Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy jest specjalny olej do Civic Type R FK8 (X gen) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    (O gwarancji było pisane w wielu tematach, nie ma co tego ciągnąć, proszę Tych co potrafią to znaleźć o podpowiedzenie linkiem, bo powielać tego nie ma sensu.)
    Tutaj mam tylko uwagę taką, bardzo dobry olej do ochrony silnika nie może zatrzeć/popsuć silnika, nie ma takiej opcji. Natomiast mówimy o oleju który ma chronić GPF. Może się tak zdarzyć że olej (wysokopopiołowy) o bardzo dobrych własnościach dla silnika może wpłynąć na prawidłową pracę GPF, i tylko o gwarancji GPFu jest mowa. Nie silnika. Silnikowi od oleju wysokopopiołowego może być tylko i wyłącznie lepiej, gorzej dla GPF choć nie ma na to dowodów że komuś GPF się zatkał od lepszego oleju. (oleje wysokopopiołowe z definicji są do ochrony silnika, oleje wyjałowione - niskopopiołowe są do ochrony GFP), kwestia na czym nam zależy.
    Gwarancja czystego filtra GPF a gwarancja sprawnego silnika w długim czasie, to zupełnie różne pojęcia.
    Stawiam pytanie retoryczne, Do kogo się zwrócimy po gwarancji jak silnik od ochrony filtra GPF przyniesie szkodę silnikowi? ... odpowiedź, no na pewno nie do ASO ani nie do H polska. Więc do czego ta gwarancja? (nie oczekuję odpowiedzi).
    Oczywiste jest że gdyby nie filtr GPF większość świadomych użytkowników nie tknęła by oleju wyjałowionego z pozytywnych dla silnika dodatków.
    Dobrze napisane.. Jako właściciel type r z gpf 2020r od razu rozglądałem sie za olejem który spełnia normy Hondowskie i chroni gpf. Po opuszczeniu salonu i zrobieniu 1500km zmieniłem olej na MILLERS XF LONGLIFE 0w20. W obecnej chwili jako że moje fk8 lata sporo z maksymalnymi prędkościami na s8 i nie tylko, znalazłem nowy XF LONGLIFE LSPI 5w30 (wtedy jeszcze go nie było) Oba spełniają normy gwarancyjne, ILSAC GF-5 ale jest już W30 co sądzicie ? myśle że to dobra alternatywa tym bardziej że chroni przed LSPI (przedwczesny zapłon przy niskich prędkościach obrotowych silnika)

    Zrzut ekranu 2020-05-4 o 23.22.48.jpg Zrzut ekranu 2020-05-4 o 23.14.10.jpg



    Last edited by szalu; 04-05-2020, 23:47.

    Comment


    • Na jazdę po S8 wystarczy olej hondowski 0W20 i wymiana co 10 kkm.

      Ja się tylko zastanawiam czy ten olej OEM jest taki ch... y? Moim zadaniem nie, warto go po prostu wymieniać częściej.

