Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy jest specjalny olej do Civic Type R FK8 (X gen) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    ja nie odbieram tego czepiania, na dziś nie potrafię wyjustować zasadniczych różnic i pokazać je w transparentny sposób. Nie mam dostępu do pewnych danych, dlatego też nie odpowiem w taki sposób jak byś chciał usłyszeć , na razie nikt nie chce dać pogrzebać w tym samochodzie a Ci co posiadają też nie zawsze są zainteresowani by to wiedzieć, cieszą się furmanką i tyle . Z czasem będzie wiadomo o różnicach więcej.
    Na dzień dzisiejszy co mogę powiedzieć o różnicach to FK2 spełnia Normy emisji EURO5. FK8 spełnia Normy emisji EURO6. Ta różnica zazwyczaj determinuje drobne zmiany w osprzęcie silnika łącznie z modyfikacją Mapy ECM ale mechanicznie (bo to Cię interesuje) jest to samo.
    Podobnie było wcześniej:
    FN2 Type R z niewielkimi zmianami była dostępna jesienią 2010 r. Model FN2 Type R ma moc 197 KM (147 kW). Model FD2 Type R ma moc 222 KM (166 kW).
    Last edited by rambo7; 08-01-2018, 12:03.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #77
      Panowie, możecie się spierać o wyższość jednych olei na drugimi, przedstawiać sobie parametry olei, opisując do jakiego trybu jazdy powinny być użyte a do jakiego nie, rzeczywistość przedstawia się następująco:
      "Szanowny Panie
      Tylko 0W20, jak to jest uwidocznione w tabeli lepkość/temperatura otoczenia.
      Stosowanie innego oleju spowoduje utratę gwarancji. Jedyne ustępstwo, to możność stosowania
      nieoryginalnego oleju 0W20 - z rynku. Użycie olejów 5W30, 0W30 dotyczy innych rynków,
      spoza Europy
      Z poważaniem (i tu następują podpisy)"

      "Moje" ASO, w którym serwisowałem poprzednie R-ki, które do tej pory nie robiło mi problemu z płynami eksploatacyjnymi zmienianymi w moich samochodach, w przypadku FK2R powiedziało stop, tylko olej Honda 0W20 Type 2.0 Synthetic Technology - takie mamy wytyczne. Próbując "wymusić" na gwarancie (Honda Europe), zgodę na wymianę oleju na inny niż 0W20, też podpierałem się argumentami, że bardzo ostro jeżdżę, że wysokie temperatury w okresie wakacyjnym, że w końcu wysokie prawdopodobieństwo pojawienia się autem na torze, otrzymałem mail jaki otrzymałem. Dla mnie jest to jednoznaczne. Auto traktuję "zabawowo" robiąc rocznie ok. 3tyś. km (tak było w poprzednich), stosując się do zaleceń gwaranta, będę go wymieniał co roku i tyle, czekając do zakończenia gwarancji. Już raz to przerabiałem z Toyotą i nie mam zamiaru tego powtarzać, trwało to 3 lata, kosztowało kupę czasu i pieniędzy (zakończone dla mnie pozytywnie), nie polecam. Z drugiej strony chciałbym pocieszyć użytkowników FK2R,że w nawet bardzo ciepłe dni, podczas długotrwałej ostrej jazdy nie zauważyłem żeby temp. oleju przekroczyła 110*C.

      Comment


      • #78
        Zamieszczone przez andkas Zobacz posta
        podczas długotrwałej ostrej jazdy nie zauważyłem żeby temp. oleju przekroczyła 110*C
        Tak z ciekawości, zapytam, odnotowujesz jakiś ubytek tegoż oleju ? Proszę o szczerość w odpowiedzi
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #79
          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          Tak z ciekawości, zapytam, odnotowujesz jakiś ubytek tegoż oleju ? Proszę o szczerość w odpowiedzi
          To dość niskie temperatury. Koledzy przy pałowaniu regularnie osiągali powyżej 120*C a rekordzista miał 137*C.
          CTR

          Comment


          • #80
            Ale czy sporo go ubywa przy pałowaniu? Przy 137st. To już ostro.. zastanawiające jest co chroni przy tej temp. Panewki wałki itp..
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #81
              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              Ale czy sporo go ubywa przy pałowaniu? Przy 137st. To już ostro.. zastanawiające jest co chroni przy tej temp. Panewki wałki itp..
              Żadna z tych osób nie jeździła na OEMowym oleju na tyle długo, żeby zauważyć ubytki. A te temperatury były osiągane przy testowaniu v-maxa, oczywiście na niemieckiej autostradzie.
              CTR

