Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy jest specjalny olej do Civic Type R FK8 (X gen) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    A może okaże się że 0W20 jest A3? Zobaczymy.
    Doctor mi w ASO wyraźnie powiedzieli że mogę zgodnie z instrukcją bez utraty gwarancji korzystać z 0/W30 A3 SM ponieważ tak jest WYRAŹNIE napisane.
    I ja zmienię na ten olej (o ile Type 2.0 nie jest A3) ponieważ gwarant nie będzie mógł mi nic zarzucić. Prawo kieruje się PRZEPISAMI a nie logiką czy interpretacją. Jeżeli doszłoby do awarii i gwarant nie chciałby uznać gwarancji to jest BEZ ZNACZENIA jaki olej był wlany.
    Zawsze mogą nie uznać bo takie mają prawo. I co z tego że powiecie że był wlany zalecany 0W20. I tak mogą nie uznać.
    Jeżeli myślicie że WASZA ODPOWIEDZIALNOŚĆ kończy się w momencie używania oleju 0W20 to gruuuubo się mylicie.
    Wbrew pozorom nie można spać spokojnie lejąc 0W20. Lepiej jednak lać olej przy którym nie dojdzie do awarii
    To tyle. Czekam na karte oleju z ASO.

    Comment


    • #47
      Olej 0W20 na pewno nie jest ACEA A3. W życiu bym nie upalał Type R na 0w20, przecież to jest woda, ci co jeżdżą i dają po garach na pewno zauważyli jak tego oleju sporo ubywa, olej słabo odporny na duże ciśnienia i naciski panujące w silniku.. jest lotny. Bym olał ASO i wlał to co rozum podpowiada. A jak silnik się rozpadnie to nie od oleju tylko prędzej od jakiejś wady materiałowej lub błędu podczas montażu.

      A tutaj fotka od Toyoty:
      2016-05-18 17.43.08.jpg
      Last edited by Grzechu; 03-01-2018, 21:37.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #48
        Nieprzekonanych, nic nie przekona, nawet dowody w postaci zapisów które tak ładnie pokazaliście.

