Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy jest specjalny olej do Civic Type R FK8 (X gen) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Na pewno nadal slychac cykanie (wtryski?) ale jakby leciutko mniej. Moze to autosugestia, nie wiem

    Comment


    • Tak, bezposredni wtrysk.

      Comment


      • Będę wdzięczna za konsultację olejową. Przechodzę przez odpowiednie wątki, ale zanim przejdę przez wszystko ze zrozumieniem, będę chyba ze dwie wymiany w plecy.

        Mam auto z GPF-em na pokładzie, chcę teraz wymienić olej po pierwszych 2k km. Chciałabym, żeby silnik był sensownie chroniony. Auto nie zagląda chwilowo na tor i nie jest katowane, ale chcę je móc wziąć w dłuższe trasy (4-8h) autostradami bez martwienia się o to, co się dzieje pod maską. Zimą auto raczej parkuje pod dachem, ale może zaliczyć jakieś noclegi pod chmurką. Jeździ jako daily ze sporadycznymi krótkimi kursami <10 km.

        Szukam wśród olejów C2/C3, bo z filtrem na gwarancji nie chcę dyskutować. Wybieram według IO między 0w30 a 5w30 i tu mam pierwszą wątpliwość - czy z uwagi na te możliwe krótkie trasy 5w30 na zimę może być kiepskim pomysłem? Nurkuję w tabeli Grzecha plus po stronach producentów i przy 5w30 jest szerszy wybór, ale nie potrafię sama ocenić, czy taka klasa oleju w połączeniu z ciasnym pasowaniem i potencjalnie niskimi temperaturami to już dla tego silnika za dużo.

        Dalej próbuję iść według kryteriów, które cokolwiek mi mówią, więc patrzę na bazę, szukam wysokiego HTHS i zerkam na odporność na ścieranie. Przy 0w30 myślałabym o Eneosie Premium Ultra 0W30 C3, a przy 5w30 o Ravenolu VMP SAE 5W-30. Opieram to na pewnie zbyt wybiórczym rozumieniu tej fantastycznej tabeli plus szperaniu teraz po sieci w poszukiwaniu opinii, ale to jest trochę błądzenie po omacku.

        W dobrą stronę z tym idę czy nie bardzo?

        Comment


        • Zamieszczone przez kar0 Zobacz posta
          Dalej próbuję iść według kryteriów, które cokolwiek mi mówią, więc patrzę na bazę, szukam wysokiego HTHS i zerkam na odporność na ścieranie. Przy 0w30 myślałabym o Eneosie Premium Ultra 0W30 C3, a przy 5w30 o Ravenolu VMP SAE 5W-30.
          I w sumie dobrze wybrałeś, tylko, że ja bym wlał ten VMP 5W30, zaletą tego oleju jest bdb baza (lepsza niż w Eneosie) i mały dodatek modyfikatorów lepkości, a więc olej nie posiada wad tymczasowego spadku lepkości podczas wysokich prędkości ścinania, jeszcze jakby miał w swoim pakiecie modyfikatory tarcia to juz w ogóle Co do 0Wx, to jak widać po naszych ostatnich zimach, że ta super płynność w niskich temperaturach nie jest aż tak wcale nam mocno potrzeba, szczególnie jak trzymasz auto w garażu. Co ciekawe ten Ravenol 5W30 ma KV0 mniejszą niż 0W30 Eneosa.. a przecież jest 0W30.
          Last edited by Grzechu; 07-11-2020, 21:17.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Witam serdecznie, przede wszystkim nigdy nie spodziewałem się że doczekam czasów gdzie aby ustawić kolory w TV będę musiał przeszukać "cały" internet odnośnie ustawień a najlepiej wezwać firmę do kalibracji obrazu telewizora a żeby kupić olej do auta skończyć wydział chemii Ale do rzeczy TV ustawiłem bez pomocy firmy kalibrującej to i olej dobiorę ... wkońcu jest instrukcja itp. Aktualnie jeżdżę na oleju Ravenol RCS 5w40 taki mi zalano w warsztacie specjalizującym się w Hondach zaufałem doświadczeniu warsztatu - i to był chyba błąd. Teoretycznie gdzieś tam widziałem ze spełnia tą normę A3. Auto toru nie odwiedzi, jedynie okazjonalnie prędkości ponad autostradowe, odcinki jakie pokonuje to >25km Przejechałem na tym oleju z 1000 km i jako że się doszkoliłem a olej nie spełnia wytycznych co do "lepkości" może trzeba odżałować te 300 zł zlać to i mieć spokojną głowę. Co do zamiennika to już sobie coś tam upatrzyłem RAVENOL SSO 0W30 lub SHELL HELIX ULTRA 5W30. I teraz pytanie czy "dojeździć" na tym 5w40 i w przyszłym roku zalać już zgodnie z wytycznymi Hondy czy nie czekać ? Olej zmieniam co 10k km lub co rok. pozdrawiam