      Comment


      • Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz posta
        Na jazdę po S8 wystarczy olej hondowski 0W20 i wymiana co 10 kkm.
        zgadzam się w zupełności, przede wszystkim dlatego że na S8 (sam latam często) obowiązuje max 120km/h. (i przy takim założeniu się zgadzam, ale tu widzę ... jest inaczej ).
        Zamieszczone przez szalu Zobacz posta
        fk8 lata sporo z maksymalnymi prędkościami na s8
        no, ale uważaj, fakt bywa tam czasem pusto i sporo widać za i przed sobą, ale jednak max na S8 to tylko miejscami, można się nadziać na tajniaka i spory mandat.
        ...do sedna, S8 + 0W-20 + 120km/h = prawidłowe podejście zgodne z przeznaczeniem oleju, ale S8 + 0W-20 + często powyżej 120km/h, to wytłumacz mi po co Ci ten olej 0w-20?? ... absolutnie nie wykorzystujesz jego walorów. Nie sądzisz chyba że jadąc powyżej 120/km/h oszczędzasz paliwo. Olej zaprojektowany do oszczędzania paliwa, nadaje się do oszczędzania paliwa? tak czy nie?
        dobra, wiem... potrzebujesz Olej zaprojektowany do oszczędzania paliwa który nadaje się do maxymalnych prędkości. Ok, ale jeszcze takiego nie zaprojektowano.
        Olej 0W-20 to nie jest olej do oszczędzania paliwa przy wykorzystaniu pełnych możliwości silnika. Nie, nie nie, bez przesady.
        Po co używasz olej do oszczędzania paliwa, gdy go nie oszczędzasz? ani nie oszczędzasz paliwa ani silnika.
        Zamieszczone przez szalu Zobacz posta
        zmieniłem olej na MILLERS XF LONGLIFE 0w20
        pewnie jest dobry ten olej, ale honda dopuszcza jedynie OEM 0W-20.
        Zamieszczone przez szalu Zobacz posta
        zmieniłem olej na MILLERS XF LONGLIFE 0w20
        O tym oleju poczytasz w prostych krótkich informacjach producenta tego oleju tak:
        KORZYŚCI: 1. Lepsza wydajność silnika i niższe zużycie paliwa.
        2. Znakomite parametry w niskich temperaturach.
        (co to oznacza? oznacza że przy niskich temperaturach np (-20stC) wydajność silnika na 0W-20 będzie lepsza w porównaniu do oleju SAE 15W-40. Niższe zużycie paliwa na 0W-20 musi wykazać różnicę 3% w stos do SAE 15W-40, tak mówi definicja Normy). Jak się w tym czujesz?? skorzystałeś z tych własności? kiedy z tych własności korzystałeś? (tej zimy w Pl w Opolu/Wrocławiu aż 1 raz była temp. poniżej 0stC aż -4stC było!).Czy takich korzyści jakich się należy spodziewać??... przy korzystaniu z mocy silnika i jazdy z maksymalnymi prędkościami?
        Tu widzę co najmniej 2 zagrożenia, olej ten jest niezgodny z wymaganiami hondy, oraz olej wykorzystywany jest całkowicie sprzecznie z jego przeznaczeniem. Gorzej dobrać oleju nie mogłeś.

        Zamieszczone przez szalu Zobacz posta
        fk8 lata sporo z maksymalnymi prędkościami na s8 i nie tylko
        potrzebujesz oleju do czego? (nalewasz olej do oszczędzania paliwa a dymasz z max prędkościami? ..ja nic z tego rozumowania nie rozumiem).

        Zamieszczone przez szalu Zobacz posta
        znalazłem nowy XF LONGLIFE LSPI 5w30 (wtedy jeszcze go nie było) Oba spełniają normy gwarancyjne, ILSAC GF-5 ale jest już W30
        nooo, i do czego on ma być??? do czego ma służyć? ...zastanawiałeś się?
        Zamieszczone przez szalu Zobacz posta
        chroni przed LSPI (przedwczesny zapłon przy niskich prędkościach obrotowych silnika)
        Musisz najpierw poczytać (były też tematy na forum) co to jest LSPI?
        LSPI - olej zaprojektowany do silników zasilanych paliwem z domieszką etanolu - alkohol (wyciąg z roślin, najczęściej kukurydzy i rzepaku). W związku z niestabilnym spalaniem się alkoholu, (silnik jest projektowany do PB a nie alkoholu) stosuje się oleje specjalnie w celu uniknięcia efektu spalania stukowego. Pytam zatem, gdzie w Polsce zakupisz PB z 7% udziałem alkoholu? i kiedy ostatnio jechałeś na takiej mieszance z udziałem etanolu??
        Nigdzie? - to po co Ci olej w technologii LSPI? Wytłumacz mi w jaki sposób z niego skorzystasz?
        Zamieszczone przez szalu Zobacz posta
        Oba spełniają normy gwarancyjne, ILSAC GF-5
        Ta norma nie obowiązuje w EU, jest to Norma Amerykańska która komponuje się w paliwa alternatywne czyli do wyciągów z roślin. Im wyższa Norma Jakościowa tym wyższe wymaganie środowiskowe. Skoro zatem jest LSPI to musi być przy tym ILSAC GF-5 bo wpisuje się w najnowsze wymaganie pro środowiskowe.
        W EU obowiązuje ACEA - nie ILSAC ! nie ma żadnego obowiązku ani zalecania stosowania tej Normy!
        Zamieszczone przez szalu Zobacz posta
        ale jest już W30
        SAE - prosta sprawa. Informacja że olej ten gwarantuje zachowanie lepkości w temperaturze zewnętrznej do max 30stC. Czyli jeśli w PL (idzie lato) Ty jadąc swoim fk8 z prędkościami maxymalnymi i często a temperatura zewnętrzna jest powyżej +30stC (a tak się zdarza w PL już ostatnie 10 lat często i długo!) to producent tego oleju nie gwarantuje utrzymania lepkości oleju [30], czyli lepkość spada, czyli ochrona silnika nie istnieje.

