Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwszy seryjny Type R z silnikiem turbo

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Alix, dwa tygodnie temu w salonie Hondy sprzedawca sugerował mi, że z dochodzących ich przecieków wynika, że cena R-ki ma oscylować wokół 140k... masakra
    Sartek

    Były: Honda Civic Type-S Plus 1.8 MT 2010 (VIII gen); Honda CR-V 2.0 MT Lifestyle 2013 (IV gen)
    Jest: Honda Civic 1.5T MT Sport Plus 2018 (X gen)

    Comment


    • Takie Type S 2.0T 180-220KM byłoby idealne. No a gdyby dali cene 80 tysi to byłby murowany hit.
      Na razie wiadomo, że:
      1.0 Turbo bedzie miał ponoć 130 KM i 200 Nm (tylko te 3 cylindry
      1.5 Turbo bedzie miał ponoć 205 KM i 260 Nm - tutaj tylko tego momentu trochę mało i z CVT chca go spinać...

      "Honda says the 1.0-litre engine is designed for efficiency, the 1.5-litre for a balance of efficiency and fun, and the 2.0-litre turbocharged engine is purely designed for maximum performance and excitement."

      Fotki i całość:
      Honda has announced plans to introduce three turbocharged non-hybrid petrol engines in the near future to reinvigorate its product line-up with a stronger focus on sports-oriented vehicles.



      rewelacyjny komentarz: "The engines are looking good, hopefully they don't prove to be hand grenades, like some of VWs efforts."
      :P
      Last edited by Glosima; 16-04-2014, 11:54.
      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

      Comment


      • Moim zdaniem 80k to marzenie i nic więcej... tyle teraz lifestyle kosztuje. Skrzynia CVT to porażka totalna (jeśli to prawda) - gdzie tu fun? Na szczęście czytałem gdzieś o nowych skrzyniach dwusprzęgłowych, więc może jednak nie CVT. Spodziewałbym się też, że będzie jednak można wziąć manuala i problem rozwiązać w ten sposób Co do niskiego momentu obrotowego - jeśli zestroją całość tak, że silnik pomimo turbo będzie się fajnie i wysoko kręcił, to słaby dół będzie można przeboleć.
        Sartek

        Były: Honda Civic Type-S Plus 1.8 MT 2010 (VIII gen); Honda CR-V 2.0 MT Lifestyle 2013 (IV gen)
        Jest: Honda Civic 1.5T MT Sport Plus 2018 (X gen)

        Comment


        • Zamieszczone przez sartek Zobacz posta
          dwa tygodnie temu w salonie Hondy sprzedawca sugerował mi, że z dochodzących ich przecieków wynika, że cena R-ki ma oscylować wokół 140k
          No nie zasmucaj mnie! Koledzy z salonu na ostatnim "zlocie" firmowym się niby dowiedzieli, że cena będzie oscylować około 120tys. i zamówienia mają wstępnie być gotowi zbierać od lutego 2015. Oficjalne stanowisko Hondy też wskazuje na inny przedział cenowy, patrz tu: https://www.civicforum.pl/showthread...043#post217043
          Cena 140K to byłby kompletny strzał w kolano i nierynkowa cena w stosunku do Leona Cupry czy Megane RS. W tej cenie są już mocne 4x4 jak Golf R, z wyprzedaży nawet obecny Lancer Evo może się udać, ceny nowego Subaru WRXa poznamy lada dzień, ale też ma być ponoć docelowo od okolicy 150K; można też za to nabyć nieliche BMW 1 i... parę innych poważniejszych bryczek. W tej sytuacji nikt poza wąską rzeszą nieracjonalnych maniaków marki raczej nie kupi Type R. Chociaż, patrząc, co Honda Poland zrobiło z cenami diesla 1.6 - gdybać można, a rzeczywistość pokaże jak to będzie...

          Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
          1.0 Turbo bedzie miał ponoć 130 KM i 200 Nm
          1.5 Turbo bedzie miał ponoć 205 KM i 260 Nm - tutaj tylko tego momentu trochę mało i z CVT chca go spinać...
          CVT mam nadzieję tradycyjnie zostaną raczej na inne rynki (poza tradycyjnie Hybrydami). Aczkolwiek Nissan wypuścił mocnego Juke z CVT... ech Byle by pozostał manual do wyboru

          Niewielkie Nm do mocy może nawet IMO dobrze wróżyć zarówno trwałości tych silników jak i wysokoobrotowości - nie będzie na siłę dieslowskiej jazdy "od dołu" jak to robi VAG tylko Hondowskie wyższe obroty, a niższy moment na niewielkich obrotach zawsze mniej obciąża sam silnik, osprzęt i układ przeniesienia napędu No i może da trochę więcej frajdy z jazdy Bo jak prowadziłem w piątek tygodniową Octavię 1.4TSI/122KM (koleżanka stwierdziła, że w trasie ze mną za kierownicą mniej się boi o swoje nowe cudo niż prowadząc sama ) to no... ciąg jest, elastyczność jest, ale ten lag i zupełnie nie ma po co kręcić >4 tys. ; jechało się jak dieslem - na autostradzie OK, ale już w mieście i po lokalnych to zdecydowanie wolę swoje Hondowskie 1.8, ma duszę
          Last edited by Alix; 16-04-2014, 12:56.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
            (koleżanka stwierdziła, że w trasie ze mną za kierownicą mniej się boi o swoje nowe cudo niż prowadząc sama...)
            Brak zaufania do Siebie u Koleżanki, czy totalny brak krytycyzmu i wiara co do Ciebie?
            Kobiety jednak są bardziej emocjonalne niż racjonalne, kolejny dowód na piśmie.

