Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwszy seryjny Type R z silnikiem turbo

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez czybit16 Zobacz posta
    To wynik piękny R-ki jeźeli chodzi o spalanie miałem okazje jeździć Astra J OPC to średnie spalanie było między 14-15L, a aż tak mocno dynamicznej jazdy nie było.
    Też tak uważam. Erth Drim Teknolodży kurcze

    Zamieszczone przez Joe Zobacz posta
    Jak R-ka bierze 10l jak piszesz to jest to wynik odpowiedni jak na pojemność, ciekawe ile łyka kręcona?
    Nie tyle na pojemność, co na 310KM. Znajomemu obecne S3 (an sam silnik co w Golfie R i Cuprze) średnia spalania jest podobna, choć bliżej 11-12 z tej mocy (ale 4x4 i jego masa swoje zjada!); w Mercu AMG z tej samej pojemności (ale o 50KM dalej) średnia jest o 2-3litry więcej.

    Zamieszczone przez Adaszek123 Zobacz posta
    10L to śmiało łyknęlo moje 1.6
    No dobra, ale to jest raczej max. a nie średnia, średnią w masz pewnie bliżej 8 z tym silnikiem.

    Zamieszczone przez Joe Zobacz posta
    Jak R-ka bierze 10l jak piszesz to jest to wynik odpowiedni jak na pojemność, ciekawe ile łyka kręcona?
    Stare przysłowie mówi, że prawdziwe silniki sportowe nie mają górnej granicy spalania Generalnie myślę że przy szybkiej zabawie przekroczyć 20 to nie będzie duży problem. Nawiązując do Adaszkowego D16 to jak na max. non-stop cisnął poprzednik kiedyś turbożelazko z tym samym pod maską to podchodziło pod 17. Ale to nie ma aż takiego znaczenia dla długofalowych kosztów utrzymania, bo przecież nie jeździsz non-stop z gazem do dechy. Dzięki temu żelazkiem spalam średnio 8-9, a nie żadne 17. Tak jak 8 ufokiem. Wobec w/w spalanie Rki za 2x więcej koni na poziomie 2 litrów więcej nie zrujnuje budżetu. Ale już 15+ jak ktoś robi słuszne kilometraże to zaczyna się robić poważna kasa

    Zamieszczone przez Joe Zobacz posta
    HEMI potrafią robić ekonomiczne wyniki z racji wyłączania cylindrów.
    O ile taki bajer w Lexusie będzie działał i wierzę w jego bezawaryjność, to w amerykaninie jest to dla mnie potencjalne źródło poważnej awarii funta kłaków warte jak start-stopy - minus dla takiego silnika. Wolę wlewać 0,238 litra na stówę więcej niż szukać, kto to potem naprawi. Podobnie jak w silniku 1.4 ACT VAGa, zysk z tego jest totalnie marginalny, ale jak polecą czujniki położenia wału czy elektronika pochrzani sekwencjonowanie cylindrów czy co tam jeszcze... good luck z takim syfem - ciekawe, co za magik to ogarnie (bo z ASO miałbym wątpliwości). Całe szczęście, że Rka takiego wynalazku nie ma. Ogólnie, wbrew pozorom to silnik prosty jak drut, tylko VTEC i klasyczna prosta pojedyncza dmuchawka, co najwyżej ten wytrysk bezpośredni nie do końca mi podchodzi pod względem bezpieczeństwa konstrukcji... no ale pewnie częściowo dzięki temu mniej pali bo ma efektywniej rozłożoną mieszankę. Z resztą jak już to regeneracja wtrysków czy usuwanie nagaru to inna kasa niż te pozostałe elementy osprzętu.
    Last edited by Alix; 03-08-2015, 17:52.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Moja zmodzona Megana RS przy normalnej eksploatacji miejsko-podmiejskiej pali ok. 11 l na setkę.
      Takie nazwijmy to normalne przemieszczanie się - dynamiczniej od wiekszosci uzytkowników drogi ale bez upalania sprzegła na kazdych swiatłach.
      Za to pogonione turbo to już wyniki takie, że głowa boli Turbo żyje, turbo pije :P
      Potrafi bez problemu 25l łyknąć na torze.

