Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy jest specjalny olej do Civic Type R FK8 (X gen) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz posta
    Jestem ciekaw ile typerów FK8 na szt. 100 sprzedanych było jeżdżonych po torze? Może 10 albo nawet mniej.
    Rozpisujecie się jakby wszystkie jeździły po torze w ekstremalnych warunkach i wymagały Bóg widzieć jakiegoś super oleju.
    Tutaj moje pytanie , dlaczego ten olej jest gorszy od Millersa na przykład?
    Nie trzeba nawet jechać na tor żeby samochód był obciążony na 100%. Nie wiem dlaczego jest taka opinia że na torze to dopiero auto dostaje w dupe. Jak jedziesz na autostradzie na maxa, lub na zakrętach do odcinki to czym różni się to od jazdy po torze? Byłem na torze, jeżdżę po autostradzie 270, w górach po zakrętach też fajnie pojeździć. Nie widze żadnej różnicy dla silnika pomiędzy tymi warunkami. Poza tym dobry olej wydłuży żywotność silnika. Ale poza olejem należy pamiętać o częstych wymianach. Z doświadczenia wiem że lepiej tańszy olej i częste wymiany niż droższy, lepszy i rzadkie wymiany. Oczywiście optymalnie jest dobry olej i częste wymiany.
    Last edited by Waldek.; 22-05-2020, 23:49.

    Comment


    • Szanowny Waldku, to jaką temperaturę ma olej w Fk8 jak lecisz 270?


      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

      Comment


      • Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz posta
        Szanowny Waldku, to jaką temperaturę ma olej w Fk8 jak lecisz 270?


        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
        Nie wiem, Fk8 nie ma takich informacji. Ale jazda z pełnym obciążeniem przez 300 - 400 km to są ekstremalne warunki pracy dla silnika. Zdarza się że trzeba zwolnić np. do 100 i znowu pełny gaz. Pod maską jest piekło, myślę że olej ma graniczne wartości po takim czymś.
        Nawet już się zastanawiam nad zmniejszeniem interwału wymiany do 5 tyś.

        Comment


        • Ja swoje robie co 10 kkm.
          W drugim aucie miałem zalanego Motula 300V 15w50 i szlak trafił panewkę. Mocowo to samo co Honda, pojemność ta sama, tylko 4 łap. W komorze silnika to piekło w porównaniu do Civica.


          Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

          Comment


          • Znalazłem coś takiego na niemieckim forum
            ,, Wszyscy faceci w niemieckim TCR Civic Turbo używają Motul 300V 10W40.
            Długo mogłem rozmawiać z inżynierem JAS, powiedział mi również, że olej ten można również bardzo dobrze wykorzystać w silniku produkcyjnym. (W TCR silnik ma również zapas).
            Ze względu na układ dolotowy i wydechowy samochód ma około 340 KM, jednostka sterująca FIA musi być zaprogramowana tak, aby osiągnąć maksymalnie 330 KM.

            Chłodzenie oleju silnikowego jest oczywiście genialne w przypadku tego TCR; zgodnie z zapisem danych Motec, TCR osiąga maksymalną temperaturę oleju 85 stopni C na Nordschleife.''

            Ogólnie piszą o olejach podobnie jak Wy. Odnośnie 300V to myślę że lepszym wyborem będzie 0w-40 lub 5W-40 z względu na ilość zimnych startów. No chyba że ktoś używa auto tylko na tor, to wtedy 10w-40.

            Mialem ostatnio rozmowę z technikiem z Hondy i powiedział że w CTR nie mam żadnego GPF tylko zwykły katalizator, nie wiem co o tym myśleć. Co Wy o tym myślicie?
            Natomiast jeśli chodzi o o ciężką zmianę biegów 1,2,3 gdy zimna skrzynia to jest to przez to że te biegi mają podwójne synchronizatory i gesty olej powoduje ten opór.

            Comment


            • Tu nie jest potrzebna wiedza o oleju ale przyspieszony kurs podejmowania decyzji. )

              Comment


              • Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
                Tu nie jest potrzebna wiedza o oleju ale przyspieszony kurs podejmowania decyzji. )
                Napisałem to jako ciekawostkę. Interesujące jest też to co powiedział technik hondy. Z tego co wiem to mam już gpf, on twierdzi że w ctr nie ma.

                Comment


                • Mowilem co do wyboru oleju.

                  W kwestii GPF czy katalizatora wystarczy poczytac jaka jest ich budowa i czym sie roznia. A zweryfikowac pod podwoziem. Nie interesowalo mnie to, bedziesz mial dodatkowa puszke w wydechu, bo kat jest zaraz na wyjsciu z silnika.
                  Last edited by amator123honda; 01-06-2020, 15:52.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    Odnośnie 300V to myślę że lepszym wyborem będzie 0w-40 lub 5W-40 z względu na ilość zimnych startów. No chyba że ktoś używa auto tylko na tor, to wtedy 10w-40.
                    Moim zdaniem z tych wszystkich, najlepszy wybór to 5W40, ale jeśli np. trzymasz auto w garażu, gdzie zimą masz np. cieplej i lubisz często korzystać z walorów tego silnika, to ja bym pokusił się nawet na 10W40.. tyle, że olej na jakiejś dobrej bazie. Olej 0W40 nie jest dobrym wyborem, gdyż pod wpływem ścinania, najbardziej się przerzedza.. olej może i dobry, ale dla osób które nie kręcą silnika do 6tys. obr. min. Teraz do swojego wlałem Motula V300 5W30 i powiem, że silnik jakby lepiej się zbierał.. no ale jeszcze muszę pojeździć, może to tylko jakieś złudzenia z tytułu fajnej marki chodź seria V300 ma dużo modyfikatora tarcia.. tak wiec nie wiadomo.
                    Last edited by Grzechu; 01-06-2020, 21:20.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Po wymianie z OEM 0W20 na SYNTHOIL LONGTIME 0W30 silnik zauwazalnie aksamitniej pracuje. Nie slychac juz tak bardzo tego metalicznego klepania i nie mam tu na mysli wtryskiwaczy. Dobra zmiana. ;-)

                      Comment


                      • A3/B4,
                        silnik pierwszy raz zobaczył substancje smarne, to się po prostu ucieszył ;-)

                        Comment


                        • Robert, wlales juz Shell Helix 5W-40? Ja przed wyjazdem na wakacje go chyba wleje. I juz przy nim zostane. Tak jak pisalem, od 1995 roku ile fur mialem to zawsze na tej oliwie.

                          Comment


                          • zacytuję samego siebie "Nakupiłem go i wymieniłem już w CTR, aucie żony, traktorku i motorze." do zwykłej kosiarki również go wlałem (ostatnio). nic się jeszcze nie zatarło, a tak serio, cieszy się mi gęba, że znalazłem coś po taniości i w dodatku coś dobrego (również dzięki Tobie, Grzechowi i Rambo), lepiej mi się śpi.

                            Comment


                            • Ja właśnie jestem przed przeglądem A i też pójdę tym razem w Shell Helix 5W-40, dzięki za cenne wskazówki.

                              Comment


                              • Dobra, zamawiam go i zmieniam w przyszlym tygodniu. To jest serio olej ktory nigdy nigdzie nie zrobil mi zle w samochodach.

                                Jedno ale - co powiedza na przegladzie jak przyjade z wlasna oliwa, nie wiem. Mam nadzieje ze przymkna oko

                                Comment

                                Working...
                                X