Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy jest specjalny olej do Civic Type R FK8 (X gen) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez wyrzyk Zobacz posta
    To chyba na tym forum ktoś pokusił się o zestawienie olejów…pytanie po co skoro wszystko jest w instrukcji
    Instrukcja jest dla "niewnikających", zaś dla "wnikających" jest forum.. poza tym olej olejowi nierówny... po to są te zestawienia żeby ułatwić wybór tego "równiejszego". Ale to chyba nie dla Ciebie.. Ty jesteś z tych "niewnikających".
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Zaraz zaraz mylimy pojecia Zapytałem na forum o olej. A Pan prezes odpowiedział poczym dzisiaj wyskakuje mi z tyradą ze nie rozumiem instrukcji Teraz Grzegorzu zarzucasz mi ze nie intersuje sie olejem chociaż pytam na forum.… zadałem proste pytanie. I dla mnie temat był zakończony w dniu wczorajszym. Teraz to juz czepianie sie słówek. Miłego wieczoru życzę. Oskarżony nie przyznaje sie do winy a zestawienie olejowe bardzo ciekawe to z niego wynikało ze moj olej spełnia normę „A3”
      Last edited by wyrzyk; 22-05-2021, 00:20.

      Comment


      • Zamieszczone przez wyrzyk Zobacz posta
        I dla mnie temat był zakończony w dniu wczorajszym. Teraz to juz czepianie sie słówek. Miłego wieczoru życzę. Oskarżony nie przyznaje sie do winy
        Hehe, spoko, nie oskarżam, źle zinterpretowałem Twoją wypowiedź, "mea culpa" ! Pozdro!
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Ja do swojego zalewam Eneosa Sustinae 0W50, który nie spełnia norm Hondy, Do tej pory jeździłem na 0W20, auto jest obecnie po remapie.

          Comment


          • Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz posta
            Eneosa Sustinae 0W50
            Przerost formy nad treścią.. wystarczyłby Ci 5W30 ACEA A3. Olej o szerokim SAE jest bardzo mocno naszprycowany modyfikatorami lepkości. Przy wysokich prędkościach ścinania jego lepkość dynamiczna może zrównać się z lepkością oleju 5W30.. Twój silnik ma tylko duże opory przy rozruchu, i pracy na niskich obrotach.. Dla mnie tego typu oleje to nieporozumienie, nie wiem po co takie robią, chyba tylko dla marketingu...
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Równie dobrze można to samo powiedzieć o 0W20. Czyli od skrajności w skrajność Akurat o rozruch w okresie letnim się nie obawiam.

              Comment


              • Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz posta
                Równie dobrze można to samo powiedzieć o 0W20. Czyli od skrajności w skrajność
                Oj nie wiem, nie wiem.. nie wlałbym ani 0W20 ani 0W50.. Chodź jak bym miał jeździć spokojnie i bez pałowania to bez problemu wlałbym 0W20. A jak był miał pałować to wlałbym 10W30, albo 10W40. Ale w życiu takiego "twora" -0W50 Panewki wału w Hondach spokojnie płyną na 0W20.. bez przycierania.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Ja do FK8R z GPF zdecydowałem się na Motul 5W30 X-Clean+. Pierwsza wymiana przy 1000km.

                  U mnie sporo jazdy po mieście, ale z dobrym dogrzaniem na początku. Będzie robić też kilka razy w miesiącu przebiegi typu 300km po autostradzie bez przerwy (nie z butem w podłodze ale jednak przepisowe 140km/h ++)
                  Kilka dni mi zajęło przewertowanie wątków olejowych na forum i sporo się dowiedziałem.

                  Comment


                  • Koledzy, jaki olej polecilibyście do nowego Type-R FK8 z GPF? Od lat stosowałem do wszystkich samochodów Motula 8100 (różne wersje Motula 8100 kupowane w InterCarsie), ale widzę, że Motul to tutaj mało popularny wybór. Auto będzie użytkowane głównie na południu Europy, gdzie praktycznie nie ma temperatur ujemnych za to latem bywa 40 stopni w cieniu. Nie będzie to eko driving. Zmiany będą robione co 5-7 tys. KM. Przeczytałem już wiele stron na tym forum, przejrzałem aktualną ofertę Motula (patrzylłem przede wszystkim na 5W30 C2/C3) i wiem że nic nie wiem.