              Comment


              • #82
                Polacy mają tendencję do bycia "świętszym od Papieża". Dotyczy to każdej dziedziny.
                Moje ASO twierdzi inaczej. Spokojnie mogę zgodnie z instrukcją zrezygnować z Type 2.0.
                Adkas, wybacz ale twoje ASO ewidentnie zaprzecza zapisom w instrukcji. Jest wyraźnie napisane ze 0W20 to należy używać właśnie Hondy a nie innych producentów.
                Nayomiast dla twojego ASO to nie problem natomiast problemem jest uzywanie 0W30 gdzie jest wyraźnie napisane że można i to dla rynków europejskich.
                Zrobisz jak uważasz ja natomiast wątpliwości nie mam i zmieniam na ACEA A3 0W30. Do niczego Cię nie namawiam pragnę Ci tylko zwrócić twoją uwagę na brak konsekwencji w stosowaniu zapisów instrukcji przez twoje ASO. Moje ASO jest w tym względzie bardziej "logiczne".
                To twój silnik i twoja sprawa.
                Teraz jestem na nartach i nie mam jak ale za kilka dni zrobię zestawienie (parametry z kart chrakterystyki) olejów (ogólnodostępnych) ACEA A3 zgodnych z instrukcją. Oczywiście zgodnych wg mojego ASO czyli spokojnie 0W30.

                Comment


                • #83
                  A może w książce serwisowej (instrukcji obsługi) inne są zalecenie dla FK2 a inne dla FK8. Może w FK8 producent dopuszcza zmianę oleju na 0W30, a wcześniej w FK2 było to zabronione.

                  Comment


                  • #84
                    Cholera, rzeczywiście tak może być. W takim razie FK2R może być skazany na 0W20.

                    Comment


                    • #85
                      Zamieszczone przez andkas Zobacz posta
                      rzeczywistość przedstawia się następująco:
                      andkas wpychasz po raz kolejny "kij w mrowisko" a niepotrzebnie, bo robi się tylko zamęt w głowach czytających.
                      Jeśli to ASO zmusza kogokolwiek zaprzeczając wytycznym Producenta silnika, lub jeśli ten gośc na własną rękę pieprzy takie głupoty to podaj mi jego nazwisko (jeśli to jest w PL) osobiście na niego doniosę. Różne są powody takiego traktowania klienta szczególnie tego mniej doświadczonego, to tym bardziej sprawa nadaje się do donosu! Wpisów i treści na temat "co odpisała Honda" mamy mnóstwo, i taki kolejny tego nie zmieni.
                      Rzeczywistość... dobrze to ująłeś bo to jest właśnie ta rzeczywistość którą kreują sobie dowolnie ASO dla własnych interesów, mając interes klienta w dupie, tak jak ze stosowaniem ACEA C3 nie informując klienta! To jest skandal. Ten wpis nie wnosi nic, jest po prostu kolejnym bełkotem nie popartym żadnym wiarygodnym argumentem. Jedynym wiarygodnym źródłem jest Instrukcja Obsługi a nie żadne opowiadania kompletnie niekompetentnego kogoś.
                      Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
                      Moje ASO twierdzi inaczej. Spokojnie mogę zgodnie z instrukcją zrezygnować z Type 2.0
                      nie ma żadnego przeciwwskazania dla stosowania jedynych zalecanych instrukcją olejów o Normach ACEA. To jedyne wytyczne.
                      Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz posta
                      wybacz ale twoje ASO ewidentnie zaprzecza zapisom w instrukcji.
                      ale nie ma co wybaczać, podaj andkas Nazwisko kto i gdzie udziela takich informacji, skoro udziela publicznie niech poda Nazwisko i ASO, w najgorszym przypadku wyleci na szkolenie.
                      Zamieszczone przez dancio Zobacz posta
                      A może w książce serwisowej (instrukcji obsługi) inne są zalecenie dla FK2 a inne dla FK8
                      wytyczne są identyczne.
                      Wrzuć proszę Leśny W stronę z Instrukcji do FK8, trzeba dowodów to prosimy.
                      Last edited by rambo7; 08-01-2018, 18:56.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #86
                        Kurcze a ja po 2600km wlałem Type 2.0 czyli co silnik do wymiany?

                        Comment


                        • #87
                          Zdjecie z instrukcji FK8
                          Załączone pliki
                          Last edited by rambo7; 09-01-2018, 07:30.

                          Comment


                          • #88
                            Dajcie też wrzutkę olejową od FK2. Będą w temacie obok siebie.

                            Comment


                            • #89
                              Heh w tej instrukcji jak wół nie ma nakazu stosowania tylko i wyłącznie oleju 0W20... a jeśli już ktoś chce lać 0W20 to napisane jest żeby zalewać tylko Honda Engine Oil TYPE 2.0
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • #90
                                Dokladnie tak. I tak powiedzieli mi w ASO tylko z zastrzeżeniem ze olej ma być 0/5W30 A3 lub A5.
                                Moim zdaniem można lac 0W40 również ale dobre i to.

                                Comment

                                Working...
                                X