Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy jest specjalny olej do Civic Type R FK8 (X gen) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • No właśnie dlatego pytam. Nie powinno być problemów bo to trochę inne temperatury. Eksploatacja powinna być.bezobjawowa, ew 2 czy 3 kuce mniej -nieodczuwalne Wycinać coś w nowym aucie? Brednie.

    Comment


    • Jest sporo napisane, (nie tylko w tym temacie) i moim zdaniem odpowiedź powinna być łatwa.
      Zamieszczone przez onlyju Zobacz posta
      Sae 0w20 Volvo vcc rbs0-2ae Castrol edge professional
      Czy może mnie ktoś oświecić, czy ten olej to to ekologiczne ścierwo?
      Nie ma czegoś takiego że jeden 0W-20 Volvo będzie lepszy od 0W-20 Honda. Zacznijmy od tego że lepkość oleju wyrażona w SAE mówi nam wiele o przeznaczeniu oleju. Takie oleje są z definicji olejami energy conserving. Uzasadnienie jest tylko jedno: oszczędność energii. Firma Castrol robi olej dla Hondy tak samo jak dla Volvo tylko jakoś Volvo się z tym nie ukrywa. Castrol cały czas pracuje nad olejami energetycznymi i w kolejnych ewolucjach nazywa je po swojemu pisząc że jest 3 razy lepszy od innych, klasy energy. No tak to działa dzisiaj, wszystko jest leprze co tydzień.
      Taki bełkot, i bełkot. Wymagania oraz parametry mówią jasno co jest do czego. Oczywiście można porównywać oleje energy ze sobą tak jak możemy porównywać oleje protection ze sobą, to jest właściwe. Ja nie wiem, czym się różni "ścierwo" jedno od drugiego? kryterium tu powinno być (zgodnie z ich przeznaczeniem) oszczędności paliwa. Zatem nie wiem bo ja nie używam takich olejów, nie odpowiem który potrafi bardziej oszczędzić paliwo. Dyskusja w temacie ochrony w przypadku tych olejów jest bezprzedmiotowa. Więc jest to bardzo dobry olej do oszczędzania paliwa.
      Co do olejów o Normie ACEA "C" Waldek dokładnie opisał w czym rzecz. Nisko-popiołowe oleje nie są dobre dla silników, to jest oczywista oczywistość, m.in. w olejach dla dostawczaków, ciężarówek i maszyn rolniczych kluczowy parametr to odpowiednia popiołowość, Ktoś pytał dlaczego do tirów stosowane są oleje SAE 5W-30 i jak to wytrzymują? a no dlatego że do ciężarówki musi być Norma ACEA E7 taka norma ma wysoki popiół i siarkę bo kluczowe jest aby ten silnik pracował po 1 mln km tak jak w osobówce po 100 tys km. Kluczowa jest ochrona silnika.
      Dlatego nie wiem jak to będzie w przypadku silników z GPF i olejami grupy "C". Moim zdaniem nalanie do silnika bdb oleju o Normie ACEA A3 lub A5 nie zaszkodzi dla GPF'a.
      Nie, chce tym samym sugerować aby użytkownicy co mają GPF to próbowali. Meczę się z tym bo pewnie być może kiedyś przymierzę się do nowego benzyniaka i jeśli będzie miał GPF to nie będę się tym przejmował, jeśli auto będzie mi się podobać i będę chciał nim długo jeździć to pierwsze co zrobię to zmienię olej na taki co chroni silnik nie gpf. i poczekam aż to się zatka i potem to wytnę.
      Moim zdaniem się to nie zatka, inny rodzaj spalin jest w dieslu a inny w benzynie.

      Ok, a teraz pokażę Wam bagnet oleju z samochodu flotowego Hyundai i30 1,6 (2016r) po przebiegu prawie 20.000km, który ma mieć niebawem przegląd. Samochód użytkują różni kierowcy, z różnymi umiejętnościami i w różnych warunkach.
      Olej to ten sam co poleca często ASO Hondy https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-...-c3-5w-30.html
      Shell helix ultra ect ACEA C3 SAE 5w-30
      Jak wynika z foto, wnioski są takie:
      - olej nie daje sobie rady aby nie zniknął od przeglądu - do przeglądu.
      - bagnet jest przypalony i co gorsza przebarwiony - stracił lśniącą powłokę z 10cm powyżej kreski Max.
      - olej jest wyraźnie przypalony i trudno było mi go zetrzeć z bagnetu, są minimalne cząstki frakcje jakby brud w oleju.
      - po prawie 20 tys km olej jest w pozycji Minimum.
      - Jeśli tak wygląda silnik w środku jak ten ręcznik papierowy to nieciekawie.
      - nie wiem czy olej C3 to naprawdę chroni katalizator?? moim zdaniem nie chroni.