        Ja mam wrażenie że nie chwytasz w ogóle tematów olejowych .
        To co robisz kompletnie nie wpisuje się w definicję doboru oleju do silnika.
        2 kwestie musisz zapamiętać:
        1. Im wyższa Norma Jakościowa - tym wyższe własności ochrony środowiska.
        2. Olej zgodnie z Wymaganiem Instrukcji Obsługi (producenta pojazdu każdego nie tylko hondy - /cały temat jest o tym/) dobieramy ACEA odpowiednio do warunków jazdy, i odpowiednio do temp otoczenia SAE. Ty w swoim wyborze połamałeś, całkowicie wywróciłeś te zasady do góry nogami.

        Aby się nie powielać ... poczytaj temat od samego początku, masz spore zaległości.
        Last edited by rambo7; 05-05-2020, 11:43. Powód: literówka
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Musisz najpierw poczytać (były też tematy na forum) co to jest LSPI?
          LSPI - olej zaprojektowany do silników zasilanych paliwem z domieszką etanolu - alkohol (wyciąg z roślin, najczęściej kukurydzy i rzepaku). W związku z niestabilnym spalaniem się alkoholu, (silnik jest projektowany do PB a nie alkoholu) stosuje się oleje specjalnie w celu uniknięcia efektu spalania stukowego. Pytam zatem, gdzie w Polsce zakupisz PB z 7% udziałem alkoholu? i kiedy ostatnio jechałeś na takiej mieszance z udziałem etanolu??
          Nigdzie? - to po co Ci olej w technologii LSPI? Wytłumacz mi w jaki sposób z niego skorzystasz?
          Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, uważasz że to zjawisko w naszych silnikach nie występuje?

          Comment


          • rambo7 ok ciekawe co napisałeś.. olej który wybrałem miał spełniać normy gwarancyjne hondy.. czyli do bardziej dynamicznej jazdy z pedałem w podłodze jaki olej będzie na naszym rynku dobry dla mnie uwzględniając na pierwszym miejscu ochronę silnika ale mając na uwadze że posiadam gpf..
            Last edited by szalu; 05-05-2020, 18:35.

