Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czujnik poziomu oleju - 1,5T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Jeździłem w poprzednich moich dwóch autach wyłącznie! na A5 ( takie było zalecenie producenta) po Europie... Hiszpanii, Chorwacji, po autostradach w upały jakich u nas jeszcze nie było i nigdy nie zaświeciła się kontrolka. Dziwne? No przecież powinna

    Comment


    • #47
      Zamieszczone przez lisu Zobacz posta
      skoro honda zna problem to dlaczego nie informuje choćby na serwisie o tym klientów?
      no też nie chciałbyś się chwalić czym co Cię boli.
      Zamieszczone przez marart Zobacz posta
      na Ravenolu 0W30 A3 też ma te sytuacje (...) gdzie jest granica SEA lub ACEA żeby błąd się nie pojawiał
      bardzo słuszna uwaga. To tylko potwierdza fakt że niektóre oleje próbują być jednym i drugim jednocześnie i jak widać jest to trudne do uzyskania. Lepiej być tu "radykalnym" ale bez przesady radykalnym i nie iśc od razu w grubo w SAE typu 5W-50. Wiele osób w 1,5T stosowało 5W-40 A3, bardzo wielu stosuje 0W-40 A3 i moim zdaniem to jest bliżej prawidłowości dla takich skrajnie gorących warunków.
      Jestem świeżo po urlopie w USA (pewnie to zauważyliście niektórych wpisach) mam dużo spostrzeżeń z obszaru tematów olejowych, bo sprawdziłem jak to jest na terenie który jest pod tym względem bardzo Was interesujący, a mianowicie jaki olej na Florydzie? ... napiszę o tym chyba odrębny temat. Jest moda na nowego 10gena i jeździe tego mnóstwo bardzo się to auto podoba amerykanom, i co leją? trochę napiszę już tutaj,
      leją SAE 10W-30 i 5W-30 częściej 10W. Kto z Was leje 10W co 10 gen... pewnie nikt. W nocy jest +27stC (w dzień 39stC) więc oleje 0W nie mają zastosowania jedyny powód to to że auto jest nowe i ASO taki owszem leje a inny że nie znają się, wiedzę mają jeszcze bardziej ubogą mniej więcej na poziomie że wiedzą że olej się wymienia i trzeba to zrobić.
      Jest tam nieco inaczej każdy warsztat poza ASO (ASO działa podobnie jak u nas) zapisuje interwał 3tys mil lub 3 miesiące nie wolno jeździć dłużej. Oleje zmieniają bardzo często z powodu temperatury.
      Np. ASO KIA zalało olej Valviline do mojej Sedony 5W-30 bo tak pisze na korku i przebieg 7tys mil. auto jest 2017r i nie ma żadnych systemów oczyszczania spalin poza katem i nie ma systemów start stop. Generanie nie zauważyłem aby silniki miały tę funkcję.
      Kolejna sprawa to na wielu olejach nie ma informacji o ACEA, jest wyłącznie informacja API.
      Najciekawsze jest to że na absolutnie każdym oleju o każdym SAE nawet na 15W-40 jest informacja że spełnia najwyższe wymagania API SN lub SN Plus. ... i Co Wy na to? . Co byście nie wzięli z półki w Sklepie motoryzacyjnym czy w Walmarcie to jest API SN i SAE (czasami ACEA drobnym drukiem).
      Ciekawostką jest to że jest kilka rodzajów olejów 0W-20 złoty srebrny i brązowy czyli )W-20, 0W-20 do przebiegu 75tys mil i jeszcze jakiś bełt do starszych 0W-20. Nikt tego nie kupuje, zrobiłem foto pokaże.
      Wychodzi na to że mają pojęcie tylko o SAE, API SN jest absolutnie na każdym oleju ale tylko na niektórych jest informacja dodatkowa o API SM czy SL. Czyli olewają to nikt nie wie o co chodzi.
      W ASO nie popytałem o szczegóły bo jak zapytałem o szczegóły to Mistrz ASO nie rozumiał w ogóle był kompletnie zielony i powiedział że nie wie co leje ale leje to co pisze na korku a tam tylko SAE a o Api to on nic nie wie i mi nie udzieli takich informacji bo po prostu (bejsikli i.dont now) nie wie.
      Ja nie widziałem ani jednego Civica co by jechał szybciej od mojej Sedony a jechałem góra do 65mil/h (120kmh).
      Hondami jeżdżą bardzo wolno, statecznie i łagodnie.
      Generalnie najbardziej popularny olej na Florydzie który widać żę jest kupowany bo trzeba sięgać głęboko to SAE 10W-30, na pytanie dlaczego 30 w taki upał jest 39stC ? ... nie potrafią powiedzieć dlaczego? taki kupuje od zawsze i tyle w temacie, taka jest odpowiedź, zapytają oczywiście ale o co chodzi? i jak mówię to jak by pierwszy raz usłyszeli że to ma zwiazek z temperaturą zewnętrzną. Oni to traktują jako "symbol" jako taki "szyfr". To jak kupowanie baterii R6 bo takie pasują do pilota i R20 nie wejdzie, mniej więcej taki tok rozumowania.
      Generalnie o olejach nie było z kim pogadać wiedza zero.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #48
        Mało precyzyjnie się wyraziłem. Nie chodzi o to żeby się chwalić, że coś nie działa, a uświadamiać klientów odnośnie oleju i doradzać konkretny dla potrzeb danego klienta. Za dużo wymagam?
        Skoro w pewnych sytuacjach 5W30 jest lepszy to dlaczego ASO go nie leje? Winna jest tylko Honda.