            Comment


            • Jak faktycznie wypuszczą 1.0 Turbo i 200nm to lag będzie bardzo duży.
              Nawet z twinscrollem będzie cieżko, bo napompować tyle nm z 1,0 jest ciężko.
              1.0 Ecoboost ma 170 nm, VAGowskie 1.2 w starej 8v i nowej 16v to 175nm, nie mówiąc juz o 0,9 TCE z marnymi 135nm (1.2 TCE ma 190 nm).

              Ja myślę, że ten 1.0 to bedzie margines sprzedaży w Civic. Za to pewnie bedzie ok dla nowego Jazza.
              Raczej zrobią 2 wersje 1.5 - "grzeczną" na ok.150 KM i podkręconą na 180-200 KM (tak jak pisałeś Type-S).
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • No właśnie, ceny diesla 1.6 raczej marnie wróżą na przyszłość...
                Sartek

                Były: Honda Civic Type-S Plus 1.8 MT 2010 (VIII gen); Honda CR-V 2.0 MT Lifestyle 2013 (IV gen)
                Jest: Honda Civic 1.5T MT Sport Plus 2018 (X gen)

                Comment


                • W UK cennik ma startować od 30 tys funtów. Golf R kosztuje 28 tys funtów.
                  U nas Golf R kosztuje od 147 tys pln (manual). Więc czarny scenariusz może nawet się skończyć na 150 tys pln brutto.

                  Wszystko zależy gdzie będzie celowała Honda: w Golfa GTI czy Golfa R.
                  Moim zdaniem jako, że będzie to ośka, to cena powinna byc niższa od Rki. No ale marketingowcy Hondy ostatnio robią dziwne ruchy więc kto wie...
                  Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                  Comment


                  • 150k... Skończy się tym, że po jakichś dwóch latach pojawią się u nas pierwsze rozbitki z Niemiec
                    Sartek

                    Były: Honda Civic Type-S Plus 1.8 MT 2010 (VIII gen); Honda CR-V 2.0 MT Lifestyle 2013 (IV gen)
                    Jest: Honda Civic 1.5T MT Sport Plus 2018 (X gen)

                    Comment


                    • Porównywanie cen z UK z domniemaną ceną Rki, to jednak trochę wróżenie z fusów. Po pierwsze, Golf R startuje od 30 tys. funtów https://www.volkswagen.co.uk/new/gol...ii/which-model (około 150K w PL). Przy czym w VW da się coś tam utargować, podczas gdy na Type R praktycznie ponoć nawet złotówki rabatu nie dawali. Po drugie prognoz cen Rki to ja już widziałem z 5, generalnie od 26-30 tys. funtów (Golf GTI stoi jak widać od 26 tys., a w Polsce od 108 tys.).

                      Ja wiem, że takie auto kupuje się sercem, a nie rozsądkiem. Ale ostatnio oferowano mi Octavię RS za równe 100K - 220KM, szpera elektroniczna, 6,8s do setki, Vmax 250km/h, do tego o jakieś 50kg lżejsze od Type R i ma z tyłu wielowahacz a nie belkę, to już przy takich osiągach ma znaczenie. Po jeździe nową Octavią ostatnio o ile 1.4TSI jest bezpłciowy, o tyle zawieszenie (i to belka bo to słabsza wersja!), hamulce i reszta było bardzo do rzeczy, fajnie się to prowadziło i nawet nie miało IMO "plagi" dzisiejszych aut która dotknęła też nieco Civica IX - zbyt mocnego wspomagania kierownicy odbierającego czucia drogi; układ kierowniczy zupełnie porównywalny z ufo. Do tego RS, chociaż może na fotach tak tego nie widać, ma IMO najfajniejsze wnętrze z germańskich hot-hatchy (siedziałem w Golf R, Leonie Cupra, Audi S3, Astrze OPC i Focusie ST) 5 miejsc, ogromny kawał bagażnika, przepust na narty... W seryjnym wyposażeniu jest właściwie wszystko (ksenony etc.), ba, dla mnie wręcz za dużo, nie lubię nadmiaru W dodatku - jakbym chciał poszaleć, do VAGów wybór części do modów jest jakieś 20x większy niż do Hondy - za kilka tysięcy znam przynajmniej dwa miejsca w pobliżu, gdzie z zamkniętymi oczami zrobią mi z tego stabilne 280-320KM (sam chip daje tu 270KM... https://www.autochip.eu/pl/chiptunin...-20-tsi-220hp/), do tego adekwatny zawias i... Awaryjność też nie jest argumentem, bo z 2.0TSI w przeciwieństwie do 1.4 czy 1.8 od początku nie ma "grubych" problemów, nawet po wzmocnieniu. Więc, jak pomyślę, że za olanie znaczka na masce i nie porywającego - to przecież też nie tragicznego wyglądu zewnętrznego, mam kasy na drugie auto dla żony w kieszeni, zakup 1,5x (!!!) droższej Rki za 150tys. byłby... czystym idiotyzmem. Przynajmniej z perspektywy rynku pierwotnego.



