Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy jest specjalny olej do Civic Type R FK8 (X gen) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jest jakies sensowne (i w normalnej cenie) 0W20 co spelnia norme ACEA A3/B4 ?

    Comment


    • Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
      Jest jakies sensowne (i w normalnej cenie) 0W20 co spelnia norme ACEA A3/B4 ?
      Nie ma, a dlaczego ? To się dowiesz z tej tabeli. ACEA A3 mogą spełniać oleje o SAE minimum xW30 i wzwyż - HTHS minimum 3,5cP.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Dziekuje za info.

        Comment


        • Mam teraz taki olej na następną wymianę, do silników z GPF.
          IMG_20220520_133815.jpg

          Comment


          • A czemu akurat 0W40 ? Z temp. zapłonu 222st.C czyli taką jaką ma większość 0W20, i jeszcze na minus, że ma dużo więcej modyfikatorów lepkości niż 0W20. Ale opakowanie ładne Moim zdaniem lepszy byłby 5W30 V300. A na tor to nawet 10W30.

            Aż się pokusiłem go policzyć, na tle innych 0W40 wypada bdb, baza o niskiej lepkości, ale modyfikator widać, że dobry.

            v0w40.jpg
            Last edited by Grzechu; 20-05-2022, 22:20.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • 5w30 V300 mam teraz, 70% jeżdżę na krótkich odcinkach, typu zawieść syna do przedszkola, zakupy itp. 0w jest lepsze przy takich trasach, tak przynajmniej myślę. W weekendy wyprawy dla przyjemności. Olej wymieniam teraz co 5-6 tysięcy więc powinien wytrzymać tyle. Jest on do silników z GPF, a 5w30 nie. Tak naprawdę to nie wiemy jeszcze jak on wpłynie na ten filtr. Motul zrobił ten 0w40 z myślą o nowych silnikach takich jak na przykład BMW seria M z GPF.
              Muszę przyznać Ci rację, opakowanie ładne
              A i dzięki za policzenie tego oleju.

              Comment


              • No offence, ale po co Ci olej sportowy w takim trybie uzytkowania? Wystarczy woda z Hondy :-) a napewno jakis lepszy 0-5w30 ze srednim popiolem. Ja jezdze zwykle 2 razy 25-30km dziennie poza miastem kreta trasa wiec moge “pocwiczyc” ostre przyspieszenia i dohamowania. Wymiana raz w roku bez wzgledu na przebieg. Nawet nie mysle o oleju sportowym. Wazniejszy jest dobor opon bo tu widze roznice.

