Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy jest specjalny olej do Civic Type R FK8 (X gen) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
    To ja im płacę i oni wymieniają co ja chce. Nie bardzo Cię rozumie. Widzę że tylko chyba ja wymieniam tak często filtr powietrza. Czasem nawet co 5 tyś, wraz z olejem. Teraz ten wyleciał po 8 tyś. Może i aż tak drastycznie nie trzeba do tematu podchodzić ale czuję się lepiej gdy mam nowy filtr
    No to nie rozumiemy się obaj... bo ja nie bardzo rozumiem w czym masz problem...

    Masz auto serwisowane i masz harmonogram wymian. Tak jak np. regulacji zaworów która jest przewidziana na określony interwał.
    Chcesz dodatkowo zapłacić - wymieniaj, reguluj i płać.
    Ale w z tego co wiem w podstawie nie będą spełniać tego co Ty chcesz.

    A już tak całkiem pobocznie - jaki problem kupić sobie filtr i wymienić? Jakieś 3 min roboty? W tym problem? w czym tak serio jest problem????
    W tym, że Ty im każesz i maja zrobić na Twoje polecenie czy jak?
    Ja akurat też zmieniam co 10tys. bo mam taki kaprys ale nie robię z tym problemu bo to zabieg na max 3min roboty
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
      Ja akurat też zmieniam co 10tys. bo mam taki kaprys ale nie robię z tym problemu bo to zabieg na max 3min roboty
      Proszę przeczytaj od początku co ja tutaj napisałem a później zastanów się kto robi tutaj problem.

      Comment


      • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
        Co 2-3 wymiane oleju jeżdżę do Hondy żeby mieć kompletną książkę serwisową. Byłem w tamtym tygodniu i mówię że mają wymienić olej i wszystkie filtry, a oni na to że powietrza nie trzeba bo był ostatnim razem wymieniany. Oczywiście kazałem im go wymienić. Jak to wygląda w Polsce i jak Wy do tego podchodzicie? Ja wymieniam filtr powietrza z każdą wymianą oleju, kiedyś się tak robiło, a filtry się nie zmieniły więc dlaczego miałby się zmienić interwał wymiany? Poza tym nowy, czysty filtr jeszcze nigdy nie zaszkodził.

        poczytałem...
        i nadal nie wiem w czym problem...
        chcesz wymieniać dodatkowo - płacisz i wymieniają kiedy chcesz bo co wymiana oleju pewnie tego nie mają w swoim harmonogramie. Ocenili, że nie trzeba a Ty chcesz inaczej i zmieniasz i już - nad czym dywagować?

        a to jak kto do tego podchodzi to indywidualna sprawa, pewnie spowodowana warunkami (kurz, polne czy szutrowe drogi) albo własnym "widzimisię"
        i " kiedyś się tak nie robiło" każde auto ma podany interwał wymiany filtra powietrza z dodanymi wskazówkami na trudne warunki w jakich może się on skracać...
        niezależnie od tego czysty filtr nikomu nie zaszkodził ale - jak już padło wcześniej tutaj w temacie - czasem jest to zbędne bo oględziny mówią, że jeszcze nie czas...

        finalnie - Ty decydujesz kiedy zmieniać i nie ma nad czym dyskutować i rozdrabniać się w tak banalnym 3minutowym temacie
        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

        Comment


        • Co sądzicie o oliwie Texaco Havoline ProDS V SAE 5W-30 ?
          Leje od lat do Civica 1.8 oraz do Accorda 2.2 i nie miałem żadnych problemów. Acco zrobiło na tym już ponad 250k km, civik ok 100k km.
          Widziałem jednak, że są tutaj specjaliści od oliwy to może coś więcej podpowiedzą czy nadaje się do type-R'a?