            Comment


            • Zamieszczone przez szalu Zobacz posta
              olej który wybrałem miał spełniać normy gwarancyjne hondy.
              Zajrzyj do instrukcji obsługi, masz zalecenia stosować tylko olej 0W20 OEM, bądź jeśli takiego nie masz, to zapewne 0W30 lub 5W30 ACEA C2/C3 (auto z GPF- a wiec olej low SAPS)... a skąd pomysł żeby lać GF-4 ?
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                uważasz że to zjawisko w naszych silnikach nie występuje?
                w moim nie występuje, a w twoim występuje? ...jak w twoim występuje? i masz na to dowody, (a nie tankujesz alkoholu) to masz popsuty silnik, musisz udać się do ASO aby go naprawili. Przynajmniej sprawdzili co jest nie tak?
                Nie ma tu znaczenia "naszych" czy "obcych" czy jakichkolwiek. W silniku spalinowym zasilanym paliwem bez zawartości % alkoholu nie występuje zjawisko niestabilnego spalania mieszanki. Istotą nie jest silnik a paliwo.
                Alkohol spala się inaczej niż benzyna, więc jak może wystąpić dane zjawisko bez czynnika które to zjawisko powoduje?
                Lobby ekologicznie dąży do tego aby udział "wyciągów z roślin" w paliwach był jak największy. Dot. to i diesla i benzyny. Aby jednak takie paliwo było na stacjach to muszą się na to zgodzić i dane rządy państw i przede wszystkim musi to regulować prawo. Problem ekologów polega na tym że niechętnie widziany jest udział alkoholi w paliwie, z prostej przyczyny jest to potężna kasa. A kasą Petro koncerny niechętnie się dzielą, więc blokują ekologów. W USA i Brazylii powstają potężne tzw. wysoko plonujące plantacje np rzepaku ten biznes za pośrednictwem wpływowych polityków próbuje się dostać do kasy. Eko lobbyści pod przykrywką "eko podejścia" próbują zarobić. "Eko podejście" przez ostanie 20 lat zabiło w Brazylii około 2 mln ludzi pestycydami do niszczenia chwastów aby rósł tylko rzepak. Te pestycydy typu "randap" jest pylony samolotami na potężnym obszarze wdychają to ludzie do 100km od granic plantacji (a plantacja wielkości polski) i padają na wszelkiego typu raczyńska. To jest ekologia ! Jednych zabija kosztem innych dla kasy.
                Do tego trzeba sobie zdawać sprawę że ten rzepak zapylają pszczoły które potem giną. Powstaje z tego sporo miodu z randapem który wciskany jest jako produkt eko klientom. To jest wielka ekologiczna kula która zabija rocznie więcej osób niż obecnie koronawirus. Ekologia piękna idea ...


                Zamieszczone przez szalu Zobacz posta
                olej który wybrałem miał spełniać normy gwarancyjne hondy.. czyli do bardziej dynamicznej jazdy z pedałem w podłodze
                noo ok, a co wybrałeś? - rozpisałem Ci na czynniki pierwsze.

                Zamieszczone przez szalu Zobacz posta
                jaki olej będzie na naszym rynku dobry dla mnie uwzględniając na pierwszym miejscu ochronę silnika
                jest to odwieczne pytanie i dylemat użytkownika . Wszyscy o to samo pytają.
                Odpowiedź jest prosta, lub tak trudna, jak te tysiące wpisów w tematach olejowych .
                Przeczytaj ten temat od początku. "czy jest spec olej do R-ki?" oraz przeczytaj też ten temat w kontekście GPF.
                Civic X - filtr GPF (GASOLINE PARTICULATE FILTERS) w roczniku 2018

                tam rozkminiane jest właśnie to, o co pytasz, jak to zrobić aby dobrać olej wytrzymały, który nie posiada wytrzymałych dodatków. (jak posłodzić herbatę nie używając cukru, no są na to sposoby, ale czy to tak samo smakuje?).

                Zamieszczone przez szalu Zobacz posta
                olej który wybrałem miał spełniać normy gwarancyjne hondy.
                nie ma czegoś takiego jak "Normy gwarancyjne hondy". Są Normy ACEA (i API te nieobowiązują w EU). 99% olejów na rynku spełnia Wymagania Hondy, a praktycznie wszystkie. Producenci olejów dbają o to aby nie doszło do sytuacji że kupiłeś olej i uszkodziłeś silnik.
                Praktycznie nie znajdziesz przypadku że ktoś zalał olej, wyjechał na drogę i rozleciał mu się silnik, nie, to tak szybko nie nastąpi.
                Bardzo wiele osób użytkuje auta z niezgodnymi olejami i nie ma o tym zielonego pojęcia i jeździ, dopóki nie zaobserwuje że "coś się dzieje", ale silnik pracuje, odpala, jedzie. Wydaje się że nic się nie dzieje poza tym że ... zaczął brać olej.
                Tego się boją ludzie najbardziej.
                no bo po co ta całą dyskusja?
                Każdy chce mieć silnik w dobrej kondycji jak najdłużej, to jest istota sprawy.