        ((co do powyższych wpisów, to cieszę się że moja "krucjata" działa i jest grupa osób która rozumie w czym rzecz. Tu nie ma czego rozstrzygać i pisać do producenta który sam napisał i wydał to co napisał. Przecież nie będą sobie zaprzeczać? Przeciez nie napiszą że nie wolno stosować ACEA A3, a skoro tego nie napiszą to powodzenia w szukaniu oleju 0W-20 o Normie ACEA, jakiejkolwiek. Oleje 0W-20 nie mają Norm bo ich nie spełniają, a jedynymi olejami dopuszczonymi do stosowanie przez Hondę w Europie są oleje ACEA. (a nie poza nią jak było napisane! komuś się coś pomyliło. Proszę sobie rozszyfrować skrót ACEA). W Książce obsługi nie ma słowa które jest nadużywane nagminnie - "zalecany". Zalecane oleje to oleje w kolejności wymienione w Instrukcji to: A3 potem A5 i potem jako dodatek do tej grupy olej sygnowany jako Honda typ2 0W-20 i tylko taki w sensie Hondy, nie może być Castrola Motula czy innych marek).
        Cały czas jest brnięcie użytkowników w lata 90te, ale nie tylko ja, cały świat mówi Halooo ! nie oglądacie programów motoryzacyjnych? Co dziś jest priorytetem w motoryzacji? ..no nie moc! i nie wytrzymałość! to już było! i do tego stworzono zajebiste oleje. Dziś odkrywamy motoryzację na nowo, mamy coś nowego ekologię! katalizatory trójdrożne, DPF, FAP itd. aby to działało i aby osiągać wymagane wyniki emisji muszą byś stworzone do tego odpowiednie środki ! To nie są środki do osiągania wyników prędkości, wytrzymałości itp. To są środki wspomagające pro Eko pozwalające osiągać wymagane prawem narzucane nam ograniczenia emisji. Panowie, turbina w hondzie ..niedawno z tego powodu płakali(śmy) ...no ale ta turbina nie została tam wsadzona w celu osiągania wyników mocy! ona została tam wsadzona z powodów ekologii! bo inaczej wybór albo zamykamy fabrykę albo turbina? bo tylko turbina może pomóc osiągać wyniki emisji na poziomie wymaganym w EU.
        Dlaczego część producentów wycofała się z wyścigu Eko? jak Yamaha czy Honda w swoich np. motocyklach ? Nie będą dostępne w Europie, ale będą dostępne poza EU. 4 katalizatory w 1 wydechu... pogieło ich.
        Część ludzi żyje latami 90-tymi są święcie przekonani że to co dziś zachodzi w motoryzacji to kontynuacja tamtych czasów ... gówno prawda! są ślepi, albo głusi, albo naiwni, no nie idzie się do nich przebić... rzeczywistość do nich nie dociera.
        Ja tu nie mam zamiaru ani celu nikogo obrażać... po prostu ręce mi już opadają od tej "krucjaty", ale póki będą tacy co mają "klapy na oczach" to będę gadał swoje.
        Przykre jest to że w naszych ASO pracują ludzie niedoinformowani, albo inaczej, mają wiedzę ale muszą pilnować swojego interesu. Ja powiem tak w swojej 35 letniej karierze w tym 25letniej z Hondą nie znam przypadku aby ktoś po gwarancji odważyłby się na wojowanie z ASO gdy zaczął mu brać silnik olej. No wierzył chłopina ASO 10 lat jeździł wydawał kasę, (w tym po gwarancji też w ASO) i dochodziłby się że to przez ich stosowanie oleju niezgodnego jak C3 zaczął brać silnik olej, no takiego kogoś nie znam. Do kogo się zwrócić? Kto udowodni ASO że stosowała środki które są zabronione a dawno już wylane z silnika 20 razy skąd wziąć te próbki i jak udowodnić ASo że dołożyło się do demolki silnika. Mało który silnik Hondy w czasie gwarancji klęka, pytanie co potem.... no, potem panie to se ne wrati to co już zostało wytarte, to już tak zostanie.
        Ja namawiam do jednego ... do myślenia. Jak ktoś ma wątpliwości niech czyta, byle nie durnowate fora. Niech czyta fachową wiedzę, taka też jest w sieci, ale na pewno nie na stronie "zmień olej".
        Najważniejsze stosować się to wytycznych Instrukcji Obsługi, ale najpierw trzeba zrozumieć co to jest Norma, co to jest Wymaganie, i dlaczego na niektórych produktach nie ma Norm i dlaczego facet (szef ASO doznaje konsternacji) jak nie potrafi znaleźć tego co mu nagadali na szkoleniu. Jak czytam co Wy piszecie o tych fachowcach to mnie ciary przechodzą, np" "broń boże innego niż 0W-20", "zalecany w Europie to 0W-20", "Honda zaleca 0W-20" ... ja do takiego ASO to pojechałbym raz... ino raz.))
        Ja nie kupie nowego auta, bo nie mam takich potrzeb, ale być może przyjdzie mi kiedyś kupić po kimś być może z Was , auto, pierwsze co pytam o historię olejową, i na pewno wiem komu podziękuję choćby była "igła", ja miałbym kupić coś co mami jeszcze posłużyć no to wolałbym trafić na egzemplarz po kimś kto myśli, albo przynajmniej rozumie co czyta, znając j. polski. Wychodzi na to że znajomość j. polskiego jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym aby dobrać olej do silnika,... to jest za trudne, a tak prosto jest to podane.
        Przykład sprzed chwili: Wpis #777 bardzo mi się podoba oddaje ducha tego co napisałem, tak to wygląda https://www.civicforum.pl/showthread...ca-8gen/page78
        Grzechu ... 3-mam kciuki, oby Ci nie brakło zapału . Facet ma zajebisty olej i chce przejść na ..trudno powiedzieć co jest powodem? Prowadzi poszukiwania ...ale się nie zna, ale chce ...zmienić, po co pewnie sam nie wie... dyskusja jest przednia... bravo Grzechu .
        Last edited by rambo7; 03-01-2018, 23:21.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #49
          Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
          A może okaże się że 0W20 jest A3? Zobaczymy.
          Wątpię. Obstawiam że to z grubsza to samo co 0W20 H Castrola. API SN i tyle.

          Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
          Doctor mi w ASO wyraźnie powiedzieli że mogę zgodnie z instrukcją bez utraty gwarancji korzystać z 0/W30 A3 SM ponieważ tak jest WYRAŹNIE napisane.
          Gdyby coś walnęło, to decyzje podejmować będzie Honda Polska, nie Twoje ASO. Ale pomyślałem sobie, że gdyby mieć na piśmie / mailu chociaż to do ASO, to już byłaby dobra podkładka na ewentualne przepychanki.

          Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
          I ja zmienię na ten olej (o ile Type 2.0 nie jest A3) ponieważ gwarant nie będzie mógł mi nic zarzucić. Prawo kieruje się PRZEPISAMI a nie logiką czy interpretacją.
          Zmieniaj na co chcesz. Ale nie ma prawa które mówi "FK8R można zalać olejem A3" Jest instrukcja i potencjalne udowadnianie że ma się racje a Honda nie. Myślę, że raczej do wygrania przed sądem ale nie zakładałbym że na 100%.

          Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
          Jeżeli doszłoby do awarii i gwarant nie chciałby uznać gwarancji to jest BEZ ZNACZENIA jaki olej był wlany.
          Oczywiście że ma. Ma być wlany zgodny z zaleceniami, cokolwiek to znaczy w mniemaniu ludzi uznających gwarancję. Masz ten "słuszny" to maja jeden argument mniej.

          Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
          Lepiej jednak lać olej przy którym nie dojdzie do awarii
          Tu się zgadzam!

          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Przecież nie będą sobie zaprzeczać?
          Widziałem to zaprzeczanie sobie.

          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Przykre jest to że w naszych ASO pracują ludzie niedoinformowani, albo inaczej, mają wiedzę ale muszą pilnować swojego interesu.
          Ogólnie przykre. Oni działają według zaleceń producenta. Producent zaleca olej X, to i oni zalecają. Akurat na moje ASO bym nie narzekał, mówią ze Honda zaleca ale sami problemów nie robią i czasami można odnieść wrażenie że lepiej ogarniają niż centrala (ta ogólna).

          Natomiast pamiętaj rambo7, ze silniki nie padają tylko od złego oleju po gwarancji. Zdarza im się, niestety, paść znienacka na gwarancji. Choć na szczęście to rzadkie przypadki (lub tunning, ale jak ktoś po modach jeździ na 0W20 to już się prosi o korbę ). Ważąc prawdopodobieństwa i patrząc w dłuższej perspektywie raczej warto zalać olej lepiej chroniący silnik niż zapewniający mniejsze problemy w razie awarii na gwarancji.


          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Ja tu nie mam zamiaru ani celu nikogo obrażać... po prostu ręce mi już opadają od tej "krucjaty", ale póki będą tacy co mają "klapy na oczach" to będę gadał swoje.
          Nie wiem czy dobrze rozumiem. Czyli mam klapki na oczach bo uważam, że ludzie powinni wiedzieć o sygnałach płynących od gwaranta i podjąć sobie świadomą decyzję zgodnie? Może nie dostrzegam światła jednej słusznej perspektywy wspomnianej krucjaty.

          Robię out z tej dyskusji, szkoda czasu na powtarzanie się. Nie, to nie foch, po prostu uważam że te tematy niczego nowego nie wnoszą do sprawy - jeśli Leśny Władek dostanie specyfikacje magicznego oleju Hondy to chętnie tu zajrzę.

          A odnośnie swojego auta, to zaleje co zaleje. I nie napisze raczej publicznie co, żeby w razie czego mieć większe pole do manewru.. Znaczy oczywiście będzie to 0W20 Type 2.0!

          Comment


          • #50
            Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
            nie ma prawa które mówi "FK8R można zalać olejem A3"
            nie siej zamętu. Gdzie pisze że nie można? ... przecież czytamy tę samą instrukcję.
            Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
            Ma być wlany zgodny z zaleceniami
            dokładnie tak.
            Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
            Oni w ASO działają według zaleceń producenta.
            ojjj, fakty opisywane nawet tu przez użytkowników często mówią co innego. Zaprzeczeniem jest to że Producent nie zaleca oleju o normie C3 a ASO go stosuje . ..no i co powiesz? znają się tak. Nikt z myślenia użytkownika nie zwolnił !
            Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
            Producent zaleca olej X, to i oni zalecają.
            tak jak w przypadku oleju "zalecanego" ACEA C3, nieee no herezje piszesz.
            Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
            raczej warto zalać olej lepiej chroniący silnik niż zapewniający mniejsze problemy w razie awarii na gwarancji.
            to już jakaś obsesja chyba co? miałeś jakieś widać nieciekawe przygody z ASO. Każdy olej chroni silnik, bo do tego on jest z definicji. Natomiast nie ma oleju "do wszystkiego", nie wymyślili jeszcze takiego.
            Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
            Czyli mam klapki na oczach bo uważam,
            no nie wiem co masz, ale na pewno wprowadzasz zamęt, bo potrzebujesz czasu aby ogarnąć temat Norma, Wymaganie, zalecenie.
            Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
            Nie, to nie foch,
            no to dobrze bo ja piszę czasem z "ciśnieniem", ale nie mam w zamiarze nastawać na nikogo.
            Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
            odnośnie swojego auta, to zaleje co zaleje.
            dokładnie tak, i bierzesz odpowiedzialność za swoją decyzję ewentualnie cedujesz tą decyzję na ASO, tak jak to zrobiło gro osób którym zalano olej ACEA C3... no i co się stało? no żyją dalej, a ciekawe co Gwarant na to?

