Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy jest specjalny olej do Civic Type R FK8 (X gen) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    20180101_232555.jpg

    Sorry za jakosc zdjeci ale nie umiałem wkleić pdf-a.

    Panowie, przeczytałem wątki olejowe kilka razy. Spędziłem nad tym tematem kilkadziesiąt godzin. Rozmawialem z wieloma ludzmi i dalej na 100% nie wiem czy mam jeździć na tym "dedykowanym" oleju Hondy czy przejsc na olej do ochrony silnika. Wkurza mnie ta sytuacja niemiłosiernie. Argumenty jakie przedstawia Rambo są dla mnie logiczne i nie stoją w sprzeczności z instrukcją ale z drugiej strony są uzytkownicy CTR IX którzy nie zrezygnowali z uzywania 0W20 Typ 2.0 i zrobili to z pełnym rozmyslem. Oczywiscie nie jeżdżą "eko". Ich argumenty też do mnie przemawiają.
    Wnerwia mnie to ze nadal nie wiem co mam zrobić.
    Edit:
    Dodatkowo dowiedziałem się że silnik w CTR X jest znacząco różny od tego z CTR IX. Na tyle różny że nie można tak "wprost" zostosować polityki olejowej z IXgen w Xgen.
    Last edited by Lukas; 02-01-2018, 08:16.

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      jest coś takiego jak specjalny olej do R ki 10 gen?
      [ATTACH=CONFIG]36140[/ATTACH]
      Mamy więc to samo. Ten 0/20 type 2.0 chyba pojawiał się też w instrukcji do typka gen IX? Bo w instrukcji do cywilnego 1,8 nie było o czymś takim mowy. Czyli jest to 0/20 do silników uturbionych?
      Last edited by chromaticall; 01-01-2018, 23:56.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
        Czyli jest to 0/20 do silników uturbionych?
        W tym oleju nie ma raczej nic cudownego. Przyzwoity olej do oszczędzania paliwa.


        Zamieszczone przez Leśny Władek
        Wnerwia mnie to ze nadal nie wiem co mam zrobić.
        Trochę będziesz skazany na to do jakiego serwisu pojedziesz na przegląd. Przerabiałem temat. W jednym serwisie powiedziano mi, że nie zaleją innym jak Honda typ 2.0, nie było dyskusji. W innym, że owszem mogą zalać innym, ale straszyli problemami z gwarancją na silnik. Jeszcze w innym nie było problemów i mam zalany Shell 5W30 A3.
        W tym serwisie w którym nie chcieli dyskutować o oleju zapytałem, co jeśli będę chciał trochę ostrzej pojeździć? W odpowiedzi usłyszałem, " samochód ma miernik temperatury oleju, a użytkownik musi pilnować, żeby olej się nie zagotował" .
        Ten 0W20 to przyzwoity olej, ale trzeba mieć świadomość jego ograniczeń w takim aucie jak Twoje.

        Zamieszczone przez Leśny Władek
        Dodatkowo dowiedziałem się że silnik w CTR X jest znacząco różny od tego z CTR IX
        Możesz rozwinąć ?
        Pozdrawiam Czarodziej
        Mój Szogun

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
          Trochę będziesz skazany na to do jakiego serwisu pojedziesz na przegląd.
          No właśnie stąd moje zdziwienie, bo robiłem w serwisie o którym piszę kolejną wymiane oleju, zawsze przyjeżdżałem ze swoja bańką i nikt nigdy słowem nawet nie jęknął. A tu talki zonk.

