Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwszy seryjny Type R z silnikiem turbo

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • No właśnie, A35 zawsze będzie tym gorszym, będzie tym "ubogim krewnym" względem A45. A45 broni się osiągami i pakietem performance, bo sama baza (buda, jej wygląd) jest mocno kontrowersyjna.
    Idąc dalej, mając do wyboru yarisa lub A35, bez wahania wybieram yarisa. Po pierwsze z powodu tego co powyżej, yaris ma charakter, jest ekstremalny z wyglądu, a A35 to takie miękkie kluchy, takie nie wiadomo co. Z biegiem lat yaris będzie pożądany, nie będzie tracił wartości, A35 - finalnie wróżę mu zakończenie produkcji, jako nieudany eksperyment.

    Comment


    • Zamieszczone przez onlyju Zobacz posta
      mając do wyboru yarisa lub A35, bez wahania wybieram yarisa. Po pierwsze z powodu tego co powyżej, yaris ma charakter, jest ekstremalny z wyglądu
      W sensie GR? Można już tym pojeździć?

      Comment


      • Zamieszczone przez chi Zobacz posta
        Nie wiem czy w R'ce jest dużo mniej miejsca niż w zwykłym 5D
        Ale dlaczego miałoby być mniej? Jest dokladnie tak samo, czy FK8 czy FK2R. Jedyne co to nie ma środkowego pasa kanapy bo jest homologacja na 4 osoby.

        Zamieszczone przez onlyju Zobacz posta
        A35 - finalnie wróżę mu zakończenie produkcji, jako nieudany eksperyment
        Oj, tu bym się nie zgodził, bo sprzedaż A35 do A45 jak rozmawiałem z dealerami Merca jest na poziomie 8 na 1 szt. Podobnie jak wyśmiewano C45 AMG jako paradoks usportowionej C-klasse, ale jest tego na rynku dużo więcej niż C63 AMG z V8 pod maską... Klientela Mercedesa... ma inne priorytety widać. Aczkolwiek nie powiem, zaraz po Alfie Giulii V6T takie C63 jest moim rodzinnym vanem numero 2 potencjalnie po Civicu i C45 nie zaakceptuję CLA 35/45 shooting brake też by uszło, ale chyba wolę C63, najlepiej coupe. Tym bardziej, że pod moją nogą 2.0T i V8 (o ile to nie Mustang) pali tyle samo... słowem:

        Last edited by Alix; 06-10-2020, 23:21.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • No i do tego wchodzi właśnie Maserati Ghibli Trofeo, ogólnie cała gama Trofeo z V8 od marki z konikiem na masce. Levante już jest. Ceny raczej będą odpowiednie. ;-)

          Comment


          • Wiesz Maserati ma gigantyczma strate wartosci i najbardziej przyzwoity z supercarow cenowo serwis, mam kolege ktory podliczyl ze na serwis Quattroporte wydaje mniej niz BMW 5er chociaz jezdzi tyle samo.

            Levante to SUV i to srednio udany moglby dla mnie nie istniec... a z kolei Quattroporte wyglada niestety jak nieudane potomstwo Passata z czyms od Infinty i nie brzmi jak Maserati powinno Sztame trzyma faktycznie tylko Ghibli ale to z kolei malo rodzinne autko, a moj obecny F-Type dla mnie o niebo lepiej wyglada, jezdzi i brzmi...

            Tak tak, pamietajmy ze za cene Type R z salonu mozemu tez jezdzic kilkuletnim Maserati i to calkiem realna alternatywa...
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment




            • jak mokro to ośka w garażu powinna się relaksować i wygrzewać

              Comment


              • Glupie porownanie oczywistosci. Type R i tak dal rade jak na konkurencje z AWD na mokrym. Szczegolnie przy pierwszym starcie Ale brzydki ten Yaris niestety. Takie futurologiczne pudelko co bardziej wyglada na alternatywnego elektrycznego vana niz na auto sportowe.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • W weekend miałem okazje pojeździć M2 420 PS i później przesiadka do FK8. Było to moje drugie spotkanie z tym autem, ale jestem zaskoczony moimi odczuciami, ale od początku.
                  M2 jest od mojego znajomego, zrobił jej program + inne przeróbki, tłumik oryginalny ale założony downpipe. Nie wiem czy tylko przez to, czy jeszcze jest coś zrobione programem ale dźwięk, strzały po odjęciu coś pięknego. Zawieszenie oryginalne ale twarde, układ kierowniczy czuły i precyzyjny, chociaż w Fk8 jest trochę lepszy. W Bmw układ kierowniczy nawet w najbardziej sportowych ustawieniach działa zbyt lekko. Jest to moje subiektywne odczucie, często czytałem w testach że w Fk8 kierownica chodzi zbyt ciężko ale dla mnie jest idealnie. Skrzynia biegów nie jest tak krótka i mechaniczna jak w Fk8 ale jest precyzyjna i działa caly czas tak samo, czego nie można powiedzieć o Fk8. Miejsca z przodu jest więcej niż w Hondzie, (nie mierzyłem ale po przesiadce do Fk8 było jakoś ciaśniej) ale z tyłu już mniej, co potwierdził mój syn. W Bmw fotel mógłby schodzić niżej, ale o tym piszą w testach tak że nie tylko ja tak myślę. Najbardziej co mnie zaskoczyło to różnica w charakterze obu samochodów. Wsiadając do M2 wsiada się jak do każdego Bmw, poczułem się tam jak w domu. Gdy jedzie się spokojnie to też jak zwykłym Bmw. Oczywiście przyczepność na zakrętach bardzo dobra i praca silnika to bajka. Jednak po przesiadce do Type-R poczułem się jak w jakimś aucie typu GT, bardziej sportowo, bardziej hardcorowo. Honda podczas jazdy bardziej prowokuje do ostrej jazdy, jest bardziej mechaniczna, tak jak gdyby kierowca był bliżej tego samochodu, więcej od niego zależało.
                  Ale i tak uważam że M2 jest bardzo fajnym autem i tak myślę że fajnie było by mieć je w garażu. W nowym roku muszę wziąść na jazdę próbną wersję competition, bo jeszcze nią nie jeździłem, a czytałem że jest bardziej ostra od zwykłej M2.
                  Trochę inny temat, oglądałem test nowego CTR i facet powiedział że jest jeszcze bardziej miękkie jak przed lift. Wiecie coś na ten temat, ktoś już testował?

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    często czytałem w testach że w Fk8 kierownica chodzi zbyt ciężko ale dla mnie jest idealnie.
                    mam takie samo odczucie jak testujacy i jest to glowny wyznacznik jazdy prawie zawsze na COMFORT. Kiera oraz...

                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    oglądałem test nowego CTR i facet powiedział że jest jeszcze bardziej miękkie jak przed lift. Wiecie coś na ten temat, ktoś już testował?
                    ... zawias wlasnie. lubie jego prace w trybie COMFORT, ale jestem bardzo ciekawy jak go ugrzecznili w polifcie. Tez o tym czytalem. Swoja droga ciekawe czy da sie to jakos przeszczepic do przedlifta. Moze nie byc tak kolorowo bo to nie kwestia samego softu - jest jakis nowy układ liczący duzo szybszy niz w przedlifcie.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                      dźwięk, strzały po odjęciu coś pięknego
                      To jest coś, czego strasznie brakuje w FK8. FK2R startowało w innej erze więc łatwiej mu to wybaczyć, a i tak brzmiało konkretniej. Tak czy owak, OEM dzwięk i brak jakichkolwiek opcji / regulacji w tej materii jest zupełnie nieadekwatny do segmentu hot hatchy. Obecnie nawet warm hatche jak Kia Ceed GT potrafią i brzmieć i nawet bulgotać na odjęciu jakby pod maską było coś poważniejszego niż 1.6T. Popcorn niefabryczny nie jest zbyt zdrowy - nawet fabryczny do końca nie jest, w Jagach np. od nadużywania strzałów z odjęcia potrafią być problemy z szybko zużywającym się katalizatorem. Ale oczywiście bosko, jak jest. Może nie tak banalny, natrętny i dla idiotów jak to robi Audi, że auto pierdzi do urzygu przy każdej pozycji zmiany pedału gazu nawet o milimetr "na siłę", bo to prędzej zamęczy niż nada autu sznytu, ale do hot hatcha nie oszukujmy się, możliwość "zagrania na wydechu" nadaje to klimatu. Dobry Catback i Rką od razu jeździ się jakby więcej koni pod maskę wsiadło