          Dlaczego jestem nim zainteresowany? Na studiach w laboratorium badaliśmy oleje na zużycie kulek łożysk i texaco wypadł najlepiej. Od tamtej pory leje do wszystkiego. Ale jak się to ma pod względem składu? Niby spełnia ACEA, C3, API, SN cokolwiek to znaczy dla zielonych

          Comment


          • Zamieszczone przez matthew100 Zobacz posta
            Acco zrobiło na tym już ponad 250k km, civik ok 100k km
            Na nic nasze dywagacje skoro to ww jest chyba najlepszy komentarz do tego co można sądzić.
            Szerzej możesz sprawdzić w tabeli:
            Oleje silnikowe - porównanie parametrów fizykochemicznych.

            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez matthew100 Zobacz posta
              Niby spełnia ACEA, C3, API, SN cokolwiek to znaczy dla zielonych
              Jak spełnia te normy to łożyska prędko się nie zatrą A swoją drogą przypisana do niego norma C3, to znaczy, że jest to olej niskopopiołowy, zalecany do aut z DPF i GPF.. jeśli nie masz auta z tymi wynalazkami to niepotrzebnie lejesz olej niskopopiołowy do swojego silnika, większy popiół daje dłuższą żywotność gniazd zaworowych jak i samych zaworów.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • A ja leje Yacco Galaxy 5W50, ciśnienie na postoju 2 bary i podczas jazdy 5,7. Oczywiście sportowy kat plus wymiana co 10 kkm.

                Comment


                • Cześć.
                  Od czerwca 2023 jestem posiadaczem FK8 MR'18 (gpf ????). Wymieniony IC na AIRTEC(2022r). Moc 320 HP i 450 Nm.
                  Zmieniony wydech na Milltek Race Non Resonated+ FP. DP seria z GPF. Zmieniony dolot na MAPerformance.
                  Rok temu byłem na przeglądzie AB w ASO i wziąłem OEM olej honda 2.0 będąc przekonanym, że jest to idealny olej do typeR. Jako że zbliża się kolejna wymiana przestudiowałem prawie wszystkie wątki olejowe na forum i postanowiłem zmienić olej z OEM Honda 2.0 na coś mocniejszego.
                  Użytkowanie auta:
                  Daily. Wrocław. 99% jazda po mieście. Autostrady czy międzymiastowe bardzo rzadko. Dojazdy do pracy - rano ok 10 minut (6,7 km) i po południu troszkę dłużej bo korki.
                  Od czasu do czasu lubię na wekend wyjechać wieczorem/nocą na miasto żeby troszkę poszaleć.
                  Rocznie wychodzi mi niespełna 5k km.

                  Wiem, że powinienem szukać oleju ACEA C2-C3 ze względu na gpf.
                  Mam dylemat czy brać SAE 0w30 czy jednak 5w30.

                  Z jednej strony krótkie odcinki miejskie więc 0w ale z drugiej strony te 5w chyba aż tak ogromnej różnicy nie robi?

                  Czy przy ostrzejszej jeździe 5w30 lepiej się sprawdzi od 0w30 czy tutaj tylko znaczenie ma 30?

                  Chciałbym dobrać olej, ktory jak najlepiej zabezpieczy silnik.
                  Czy do mojego stylu jazdy i warunków wyczynowe oleje mają sens? Inaczej czy taki motul300V racing gorzej się spisze przy codziennej spokojnej jeździe niż "normalny" olej?
                  I to samo w drugą stronę.

                  Ps. Rambo krucjata działa! Na początku byłem na nie! Ale im dłużej czytałem forum tym łatwiej było zmienić zdanie (czytam od 2 tygodni????????).

                  Pozdro.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez MarioWRC Zobacz posta
                    Mam dylemat czy brać SAE 0w30 czy jednak 5w30.
                    5W30, a czemu? Już pisałem nie raz.. ma niską zawartość VM.