          Comment


          • #20
            Nie znam się na silnikach ale podobno FK2R ma w "miarę normalny silnik". W FK8 silnik znacząco się różni. Podstawowa sprawa to kanały olejowe w tlokach. Tloki są chlodzone. W FK2R tego nie ma. Konkluzja - nie każdy olej do FK2R bedzie pasował do FK8. Wszystkie wątki olejowe dotyczyły oleju do Civica ale nie do FK8.
            Nawet Rambo który się zna na olejach jest ostrożny w doborze oleju do FK8. Najprawdopodobniej przejdę na LM 0W30 A3 SM tak polecił Rambo i się z nim zgadzam).
            Problemem nie jest decyzja jaki olej w zamian. Rambo zrobił takie szkolenie ze już wiem na jaki. Problemem jest czy rozstać się z 0W20 type 2.0 czy jednak zostać. Nikt nie jest w stanie podać co to za olej ten Type 2.0. Nie znamy jego parametrów wiec nie można podjąć 100% właściwej decyzji.
            Na przykład Alix w FK2R jeździ na type 2.0 bo nie chce ryzykować. A co dopiero w FK8 z ryzykiem?
            To wszystko mi miesza w głowie.
            Przypominam ze watki olejowe znam na pamięć.
            Last edited by Leśny Władek; 02-01-2018, 13:22.

            Comment


            • #21
              Jeśli chodzi o 0W30 masz jeszcze dobry Ravenol SSO, też A3.

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
                Nikt nie jest w stanie podać co to za olej ten Type 2.0.
                Castrol dla Hondy Przypuszczam, że to to samo, tylko butelka specjalnie dla Hondy.

                Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
                Podstawowa sprawa to kanały olejowe w tlokach.
                Gdzieś przewijały się niepotwierdzone opinie, że w IX gen też były te kanały. W serwisie dodatkowo mówiono, że silniki są bardzo ciasno spasowane i dlatego olej musi być rzadki Może znajdzie się ktoś odważny z suwmiarką i sprawdzi to spasowanie i czy kanały są tak małe, że nie przepchną oleju innego niż 0W20
                Last edited by Elwizardos; 02-01-2018, 14:49.
                Pozdrawiam Czarodziej
                Mój Szogun

                Comment


                • #23
                  No właśnie. Jak kolejny użyłeś zwrotu "przypuszczam". Każdy tylko przypuszcza co to za olej ten type 2.0. Brak danych i to jest problem.

                  Comment


                  • #24
                    Zrobił się nam wątek olejowy dot oleju do eRki X gen. Wywoływany do tablicy 2 słowa do powyższego.
                    Ustaliliśmy ponad wszelką wątpliwość że Książka Obsługi Samochodu w zakresie: doboru oleju w silniku 1,8 IX gen i w silnikach 1,0 / 1,5 / 2,0 X gen nie różni się od siebie, - jeszcze raz podkreślam nie różnią się niczym co do wytycznych w doborze oleju. Oznacza to że mimo różnic w budowie silników 9 i 10 gen (tłoki chłodzone olejem) nie ma specjalnego oleju dla silnika eRki X gen.. Takiego oleju nie ma! nie istnieje.
                    Wytyczne są identyczne. Jest jeden i tylko jeden olej o SAE 0W-20 olejem przeznaczonym do oszczędzania paliwa (wymieniony w Instrukcji). To nie jest olej dedykowany. To jest olej cytuję: "olej zaprojektowany w celu..." i prosze nie mylić i nie dodawać od siebie treści np: "zalecany", albo, "najlepszy" albo "specjalny do eRki" albo "do rajdów", nic z tych rzeczy !
                    Jeszcze raz olej SAE 0W-20 jest olejem specjalnie zaprojektowanym w celu oszczędności paliwa" - koniec cytatu. Nie ma tam "specjalnie zaprojektowany w celu ochrony silnika" ... eRki czy nie eRki , czy czegokolwiek. Taki olej został "specjalnie zaprojektowany w celu.." czytać trzeba CEL !
                    Ok mamy wyjaśnione.
                    Zatem Pan z ASO któremu w rozmowie tel. drgał głos... musi zaliczyć szkolenie olejowe, bo brzmi bardzo amatorsko a pracuje w servisie. Pytanie retoryczne: czyjego on interesu pilnuje?