                    Korzystaj z wyszukiwarki tematów, czytaj istniejące treści, pisz w odpowiednim temacie.
                    Last edited by rambo7; 23-06-2021, 07:48. Powód: Regulamin pkt 5.

                    Comment


                    • Więc zalej co proponuje producent i nie szukaj dziury w całym. Mam 99tys. na budziku na OEM oleju i jadę dalej.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Warunki temperaturowe na południu kontynentu to wg mnie wyzwanie dla oleju.
                        Popatrz na tabelę Grzecha, tam wybierzesz olej, który w tych wysokich temperaturach powinien dobrze smarować. Olałbym ten GPF,, gdybym go miał, bo nie wierzę w jakieś tam jego zapychanie, ale Twój samochód, to nie mój.
                        Poniżej taka malutka dygresja o tym co mówi producent (beemwu) o wymianie oleju - że się go w skrzyni biegów i skrzynce rozdzielczej nie wymienia, a efekty sa później. Z resztą mazda i renault również mówią, że olejów się nie zmienia. Inni, przypuszczam, że ponownie.
                        To mi trochę przypomina straszeniem zapchania filtra GPF - stosuj lipne (fabryczne) oleje, bo ci się filtr zapcha, a silnik ... kogo to obchodzi.
                        Filmik dopiero od 8:40.

                        Comment


                        • Mój wybór też padł na Motul 5W30 X-Clean+ C3, tzn. olej kupiony i niebawem zmieniam.
                          Pit_91, ciekaw jestem jakie masz wrażenia z jazdy po zmianie? Obserwowałeś (np. w LogR) jak zmienia się temperatura w porównaniu z OEMową wodą po parówkach?

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Fitsakis Zobacz posta
                            Mój wybór też padł na Motul 5W30 X-Clean+ C3, tzn. olej kupiony i niebawem zmieniam.
                            Pit_91, ciekaw jestem jakie masz wrażenia z jazdy po zmianie? Obserwowałeś (np. w LogR) jak zmienia się temperatura w porównaniu z OEMową wodą po parówkach?
                            Hej,

                            Jeszcze nie zmieniłem, będę to robił na dniach, odbiór auta się trochę przeciągnął i dopiero teraz dobijam do 1000km. Dam znać.

                            Obecnie na seryjnym 0W20 przy spokojnej jeździe po mieście temperatura oleju jest w granicach 80-85 stopni.
                            Na trasie przy średniej 140km/h po krótkich przyciśnięciach, kiedy temperatura na zewnątrz oscylowała w okolicach 35 stopni, olej był w okolicach 100 stopni. Sam jestem ciekawy jak to się zmieni.

                            Przed samą zmianą mimo kupionego Motula zastanawiam się jeszcze czy jednak nie kupić Ravenola VMP 5W30 USVO. Żadnemu z tych olejów niczego nie brakuje jak na moje potrzeby, ale ostatnio jakoś zacząłem myśleć o tym Ravenolu.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Pit_91 Zobacz posta
                              mimo kupionego Motula zastanawiam się jeszcze czy jednak nie kupić Ravenola VMP 5W30 USVO.
                              Ravenol przewyższa Motula użytą bazą, dodatkowo Ravenol chwali się - tech. USVO, a więc również, stosuje dobrej jakości modyfikatory lepkości (gwieździste). A powyższy Motul.. jak Motul.. niczym zbytnio nie wyróżnia się spośród innych ogólnodostępnych marek.. Chyba, że weźmiesz coś z serii 300V...
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Ja też niedługo zmieniam olej i zastanawiam się nad ravenolem sso 0w30 lub dość ciekawy jest ravenol dxg 5w30(ma aprobatę honda/acura hto-06)

                                Comment

                                Working...
                                X