            Comment


            • W warsztacie chyba myśleli że jak masz TypeR bo będziesz cisnął non stop 5W40 myślę, że jest ok - sam na nim jeżdżę, ale nie na wyścigowym. Poza tym nigdzie nie znalazłem informacji że ten olej to klasa A3.
              Moja Honda
              https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

              Comment


              • Zamieszczone przez wyrzyk Zobacz posta
                Aktualnie jeżdżę na oleju Ravenol RCS 5w40 taki mi zalano w warsztacie specjalizującym się w Hondach zaufałem doświadczeniu warsztatu - i to był chyba błąd
                zalano moim zdaniem prawie doskonały olej pod kątem składu, SAE i ACEA choć nie ma wprost o tym informacji.
                Zamieszczone przez wyrzyk Zobacz posta
                jako że się doszkoliłem a olej nie spełnia wytycznych co do "lepkości"
                Gdzie się szkoliłeś? bo raczej nie na podstawie wpisów forum .
                To że nie jeździsz na torze w niczym nie przeszkadza mieć prawie doskonały olej do ochrony silnika. Wylewać taki olej, to chyba grube nieporozumienie.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                  W warsztacie chyba myśleli że jak masz TypeR bo będziesz cisnął non stop
                  Było dokładnie tak jak piszesz Nie jestem aż takim asem

                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Gdzie się szkoliłeś? bo raczej nie na podstawie wpisów forum .
                  No i właśnie dzięki wpisom na forum powziąłem w wątpliwość słuszność zalanego oleju Za duży wybór opcji to jednak nie zawsze jest dobra droga. Jako że wypadłem z obiegu jeśli chodzi o Hondę na jakiś czas byłem zaszokowany zalecanym olejem eco 0w20. W EP3 lałem 5w50 więc zatrzymałem się na takiej lepkości. Jednak to ponad dekada w technologii jeśli chodzi o oleje jak i mechanikę w porównaniu z type R obecnej generacji. Więc jak zobaczyłem że zalany obecnie mam 5w40 potem skonfrontowałem to z instrukcją i mówię zapytać nie zaszkodzi ewentualnie nikt nie odpowie Olej swoje kosztuje (więc trochę kieszeń boli bo to jednak prawie 6l ... może trzeba będzie poszukać tańszej alternatywy) ale jeśli chodzi o temperatury to nie mam uwag ... 15-20km takiej prędkości ponad autostradowej doszedł mi do 97 stopni przy temperaturze otoczenia w okolicach 20 stopni. Gdzie na zalanym przez poprzedniego właściciela 0w20 - 95 stopni łapał bez problemu przy dużo niższych temperaturach. Zresztą poprzedni właściciel sam mi zasugerował żeby nie zalewać tej "tłustej wody po parówkach". Ale ze auto miał jak to w wielu przypadkach w leasingu lał to co mu kazali w ASO. Także dziękuje za rozwianie moich wątpliwości.

                  Comment


                  • Gdy będziesz sprzedawał swój samochód, a on jeździł na takim oleju - zadzwoń. Poza tym nie zmieniaj serwisu. A czasy się zmieniły, tak jak piszesz, ale na gorsze (w kontekście smarowideł). No i jeśli producent mówi rób tak - to znaczy - rób odwrotnie, pojeździsz dłużej.