                      Last edited by Alix; 17-04-2014, 21:09.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • No w sumie masz rację. Trochę to smutne ale prawdziwe.
                        Zresztą sam jestem tego przykładem ale gdybym miał polemizować to uważam, że za 3-4 lata liczba modów do turbodoładowanych Hond będzie pewnie podobna jak do VAGa. Takie podnoszenie mocy jest proste i tanie.
                        Choc z drugiej strony ponad 300 KM w ośce to juz chyba sztuka dla sztuki.
                        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                          3-4 lata liczba modów do turbodoładowanych Hond będzie pewnie podobna jak do VAGa
                          Nie będzie. Tak jak do 7, 8 i 9 gen nie jest. Znajdź sobie zawieszenia czy zestawy hamulców czy inne nawet do FN2 czy EP3 - są, ale kilku w firmach specjalizujących się w japończykach, a wszystko ściągasz zazwyczaj nawet nie tyle z EU, co z USA lub JP, co kosztuje krocie, zajmuje lata świetlne i robi masę zachodu, niekiedy nieadekwatnie do efektu. Wydechu czy sportowego kata do ufo praktycznie w PL nie kupisz. Do VAGa zamówię takowe markowe w sklepie 2km od mojej pracy. Podczas gdy do Golf/Octavia/A3 ma absolutnie każda firma produkująca jakiekolwiek części aftermarketowe, nawet często mają je firmy niby produkujące głównie pod japończyki (chociażby Tenzo R). Ba, do starszych Hond tak nie jest, może poza enklawami typu mazowieckie. Nawet taki potentaci jak Jetronic czy V-tech mają niewielkie doświadczenie z Hondami, ale zawirusują Ci z zamkniętymi oczami takie 2.0TSI choćby jutro. Do sensownego strojenia żelazka, żeby ktoś się na tym nie uczył albo zrobił to porządnie mam wrażenie, że mam w województwie praktycznie jeden warsztat któremu można zaufać, a ponieważ i tak jest skali "garażowej" trzeba się o to dopraszać tygodniami. Tym bardziej, jak chcą wyciągnąć te moce z 1.0 i 1.5, to tam już nie będzie za dużo rezerw...

                          Sorry za wynurzenia, zebrało mi się jakoś, nie żebym stał się miłośnikiem VAGa, dużo rzeczy wciąż mi w ich polityce przeszkadza i sporo duszy w ich autach brakuje, tak w ogóle i tak dalej najbardziej kocham Hondę I mam szczerą nadzieję, że tak Type R jak i nowe turbobenzyny będą w sensownych cenach. Bo jak miałbym dzisiaj wybierać pomiędzy taką Octavią RS a Civic 1.6 diesel Lifestyle niemal w tej samej cenie to sorry...
                          Last edited by Alix; 16-04-2014, 22:06.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Crisownik Zobacz posta
                            Jak bedzie dostepna zolta to sprzedam ze dwa Airbusy firmowe i ja zdobede...
                            Z dedykacją dla Ciebie:



                            Także spodziewamy się Airbusów wkrótce na Allegro
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Kosmos!

                              Kurna bralbym w ciemno

                              A airbusow nie bede pchal na Allegro... Trzeba w jakiejs dziupli najpierw na czesci porozbierac
                              The 1st. - EJ9
                              The 2nd. - ES7
                              The 3rd. - FD7
                              The 4th. - CU2
                              ------------------------------------------------------------------

                              ------------------------------------------------------------------

                              Comment


                              • No to VW "odleciał"...





                                2.0T 400KM 4x4 i 3,9 do setki. Szok. Rodzinne "red" hot hatche osiągają wyniki dostępne dla superaut... Niejedno Porsche może się zacząć bać takiego Golfa

                                Honda jeszcze nie dogoniła średniej klasy GTI a już ma kolejne etapy konkurencji...

                                Po raz kolejny, 2.0TSI okazuje się mocnym oponentem.

                                BTW wiem że przeginam z tą Octavią, ale... właśnie zaprezentowano jej planowaną wersje coupe (duże szanse na wejście do produkcji)...:



                                Przy niej obecny Civic Si coupe wygląda dla mnie trochę jak biedny krewny. I podobnie pod maską, bo 200KM N/A ma się nijak do planowanych 280KM z momentem od turbo...

                                Honda DO ROBOTY bo już i skoncentrowane na praktyczności "kuraki" mają lepsze auta !!!
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X