                Comment


                • Leszek napisałem że w weekend jeżdżę dla przyjemności. (dlatego tak często wymieniam olej), wyciągnąłes błędne wnioski. Również nie ma u nas ograniczeń na autostradach, więc gdy już się gdzieś jedzie to wykorzystuje potencjał tego auta, jazda w zakresie 120 - 270 mocno degraduje olej, zwłaszcza gdy często następuje zmiana prędkości. Mógłbym brać na zakupy samochód żony ale za dobrze jeździ mi się CTR. Poza tym podoba mi się opakowanie Motula
                  Last edited by Waldek.; 21-05-2022, 20:16.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    Olej wymieniam teraz co 5-6 tysięcy więc powinien wytrzymać tyle. Jest on do silników z GPF, a 5w30 nie.
                    Słuszny argument, pewnie, że wytrzyma.. Mnie jedynie co "ubodło" w tym oleju to niska temp. zapłonu. To jest właśnie wada olejów 0W40, że są one blendowane z bazy o lepkości takiej samej jaką stosuje się w olejach 0W20, a lepkość podnosi się sporym dodatkiem VM, stąd ta niska temp. zapłonu, zapewne też wysoki jest parametr noack, którego niestety nie podali w KCH. Ale olej jest na prawdę dobry, chyba jeden z najlepszych z 0w40, ma dodatek molibdenu!
                    Last edited by Grzechu; 21-05-2022, 21:38.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Trzeba zauważyć że Grzechu ma do olejów "rozciągniętych" zawsze uwagi co do składu głównie VM. ale ... te SAE jest pewnego rodzaju kompromisem , to nie jest "najlepszy olej" żeby było jasne . Ten argument sporego dodatku modyfikatora się powtarza, ale to nie wada, nie... to jest cecha tego rodzaju oleum . A pokazywany jest jako coś co go dyskwalifikuje. Taka narracja jest nie do końca uczciwa
                      Wydaje mi się, że taki rodzaj oleju o tak szerokim SAE jest jak mówiłem kompromisem i nie porównywałbym go do olejów na tor, tylko do olejów uniwersalnych tzn. takich które chwilowo pozwalają oszczędzać paliwo, i chwilowo pozwalają pojechać torowo, a w większości pozwalają utrzymać trwałość silnika. Tak bo docelowo mi zależy na filmie olejowym o wartości 40. Bo z definicji jest to więcej niż 20 mimo że w skrajnych warunkach traci te 40 i staje się tym 20.
                      Kwestia wpasowania się w definicję wyboru oleju, czyli doboru oleju do warunków użytkowania i temp. otoczenia.
                      No ja np. źle się czuję gdy ogólnie jeżdżę normalnie ze staraniem się do prób oszczędzania paliwa, ale i do chwilowego lub dłuższego niż chwilowe ale nie torowe warunki trudne, i miałbym mieć olej wyłącznie do oszczędzana paliwa który nawet jak by wynikało z danych miałby lepsze parametry temp zapłonu. To ja go i tak nie chce .
                      Grzechu olejów SAE 10W-30 w Pl nie ma
                      Ja użytkuje szerokie SAE od lat i sprawdza mi się najlepiej, wcześniej stosowałem wąskie SAE i wcale nie czuje bym sobie pogorszył, wręcz przeciwnie.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Czołgiem! FK8, 2019, 36 tys. najechane - do tej pory lana hondowska woda 0W20. Jazda codzienna, raczej ostra, zero torowania.

                        Co polecacie? Millers EE Performance, Ravenol?

                        Comment


                        • Zamieszczone przez knysha Zobacz posta
                          Czołgiem! FK8, 2019, 36 tys. najechane - do tej pory lana hondowska woda 0W20. Jazda codzienna, raczej ostra, zero torowania.

                          Co polecacie? Millers EE Performance, Ravenol?
                          Przeczytaj ten wątek i sam wyciągnij wnioski. Co można napisać więcej, jak zostało napisane
                          Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                          Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                          sigpic

                          Comment


                          • Właśnie dlatego zapytałem, bo nie chcę się przebijać przez 567 postów...

                            Comment


                            • Faktycznie trzeba by bylo poczytac, to klopot, dane sa na talerzu, ale talerz duzy... a tu nikt nie chce teraz juz calosci przeczytac za Ciebie i strescic specjalnie dla Ciebie w jednym poscie... no co za Forum
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • Zamieszczone przez knysha Zobacz posta
                                bo nie chcę się przebijać przez 567 postów...
                                nie musisz, temat co 20 postów pisany był od nowa. Bo co 20 postów ktoś zadawał to samo pytanie i wałkowane było w kółko to samo. Nie sądzisz chyba że aby wybrać olej trzeba przeczytać 567 postów . Czyli masz opcje: 567:20= 28,35. Czyli w tym temacie postawiono takich pytań jak twoje prawie 30 razy i 30 razy pisano to samo "innymi słowami" ale konkluzja zawsze ta sama. Czyli zaczynasz od str1, potem możesz od str 28 potem od str 56, potem od 84. dodając kolejno 28 stron, to jak byś czytał od początku.
                                I wcale tu nie kpię! ... taką każdy pytający miał taką samą potrzebę zapytać, i o dziwo ..tak temat kręcił forum że byli chętni odpowiadać i pisać aż 567 postów to samo w kółko... to fenomen forów ...olej.
                                Czytania jest raptem 10 min. wszystko jedno od którego miejsca zaczniesz. Możesz od 567 wrócić o 28 wpisów i 100% też się dowiesz .
                                No taki to temat ...
                                a uprzedzam że jak być potrzebował więcej to w innych tematach w każdej generacji tam są i wątki po 1876 postów i zasada ta sama co 30 wpisów ...od nowa mielone. fajnie było... .
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X