samochód (styl jazdy itp) i powolam się na instrukcję. To ostatecznie zakończy temat oleju do FK8 a tym samym do FK2R. Czuję że jak opiszę im jak użytkuje samochód to nie polecą mi 0W20 Typ 2.0. Jeżeli polecą jednak 0W20 w odpowiedzi na "mój styl jazdy" to będzie podkładka jak coś walnie na tym ekooleju.

        Comment


        • #34
          Dobry pomysł Też o tym teraz pomyślałem, że może jakby jeszcze konkretniej i bardziej formalnie sprawę przedstawić to może odpowiedz będzie sensowniejsza. Pytanie czy każdy potrzebuje takiej podkładki, czy wystarczy jakby jednej osobie odpowiedzieli

          Poza tym głupim obrazkiem jest napisane że olej odpowiedni do temperatury otoczenia zgodnie z informacjami poniżej. Może warto powołać się na normy dla 5W30 i 0W30 w tej kwestii (jeśli one jakieś wytyczne określają - bo chyba tylko to jak się olej ma zachowywać przy danej temperaturze).
          Last edited by Doctor; 02-01-2018, 23:14.

          Comment


          • #35
            Napiszę oficjalne pismo z potwierdzeniem otrzymania. Nie mail tylko list. Odpowiedz będzie wytyczną dla wszystkich (użytkowników z tym samym stylem jazdy jaki opiszę) ponieważ poproszę o interpretację zapisów w instrukcji zgodnie z "moim nieekonomicznym" stylem jazdy który dokladnie opiszę. Jutro to zrobię. Pewnie ze 2 tygodnie trzeba będzie poczekać na odpowiedz.
            Edit:
            O matko jaki zegar!

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
              Pewnie ze 2 tygodnie trzeba będzie poczekać na odpowiedz.
              Nastaw się raczej na dwa miesiące. Tu ludzie już z różnymi sprawami pisali i to trwa. Ja sam kiedyś coś napisałem - akurat do działu PR i marketingu, bo mieli w wiszącej na necie specyfikacji wersji base i GT błędy, więc generalnie duperel - też to trwało koło miesiąca zanim odpisali. Ford Polska ma latencję ok. dwóch miesięcy. Najwyraźniej to taki magiczny czasokres...

              Swoją drogą po kiego grzyba robią takie auta skoro teoretycznie olejem wymuszają ekologiczną jazdę i stawiają kierowce przed wyborem: albo ekologia albo gwarancja.

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
                Z powyższego rozumiem ze nawet zmiany co 5 tys km oleju Type 2.0 0W20 nie są dobrym rozwiazaniem dla ochrony silnika przy jezdzie nieekolohicznej.
                dokładnie tak. Zauważ jak to ująłeś: nie jeździsz ekonomicznie a używasz olej specjalnie zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa. No to się kupy nie trzyma.
                Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
                - majac na uwadze kanały olejowe) na olej 0W30 ACEA A3 zimą a w lecie na 0W40 ACEA A3 (lub pozostanie na 0W30 A3). Czy dobrze zrozumiałem?
                te oleje to nie kleje, to bardzo rzadkie oleje o SAE: 0W/20 -0W-30 / 0W-40 wszystkie one mają bardzo niską płynność i żaden nie jest lepszy od drugiego. Natomiast jest różnica i to znacząca przy wytrzymałości temperaturowej.
                Zadaj sobie pytanie po co to jest? Chciałbym to usłyszeć z ust fachowca z jakiegokolwiek ASO że do jazdy nieekonomicznej a powiedzmy sobie wprost sportowej naleje SAE 0W-20.
                Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
                aż coś pechowo nie pierdyknie
                już jednemu koledze padła pompa oleju na 0W-20 jest na forum temat i jakoś nie miał problemu zrezygnować z tej substancji.
                Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
                I dlatego BEZPIECZNIE w zgodzie z instrukcją można wlać OW30 lub 5W30 zgodnie z normą ACEA A3 lub A5 oraz API SM. Konkretnie tak jest napisane.
                bezdyskusyjnie tak.
                Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
                Tylko przez Ciebie i Alixa jeszcze jeżdżę na tym 0W20. Gdybyście i Wy zmienili to nie miałbym zadnych wątpliwości. Chociaż mam ich już coraz mniej.
                Alix też miał wątpliwości, każdy ma własne wytyczne i kieruje się własnym podejściem.
                Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
                Ludzie pytali Hondę Polska o to i odpowiedz była taka, że w Europie 0W20 albo utrata gwarancji.
                ja nie słyszałem o takiej wypowiedzi, a czytałem kilka.
                Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
                To Honda Polska jest gwarantem, nie ASO. Jedna z pierwszych rzeczy jaką robią w wypadku padu silnika to wysłanie oleju na badania.
                O tym już było pisane obszernie tutaj:
                Jaki Olej - ale z trochę innego punktu widzenia
                Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
                potem zostanie sądzenie się z Hondą że w instrukcji było napisane że niby można lac inny,
                słowo "niby" wprowadzasz interpretując po swojemu. W Instrukcji nie znajdziesz takich słów. Tabela olejów zawiera wyłącznie dopuszczenia !!! żadnych "niby".