                    Dlaczego jestem ostrożny w sugerowaniu użytkownikom silnika 2,0 X gen olejów innych niż rzadkie? Bo tak naprawdę nie wiem jak użytkują auto i jakie mają temperatury otoczenia najczęściej. Co do samej konstrukcji silnika i obiegu olejowego w tłokach byłbym skłonny pójść w oleje 0W30 / 0W-40 dlaczego? Bo łączy w sobie "więcej" w zakresie ochrony silnika niż olej typowo dla oszczędzania paliwa.
                    Jeśli dany użytkownik (bez względu na silnik i generację 9 czy 10) naprawdę będzie się stosował do ekonomizera, jeździł na ECON, pilnował obrotów silnika do 3500obr.min i zależy mu na wynikach spalania - to oleju o SAE 0W-20 nie neguję.
                    Natomiast jeśli to będzie użytkownik który z definicji nie stosuje przycisku ECON no to po co stosuje substancję wspierającą niskie spalanie? (specjalnie mówię o "substancji" bo to coś nie powinno się nazywać olejem, bo to "coś" nawet Normy ACEA nie ma.).

                    Co do ryzyka, stosowanie tego czy innego oleju?
                    Ryzyko powstaje wtedy gdy użytkownik nie wie do czego jest dany produkt? (lub wtedy gdy zdaje się ślepo na ASO a ten leje 0W-20 a użytkownik upala motor.) - Dlaczego?
                    1. gdy nie wie do czego jest dany olej - powinien się zapoznać z Wymaganiami Norm. Dlatego tak wyraźnie pisze w Instrukcji Obsługi: "dobierz olej odpowiednio do warunków i temp otoczenia" - to zdanie obejmuje SAE i ACEA o których jest mowa w Instrukcji Obsługi Samochodu.
                    Dla silników w Civic IX i X gen są to:
                    SAE podane w tabelce plus + SAE specjalne - do oszczędzania paliwa.
                    ACEA podane w tabelce plus + informacja jakiego SAE nalać gdy będzie niski stan oleju a nie mamy dostępnego SAE do oszczędzania paliwa.
                    Czy to jest jasne?
                    Uzbrojony w taka podstawową wiedzę najlepiej chronimy silnik.

                    Oczywiście trzeba też rozróżnić tych co stosują Eko oleje ale nie stosują wytycznych dla oszczędzania paliwa - a silnik traktują jak by mieli olej o parametrach wytrzymałościowych - taki silnik prędzej czy później nie wytrzyma, oraz takich co stosują oleje wytrzymałościowe z cechami olejów ekonomicznych, taki użytkownik spokojnie osiąga wyniki spalania, ale i ma bezpieczny limit przy wchodzeniu na czerwone pole do tego dużo dłuższy interwał wytrzymałościowy danego oleju.
                    Czyli olej Eko do oszczędzania paliwa dobry ale bardzo szybko i gwałtownie traci własności, interwał musi być rygorystycznie pilnowany dlatego jest "licznik zdrowia oleju".
                    W przypadku oleju wytrzymałościowego który nie jest przeznaczony do oszczędzania paliwa taki interwał możemy przekroczyć, jeździć na nim jest dużo bezpieczniejsze dla silnika.

                    Jeśli mamy wytyczne napisane przez Honde to żadne ASO nie ma prawa podważać tych wytycznych i pieprzyć klientom - użytkownikom farmazony typu "broń Boże..." Na razie to broń mnie Panie od takich naciągaczy.
                    Last edited by rambo7; 02-01-2018, 17:12.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #25
                      Rambo7 w 2018ym jest jak Stoch, czyli w formie