                    Zamieszczone przez MarioWRC Zobacz posta
                    Z jednej strony krótkie odcinki miejskie więc 0w ale z drugiej strony te 5w chyba aż tak ogromnej różnicy nie robi?
                    Nie zrobi. Szczególnie gdy olej ma dobrą bazę.

                    Zamieszczone przez MarioWRC Zobacz posta
                    Czy przy ostrzejszej jeździe 5w30 lepiej się sprawdzi od 0w30 czy tutaj tylko znaczenie ma 30?
                    Teoretycznie, 5W30 lepiej się sprawdzi, mocniejszy film przy wysokim ścinaniu.

                    Zamieszczone przez MarioWRC Zobacz posta
                    Inaczej czy taki motul300V racing gorzej się spisze przy codziennej spokojnej jeździe niż "normalny" olej?
                    V300 przewyższa "zwykłe" normy olejowe, tak przynajmniej piszą, ale w sumie w tabeli z wyliczeń matematycznych też wychodzi bdb pod kątem ścinania... 2 lata sam na nim jeździłem..
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Zamieszczone przez MarioWRC Zobacz posta
                      Daily. Wrocław. 99% jazda po mieście.
                      czyli podobnie jak u mnie, czyli ogólnie najcieplejszy rejon PL + miasto i ty się męczysz 0W czy 5W. Nie przesadzaj to parametry na Koło Podbiegunowe. Ty się zastanów nad parametrem temperaturowym na lato, a nie na zimę . Tak jak ja stoisz nie raz w korku w mieście i wolna jazda na 0W ? to masakra dla silnika. Wiele osób nie ma pojęcia o zwykłym dniu ok godz 15stej jak płynie asfalt w Wrocku, ja wiem, i Ty wiesz .
                      Zamieszczone przez MarioWRC Zobacz posta
                      Chciałbym dobrać olej, który jak najlepiej zabezpieczy silnik.
                      No i to jest kluczowe. ok, by nie było 0W-20 Hopndowski też da radę, ale zmieniaj go co góra 6 tysi i będzie ok. jeśli masz $ na zbyciu.
                      Podsumowując masz Tabelę Grzecha, wiesz o co chodzi?, no, to jeszcze tam pozaglądaj, przemyśli to co wybierzesz na pewno będzie dobre. (w C2 bym nie szedł H też go przewiduje ale to do aut francuskich ogólnie mówiąc). Racing też nie musi być bo i nie ma gdzie w po mieście racingować chyba że po 22giej , ale do takiego "popierdzenia wieczornego" to i populrny Shell Helix da radę.
                      ...a krucjata, trwa ...
                      ...
                      Zamieszczone przez MarioWRC Zobacz posta
                      im dłużej czytałem forum tym łatwiej było zmienić zdanie (czytam od 2 tygodni????????).
                      noo stary że sę tak pozwolę, pisane było co ranek przez 15 lat . to były czasy o porannej kawie, nie jeden do roboty nie poszedł .
                      Last edited by rambo7; 21-03-2025, 14:33.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Chłopaki!
                        Grzechu zaleca 0w30 bo ma niski wskaźnik VM. Tymczasem Rambo ze względu na gorący asfalt (a wychodzę z pracy ok 14:30 więc palnik maksymalny) 5w30.
                        Auto stoi pod chmurką. W zimie zanim ruszę to zazwyczaj dogrzewamy żeby nie parowały szyby więc ten 5w30 miałby czas żeby się rozgrzać.
                        Reasumując chce wziąć 5w30 na cały rok. Wymiana niedługo i następna za rok. Nie spodziewam się więcej niż 5k km (ewentualnie wakacje morze nad polskie może ) więc 6k km maks.
                        Czy znając moje warunki użytkowania, przebieg, interwał wymiany, rejon zamieszkania (faktycznie Rambo niecka Wrocławska i bywa mega gorąco aż asfalt płonie ) możecie polecić 5w30?