                Powiedz mi Doctor, w takim razie dlaczego w tak wielu autach ASO zalewa olej kompletnie niezgodny z Instrukcją obsługi? o którym Instrukcja słowem nie wspomina ! Wpis #27: https://www.civicforum.pl/showthread...Civic-IX/page3
                ... co powiesz na to?
                Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
                Oczywiście tak jak napisałem w razie czego można się spierać i udowadniać, że nasza interpretacja wytycznych w instrukcji jest słuszna. Ale różnie z tym może być. To jest mój ból w tym temacie i to mnie do tej pory powstrzymało przed zalaniem czegoś innego.
                ok, czyli jak takie coś naleją Ci do silnika nie będziesz protestował? Gdzie masz napisane że takie coś jest "zalecane"?

                Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
                Poza tym głupim obrazkiem jest napisane że olej odpowiedni do temperatury otoczenia zgodnie z informacjami poniżej.
                tak jest, ale nie czytaj tego wybiórczo, czytaj wszystko co dotyczy "oleju specjalnie zaprojektowanego w celu oszczędzania paliwa"...
                Pisane o tym było szeroko w sławnym wątku olejowym i nie tylko, powtarzamy temat jota w jotę...
                Obrazek nie jest wymaganiem !!! to jest wykres graficzny informujący o zakresie temperatur SAE dla substancji 0W-20. Dla innych olejów są ogólnie znane wykresy. Czyli jak nie ma wykresu - to wszystko inne jest niezgodne? - opanujcie się .
                W takim razie dla Ciebie musi być namalowane każdy Wykres SAE? - SAE nie jest wymaganiem ! No nie można sugerować się wykresem ..ludzie.
                Wymaganie to Normy ACEA w Europie a nie SAE co za debil to napisał? i z jakiego Centrum Hondy? to trzeba na niego donieść że prezentuje zero kompetencji.
                Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
                Ludzie pytali Hondę Polska o to i odpowiedz była taka, że w Europie 0W20 albo utrata gwarancji.
                Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                Swoją drogą po kiego grzyba robią takie auta skoro teoretycznie olejem wymuszają ekologiczną jazdę i stawiają kierowce przed wyborem: albo ekologia albo gwarancja.
                bo takie są trendy i lobby ekologiczne, nie ma obaw o gwarancję stosując oleje zgodne z wytycznymi ACEA zalecanymi w Instrukcji Obsługi! (wracam do tematu ... a co z tymi co im ASO zalało ACEA C3 ?! - to jest temat do dyskusji ! - zapytajcie przy okazji o to?
                no to się nadaje na donos do Honda Polska. W Europie gdzie leży Polska wymaganiem jest ACEA. Wyłącznie takie Normy dopuszcza Honda. Jedynym olejem nienormowanym, i dopuszczonym NIE ZALECANYM!! a dopuszczonym! jak zauważył Leśny W jest Hondowski 0W-20. Czyli na własną rękę lejemy Castrola 0W-20 nawet gdy w butelce Hondy jest ten sam olej. (bo tak naprawdę Castrol wymyślił ten olej).
                Dlatego instrukcja o tym wyraźnie mówi!
                Oleje wyłącznie dopuszczone to oleje z tabelki ACEA ! i żaden inny!
                Zaprojektowany jest dodatkowo do tej grupy "specjalny olej do oszczędzania paliwa" - dopisano do tego wykres i informację o zakresie stosowania.
                To nie jest olej "do wszystkiego" !!! aż tak nie można być naiwnym.
                Pisze również i nie lekceważ tego zapisu! zerknij: "stosuj olej odpowiedni do temperatury otoczenia". Czyli co...? 0W-20 do każdego klimatu? no nie jest to olej na każdy klimat i na każde warunki !
                "Jest to olej specjalnie zaprojektowany w Celu"... jakim? nie nie oszczędzania silnika! - takiego zapisu tam nie ma.
                Ciągle mam wrażenie że niektórzy pierwszy raz czytają instrukcję. To może poproś kogoś o poczytanie wcześniejszych Instrukcji Hondy ...może ewolucja w pisaniu Instrukcji coś wyjaśni?
                powielamy się z wpisami, odsyłam do sławnego wątku.
                Last edited by rambo7; 03-01-2018, 08:35.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #38
                  Połączenie postów. Nie piszemy sami pod sobą.