                Więc nie będziemy się tu powtarzać. Sprawy są dwie: Poczytaj ten temat od początku (tu akurat nie ma dużo wpisów tylko #367, inne tematy mają po 2500 wpisów i to samo w nich pisze.). Potem poczytaj temat o GPF co podałem.
                Jak to przeczytasz, to moim zdaniem powinieneś złapać, co to znaczy dobrać prawidłowo olej.
                Zrozumiesz też że im wyższa Norma Jakościowa to wcale nie najlepszy olej. Im wyższa Norma Jakościowa (z zajebistością oleju nie ma nic wspólnego) tym wyższe wymaganie środowiskowe. Najwyższa Norma Jakościowa - to najnowsze aktualne wymaganie środowiskowe. Im wyższe - najnowsze wymaganie środowiskowe tym niższa zajebistośc oleju (ochrona silnika).
                Chcesz Eko oleju - używaj ekologiczne auta.
                Chcesz dynamicznej jazdy - używaj wytrzymałego oleju do dynamicznej jazdy.
                Chcesz robić długie przebiegi - używaj oleju do długich przebiegów.
                Chcesz oszczędzać paliwo używaj oleju do oszczędzania paliwa.

                Honda daje Ci gwarancję że jeśli wybierzesz olej "pod siebie" pod własne warunki użytkowania silnik będzie działał długo.
                Honda mówi, zaprojektowaliśmy dla Ciebie olej ekonomy-conserwing 0W-20 jak będziesz oszczędzał paliwo dajemy Ci gwarancję że w stos do oleju 15W-40 zaoszczędzisz 3% paliwa, co w przeliczeniu po 10 latach da taki zysk że kupisz sobie kolejny R-type. Zatem bądź eko, spalaj mniej, zatruwaj mniej.
                Jeśli wybierasz eko a zapierd...sz z pedałem do dechy to nie licz że silnik będzie działał po gwarancji latami. Takiego oleju jeszcze nie zrobili ..ani silnika co by to wytrzymał.
                Last edited by rambo7; 06-05-2020, 10:02. Powód: literówka
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zacząłem się teraz zastanawiać czy przy następnej wymianie nie zmodyfikować wybranego oleju a mianowicie chodzi mi o wartość SAE. Obecnie mam 0w-40. Charakterystyka użytkowania auta jest taka, że czasem wyjadę na miasto załatwić jakieś sprawy i wtedy robię dystans 10-20km, druga strona medalu to wypady za miasto, żeby trochę przewietrzyć auto i odwiedzać czerwone pole. Zimą nie jeżdżę. Skoro olej ma 0w tzn. że dobrze radzi sobie w zimnych warunkach więc jest mniej gęsty, więc logicznie myśląc przy krótkich przejazdach w mieście jest ok, bo szybciej się nagrzeje i chroni silnik. Z drugiej strony czy olej o właściwości 5w (a może nawet 10w?) z racji tego, że jest gęstszy będzie lepszym wyborem dla jazd poza miastem i ochrony silnika przy większym obciążeniu? Stosunek jazdy miasto - poza miastem 10:90.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez radekr Zobacz posta
                    Skoro olej ma 0w tzn. że dobrze radzi sobie w zimnych warunkach więc jest mniej gęsty, więc logicznie myśląc przy krótkich przejazdach w mieście jest ok, bo szybciej się nagrzeje i chroni silnik. Z drugiej strony czy olej o właściwości 5w (a może nawet 10w?) z racji tego, że jest gęstszy będzie lepszym wyborem dla jazd poza miastem i ochrony silnika przy większym obciążeniu?
                    Widać, że nie czytałeś tego co pisałem o olejach 0Wx.. i 5Wx.. i 10Wx.. i jak się one mają do lepkości oleju bazowego z którego są one zrobione i jakie wiąże się ryzyko przy dużych prędkościach ścinania.. ale można powiedzieć, że dobrze kombinujesz Tylko pamiętaj, żeby nie przesadzić z tą lepkością po literze "W"
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Skąd informacje o LSPI wywołanych dodatkiem alkoholu w paliwie?
                      Chwile pogooglalem i nie znalazlem takiej adnotacji - prędzej się znajdowała o efekcie downsizingu i walczenia o czystość spalin, ktora jest ok w laboratorium ale w zyciu to juz roznie bywa bo pojawia sie sporo czynnikow dodatkowych.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez radekr Zobacz posta
                        Skoro olej ma 0w tzn. że dobrze radzi sobie w zimnych warunkach więc jest mniej gęsty
                        zwrócę tylko uwagę aby używać poprawnie słów kluczowych.
                        Słowo "gęstość" a słowo "lepkość". Trzeba sobie zdawać sprawę z tego ...jak sobie to wyobrażamy.
                        Prosty przykład - woda.
                        Która woda ma mniejszą gęstość? demineralizowana ? czy kranówka? ... a może słona? ... a może ta z rowu?
                        Pomijam że każda z tych wód ma w sobie to coś co powoduje jej powiedzmy smak, ale nadal jest to woda. Umówmy się że gęstość wody w temp stałej temp 3,98stC wg Wikipedii jest taka sama lub bardzo bliska takiej samej wartości.
                        Gęstość oleju - proszę sprawdzić współczynnik gęstości dla jakiegokolwiek oleju, nawet do koparki - jest bardzo do siebie zbliżona. Różni się 3-cim zerem po przecinku !! - to jest praktycznie identyczna gęstość.