            Gwarant jest gwarantem i udowodni Ci to co przedstawił kolega:
            Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
            A teraz najciekawsze hehe. Jeżeli będzie ktoś pałował na oleju 0W20 to mogą mu nie uznać gwarancji ponieważ używał oleju do oszczedzania a nie "pałowania".
            amen
            Edit:
            W sądzie może być tak: Proszę Pana nie uznajemy gwarancji ponieważ nie zastosowal sie Pan do instrukcji. Przecież w instrukcji jest wyraźnie napisane żeby dobrać olej wg ACEA. amen.
            - Ale napisaliscie ze mam używać Type 2.0.
            - Tak prosze Pana ale do jazdy ekonomicznej a Pan tak nie jeździł. amen.

            Byłem w Honda Aries i rozmawiałem z kierownikiem serwisu.
            Przeczytaliśmy razem instrukcję obsługi. Stwierdził że zgodnie z instrukcją użytkownik może jak najbardziej używać inny olej niż Type 2.0 ale może być to tylko olej 0/5W30 ACEA A3 lub A5. amen. Powiedział że nie można używać np. 0W40 ponieważ nie ma tego w instrukcji. Taka jest jego interpretacja instrukcji. tu zachował się mocno zachowawczo, ale prawidłowo bo znaleźć olej o SAE 0W-30 z ACEA A3 to chwile potrwa. Mało który ma taką Normę, zazwyczaj będzie to A5 i dlatego facet w sumie się nie myli w tym podejściu
            edit r7.
            Moje zdanie jest jedno: na tym forum nie piszemy pierdół o wymaganiach olejowych szczególnie przez tych, co nie mają podstawowej wiedzy o Normach.
            Last edited by rambo7; 04-01-2018, 08:00.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #51
              Mam karte!!
              Panowie, super Olej Honda 0W20 Type 2.0 to olej mineralny Produkowany przez Idemitsu Lube Europe GmbH Nie umiem wkleić tutaj PDF-a i pliku excela, może komuś kto potrafi wyślę mailem.
              Ponad to uważam że powinien powstać oddzielny temat specjalne dla oleju 0W20 Type 2.0 w końcu to nasz bohater wielu wątków.

              mam całą kartę i to po polsku tylko nie wiem jak ją tutaj wkleić.

              Idemitsu Lube Europe GmbH

              Elberfelder Str. 2, 40213 Dusseldorf, Germany

              Technical specification



              To: Honda Motor Europe Logistics NV

              Product Name: HONDA 0W-20 TYPE 2,0 ENGINE OIL


              Test Item Unit Value Method
              Density (15℃) g/cm³ 0,8506 ASTM D4052
              Viscosity (40℃) mm²/s 35,39 ASTM D445
              Viscosity (100℃) mm²/s 8,077 ASTM D445
              Viscosity Index - 213 ASTM D2270
              CCS Viscosity mPa・s 5150 ASTM D5293
              Flash point (C.O.C.) °C 222 ASTM D92

              To informacja z pliku Excela. Karta jest po polsku w PDF.



              Czy to jest full syntetyk?

              Karta charakterystyki oleju 0W20 Honda Type 2.0
              Załączone pliki
              Last edited by rambo7; 04-01-2018, 13:13.