                  Ja decyzję już podjąłem. Zmieniam olej na 0W30 A3 SM a w lecie na 0W40. Pier....ole to. Taki ruch jest całkowicie zgodny z instrukcją obsługi. Dodatkowo napiszę pismo do Hondy. A teraz najciekawsze hehe. Jeżeli będzie ktoś pałował na oleju 0W20 to mogą mu nie uznać gwarancji ponieważ używał oleju do oszczedzania a nie "pałowania".
                  Edit:
                  W sądzie może być tak: Proszę Pana nie uznajemy gwarancji ponieważ nie zastosowal sie Pan do instrukcji. Przecież w instrukcji jest wyraźnie napisane żeby dobrać olej wg ACEA.
                  - Ale napisaliscie ze mam używać Type 2.0.
                  - Tak prosze Pana ale do jazdy ekonomicznej a Pan tak nie jeździł.

                  Byłem w Honda Aries i rozmawiałem z kierownikiem serwisu.
                  Przeczytaliśmy razem instrukcję obsługi. Stwierdził że zgodnie z instrukcją użytkownik może jak najbardziej używać inny olej niż Type 2.0 ale może być to tylko olej 0/5W30 ACEA A3 lub A5. Powiedział że nie można używać np. 0W40 ponieważ nie ma tego w instrukcji. Taka jest jego interpretacja instrukcji.
                  Powiedział również że nie ma sensu zmieniać Type 2.0 na inny olej ponieważ ten olej jest najlepszy do TypeR ponieważ został specjalnie do tego samochodu zaprojektowany i spełnia WSZYSTKIE normy co zresztą jest napisane na butelce. Poleciał po butelkę żeby mi to udowodnić i.... zdębiał że na butelce nie ma żadnych norm.
                  Na butelce natomiast jest coś innego. Jest adnotacja że można (na żądanie) uzyskać kartę tego oleju. Zaintrygowało go to i obiecał mi tę kartę z Hondy Polska uzyskać. Ja natomiast obiecałem mu dużego łiskacza za tę kartę.
                  Z karty dowiemy się "co to za ptica" ten olej. Dzięki Rambo nawet ja umiem ją przeczytać i zrozumieć.
                  Panowie, temat olejowy tak bardzo wałkowany w wielu wątkach NIE JEST zakończony!! Ludzi nauczyli się jak rozpoznawać oleje, jak klasyfikować, dobierać itd ale nadal nie wiedzą że na 100% można/należy przestać używać 0W20 Type 2.0.
                  Nie może być tak żeby jedni jeździli na Type 2,0 a inni na olejach "określonych co do tożsamości". Chodzi mi oczywiści o grupę "nieekonomicznych" kierowców.
                  Taka sytuacja oznacza że któraś grupa robi źle a tak nie powinno być.
                  Jak wyjaśnimy kwestię Type 2.0 to wtedy będzie można powiedzieć że wątek olejowy został zakończony definitywnie.
                  Last edited by Lukas; 03-01-2018, 14:18.