                      Comment


                      • #26
                        Rambo a jak będę jeździł nazwijmy to "nieekonomicznie" na oleju OW20 Type 2.0 i zmieniał olej zgodnie z "komputerem" lub częściej to czy będę chronił silnik w równym stopniu jak przy oleju ACEA A3? Chodzi mi o to Załóżmy przy ekonomicznej jeździe interwal wymiany oleju w FK8 jest15 tys km a przy "upalaniu" wyjdzie np po 6 tys km. Po pierwsze. Czy komputer pokaże wcześniej zeby zmienić i czy jak będę tak zmieniał to czy ochronie silnik? Czy jednak to nie ma nic do rzeczy ponieeaz przez te 6 tys km przed zmianą silnik będzie nadmiernie zuzywany przez "ekoolej"? Zrywany film olejowy? Z tego co czytałem na forum to nikt nie wie tak naprawdę kiedy zrywany jest ten film.
                        Dodatkowym problemem ktory nie występuje w FK2R jest brak czujnika temperatury oleju tzn kierowca nie jest informowany w FK8 o temperaturze oleju. Nie wiemy czy zastosowany olej (jego norma jakościowa) pozytywnie wplywa na temperaturę oleju. Slowem cholera wie czy ten 0W20 Type 2.0 przegrzewa się czy nie w FK8.

                        Comment


                        • #27
                          Na wskazaniach komputera bym nie polegał, chyba że wskaże żeby zmienić wcześniej niż zdroworozsądkowo byś zrobił. A w wypadku 0W20 to bym za zdrowy rozsądek uznawał 5-8 (maks) tyś km, zależnie warunków eksploatacji.
                          Ogólnie w kwestii tego jaki olej lać to mam podobne odczucia co Ty. Gdyby się Honda Polska tak nie upierała przy tym 0W20 to bym lał coś innego, tak to na razie (skoro programu dalej nie ma) leje to co zalecają, pilnuje temperatury i zmieniam często.

                          Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
                          Nie znam się na silnikach ale podobno FK2R ma w "miarę normalny silnik". W FK8 silnik znacząco się różni. Podstawowa sprawa to kanały olejowe w tlokach. Tloki są chlodzone. W FK2R tego nie ma.
                          Skąd ta informacja? Wiarygodne źródło jakieś?
                          Bo nie raz się okazywało że to co ktoś tam z ASO mówił mijało się z prawdą - oni sami zwykle nie wiedzą albo na jakiś plotkach operują..

                          Dopóki ktoś nie rozbierze obu silników lub nie pojawią się jakieś wiarygodne dane to możemy sobie pewnie spekulować. Ale wszystko do tej pory wskazywało na to, że to ten sam silnik a ewentualne różnice to kosmetyka.

                          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          jest coś takiego jak specjalny olej do R ki 10 gen?
                          Ewidentnie komuś kto o tym mówił chodziło o Hondowski 0W20 Type 2.0 reklamowany jako "Newly formulated, premium Honda petrol oil specifically designed to meet FK2 Civic Type R performance requirements." W instrukcji wspominają o nim, ale nie w tym kontekście.
                          Znowu, czy on różni się czymś od zwykłego Castrola 0W20 H itd, to możemy sobie co najwyżej spekulować. I myślę, że nie ma to większego sensu bo i tak nie dojdziemy do prawdy gdybając
                          Last edited by Doctor; 02-01-2018, 20:16.