      Dla porównania BMW 335i (3,0T) spalało mi miejsko-podmiejsko 10l na setkę (te same trasy). Super wynik jak na osiągi i komfort auta.
      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

      Comment


      • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
        No to Ci jeszcze wkleję takiego sedanika 9gen Si:
        Tego sedanika to bym brał jak PO stanowiska w KGHMie..... a tak ogólnie to nowa Rka wygląda rewelacyjnie we wszystkich kolorach oprócz białego.... najlepiej: szary, czarny i niebieski... bajeczne auto nawet dla takiego starszego pana jak ja.... Pig nie bądź ramol
        filmik z czarnulką:
        Last edited by MarcelWro; 03-08-2015, 23:51.

        Comment


        • Bratysława, początek lata. Już od samego rana słońce zaczyna mocno przygrzewać. Szykuje się upalny dzień, ale temperatura powietrza to nie wszystko. Atmosferę dodatkowo podgrzewa możliwość odbycia pierwszej jazdy długo wyczekiwanym hot hatchem, Hondą Civic Type R!

          Pod linkiem test i porównanie z Megane R.S
          CIVIC IX 1,8/142KM

          Comment


          • Moja zmodzona Megana RS
            Glosima, prezentowałeś może gdzieś na forum swoją RS-ke? Bo jakoś nie mogę namierzyć...

            nowa Rka wygląda rewelacyjnie we wszystkich kolorach oprócz białego
            Biały będzie świetny gdyby właściciel chciał poświęcić trochę folii i uzyskać stylizację wyglądu zespołu fabrycznego WTCC.

            A porównanie z Meganką RS trochę nie fair, bo to model z roku 2009 jak dobrze kojarzę. Z nowym RSem (który ma być już w 5-drzwiowej budzie) nie będzie tak łatwo...

            Comment


            • Zamieszczone przez Pik Zobacz posta
              Glosima, prezentowałeś może gdzieś na forum swoją RS-ke? Bo jakoś nie mogę namierzyć...
              Nie, bo z zasady nie pokazuje zdjęć swoich aut.
              Ale to stara Meganka. 10 lat na karku.
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • Nie, bo z zasady nie pokazuje zdjęć swoich aut. Ale to stara Meganka. 10 lat na karku.
                Oj tam, RS nawet 10-letni to nadal mocne auto! Tym bardziej że zastosowałeś ponoć jakieś mody? Chętnie bym się zapoznał z tym autem i zmianami, które wprowadziłeś. W końcu forum służy do wymiany wiedzy i doświadczeń!

                Comment


                • Pik, jak tak to czekamy na te doświadczenia z zastosowania innego dolotu w Twoim UFO.

                  Comment


                  • Testy nowego Mustanga sie pojawiły...min w Bednarach ujezdzali

                    Tak, w końcu jest! Ford Mustang bez kombinacji dostępny w całej Europie, w tym w Polsce. Przynajmniej w teorii, bo na razie cała seria przeznaczona na nasz rynek została wyprzedana. Czekaliśmy na to ponad 50 lat, więc nie ma się co dziwić, ale czy było warto czekać?




                    Ciekawe info o spalaniu
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • No cóż... torowa jazda to nie codzienna ale 10 litrow różnicy to nie bagatela, dlatego pewnie dziennikarze zachwyceni V8 jednak napominaja, ze to raczej czterocylindrowka jest dla tych jeżdżących na co dzień i na dłuższe dystanse...
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Sorki ale takie kastrowanie to już chyba gorsze niż LPG. Mustang z czterocylindrówką? To jak by w nowej R-ce wsadzili dwusuw z potrójnym turbo .