                  Comment


                  • #39
                    Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
                    Powiedział również że nie ma sensu zmieniać Type 2.0 na inny olej ponieważ ten olej jest najlepszy do TypeR ponieważ został specjalnie do tego samochodu zaprojektowany i spełnia WSZYSTKIE normy co zresztą jest napisane na butelce.
                    Jak dla mnie to brzmi jak absurd. 0w20 został zaprojektowany do oszczędzania paliwa - tak jest w instrukcji, która wklejałeś 2 strony wcześniej.
                    Co to znaczy, ze "type 2.0" został specjalnie zaprojektowany do TypeR? Instrukcja mówi, że został zaprojektowany do oszczędzania paliwa, a nie do TYPE R.

                    Zapytałeś kierownika czy jak będziesz cisnął autostrada 3,4,5 bieg do odcięcia przez 200km to jego zdaniem olej 0w20 też jest "najlepszy" i "specjalanie zaprojektowany do typer"? Albo jak pojedziesz na tor w 40 stopniowy upał i będziesz upalał auto na 1,2,3 biegu? Czy powiedziałeś, że nie interesuje Cię oszczędzanie paliwa tylko jak najlepsza ochrona silnika pracującego w ciężkich warunkach?
                    Moje FD7

                    Comment


                    • #40
                      Oczywiście że wwszystko powiedziałem.
                      Bartekos to co napisałeś nie jest takie oczywiste dla wszystkich i dlatego temat nie jest zakończony. Zakończony będzie jak poznamy kartę oleju. Wtedy to nie będą już przypuszczenia tylko pewność.

                      Comment


                      • #41
                        Czyli powiedziałeś mu o swoim stylu jazdy i nadal mówił, że lepiej dla ochrony silnika wlać 0W20 niż 0W30/5W30 A3?
                        Dziwne, bardzo dziwne.
                        Moje FD7

                        Comment


                        • #42
                          Tak i dlatego chce on uzyskać karte oleju

                          Comment


                          • #43
                            Oj i zrobił się wątek olejowy a w gruncie rzeczy Panowie to powtarzamy się

                            W ASO mogą Nam mówić rożne rzeczy, ale jak silnik siądzie to centrala decyduje czy gwarancja uznana, czy nie. Tak jak z innymi wymianami gwarancyjnymi, tylko tu sprawa trudniejsza bo chodzi o duży hajs. A że chcą próbek oleju to informacja sprawdzona w praktyce. Nie tylko Honda, to z tego co wiem normalna praktyka.

                            Z mailem od Hondy Polska - wydawało mi się że temat był poruszany na forum. Może nie, ale widziałem tego maila i odpowiedz Hondy na niego (możecie wierzyć lub nie ). W mailu napisane że 0W20 jest uwidocznione jako jedyne w tabeli lepkość/temperatura otoczenia. I ze używanie innych olejów dotyczy rynków poza Europą. Nie chce go tu wrzucać, bo nie ja byłem autorem konwersacji.

                            Czy mail to oficjalne stanowisko, to możemy sobie dyskutować. Ja nie mam zamiaru bo to strata czasu - i tak nie dojdziemy do konkretnej konkluzji. Przed tym ktoś miał zresztą maila z inną interpretacją Moim zdaniem to pokazuje jednak, że gwarant nie musi, ale z dużym prawdopodobieństwem może mieć właśnie takie podejście do tematu. Wyszłoby oczywiście w praniu, bo może ludzie którzy dają takie odpowiedzi to inni ludzie niż ci, którzy by decydowali w wypadku faktycznej awarii. To stwarza ryzyko bojów o gwarancję, jak już napisałem. Dobry układ z własnym ASO pewnie może coś pomóc.