      Wygląda na to że nie warto jeździć 20 tys km jak zaleca Instrukcja Obsługi. Silnik jak i auto pracuje naprawdę dzielnie, dobrze, równo, ma moc, nic nie stuka nie puka, pracuje idealnie.
      Te auta będą odsprzedane po okresie lizingu.
      Co do olejów Eko energy tym bardziej jak widać po wpisach średni interwał zgłaszany przez "czujniki zdrowia oleju" to 10-12tyss km. dodam że to olej mineralny z spec dodatkami.
      Mitem jest że olej może wytrzymać 20tys km. Faktem jest ze silnik się jeszcze nie zatarł. Żywotność tej jednostki - nikogo nie interesuje.
      Załączone pliki
      Last edited by rambo7; 21-10-2018, 20:20.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • To już z Schella mnie wyleczyłeś , biorę Revenol 0w30 .

        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • To jest ACEA "C3"... ale chyba kluczowe jest to że 20 tys km jako normalny interwał, sugerowany również przez IO i ASO to po prostu za dużo. Mam auto w lizingu i mus postępować zgodnie z umową,. Natomiast auto i tak u mnie nie będzie. Gdyby to auto miałoby u mnie zostać to na własną rękę bym zmieniał co max 15 tys km a być może nawet szybciej, a i w ogóle to olej bym zalewał inny.
          Last edited by rambo7; 21-10-2018, 22:09.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Obstawiam że większość olejów by źle wyglądała po 20 tyś km.. Obstawiam też, że znacznie lepiej dla silnika mieć słabszy olej i zmieniać go często niż dobry i zmieniać go bardzo rzadko.

            Comment


            • To i ja dołożę swoje 3 grosze do dyskusji i przedstawię swoje wnioski oraz pytania. Po 2 tys. km chcę zmienić olej, samochód niedawno odebrany, więc według instrukcji mogę użyć jedynie oleju Honda 2.0 albo komercyjnego 0W30, 5W30 lub 10W30, spełniającego normę ACEA C2 lub C3. Od 3 dni czytam i zastanawiam się nad wyborem, który przy normach C2/C3 nie jest zbyt łatwy.
              Od wielu lat używam zarówno w samochodach jak i w motocyklach syntetycznego Motula, jestem z niego zadowolony i nie chcę zmieniać.
              Motul w swojej wyszukiwarce dla FK8 podaje oleje 0W20, 0W30 i 5W30, z tym że wszystkie są Eco-cośtam i spełniają normę A5, więc podwójnie odpadają.
              Z kolei sprawdzając oleje Motula spełniające normy C2 i C3, dostępne w Inter Cars widzę następujące:
              - 0W30 to jedynie seria 8100 Eco-Clean i parę Specific-ów - Eco odpada, specyfiki raczej też, poza tym nie spodziewam się mrozu -40 st. C,
              - 10W30 w ofercie Motula to w zasadzie tylko motocykle, łodzie i kosiarki,
              - i tak dochodzimy do sedna czyli do 5W30, które wydaje mi się najwłaściwsze z dopuszczalnych zakresów SAE dla polskich warunków. Ponownie skreślam wszystkie oleje z Eco i Specific w nazwie, więc do wyboru pozostają w zasadzie dwa - X-Clean i X-Clean+, których specyfikację załączam:

              8100_X-clean_5W-30.pdf
              8100_X-clean+_5W-30.pdf

              I tu pytanie do speców olejowych - czy wybór jest aby na pewno właściwy, jeśli tak, to chyba X-Clean bez plusa byłby lepszy, mając minimalnie lepsze parametry?
              Z góry dzięki za upewnienie lub odradzenie wyboru.
              PS Zbierając wywiad u kilku dealerów przed zamówieniem samochodu pytałem o GPF w FK8 - wszyscy zgodnie twierdzili, że przeciwieństwie do innych wersji Civica Honda dla FK8 nie zapowiedziała żadnych zmian konstrukcyjnych. Zastanawiające.

              EDIT: dopatrzyłem się jeszcze jednej różnicy - X-Clean bez plusa występuje obecnie jedynie w wersji FE oraz EFE, czyli Fuel Economy i Extra Fuel Economy. Skubańcy ukryli Eco w nazwie :-) Chyba pozostaje tylko X-Clean+...
              Last edited by M5Q; 12-12-2018, 14:21.