                        Comment


                        • Dwusowy fajne jak w ostatnim moim temacie... chyba biturbo w zemście honkera...hmmm

                          Wysłane z mojego GT-I9515
                          Moja es-ka http://www.civicforum.pl/showthread....ivic-ES7-D16V1 AVE T27 http://www.civicforum.pl/showthread....561#post372561

                          Comment


                          • Eee tam czasem nie trzeba się negatywnie nastawiać, trzeba się przejechać. W Focusie i Mazdach MPS czy ogromnej CX-9 jakoś wszyscy się zachwycają tymi silnikami. Podobnie ze "śmiesznym" 1.0T Forda, to naprawdę daje radę, nie tylko w Fieście, a nawet w Focusie. Ja wczoraj z imprezy wracałem nowym Priusem Plugin na LPG (Polak potrafi!!!) i... taksówkarz zapierdzielał jak dziki osioł przez całe miasto. Miękkie zawieszenie i moment z elektryka oraz CVT utrzymujące silnik non-stop na odpowiednio wysokich obrotach (to reagowało o niebo szybciej niż jakikolwiek klasyczny automat, o DSG redukującym kroczek po kroczku nie mówiąc) dawały w miejskich warunkach naprawdę wrażenie, że to jedzie. Nawet sprawnie brało zakręty. Nie żebym przez to stał się fanem Priusa czy rozważał jego zakup, ale zweryfikowałem swój pogląd o bujającym pierdopędzie, jaki miałem po Priusie II.

                            Wiem, że jak Mustang to V8, ale... jak ma przez to stać w garażu i być używany tylko czasami... to może lepiej jeździć ile wlezie naprawdę sprawnym 2.3T? Zawsze to mówię mojemu koledze z Subaru, które pali mu po mieście 15-20 litrów, więc... na co dzień turla się Golfem IV 1.6 MPi LPG którego nie cierpi

                            2.0T w Rce ma za to ponoć wykastrowane brzmienie, z tego co słychać na filmikach nie ma czym się podniecić. Nie da się mieć wszystkiego.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • 2.0T w Rce ma za to ponoć wykastrowane brzmienie, z tego co słychać na filmikach nie ma czym się podniecić.
                              "Wykastrowane" to może źle dobrane określenie, bo sugeruje że producent celowo ograniczył brzmienie... Właśnie jest zupełnie przeciwnie, mimo wysiłków producentów z silników R4 nie daje się wyciągnąć tak rasowego brzmienia. Co najwyżej świst turbiny heh. Ciekawe, że ciśnienie klientów na odgłos V8ki w sportowym aucie jest tak duże, że niektórzy producenci hot hatchy poprawiają dźwięk we wnętrzu elektronicznie.

                              Comment


                              • Może inaczej: czterocylindrówka nie będzie brzmieć jak V8 czy nawet V6/R6. Ale wysokoobrotowa R4 bez turbiny lub w postaci B4 też potrafi fajnie brzmieć. Pierwszy problem to doładowanie turbiną (przy kompresorze nie ma tego problemu) - zżera energię kinetyczną spalin, czyli... dźwięk. Więc nie dość, że R4 to jeszcze turbo - łatwo wydobyć nie jest ścieżki dźwiękowej... Druga sprawa to porąbane normy EU, które wymuszają bardzo restrykcyjne wydechy. Dlatego hot hatche R4 więcej pyrkają przy odjęciu gazu, sapią turbiną i... tyle mogą - raczej niż zapewnić dźwięk na obrotach. Ale... wystarczy odetkać wydech jak mam w żelazku i już jest lepiej Także myślę, że tą kwestię w Rce chętni mogą jakimś solidnie zachrypniętym Akrapovic'em poprawić. Słyszałem taki wydech w Golfie R i naprawde było nieźle. Chociaż wciąż, nie będzie to dźwięk V8
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X