                      Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                      w Fk8 kierownica chodzi zbyt ciężko ale dla mnie jest idealnie
                      Dla mnie też, uważam, że w obydwu Rkach 9 i 10 układ kierowniczy jest genialny i lepszy do tej pory znalazłem tylko w 911 GT3 RS (bo już od Turbo S "w dół" to nie to!). Np. w Jaguarze F-Type mam nieco za mocne wspomaganie i nie mogę tego zmieniać. Dobrze chociaż, że czucie dobre bo to jeszcze hydraulika, bo w poliftowym elektryczne jest... no jakby do jakiego BMW obecnego wsiadł, bezpłciowo i słabe polączenie z drogą, słowem - ble

                      Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                      po przesiadce do Type-R poczułem się jak w jakimś aucie typu GT, bardziej sportowo, bardziej hardcorowo. Honda podczas jazdy bardziej prowokuje do ostrej jazdy, jest bardziej mechaniczna
                      Ja bym poszedł krok dalej i powiedział, że ja tak mam przesiadając się z FK8 do FK2R pod kątem jazdy, jakby z GT do jeszcze bardziej pełnokrwistego sportscara się przesiąść Szczególnie jak włączę tryb +R, w który ubóstwiam - niestety, w 10gen on jest wykastrowany, auto jest dużo miększe (boję się myśleć jak po lifcie jeszcze bardziej...), a w FK2R jeszcze dodatkowo zmniejsza się jeszcze wspomaganie kierownicy więc jeszcze lepiej czuć jezdnię - genialne w odbiorze. W +R zdecydowanie najbardziej ujawnia się różnica między hardcorowym FK2R a ugładzonym FK8. Jeżeli zrobili to:

                      Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                      oglądałem test nowego CTR i facet powiedział że jest jeszcze bardziej miękkie jak przed lift
                      To tylko szkoda. Ugrzecznionych hot hatchy jest na rynku na pęczki. Tu mi się nasuwa pytanie:

                      Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
                      glowny wyznacznik jazdy prawie zawsze na COMFORT
                      Skoro tak, to czemu w ogóle uderzałeś w Type R? Jest wiele więcej bardziej komfortowych HH?

                      Ja odwrotnie, przez większość czasu jeżdżę w +R. Wyłączam go właściwie tylko na kostce brukowej i co bardziej dziurawych bocznych. No, czasem jeszcze na pofalowaną autostradę przy grzecznych prędkościach się nie nadaje bo "podbija auto", chyba, że chcesz dobrze się usadzić do 200+km/h to +R jest genialny.

                      Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                      W Bmw fotel mógłby schodzić niżej
                      W FK2R zdecydowanie też Pozycja niestety nie do końca nadąża tu za charakterem auta. Jest lepiej niż np. w Focusie RS czy paru innych... ale to muszę przyznać jest pole, gdzie FK8 jest duuużo lepsze z pozycji kierowcy.
                      Last edited by Alix; 22-12-2020, 15:29.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                        oglądałem test nowego CTR i facet powiedział że jest jeszcze bardziej miękkie jak przed lift. Wiecie coś na ten temat, ktoś już testował?
                        z testów które ja oglądałem wynikało, że jest bardziej miękki ale tylko w trybie comfort, pozostałe tryby nie zostały ugrzecznione.
                        Last edited by radekr; 22-12-2020, 18:20.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          Skoro tak, to czemu w ogóle uderzałeś w Type R? Jest wiele więcej bardziej komfortowych HH?
                          Z dwoch powodow: 1. nie chcialem innego auta, 2. na jezdzie testowej balem sie ze dostane taczke, w trybie comfort auto kupilo mnie od pierwszego przejechanego metra. Jest idealnie takie jakim chcialem zeby bylo jesli chodzi o amortyzacje.

                          Comment


                          • CTR na kuracji wzmacniającej u Kiviego:

                            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                            Comment


                            • Właśnie chciałem to wkleić
                              Civic 2014 lifestyle

                              Comment


                              • Uff dla mnie poziom filmiku nie do przejscia i jeszcze 58 min... co mozna bylo opisac w niecale 5...
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X