              Comment


              • #52
                A masz może jakieś parametry techniczne tegoż oleju ? Lepkość.. itp..
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #53
                  A skąd informacja, że to olej mineralny?
                  CTR

                  Comment


                  • #54
                    Olej o parametrach typowych dla wody Olej raczej nie jest mineralny tylko w pełni syntetyczny... Popatrzcie co pisze np. Mobil 1 o swoim oleju 0W20, podejrzewam, że ten Type R 0W20 dużo nie różni od tego Mobila 0w20

                    Last edited by Grzechu; 04-01-2018, 12:07.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #55
                      weź to wsadź w całości w PDF. Jest taka opcja. w Nowym okienku napisz 10 znaków bo musi być treść aby dodać wpis. na okna masz Zaawansowana Edycja - otwierasz i na górze w Nemu masz - "spinacz" - otworzy się okno dodawania plików. i klikasz na to PDF bez problemu wchodzi, ewentualnie prześlij mi na emila. Potem wszystko połączę.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #56
                        Zawartość bazy mineralnej > 90%.
                        Ciężko więc to nazwać syntetykiem.
                        Moje FD7

                        Comment


                        • #57
                          Karta charakterystyki oleju Honda 0W20 Type 2.0
                          Załączone pliki

                          Comment


                          • #58
                            no i co z tego wyłowi przeciętny człowiek? co z grubsza mówią te informacje:
                            (Numer CAS) 8042-47-5 - baza mineralna.
                            (Numer WE) 232-455-8 - baza mineralna.
                            (Nr INDEX) -
                            (REACH-nr) 01-2119487078-27-xxxx - olej parafinowy, ropa naftowa - wysoko rafinowany olej mineralny, zawierający < 3% w/w ekstraktu DMSO zgodnie z IP346.

                            - lepkość kinematyczna = 34,2 mm²/s (@40°) & 8,20 mm²/s (@100°C) => o czym to świadczy? no o tym że to olej wysoce oszczędnościowy takie parametry mają wyłącznie oleje do oszczędzania paliwa. Czyli potwierdza to zapisy Instrukcji Obsługi, "olej specjalnie zaprojektowany w celu oszczędzania paliwa".
                            -temperatura krzepnięcia = Punkt pour : -42,5°C => czyli albo na Koło Podbiegunowe, albo przekładamy to na oszczędności paliwa.
                            - temp. zapłonu 220stC to nie jest parametr sugerujący stabilność w wysokich temperaturach.

                            Trzeba się naprawdę głęboko wgryźć w szczegóły aby dowiedzieć się tego co można znaleźć w innych Kartach Charakterystyki dot. smarów i olejów.
                            Ta karta składu chemicznego nie poda bo to nie jest publicznie udostępniane.
                            Czyli przeciętny człowiek dowie się tyle samo ile może wyczytać o oleju Lotos. Instrukcja Obsługi Samochodu jest napisana tak aby każdy dostał prostą jasną informację. W przypadku Hondy zawiłość polega na tym że tabelka jest tylko dla oleju 0W-20 bo to jest nadal nowość, a ta nowość jest wynikiem wymagań ekologicznych. Silniki Hondy zostały do tego oleju przystosowane i spełniają wyśrubowane wymagania emisji spalin, co nie znaczy że od olejów lepszych wytrzymałościowo pogorszy się jakość emisji. Honda wypuszczając kolejne modele i modyfikacje silników w ostatnim czasie nie tylko chwali się mocą ale i wynikami emisji spali i zawsze jest w czołówce co zresztą widać na ulicach.

                            Czyli nic nowego,
                            Klasyfikacja ACEA obejmuje wyłącznie nowoczesne oleje najwyższej jakości zgodnie z ich przeznaczeniem. Wyłącznie takie są zalecane przez Hondę do silników w Europie w tym Polsce.
                            ACEA A3/B4 oznacza najwyższą jakość oleju i oszczędność silnika.
                            ACEA A5/B5 najwyższą jakość oleju a w konsekwencji oszczędność paliwa.
                            Oleje bez Norm ACEA dla silników w Europie są olejami specjalnymi i te oleje muszą być ściśle takie, jakie zaleca Producent, ale to nie jest olej "zalecany" a specjalny! Olej specjalny nie jest olejem "jedynym słusznym", jest wyłącznie opcją.

                            Klasa lepkości oleju – SAE jest obok ACEA, kluczowym parametrem w doborze oleju. SAE Klasa lepkości, (nie Norma!!!) która określa temperaturę, w jakiej może być używany olej. To od niej zależy w jakim stopniu olej chroni współpracujące części jednostki napędowej przed zużyciem. Lepkość olejów silnikowych określa się według klasyfikacji lepkościowej SAE. Na podstawie tych parametrów określają właściwości smarne oleju w niskiej i wysokiej temperaturze.