              Comment


              • bardzo ładnie przeanalizowałeś wytyczne i możliwe opcje, ładnie to ogarnąłeś, brawo. Wyboru dużego nie ma, bo już 2 lata temu ACEA głośno wołała w eter, "nie nadążamy z trendem eko" i będą problemy ze zdążeniem aby przygotować odpowiednie środki smarne pod nowe wymagania, co wymaga czasu ...testów itd, itp.
                Tutaj Honda pisze Tobie że zmian konstrukcyjnych nie robili w silniku i to jest prawda, silnik zniesie wszystkie wymagania ACEA dla benzyniaka czyli ACEA A3 i A5, jedyny problem to to czy twój GPF zniesie taki rodzaj oleju?
                Więc silnikowi żaden z dotychczas dopuszczonych IO olejów nie zaszkodzi, pytanie czy zaszkodzi dla katalizatora? - tu jak by się ASO określiło to by było fajnie, czy jak zalejesz olej nie z grupy ACEA "C" to jak się zatka GPF to uznają że "konstrukcyjnie się nie zmieniło"?
                SAE wybrałeś optymalnie SAE 5W-30 jest właściwe, spokojnie SAE 0W-40 też, natomiast nie wiem co z tym ACEA zrobić? na to nie potrafię doradzić.
                Jeśli chodzi o markę Motul jestem za, takie też używam w motocyklu z silnikiem Yamaha R6, więc tylko taki żaden inny.
                Nie wiem czy da się znaleźć Motula SAE 0W-40 z ACEA C3 / C2?
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Motul ma tylko jeden 0-W40. To X-Max, olej full SAPS, także raczej nie nadaje się do aut z gpf-em.
                  Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                  Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                  Comment


                  • Niestety, żaden z 0W40 u Motula nie spełnia normy C2/C3, poza tym instrukcja zezwala tylko na kombinacje W30, a wymianę chcę zrobić w ASO.
                    Reasumując wychodzi że jedynym słusznym wyborem będzie 5W30 X-Clean+ spełniający normę C3. Podejdę jeszcze dla spokoju zapytać w Liqui Moly.
                    Co do wytrzymałości GPF na dodatki, A3 Motula ma 1,1% popiołów a C3 około 0,7%, natomiast KOH odpowiednio 10 i 7 mg/g. W sumie różnica niewielka, pewnie GPF by przeżył, ciekawe o ile krócej...

                    EDIT: W biurze Liqui Moly potwierdziłem że wg. ich wyszukiwarki powinienem wlać A3 lub A5 :-/ Gość tłumaczył, że producenci nie nadążają z aktualizacją wymagań po wprowadzeniu normy "GPF"owej.
                    Po poszukiwaniach wg. specyfikacji ACEA padło że sensowny powinien być Molygen New Generation 5W30 - charakterystyka poniżej. Byle by tylko ten wolfram nie zapchał GPFa :-)

                    21224-MolygenNewGeneration5W-30DPF-3.0-en.pdf
                    Last edited by M5Q; 12-12-2018, 16:40.

                    Comment


                    • Pytanie dla znawców tematu, co jest złego w tym oleju Motul 8100 Eco-Clean 0w-30? Sprawdzał ktoś skład i porównał z 8100 X-Clean 5W-30? Czy porostu sama nazwa Eco was odstrasza?
                      Wyjaśnię jeszcze dlaczego pytam, rozmawialem z doradcą z Motula i właśnie ten olej 8100 Eco-Clean 0w-30 mi polecił, co o tym myślicie? Niby pod względem specyfikacji najlepiej pasuje do tego auta.

                      IMG_20181212_203732.jpg

                      Coś wam mówią te różnice?
                      Last edited by Waldek.; 12-12-2018, 20:42.

                      Comment


                      • A i prosiłbym, napiszcie jaki olej wlać do skrzyni biegów, chciałbym zmienić. Piszą o Honda MTF, ale ja to olewam. Zmienię sobie sam, na to co ja uznam za dobre. Rambo7 dzięki za PW, bo nie podziękowałem, taka świnia ze mnie.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez M5Q Zobacz posta
                          Molygen New Generation 5W30
                          wychodzi na to że do benzyniaków nie ma jeszcze (nie zrobili ACEA) oleju dla benzyniaka z GPF.
                          Jest tylko i wyłącznie opcja olejów do diesla które trzeba stosować w benzyniaku. Czyli potwierdza się to co było przedmiotem dyskusji ACEA że oleju do GPF nie zdążą zrobić.
                          Czyli wszystkie oleje o których tu jest mowa są to normalne oleje do diesli z DPF.
                          Ten Molygen, o tyle jest fajny że ma HTHS 3,5 mimo że na nim pisze: "Low-friction" niskie tarcie, czyli to co teraz jest trendy.
                          Motul 8100 Eco-Clean C2 0W30
                          to olej o najwyższych cechach środowiskowych. Dla niewtajemniczonego Opis jest atrakcyjny, ale np. dla mnie to ja bym takiego oleju nie kupił:
                          Opis:
                          W 100% syntetyczny, paliwooszczędny olej silnikowy o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanowych dla nowoczesnych silników Euro V wymagających oleju klasy ACEA C2 oraz SAE 0W-30. Kompatybilny z układami obróbki spalin, katalizatorami trójfunkcyjnymi (TWC) oraz filtrami cząstek stałych DPF. Zalecenia: Toyota, Honda i Subaru silniki diesla z DPF.
                          Oczywiście bzdurą jest że to olej do nowoczesnych silników, to jest żywa brednia. To olej stosowany od dawna w francuskich dieslach z DPF i absolutnie tu nie chodzi jak sugeruje opis o nowoczesne silniki - to jest bujda potężna. Tu idzie wyłącznie o katalizatory drugiej generacji czyli jeszcze bardziej wyśrubowane normy emisji spalin, C3, C2, C1 im mniejsza liczba tym nowszy katalizator do diesla podkreślam.
                          Czyli tak skrajnie wyjałowiony, że nawet nikt nie śmiał napisać że chroni silnik. Chroni katalizator to jego zadanie.
                          Okazuje się że ASO te które lały do tej pory oleje ACEA C3 przy wymianie w ASO postępowały zgodnie z trendem ekologii, niezgodnie z Instrukcją obsługi, ale zgodnie z logiką postępu ekologicznego. Nikt im niczego nie zarzuci bo gwarancję dają.

