Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy jest specjalny olej do Civic Type R FK8 (X gen) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Grzechu a co byś powiedział o starciu dwóch olejów:

    MOTUL 8100 X-CLEAN+ ACEA/C3 5W-30
    vs.
    VALVOLINE SynPOWER XL-III ACEA/C3 5W-30

    W zasadzie wykluczyłem pozostałe. Zastanawiam się czy Valvoline jest mniej znany przez to nie polecany ?
    pod linkiem karta produktu:
    https://sharena21.springcm.com/Publi...b-ac162d889bd1

    Comment


    • Zamieszczone przez matthew100 Zobacz posta
      Zastanawiam się czy Valvoline jest mniej znany przez to nie polecany ?
      może to od regionu polski zależy?, bo ja Valvoline znam od zawsze a o Motulu usłyszałem dużo później.
      ale wrócę do sprawy:
      Zamieszczone przez MarioWRC Zobacz posta
      FK8 MR'18 (gpf ????). Wymieniony IC na AIRTEC(2022r). Moc 320 HP i 450 Nm.
      tzn. nas pytasz? czy sam nie wiesz? bo sie zastanawiam, skoro..... ktoś taki mod zrobił, to jest tam "fabryka" w tym GPFie? czy jej nie ma? a jak jest, to po jaką cholere?
      Tak se myślę, o tej sytuacji z taką moca, u mnie na flocie fabryczna bez modzenia np. KIA Optima 1,8 jeśli tylko jest latana tydzień wokoło komina wywala notlauf ledwo jedzie i pokazuje się wykres "zabrudzenia" GPF.
      Last edited by rambo7; 25-03-2025, 12:57.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez matthew100 Zobacz posta
        MOTUL 8100 X-CLEAN+ ACEA/C3 5W-30
        vs.
        VALVOLINE SynPOWER XL-III ACEA/C3 5W-30
        To jeden i ten sam "czort"... Valvo ma ciut większy TBN.. a to ma znaczenie dopiero jak się ma długie interwały wymian oleju.. Weź ten który tańszy
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Boże błogosław to forum
          W autoryzowanym punkcie sprzedaży olejów (zajmują się tylko tym) Panowie próbowali mi wcisnąć przez 10 minut, że do Type R'a żadne tam C3, bo to norma do diesla i tutaj polecają Valvoline Synpower FE, zwłaszcza, że maja dedykowany program pod dobór oleju i tam im taki pokazało.
          Musze przyznać, że byłem w ogromnej kropce. Z jednej strony to forum, z drugiej autoryzowany punkt sprzedaży.
          Powiedziałem, że chyba nie wezmę nic i się poradzę jeszcze raz, na co Pan poprosił o VIN i zdziwko go złapało, bo po vinie poleciło to o co prosiłem, czyli oliwę z normą C3...
          Dla potomnych wątek olejowy to złoto, dziękuje koledzy.

          Comment


          • Zamieszczone przez matthew100 Zobacz posta
            Panowie próbowali mi wcisnąć przez 10 minut, że do Type R'a żadne tam C3, bo to norma do diesla
            mają rację, bo ogólnie wszystkie oleje zaczynające się specyfikacji ACEA na literkę "C" to jest przeznaczenie dla diesela. Inna sprawa, że do dziś nikt w świecie widać nie będzie projektował oleju do benzyniaka z GPF, to uznali, że "wuj, tam, jeden olej wszystkiego" i sugerują lać to też do benzyniaków, ale pamiętaj co pisał Grzechu:
            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            norma C3, to znaczy, że jest to olej niskopopiołowy, zalecany do aut z DPF i GPF.. jeśli nie masz auta z tymi wynalazkami to niepotrzebnie lejesz olej niskopopiołowy do swojego silnika, większy popiół daje dłuższą żywotność gniazd zaworowych jak i samych zaworów.
            Rozumiesz to? Olej do ochrony katalizatora czy DPFa czy GPFa nie jest tak pożądany dla silnika... uwaga - dla silnika?!... , jak olej stricte do ochrony silnika.
            Zatem miałeś sprawdzić czy masz ten GPF czy nie? bo faceci w sklepie o tym też nie mają pojęcia. Dobierali to z katalogu wg modelu niemodzonego. (twój bolid jest modzony)
            Ogólnie nic się nie zmieniło jest od wielu lat tak samo grupa "C" ma priorytet ochrony katalizatorów typu DPF/GPF grupa "A" ma priorytet ochrony silnika. Co nie oznacza że "C" popsuje silnik, po prostu są do czego innego.
            Zamieszczone przez matthew100 Zobacz posta
            i tutaj polecają Valvoline Synpower FE
            no i git, dobrze, tylko jaki? ten olej ma co najmniej 4 specyfikacje, czyli jeśli polecali VS FE (acea C) - jak jak msz ten GPF to ok, jeśli go nie masz (miałeś sprawdzić) to lejąc "C" mija się z celem bo jak nie ma GPFa to po co taki olej?
            ...i co... namieszałem ? .
            Sprawa jakości oleju w sensie jego "zajebistości" ochronnych dla silnika to inna kwestia, w każdej grupie acea znajdą się lepsze i gorsze oleje.
            Masz GPF - lejesz priorytet dla GPF, czyli szukasz lepszych olejów z grupy "C" silnik jakoś to zniesie, ....albo nie, ale nie martw się na zapas.
            Nie masz GPF - nie ma sensu lać oleju "C" szukasz olejów z grupy "A" co będzie korzystniejsze dla silnika.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment

            Working...
            X