Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy jest specjalny olej do Civic Type R FK8 (X gen) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez jdorocinski Zobacz posta
    Witam ,
    Posiadam Honda Civic Type R X od nowosci .
    -Pierwsza wymiana nastąpiła w ASO przy 13 tys km , obecnie mam 29 tys i komputer pokazuje mi najlbliższy sewis za 40 dni wtf ?
    -Jaki olej polecacie ?
    2. Klocków na tyle już prawie nie ma ,lewa strona czasami trze ,komputer nie pokazuje żadnego info ?
    -W ASO radzą czekać do info o serwisie . O co tu chodzi ? W serwisie Mówią,że komputer wylicza wszystko i dopasowuje wszystkie wymiany optymalnie..,a oleje w tych czasach są nieporównywalnie lepszą .
    To jest Type R którym nie jeżdżę jak emeryt a wymiana oleju przy 20 tys to jakis żart ?

    Jakie jest Wasze zdanie oraz doświadczenia z serwisem ?
    Fakt to jakiś żart, ale w Twoim wydaniu. Ty jesteś, chyba, świadomym właścicielem i użytkownikiem auta, który w zależności od wiedzy oraz czynników wpływających na charakterystykę eksploatacji auta planuje i wykonuje serwisy obsługowo naprawcze, niezależnie od tego co Ci pokazują wskazania. Za radą kolegi zapoznaj się z wątkiem. Wymiana oleju (pewnie 0W/20) po13tyś., dobre.

    Comment


    • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
      To co piszesz w temacie wymian 300V to są mity i opowieści z internetu, ktoś gdzieś przeczyta i pisze dalej. Dla mnie liczą się fakty i informacje które są czymś poparte. Więc tak, informacja od konsultanta Motula to to że można spokojnie 10 tyś przejechać, a w USA oddali ten olej do analizy i wyszło że jest w bardzo dobrym stanie.
      Cos wkleiles, ale moze przeoczylem detale? Widze tylko komentarze. Moze trzeba sie zalogowac? Tak jak przegladam te posty, to chyba preferuja emerycki styl jazdy. 14litrow w BMW Z czy M to dupy nie urywa. Jak ten woz stoi to pali minimum 10. To faktycznie po dupie dostaje ten olej.

      Konsultant Motula powiedzial Ci, ze mozesz tak jezdzic bo pracuje w Motulu i za to mu placa (a jesli uwazasz, ze sie myle, to nawet czysto teoretycznie mozna tak zalozyc) wiec argument ten jest dla mnie nietrafiony bo taka osoba nawet biorac pod uwage, ze jest zwiazana z konkretna marka moze byc nieobiektywna. Ich zadanie jest sprzedac produkt a nie klepac po plecach.

      Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
      Jeżeli ten olej (który jest lepszy) ma być do wymiany po 2 tyś to normalny olej powinno się wymieniać co tyś km.
      To co napisales jest nielogiczne, olej wyczynowy jest projektowany pod konkretne warunki, tak samo jak olej "normalny" do normalnej jazdy. Wiec po co mam wymieniac co 3kkm olej, ktory zostal zaprojektowany jako np. longlife?

      Zamieszczone przez andkas Zobacz posta
      Nie wiem skąd te opinie się wzięły, z moich ustaleń (MOTUL) wynika coś zupełnie przeciwnego:
      Z toru Kielce. Takie dyskusje olejowe byly toczone juz dawno, dawno temu.

      Sam bym tak nie jezdzil tak - jak napisalem ale to jest moje zdanie, nie musi sie nikt ze mna zgadzac.
      Last edited by amator123honda; 06-01-2020, 14:55.

      Comment


      • Gdzie zniknęły następne strony batali olejowej?

        Comment


        • O tutaj:

          Założyłem ten temat dla wszystkich którzy mają potrzebę pisania o oleju z pozycji "to ja mama rację". To jest miejsce do tego aby pisać co się chce o oleju. Tutaj można się kłócić w ramach przyzwoitości (a może nawet i nie trzeba) i pisać własne teorie oraz przekonania. Do tego tematu wrzucamy wszystko co chcemy wyrzucić z siebie o oleju.


          Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • Panowie czym więcej czytam tym mniej wiem, a już od 2 tygodni próbuje wybrać olej do rki. Jazda codzienna, dynamiczna głównie miasto, bez szaleństw ale też bez emeryckiej jazdy, typowe daily Czy nie zaszkodzę jak wymienię hondowski 0w20 na Motula 8100 eco nergy 5w30?? Ma to sens czy lepiej zostać na serii 0w20 przy moim użytkowaniu auta..

            Dzięki!

            Comment


            • Jak odwiedzasz prawą stronę obrotomierza to brałbym na Twoim miejscu coś innego niż hondowski 0w20, ale jeśli przez dynamiczną jazdę masz na myśli 4tys obr i ciach następny bieg to 0w20 wystarczy o ile nie będziemy mieli po 40st latem

              Comment


              • Straszna cisza tutaj.
                Takie pytanie - leję już jakiś czas do CTR-a Motul-a X-CESS 8100 5W40.
                Ceny za 5l są od 105zł do nawet 180zł. Macie jakieś doświadczenia z podrabianiem olejów, w sensie spotkaliście się z tym? Jak oceniacie ryzyko zakupu tego w okolicach 105 - 110zł? Jak poznać? Na co zwrócić uwagę?
                Poprzednio kupowałem w podobnych cenach, o tym raczej nie myślałem, teraz mnie cos "naszło".
                Osobiście gdybym chciał to zrobić, dogadałbym się z serwisami, warsztatami, bo tam leją z beczek, a nie z baniek 5l.

                Comment


                • Zamieszczone przez onlyju Zobacz posta
                  Takie pytanie - leję już jakiś czas do CTR-a Motul-a X-CESS 8100 5W40.
                  Wybrałeś najgorszy olej z możliwych o SAE 5W40. Poczytaj tutaj, a będziesz wiedział o co mam na myśli. Zmienisz na inny i skończy się dylemat zaufanego źródła zakupu.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • No nie bardzo wiem.
                    X-CESS 5W40 ma:
                    - 1,1 popiołów, dużo
                    - jedno z najwyższych KV100
                    - HTHS jedno z najwyższych
                    - wysoką temperaturę zapłonu
                    jedynie odporność na ścinanie ma słabą, ale jak to się ma do lepkości kinetycznej, którą ma wysoką?
                    bazę ma mineralną, ale wg mnie parametry ma dobre lub b. dobre, więc dlaczego najgorszy?

                    Comment


                    • Nie panikuj. To jest jeden przykładów olejów, gdzie dane o nim nie zupełnie pokrywają się z tym, czego można by się spodziewać na podstawie analizy jego parametrów.
                      Widocznie albo za słabo katujesz silnik, albo tak dobry olej? .
                      Olej ten który używasz stosowało od lat bardzo wielu użytkowników, raczej negatywnych uwag nie było. Wynikać to może z różnych przyczyn, np. z tego że jednak używali silnika normalnie i z tego powodu nie było uwag.
                      Są oleje lepsze, ale tu musisz się zastanowić czy zmiana jest Ci potrzebna? Możliwe że warto wypróbować coś innego posiłkując się analiza z tabeli Gerzecha.
                      Sam sobie wyrobisz opinię.
                      Zamieszczone przez onlyju Zobacz posta
                      więc dlaczego najgorszy?
                      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Wybrałeś najgorszy olej z możliwych o SAE 5W40
                      Grzechu podpowiada że najgorszy ale to nie oznacza że katastrofa. Mówi tylko że na podstawie parametrów w stos do innych o tym SAE, z tabeli wychodzi że są lepsze.
                      Jak bardzo lepsze to pojęcie względne.
                      Ja też nie używam oleju "najlepszego" z tej tabeli i okazuje się że jest wystarczająco dobry, a nawet więcej niż dobry dla moich warunków otoczenia i mojego stylu jazdy.
                      Tabela tylko porównuje oleje ze sobą.
                      Tabela nie ranguje olejów od najlepszych do najgorszych. Nie ma czegoś takiego jak "najlepszy" olej lub "najgorszy" olej.
                      Definicja najlepszego oleju wg mnie (wg mojego podejścia) to taka, gdzie dobrany jest olej zgodnie z ACEA i SAE pod własne warunki użytkowania i odpowiednio do temperatury otoczenia.
                      Dla mnie takie podejście w myśl tej definicji sprawdza się zawsze.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Ok, bo z kolei patrząc na właściwości (dane) olejów "eko" z grupy C, to ten X-Cess to przepaść lub porównując do oleju/oryginału od Hondy 0w20. Współczynnik VM jakoś mi nie współgra z resztą danych.
                        Fakt, w tej grupie SAE, a ta grupa jest wyjątkowo mocna, X-Cess jest taki sobie.