                          Zamieszczone przez M5Q Zobacz posta
                          poza tym instrukcja zezwala tylko na kombinacje W30
                          nieprawda, musisz poczytać IO dokładnie, nie powinieneś jej czytać wybiórczo jak Ci się podoba pomijasz ważne kwestie. Chodzi o to że jak nie wiesz z jakiego powodu "zezwala" na kombinacje tylko W30 to poczytaj: wpis #1195 https://www.civicforum.pl/showthread...-X-gen/page120
                          jak poczytasz to w swojej IO masz zapisy takie jak tu Skany: Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.

                          Zamieszczone przez onlyju Zobacz posta
                          jaki olej wlać do skrzyni biegów, chciałbym zmienić
                          wolałbym nie mieszać tych tematów ze sobą, są odpowiednie wątki, zasada ta sama są Normy przewidziane dla olejów do skrzyń.

                          ...nadchodzi kres motoryzacji w tvn tubro mówili wczoraj ... świat się kończy "bo nie wytrzymuje norm emisji spalin" https://autokult.pl/32643,koniec-ery...ukcje-hayabusy
                          Last edited by rambo7; 13-12-2018, 08:29.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • A C5? Na razie chyba tylko Millers robi. Mają niskie HTHS (ok 2,6 o ile pamiętam) no i wszystkie są 0/20

                            Comment


                            • uwaga dla kupujących jest taka aby nie dali się ogłupić na takie wpisy:
                              "Na rynku debiutują nowe oleje silnikowe o lepkościach 0w20 oraz 0w30, przystosowanych do stosowania w najnowszych silnikach czołowych producentów"
                              nie jestem w stanie tego czytać to brednia!
                              Powinno brzmieć:
                              "Na rynku debiutują nowe oleje silnikowe o lepkościach 0w20 oraz 0w30, przystosowanych do stosowania w silnikach z najnowszymi systemami GPF/DPF czołowych producentów"
                              żadne pieprzenie o nowoczesnych silnikach! ..to jest kłamstwo. Wymagania postawione tym olejom nie mają nic wspólnego z silnikami a jedynie, tylko i wyłącznie z ochroną środowiska.
                              Silniki są przystosowane do olejów o szerokiej gamie Norm, silnikowi żaden olej o wysokich własnościach ochrony silnika nie zaszkodzi!!! jest to fizycznie niemożliwość techniczna.
                              Natomiast dla katalizatorów DPFGPF przewidziano oleje niskopopiołowe grupy ACEA "C".
                              Czyli jak widać ACEA nie zdążyła z przygotowaniem oleju. Korzystamy z olejów dla diesla, (ACEA "C") bo tylko te chronią katalizatory GPF/DPF. Niestety są wyjałowione z siarki i fosforu czyli czynników kluczowych przy trwałości silnika.
                              ACEA C5 to też diesel, generalnie "C" = niskopopiołowy.

                              W temacie olejów do nowych samochodów spełniających Euro6 to proszę piszmy tutaj:
                              Civic X - filtr GPF (GASOLINE PARTICULATE FILTERS) w roczniku 2018
                              Last edited by rambo7; 13-12-2018, 11:39.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Uciekajac w wyzsze lepkosci pamietajcie, ze zyjecie w kraju gdzie zima trwa 6 miesiecy a latem nie ma slonca :-) Silnik po odpaleniu musi dostac natychmiast olej do zaworow, sprezarki i napinacza. -20C na wschod od Wisly nie jest niepodzianka nawet przy globalnym ociepleniu :-) Podobnie skrzynia zima pracuje permamentnie niedogrzana.

                                Comment

                                Working...
                                X