                            Można zaklinać rzeczywistość, pisać do Hondy, i mieć swoje zdanie, można się spierać, ale po co? to jest proste ... ale tylko dla kogoś kto przyjął do wiadomości fakty których przecież nie ja jestem autorem! .



                            Dlaczego Tabelka SAE dla oleju 0W-20 Honda OEM różni się od tabelki definiującej SAE?? Widać wyraźnie gdzie kończy się zakres parametru 20? - widać? - widać !
                            To jest tabelka Wzorcowa SAE.
                            Tabelka ta obejmuje wszystkich łącznie z tymi którzy nie oszczędzają paliwa! dlatego SAE gwarantuje ochronę silnika tylko i wyłącznie do temperatury +20stC. a więc w Polsce nie gwarantuje wytrzymałości powyżej tej temperatury w przypadku jazdy nieekonomicznej.




                            Więc dlatego że olej OEM Honda 0W-20 Typ 2 to nie jest cudo techniki. W instrukcji bardzo wyraźnie pisze ... jeśli wybierzesz olej SAE 0W-20 to:
                            "olej specjalnie zaprojektowany w celu oszczędzania paliwa" - "na dolewkę możesz zastosować SAE bliskie 0W-20 czyli np. 5W-30" - ten zapis już sugeruje że olej 0W-20 w wyniku nadmiernego obciążenia odparowuje. To substancja zaprojektowana dla oszczędzania paliwa, nie do korzystania z mocy ile się chce i w jakich warunkach się chce, np. w upale.
                            Wtedy się skończy tak jak napisał kolega Leśny W we wpisie #38 tego wątka.

                            Zatem olej SAE 0W-20 jest wspaniałą substancją która pozwala oszczędzać paliwo, pozwala zmniejszyć emisję spalin co jest wspaniałe - w końcu oddychamy tym powietrzem, ale nie daje pełnej gwarancji ochrony silnika - bo jej dać z definicji przeznaczenia nie może.
                            Tabela SAE jest tabelą stałą, określającą od lat zakresy ochrony silnika. Tabela SAE Hondy odnosi się wyłącznie do warunków użytkowania w celu oszczędzania paliwa. Honda da nam gwarancję żę się nic nie stanie stosując ten olej pod warunkiem że: stosujemy ECON, stosujemy ikonki i-shift, stosujemy nieprzekraczanie 3500obr, stosujemy ekodrajwing itd.
                            Last edited by rambo7; 04-01-2018, 14:22.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #59
                              Dla mnie sprawa jest już całkowicie jasna. Nawet nie będę już pisał do Hondy. Zmieniam z tego mineralnego Type 2.0 na syntetyczny 0W30 A3 SM zgodnie z instrukcją. Brakowało mi tylko potwierdzenia z karty charakterystyki do podjęcia ostatecznej decyzji.
                              Jutro podjadę do ASO i dam obiecaną flachę whiski Dyr. Gen. salonu za przesłaną kartę. Jestem ciekawy jego miny jutro jak przeczyta co to za olej ten Type 2.0 (bo pewnie nie zajrzał do karty) Postaram się namówić go żeby sprzedawali w salonie jakiś dobry olej 0W30 A3 (o ile mogą sprzedawać inny niż Hondy).

                              Comment


                              • #60
                                Nie mogą zabronić Ci czegoś co jest nie tylko dopuszczone, ale i wymagane! Nie powinieneś się z powodu doboru oleju stresować, jeśli rozumiesz to co próbuję przekazać to nie ma obaw.
                                Absolutnie każdy kto dobiera olej odpowiednio do własnych warunków użytkowania ACEA i temperatury otoczenia SAE - dokładnie pod siebie, robi lepiej (a co ważniejsze zgodnie z Instrukcją) niż ten któremu zalewają olej "na pałę" taki jaki mają, nie pytając użytkownika o te właśnie kluczowe sprawy. Kiedyś nie pytano, bo były tylko oleje ACEA A3, dlatego na forach jest dyskusja i pytania non stop o SAE ... całkowicie pomija ignoruje się znaczenie ACEA. Dlatego nikt o to nie pyta, dlatego jak leją mu C3 to nie reaguje (bo nie wie o co chodzi) ...itd. Katastrofa po prostu.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X