                        Poza tym tabelka jest b. pomocna.

                        Comment


                        • A co myślicie o tym?

                          Comment


                          • Zamieszczone przez onlyju Zobacz posta
                            jedynie odporność na ścinanie ma słabą, ale jak to się ma do lepkości kinetycznej, którą ma wysoką?
                            bazę ma mineralną, ale wg mnie parametry ma dobre lub b. dobre, więc dlaczego najgorszy?
                            HTHS nie jest zły, tylko, że spadek tej właśnie lepkości dynamicznej podczas ścinania przy prędkości 10 do-6 w porównaniu do wysokiej lepkości kinematycznej tegoż oleju w 100st.C, jest dużo większy niż np. w takim Shellu czy Amsoilu 5W40.. tak więc w tym znaczeniu ten olej wypada kiepsko na tle konkurencji.. wydaje się, że ma wysoką lepkość i że będzie wolno spływał z części silnika, a tutaj okazuje się, że przy dawaniu w palnik lepkość szybko się zmniejsza.. a im większe prędkości ścinania tym bardziej większy spadek lepkości dynamicznej.. oleje o szerokim SAE niestety są olejami nie Newtonowskimi.. lepkość dynamiczna maleje wraz z prędkością ścinania oleju, co ciekawe jeśli jest słaby zastosowany VM ta lepkość może spadać do lepkości oleju bazowego z jakiego został zrobiony ten olej.. a oleje 5W40 są robione z bazy o bardzo niskiej lepkości (mniejszej niż 5W30!!!)- rozciąganej - właśnie za pomocą VM.
                            Zobacz np. na V300 5W40- to jest przykład dobrego oleju, pomimo mniejszej lepkości kinematycznej w KV100, spadek lepkości dynamicznej podczas ścinania jest malutki!

                            sae40.jpg

                            Tam w tym linku- temacie który napisałem, masz linki do analiz oleju, możesz np. sprawdzić, czy dany olej ma modyfikator tarcia czy nie.. X-cess nie ma, zawartość FM to też jest spora zaleta oleju, gdyż maleją opory pracy części silnika, np. taki Shell 5W40 coś już tam ma tegoż modyfikatora.. a taki X-Cess 5w40 nic.. z koleii oleje z serii V300 mają już tego dużo!!! Zobacz na V300 5W40.
                            Last edited by Grzechu; 02-05-2020, 10:13.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              A co myślicie o tym?
                              Troche mi sie to kojarzy z reklamami które dostaję w spamie na maila "Lekarze jej nienawidzą, odkryła sposób na ..."

                              Wielkie koncerny z miliardami EUR na R&D nie dały rady, a mały warsztat z Polski dokonał rewolucji jak za pomocą dwóch strzykawek jakiegoś zajzajeru podnieść moc auta o 10%
                              Inna sprawa, że np Millers ma już oleje tagowane literkami LSPI.

                              Kiedyś były magnetyzery też miały działać cuda i jakoś nie podbiły świata.

                              - większe silniki czterocylindrowe (1.3-2 litry) od 3300 zł
                              (dawka uzupełniająca Nanotechnologii co 3-cią wymianę oleju to od 1497 zł)
                              Nic tylko brać na plus, ze cena zawiera już płukankę i olej

                              Comment


                              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                Definicja najlepszego oleju wg mnie (wg mojego podejścia) to taka, gdzie dobrany jest olej zgodnie z ACEA i SAE pod własne warunki użytkowania i odpowiednio do temperatury otoczenia.
                                Najwazniejsze zdanie bo olejow bulkowo-torowych jeszcze nie wymyslono.

                                Comment

                                Working...
                                X