                        Lepkość ... ooo tu już jest inaczej. Jeśli coś się bardziej lepi, nie oznacza że jest gęstsze, o nie. Jest o tym sporo napisane, ale wystarczy się zastanowić.
                        Zamieszczone przez radekr Zobacz posta
                        czy olej o właściwości 5w (a może nawet 10w?) z racji tego, że jest gęstszy będzie lepszym wyborem dla jazd poza miastem i ochrony silnika przy większym obciążeniu?
                        dobre pytanie. z tym że on nie będzie gęstszy! on będzie bardziej lepki. Strukturalnie gęstość będzie praktycznie identyczna np SAE 15W-40 gęstość 0,859g/cm3. SAE 0W-20 gęstość 0,855 g/cm3. różnica 0,004. Biorąc pod uwagę błąd pomiaru, to żadna różnica gęstości.
                        (Przyjmuj zatem że gęstość oleju 0W-10 i oleju 20W-60 jest identyczna). Lepkość jest radykalnie różna.
                        Oleje o wyższych wskaźnikach lepkości dają szansę na zachowanie stabilnej lepkości. To poczytasz w Temacie o lepkości i przełożysz to sobie na Tabelę Grzecha.

                        Zamieszczone przez filipfm Zobacz posta
                        Skąd informacje o LSPI wywołanych dodatkiem alkoholu w paliwie?
                        z pierwszej lepszej strony, przykład: https://www.google.com/url?sa=t&rct=...wUDALn7X1cSD2z
                        słabo szukasz. Takich opracowań jest mnóstwo.
                        Alkohol ma zbyt małą liczbę oktanową co wywołuje spalanie stukowe. Stosowanie takich paliw mówiąc wprost - szkodzi silnikom. Stosuje się ratunek olej LSPI.
                        Jest byczo... znowu ekologia ratuje to co sama najpierw popsuła.
                        Ja preferuje (ale nie mam na to wpływu jeśli nas zmuszą) do tankowania czystej benzyny bez wyciągu z roślin i nie potrzebuje LSPI. Jak zmuszą nas, (o ile ekologom się uda dobrać do zysków z paliw), do stosowania oleju LSPI będę musiał lać to świństwo, bo swojej rafinerii nie mam.
                        Last edited by rambo7; 06-05-2020, 12:01.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          z pierwszej lepszej strony, przykład: https://www.google.com/url?sa=t&rct=...wUDALn7X1cSD2z
                          słabo szukasz. Takich opracowań jest mnóstwo.
                          Alkohol ma zbyt małą liczbę oktanową co wywołuje spalanie stukowe. Stosowanie takich paliw mówiąc wprost - szkodzi silnikom. Stosuje się ratunek olej LSPI.
                          Jest byczo... znowu ekologia ratuje to co sama najpierw popsuła.
                          Ja preferuje (ale nie mam na to wpływu jeśli nas zmuszą) do tankowania czystej benzyny bez wyciągu z roślin i nie potrzebuje LSPI. Jak zmuszą nas, (o ile ekologom się uda dobrać do zysków z paliw), do stosowania oleju LSPI będę musiał lać to świństwo, bo swojej rafinerii nie mam.
                          Poczytalem, akurat inny kwit. Iwg badań wpływ ma bardzo wiele czynników - nawet mieszanka paliw o tej samej liczbie oktanowej ale o innych temp wrzenia mają wpływ na LSPI.
                          I nadal z nich nie wynika, ze zjawisko LSPI występuje tylko w paliwach z domieszką biokomponentów. Wynika z charakterystyki turbodoładowanych silników o niskiej pojemnosci.

