Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwszy seryjny Type R z silnikiem turbo

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zrobić 200tysi czymkolwiek dzisiaj to żaden wyczyn,to na razie o niczym nie świadczy.
    To że jest podkręcony to też nie mówi od razu że auto było upalane,bo wiekszość tych co mają pierdyliard koni dalej używa tylko tylu ile uzywało w serii.
    Taki przebieg może świadczyć o tym że auto jeździło po autostradzie,więc stałe warunki temperaturowe , niewielkie obciążenie i sporadyczne użycie sprzęgła.
    Nie ma się zatem czym jarać.

    Comment


    • Chyba nie chodzi tutaj o jaranie się. Wiele było głosów że takie wysilone turbo jednostki to polecą najwyżej 100 kkm i klapa. Okazuje się że nie jest tak źle.
      Last edited by Stach13; 06-10-2021, 11:53.

      Comment


      • Bo jak byś upalał to pewnie tak by było.Sęk w tym że w tych wysilonych jednostkach pełny potencjał jest wykorzystywany bardzo sporadycznie.
        W normalnym trybie użytkowania nie jest ważne czy masz 800koni czy 180 bo wykorzystujesz dalej tyle samo.
        Silnik osiąga moc i moment na obrotach do których nie kręcisz z pedałem w podłodze jeżdżąc po ulicach.
        Do tego jest to silnik o wcale nie małej pojemności i jeszcze przystosowany do bardzo dużego momentu,wiec tym bardziej jazda cywilna nie robi na nim wrażenia i przy takiej eksploatacji zniesie więcej niż jakaś stu konna litrówka która musi się bardzo napracować.

        Comment


        • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
          Wiele było głosów że takie wysilone turbo jednostki to polecą najwyżej 100 kkm i klapa. Okazuje się że nie jest tak źle.
          Dokładnie.

          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
          silnik o wcale nie małej pojemności i jeszcze przystosowany do bardzo dużego momentu,wiec tym bardziej jazda cywilna nie robi na nim wrażenia
          Tak, to jest taki pełnoprawny rightsizing, to jednak dwulitrówka, jeszcze niedawno tej pojemności silnik i to bez doładowania w kompakcie siedział tylko w hot hatchach, a standardem były 1.4-1.6... Przy normalnej, nawet z miarę dynamicznej jeździe po mieście czy po lokalnych, turbo praktycznie nigdy nie ładuje nie wiadomo ile albo nie musi ładować wcale. Pamiętam jak po serwisie wypadł mi czujnika doładowania czy coś tam innego i chwilowo prawie nie pompowało, a mi się spieszyło to objechałem pół miasta i pozałatwiałem parę spraw (check engine nie wyskoczył) - ot normalne auto... Także z tej perspektywy na pewno nie jest to dla niego żaden wysiłek.

          Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
          Czyli jednak producent auta miał rację odnośnie 0w20...
          No właśnie oczywiście, że miał, wbrew wszystkim nabudowanym nie wiadomo jak teoriom konspiracyjnym... dlatego ja też zalewam OEM i nie kombinuję teorii jak koń pod górę... tym bardziej, że mam skromne seryjne 443Nm a nie 520 jak gość
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Na 0W20 mialem smieszne spalanie, ale jednak mu nie zaufalem. Teraz mi przynajmniej nic nie klepie z pod maski.

            Co do reszty wyzej pelna zgoda, w normalnej jezdzie ledwo wchodzi na boost.

            Swietny woz, jestem ciekaw jaki bedzie XI.

            Comment


            • Wg mnie będzie to ewolucja, poprawią trakcję, może chłodzenie. Do ręcznego na linkę chyba nie wrócą ... a szkoda, w tym temacie mogliby zrobić krok w tył.
              Tak czy siak, ze wstępnych informacji będzie to jeden z ostatnich aut dla ortodoksów, nie dla wszystkich, bo napędu nie ma i mieli kołami, automatu nie ma i trzeba do końca sprzęgło wciskać,
              Kto się zestarzał pewnie wybierze jakieś kombi.

              Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
              Na 0W20 mialem smieszne spalanie, ale jednak mu nie zaufalem. Teraz mi przynajmniej nic nie klepie z pod maski.
              to jest dobre, w samo sedno
              Last edited by Grzechu; 11-10-2021, 07:20. Powód: posty jeden po drugim w krótkim odstępie czasu/scaliłem. Prosze używać opcji edytuj aby dopisać dalszą myśl!!!

              Comment


              • No właśnie ciekawe jak jeździł ze zrobił tyle kilometrów i nic się nie stało. Pamiętacie jak pisałem że mojemu koledze padła uszczelka pod głowicą, jest gorzej. Jak wszystko rozebrali okazało się że jest pęknięty blok. Nie znam większego pedanta jeśli chodzi o samochód, całe życie jeździ hondami i jest to jego pierwszy problem. Zastanawiam się czy właśnie nie jest to kwestia gdzie auto jest używane. W Niemczech bardzo często jeździ się v max, a prędkość podróżowania też jest inna. Wiem że na zimnym silniku nigdy by nie szalał, chłodził samochód ale jeździł na 0w20. Olej robi różnicę, na 5w30 może trochę więcej pali, ale pracuje inaczej, a zwłaszcza na 300V 5w30 jest to widoczne, pracuje ciszej, ma trochę inny dźwięk. Jeżeli ktoś jeździ normalnie to ten silnik, jak już było napisane nie jest wysilony, ale jak często się wykorzystuje prawą stronę obrotomierza i jeździ 200-270 km/h to tutaj jest znak zapytania, czas pokaże czy są to dobre silniki.

                Comment


                • Co tu "gadać" porządny silnik siedzi w tym Type R, muszą być dobrej jakości materiały z których został wykonany, jeśli nie ma w nim żadnej tandety, a właściwie nikt nie szukał oszczędności np. w panewkach, albo pierścieniach, to będzie jeździł i jeździł... nie ważne czy doładowany czy nie... tak było od zawsze, coś co jest wykonane porządnie i z dobrych materiałów, jest trwałe..

                  Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                  jeździł na 0w20. Olej robi różnicę, na 5w30 może trochę więcej pali, ale pracuje inaczej
                  To jest oczywiste, lepkość robi swoje, większa lepkość zapewnia lepszą "amortyzację" takiego wału w przypadku porządnych strzałów ze sprzęgła... jeżeli koleś jeździł w miarę jednostajnie, nie ważne, że 200km/h, to 0W20 spokojnie wystarczy, grunt aby nie przegrzewać silnika... gorzej mogło by być w jeździe torowej, gdzie ciągle są zmienne obciążenia silnika.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    a... gorzej mogło by być w jeździe torowej, gdzie ciągle są zmienne obciążenia silnika.
                    ... lub na ciągłej piź.. autostradą, z 250km/h i w górę, co w tym aucie trudne nie jest.

                    Comment


                    • Generalnie to coraz czesciej slysze o UPG w tym silniku. Troche googlowalem i nie zauwazylem duzo watkow "head gasket problem".

                      Natomiast jakis gosc na grupie TypeR sie zarzekal, ze 3 FK2 mialy z tym klopot. Jedna w okolicach 60, druga 80, trzecia 100k. Znalazlem 4 przypadki w sumie.

                      Co sadzicie? Tutaj nawiazuje do tego co napisal Waldek.
                      Last edited by amator123honda; 11-10-2021, 22:43.

                      Comment


                      • Ja też się zastanawiam nad tymi UPG. Da się to jakoś przewidzieć? Są jakieś wczesne objawy które mówią że może zaraz być wydmuchana?
                        Czy może warto zdjąć czapkę wcześniej i wymienić uszczelkę profilaktycznie + np. mocniejsze szpilki ARP.

                        Comment


                        • Pytanie zasadnicze czy to sie zdarza w silnikach OEM czy tylko tych wirusowanych? Bo jezeli tych drugich to raczej "klasyka gatunku"...
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Czy coś wiadomo kiedy będzie nowy Typek-R? Parametry, cena? Pokazali coś na targach w Japonii i cisza.
                            Zresztą na forum również wielka cisza w każdym temacie.

                            Comment


                            • Dyskutujemy w watku o nowym Civicu

                              Comment

                              Working...
                              X