                        Ps. Do typeR podają 5,4 l z filtrem. Więc wypada zamówić 6 l? W ASO rok temu policzyli mi 4,5 l z wymiana filtra.

                        PS2. Czy warto zrobić płukankę silnika? W końcu od czerwca 2023 typeR zrobił prawie 8k km po Wrocławiu tylko...
                        Dzieki

                        Comment


                        • Zamieszczone przez MarioWRC Zobacz posta
                          Grzechu zaleca 0w30 bo ma niski wskaźnik VM.
                          Oj chyba, źle zinterpretowałeś moją odpowiedź.. zapytałeś czy brać 0w30 czy 5W30.. a ja Ci napisałem krótko- 5W30.. a czemu? Bo ma niską zawartość VM.. Jak czytałeś trochę wątek olejowy, szczególnie dobrze rozwinięty jest w modelu X, tam od samego początku dochodzimy prawdy i się sami uczyliśmy jak zbudowane są oleje i jakie mają właściwości, ja na początku tego tematu olejowego byłem zielony, a w trakcie stałem się, można powiedzieć "znawcą", zresztą nie tylko ja , ale wracając, jak czytałeś wątek, tam było w pewnym momencie napisane, że oleje o szerokim zakresie SAE czyli 0W40, 0W30, 5W50, mają bazę olejową o niskiej lepkości zaś zawierają dużo modyfikatorów lepkości, a ten dodatek niestety, nie jest odporny na ścinanie, co powoduje, że w trakcie "pałowania" oleju, jego lepkość dynamiczna bardzo szybko maleje. Tak więc jeśli chcesz mieć ten olej wyłuskany, to szukaj olei, które maja dobrą jakościowo bazę i wąski zakres SAE, czyli tutaj, takim uniwersalnym, można powiedzieć do wszystkiego jest olej 5W30, najlepiej o HTHS >3,5cP.. lepkość HTHS im większa, tym mocniejszy film olejowy, tutaj z pomocą przychodzi nasza tableka, są tam czysto matematyczne wyliczenia odnośnie tego, który olej jest bardziej odporny na utratę lepkości podczas "pałowania". Olej 0W20 jest olejem do oszczędzania paliwa, nie zatrzesz na nim silnika, ale margines bezpieczeństwa utraty ciągłości filmu olejowego, będzie już mniejszy niż w przypadku 5W30.. to jest szczególnie ważne, gdy auto jest bardzo mocno obciążane, a więc silnik osiąga bardzo duże temperatury pracy - tutaj niestety takie warunki to lato - i bardzo dynamiczna jazda, duże obciążenia silnika.
                          Last edited by Grzechu; 22-03-2025, 11:27.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Zbyszek to Zbigniew? Takie k...a nieporozumienie . Właśnie byłem zdziwiony, coś mi nie pasowało.
                            Nie zauważyłem tego przecinka za 5w30 i sądziłem że to wszystko odnosi się właśnie do niego.
                            Tak troszkę też było to napisane skrótem myślowym.
                            Ale ok wyjaśnione.

                            Poszukam kilka olei 5w30 i wkleję tutaj.
                            Pozdro ????

                            Comment


                            • FUCHS TITAN RACE PRO C3 5W30 - olej do wysilonych silników - rajdy, wyścigi, drift. Olej syntetyczny do silników z DPF i FAP. Opakowanie 5 ltrów



                              O tym Grzechu pisałeś wczesniej, że jest ok. Pojemności zaczynają się od 5l także nie ma opcji 5+1 niestety...

                              W ASO często tego oleju dolewali 4,5l ...

                              Jak wasze doświadczenie w tej sytuacji?

                              Comment


                              • Zamieszczone przez MarioWRC Zobacz posta
                                O tym Grzechu pisałeś wczesniej, że jest ok
                                Na pewno nie o tym.. To jest zupełnie inny olej. Generalnie mało podali parametrów, ale już po temp. płynięcia widać, że przeciętniak.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X