                          Downsized and turbocharged spark-ignited engines are being increasingly used by engine manufacturers to both improve vehicle efficiency and reduce CO2 emissions [1–3]. While these engines are greatly effective at improving fuel economy, their increased specific outputs make them more prone to damaging phenomena such as pre-ignition. Although pre-ignition is not a novel process or unique to downsized boosted engines [4], the high-load, low-speed operating conditions of these engines result in a particularly intense pre-ignition process which is typically referred to as LSPI. LSPI events often result in very strong knock event(s) that can cause significant damage to engine hardware, including catastrophic engine failure.

                          LSPI typically occurs during very-high-load operation at engine speeds around 2000 r/min or below wherein, the flame initiates before the spark is fired and leads to flame propagation at a significantly advanced combustion phasing. The increased pressure rise due to the advanced combustion phasing often causes violent end-gas knock or even ‘superknock’ for events that transition to developing detonation [5]. While the LSPI event and the resulting super-knock event are related, they are distinct phenomena, and not all LSPI cycles exhibit super-knock [6]. LSPI is apparently a stochastic phenomenon and, under appropriate operating conditions, will typically occur within every 10,000 cycles [7]. However, LSPI can also manifest as a cluster of many events that occur in an alternating pattern; wherein, every other cycle exhibits LSPI behavior. Additionally, though extremely rare, the occurrence of consecutive LSPI cycles has also been reported in literature
                          W podsumowaniu jest wskazane, ze domieszki powodują wzrost zjawiska.


                          Compared to the baseline EEE fuel, all three fuel blends were observed to roughly double the amount of LSPI events, possibly due to the net increase of heavy components in the fuel caused by blending the
                          three heavier fuels with gasoline
                          EEE to paliwo bez domieszek

                          1-s2.0-S0016236118308858-gr4.jpg

                          Paliwo w PL zawiera juz biokomponnenty, zarówno benzyna jak i diesel i to nie od dzisiaj a ich udział rośnie YoY. Wiec zjawisko ma szanse wystepowac w silnikach w Polsce

                          Comment


                          • Rambo, jak ocenisz poziom antypatii w skali 1-10 jaka darza Cie ludzie wybierajacy olej do swojego samochodu? ;-)

                            Comment


                            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              w moim nie występuje, a w twoim występuje?
                              A skąd wiesz że w twoim nie występuje, robiłeś jakieś testy czy tylko tak myślisz?

                              Przeczytaj to

                              Comment


                              • Ty tez Waldek poswiec chwile na lekture. To 44 juz naprawilo wielki zgrzyt w Civicu. Nawet srubokreta bym im nie dal do tuningu.

                                Comment

                                Working...
                                X