                    Doczytałem teraz - nie dzwon, auto od początku jeździło na wodzie po parówkach.
                    Last edited by onlyju; 20-05-2021, 19:25.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez onlyju Zobacz posta
                      Doczytałem teraz - nie dzwon, auto od początku jeździło na wodzie po parówkach.
                      Pozbycie sie auta nie wchodzi w gre EP3 jeździłem 10 lat i sprzedałem bo mnie omotała rodzina, nadal żałuje sprzedaży teraz 4 drzwi, dzieciaki większe jedynie amator cudzej własności jest w stanie pozbawić mnie auta, czego bardzo bym nie chciał. A co do warsztatu mam dobrego człowieka tylko od Hondy … serwisowałem tam EP3 i bylem mega zadowolony

                      Comment


                      • Jak od poczatku jezdzil na 0W20 OEM to jest lepiej dotarty.

                        - Przepraszam Pana! Za czym ta kolejka?
                        = Do ostatniej paróweczki, proszę panią.
                        - Eeeee...to już dla mnie nie starczy.
                        Last edited by amator123honda; 20-05-2021, 21:37. Powód: MI$

                        Comment


                        • Zamieszczone przez wyrzyk Zobacz posta
                          jeśli chodzi o temperatury to nie mam uwag ... 15-20km takiej prędkości ponad autostradowej doszedł mi do 97 stopni przy temperaturze otoczenia w okolicach 20 stopni. Gdzie na zalanym przez poprzedniego właściciela 0w20 - 95 stopni łapał bez problemu przy dużo niższych temperaturach.
                          Bo lepiej odprowadzał ciepło
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
                            - Przepraszam Pana! Za czym ta kolejka?
                            = Do ostatniej paróweczki, proszę panią.
                            - Eeeee...to już dla mnie nie starczy.
                            - Zniknięcie tych parówek (0w20) spowodowało niemały zamęt ... to fakt
                            - był to jednak zamęt grubymi nićmi szyty (eko świry z Hondy) i wiemy lep jakiej propagandy kryje się za tymi nićmi (Greta Thunberg)
                            - dlatego też te zniknięte parówki zewrą jeszcze bardziej nasze szeregi.
                            - to wszystko każe nam powiedzieć mocno i stanowczo
                            - parówkowym skrytożercom mówimy ... NIE

                            jak nic trzeba wracać na 0w20

                            Comment


                            • Zamieszczone przez wyrzyk Zobacz posta
                              Za duży wybór opcji to jednak nie zawsze jest dobra droga.
                              nie wiem czy to chciałeś przekazać, ale dla kogoś kto ma słabe rozeznanie "co wolno/można" to tak, to taki użytkownik tak powie, woli mieć jasno podane "to i to".
                              Natomiast ten użytkownik który rozumie co pisze w IO to będzie szczęśliwy że tak szeroki zakres SAE i ACEA można używać.
                              Nie trzeba kończyć żadnych studiów z chemii, wystarczy skończyć szkołę podstawową by przeczytać 2 zadnia z Instrukcji Obsługi które wyjaśniają wszystko, nie ma tam cienia wątpliwości.
                              "Dobierz olej odpowiednio do warunków i temperatury otoczenia" - taki jest przekaz instrukcji.
                              Mówisz "wypadłeś z obiegu jeśli chodzi o Hondę" ...nie, nie ..ja powiem inaczej, Ty nigdy w obiegu jeszcze nie byłeś . Bo tu nie ma z czego wypadać Instrukcja była tak samo napisana 25 lat temu.
                              Nie wiem kto Ci wmówił ten 5W-50, nie ważne, ale EP też może jeździć na 0W-20.
                              Tak że nie musisz czytać żadnych dywagacji na forum, ani studiować chemii .
                              Zapamiętaj raz na zawsze 2 kwestie i w "obiegu" będziesz zawsze do końca życia pojazdów spalinowych, czyli dobierz olej odpowiednio pod siebie: do warunków użytkowania i temperatury otoczenia, kropka amen.