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
                            Czy jednak to nie ma nic do rzeczy ponieeaz przez te 6 tys km przed zmianą silnik będzie nadmiernie zuzywany przez "ekoolej"?
                            no i odpowiedziałeś sobie sam, w taki sam sposób był lansowany po 2000 roku olej SAE 5W-30 do Hondy 7 gen i co dziś widzimy? Wchodzimy do Działu 7 gen i lecimy z tematami nadmiernego zuzywania oleju przez silniki Hondy, i co teraz pytają ludzie? ... no teraz to po ratunek, czy SAE 10W40 coś pomoże? no, ale co się nakręciło przez 15 lat to się nie odkręci ! i dlaczego naraz taki dziadowski olej jak 10W-40 ma być lekarstwem na pobór oleju? Widać teraz że jednym tak niskie SAE nie zaszkodziło innym tak, czemu? (przypomnijmy sobie że na SAE 5W-30 przechodziliśmy z olejów jak 15W-40).
                            Potem czytamy wpisy moja Alfa na 15W-40 zrobiła 560tys km bez poboru, czemu Honda bierze mi 1L na 2000km? No jakie wnioski? dla mnie jednym z wniosków jest to że cześć osób olej nawet dziś traktowany jako Ekonomiczny traktowała na równi z olejami wytrzymałościowymi. Moje silniki nie brały oleju (lub mało 200ml/15tys km) a nie jeździłem wolno i nie jeżdżę dziś, ale w żadnym z moich aut nie maiło nigdy 0W ... i nie to że namawiam do tego ale po prostu nie spełniały moich wymagań co do warunków użytkowania i klimatu w którym jeżdżę a nie takie mrozy były kiedyś 16 lat temu jak dzisiaj.
                            Co do chłodzenia oleju, w FK8 jak i pozostałych modelach X gen głównym problemem inżynierów jak przy każdej jednostce silnie dowsowzingowej było odprowadzenie ciepła z kluczowych miejsc silnika.
                            Każdy olej można przypalić kwestia który wytrzyma więcej. No jak mówią wytyczne - Książka Obsługi masz wybór: stosować oleje które pozwalają osiągać założone cele np mało spalać paliwa - do tego jest olej, albo robić przebiegi flota - oszczędzać koszty, albo wytrzymałościowe pozwalające chronić silnik bez obaw o konsekwencje ciężkiej nogi najbliższe czy przyszłe. To klient dostał wybór, skończyły się czasy jedynie słusznego oleju. To jest dobrze i źle. Dobrze bo dokładnie określasz na czym Ci zależy, źle bo zamęt się robi i ludzie ogłupli.
                            Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
                            Na wskazaniach komputera bym nie polegał,
                            bo to nie jest inteligenty wskaźnik, to 'informator" oparty na kilku danych przerabianych w czasie pracy jednostki. Oczywiście taki program nie rozpoznaje jaki ma olej (bo to nie laboratorium) prawdopodobnie jest ustawiony na ekonomikę i osiąganie wyników min spalania ale biorący pod uwagę zużycie silnika, dlatego jak go kręcisz to bardzo szybko odcina kolejne dni, interwał się skraca. Dla jakich olejów się to robi? no nie dla wytrzymałościowych bo te z definicji wytrzymają dużo więcej niż przewiduje typowy interwał, to się robi dla olejów Eko by nie doprowadzić do uszkodzenia jednostki.
                            Last edited by rambo7; 02-01-2018, 20:23.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #29
                              Z powyższego rozumiem ze nawet zmiany co 5 tys km oleju Type 2.0 0W20 nie są dobrym rozwiazaniem dla ochrony silnika przy jezdzie nieekolohicznej. Jednym słusznym rozwiązaniem dla ochrony silnika jest przejście (bezpiecznie - majac na uwadze kanały olejowe) na olej 0W30 ACEA A3 zimą a w lecie na 0W40 ACEA A3 (lub pozostanie na 0W30 A3). Czy dobrze zrozumiałem?
                              Edit
                              Doctor, Wy w FK2R to macie dobrze bo widzicie jaka jest temp. oleju i możecie jej "pilnować". W FK8 niestety tego nie możemy. To duży minus FK8 ze tego nie ma. To podstawowy wskaźnik w HH.
                              Last edited by Leśny Władek; 02-01-2018, 21:32.

                              Comment


                              • #30
                                Te rozważania są fajne do momentu aż coś pechowo nie pierdyknie i potem zostanie sądzenie się z Hondą że w instrukcji było napisane że niby można lac inny, choć na obrazku było tylko 0W20 a oni gwarancji nie uznali bo mają stanowisko że jedyny słuszny to ten jedyny słuszny..

                                A co do temperatury oleju, to może jakiś aftermarketowy wskaźnik sobie zainstaluj?
                                Last edited by Doctor; 02-01-2018, 22:40.

                                Comment

                                Working...
                                X