                            Jednym to zwisa, bo już ją dawno stracili Inni akceptują to ryzyko. A mnie to głównie wkurza, że w ogóle taka sytuacja ma miejsce bo to absurd trochę.

                            Zwracam też uwagę, że nie było tam słowa że według nich jest to olej zapewniający lepsze to czy lepsze tamto. Nie motywowali tego w ten sposób. Odnosili się do instrukcji i swojej jej interpretacji. I jeśli instrukcja wskazuje ze olej ma być dobrany według temperatury otoczenia, dostarczaj jednocześnie wykres lepkości oleju względem temperatury otoczenia na którym jest tylko i wyłącznie 0W20, to chyba można zrozumieć że mają jakieś podstawy do przyjmowania takiej alternatywnej do przedstawianej tutaj interpretacji.

                            Mam nadzieje ramobo7 że nie przeczytam kolejnego długaśnego posta gdzie przekonujesz mnie, czepiając się przy okazji słów, że instrukcje można interpretować jak uważasz - bo chciałbym nieśmiało zauważyć, że ja tego nie neguje Można. Można się też potem kłócić czy nawet sądzić z gwarantem. I co do zasady w kwestii tego który olej powinien być lepszy się z Tobą zgadzam, choć chciałbym ufać że inżynierowie Hondy jednak brali pod uwagę jak się takich aut używa i ten silniki testowali w realnych warunkach eksploatacyjnych. Bo przyjmowanie, że HH nie zostanie przez kierowcę od czasu do czasu pociśnięty to kolejny absurd.

                            BTW nie wykluczam zmiany oleju na inny na wiosnę. Teraz i tak nie upalam bo warunków brak. Ani nikogo nie zniechęcam do takiej zmiany. Wskazuje natomiast, że temat jest śliski i pisanie na forum z pozycji "wyroczni" że użycie innego oleju niż ten na który wskazuje gwarant to w jednoznaczny sposób najlepsze wyjście bo inaczej interpretujemy instrukcje niż on to imo mijanie się z prawdą. Bo stwarza wrażenie, że na pewno wcześniej wskazywanych przeze mnie problemów nie będzie.

                            BTW2 też rozważam napisanie oficjalnego pisma. Tylko co jeśli będzie tam odpowiedz taka, jak we wspomnianym mailu?

                            BTW3 Co ASO to opinia, bo w jednym usłyszałem że ich torowe, modzone auto na 0W20 sobie śmiga. Albo ściemniali, albo silnik nie padł jednak mimo eko oleju. Tylko rozbierać go też raczej nie rozbierali więc kto wie w jakim stanie są panewki i reszta brygady
                            Last edited by Doctor; 03-01-2018, 21:00.

                            Comment


                            • #44
                              W mojej instrukcji jest taki zapis jak na zdjęciu. A czy to będzie 0w20 czy 0w40, to zależy tylko od tego w jakich warunkach się jeździ. W piątek będę w Ariesie na pierwszym przeglądzie i dostaną ode mnie bańkę 0w40 do zalania w normie ACEA A3/B3 i A3/B4. Jeżdże sporo po mieście w korkach i czasami szybkimi trasami. Prześledziłem sporo wątków i oprócz przypadku awarii pompy oleju w nowym aucie reszta śmiga bezawaryjnie nawet w zalanych olejami w ACEA C. Więc tą gwarancją na silnik bym się nie martwił.
                              Zastanawia mnie tylko, co da 0w20 w takim CTR? Nie pamietam gdzie czytałem, ale był taki zapis, że nie nadaje się on do długotrwałej jazdy z dużymi prędkościami. W CTR to raczej do kościoła i na zakupy się tylko nie jeździ.

                              Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • #45
                                W instrukcji Toyoty był taki zapis. Chyba Grzechu go zamieszczał w głównym olejowym, zamkniętym, w dziale IX gen.
                                W Aries wlewalem 0W40 jakieś 2 mies temu. Żadnego problemu. W instrukcji widnieje A3, na bańce jest A3.

                                Comment

                                Working...
                                X