                              Zatem jeśli ktoś przed tobą miał zalany olej ekonomiczny a popierdzielał na torze, to tylko trzeba mieć nadzieję że wymieniał ten olej zaraz jak zjechał z toru, tak się robi zazwyczaj po jeździe torowej na olejach do ochrony silnika, jeśli tego nie robił i jeździł na oleju do oszczędzania paliwa po torze to nie masz pewności co się stanie z silnikiem za 100 km. on nie będzie brał oleju od razu, ale będzie.
                              I o tym rozprawia ten prosty zapis w IO: chcesz toru - lej olej na tor, oczekujesz ekonomi - lej olej do ekonomii, chcesz oszczędzać paliwo to nie jeździj na tor na oleju do oszczędzania paliwa, jeśli zdecydujesz się na olej eko, wymieniaj go częściej niż zaleca instrukcja. Nie ma dzisiaj jednego oleju "do wszystkiego" a już na pewno żaden olej eko czy ekonomy nim nie jest.
                              Większość dyskusji na forach bierze się z tego że ludzie kupują drogie auta i się zastanawiająco wlać, jak się ma stare auto to mają to w nosie wtedy nie zastawiają się nad tym dlaczego te auto nie daje rady? ... wydaje im się najczęściej bo jest "stare", no nie, po prostu spami popsuli, zaniedbali zmęczyli pojazd z własnej niewiedzy. I to jest taki właśnie przykład "wypadania z obiegu" kiedy tak naprawdę nigdy się w nim nie było .
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Panie Prezesie dziękuje za tyradę ale byla zupełnie nie potrzebna tak jak łapanie za słówka ale mając EP3 nigdy nie spotkałem się żeby ktokolwiek jeździł na oleju 0w20 a i nikt w ASO nie miał takiego głupiego pomysłu żeby go zalewać… i za czasów EP3 nie bylo wątków gdzie ludzie przekrzykiwali sie na normy ACEA i SAE - przepraszam żeby nie było wątpliwości ja sie z takimi wątkami nie spotkałem. Jak widać po długości wątków olejowych jak i forach poświęconych olejom chyba większa część ludzkości musi mieć problemy z czytaniem na poziomie jak to określiłeś podstawówki. To chyba na tym forum ktoś pokusił się o zestawienie olejów…pytanie po co skoro wszystko jest w instrukcji W instrukcji Hondy oczywiście sa jasne wytyczne i to nie ulega wątpliwości. Z tym że trzeba rozpatrzeć też kolejny wątek jeśli ktoś chce mieć jednak trochę ekonomii i wmiare dobra ochronę silnika ?? Nie ma co pisać referatów i uczestniczyć w jakichkolwiek dyskusjach jak wszystko można streścić w 5 słowach … Instrukcja Obsługi i użyj opcji szukaj. Nie wiem czy mam to odnieść do swojej osoby czy też nie ale trochę poczułem się jak Mietek Handlarz co to niszczy auta bo nie czyta instrukcji Ale w ASO leją do usportowionego auta w okresie gwarancji Ow20 ... z tego co zrozumiałem Pan Prezes twierdzi że jak im powiem panowie kurde "jeb@ć" ekologie ja sie tym autem wybieram na tor zalejcie mi coś sportowego bo dbam o silnik ... to podejrzewam że dobry byłby ubaw na serwisie oczywiście Pan Prezes powie w takim razie trzeba zmienić ASO, owszem ale nie słyszałem o takim serwisie gdzie lali by inny olej niż 0w20 ew. pytali czy auto nie jeździ po torze. I nie Panie Prezesie ludzie którzy kupują drogie auta mają za przeproszeniem w dupie jaki olej leją bo robią to w ASO i po 3 latach to drugi właściciel zastanawia się co wlać żeby było dobrze.

                                Nadmienię tylko że ta tym forum są tematy takie jak: Jaki olej do Civica 8gen ma 180 stron Odpowiedzi: 1,794, Na jakich olejach jeździł/jeździ nasz Civic X - 3 strony - Odpowiedzi: 27 ... Na jakich olejach jeździł/jeździ nasz Civic IX. stron 12 - odpowiedzi 113 ... czyli chyba faktycznie coś z użytkownikami obecnymi musi być coś nie tak.
                                Last edited by wyrzyk; 21-05-2021, 17:29.

                                Comment

                                Working...
                                X