        Comment


        • #49
          Zamieszczone przez lisu Zobacz posta
          Skoro w pewnych sytuacjach 5W30 jest lepszy to dlaczego ASO go nie leje?
          Nikt w ASO nie powie, że 5W30 w drążonym przez nas przypadku jak piszesz "jest lepszy", bo zapewne nie "tu jest pies pogrzebany". ASO nie dostały biuletynu jak postępować w przypadku "lampki" więc na jakiej podstawie mają wiedzieć, co Ci w tym przypadku doradzić? My tu dyskutujemy i zastanawiamy się nad problemem nie mając dostępu do danych od inżynierów ani takiej wiedzy jak Honda. ASO ma się wypowiadać przed klientem na podstawie rozmów na forach czy badań i danych prosto od producenta?

          Comment


          • #50
            W IX również jest ten czujnik i czy 0W20 czy 0W30 tego problemu nie ma. Moim zdaniem winna jest tutaj -albo-konstrukcja czujnika - swoją drogą ciekawe czy jest on taki sam jak w IX- bądź złe jego umieszczenie w misie olejowej - i wydaje mi się, że to drugie. Olej zazwyczaj spienia się w tam gdzie coś ostro bije w jego powierzchnię, a więc, być może tutaj wał korbowy, gdy czujnik będzie w złym miejscu, np. za blisko miejsca gdzie olej najbardziej się spienia to wówczas będzie taka sytuacja.. Duży wpływ moim zdaniem może mieć tutaj poziom oleju.. ciekaw jestem czy u osób u których pojawiła się lampka, miała olej zalany ma maxa ? Albo nawet ponad poziom... Obstawiam, że tak.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #51
              konstrukcje silnika 9 i 10 gen różnią się radykalnie (wolnossący klasyk a turbo dowsowzing) gdy wchodził na rynek 10 gen portale motoryzacje rozpisywały się o nowinkach jedną z nich był obieg oleju w silnikach dowsowzingowych i występujący problem z odprowadzeniem ciepła, wtedy nie wiedzieliśmy o co chodzi teraz już wiemy.
              Zamieszczone przez lisu Zobacz posta
              Skoro w pewnych sytuacjach 5W30 jest lepszy to dlaczego ASO go nie leje?
              a w jeszcze innych 0W-40. Honda prowadzi politykę zgodną z własnymi wytycznymi a one zdecydowanie różnią się od wytycznych klienta. To co dobre dla klienta nie jest dobre dla ASO. To zmienia się dopiero gdy posiadamy tego świadomość lub kończymy z wizytami w ASO po okresie gwarancji, a już na 100% zawsze gdy zaczyna się coś dziać z silnikiem.
              W USA najmniejszym silnikiem Hondy jest 1,5T który nie ma GPF.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #52
                Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                Nikt w ASO nie powie, że 5W30 w drążonym przez nas przypadku jak piszesz "jest lepszy", bo zapewne nie "tu jest pies pogrzebany". ASO nie dostały biuletynu jak postępować w przypadku "lampki" więc na jakiej podstawie mają wiedzieć, co Ci w tym przypadku doradzić? My tu dyskutujemy i zastanawiamy się nad problemem nie mając dostępu do danych od inżynierów ani takiej wiedzy jak Honda. ASO ma się wypowiadać przed klientem na podstawie rozmów na forach czy badań i danych prosto od producenta?
                Oj doczytaj moją wypowiedź, to logiczne, że tutaj Honda decyduje i ona jest za to odpowiedzialna.

                W przyszłym roku zaczną wygasać pierwsze gwarancje na nasze civici, fajnie było by mieć potwierdzenie od Hondy, że to jednak jakaś pierdoła a nie wada konstrukcyjna.
                Last edited by lisu; 07-08-2019, 09:19.

                Comment


                • #53
                  Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  .. Duży wpływ moim zdaniem może mieć tutaj poziom oleju.. ciekaw jestem czy u osób u których pojawiła się lampka, miała olej zalany ma maxa ? Albo nawet ponad poziom... Obstawiam, że tak.
                  Grzechu też obstawiam, że za błędy czujnika odpowiada albo soft albo umiejscowienie czujnika. Co do poziomu to u mnie był max ale z drugiej strony nie ubywa mi go wcale to głupio by było po wymianie odsysać go :-) W VIII też jeździłem z full olejem i czujnik nigdy nie zwariował.

                  A tak przy okazji przemyśleń na ten temat pojawiło się głośne pytanie, które rzuciłem między wierszami wyżej a pewnie większośc z Nas też go sobie zadaje. Czy czujnik zadziała kiedy naprawdę spadnie poziom oleju....
                  Last edited by marart; 07-08-2019, 09:48. Powód: Dopisek
                  Moja Hania
                  http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                  Comment


                  • #54
                    Zamieszczone przez marart Zobacz posta
                    że za błędy czujnika odpowiada albo soft
                    Wydaje mi się, że nie, czujnik i soft działają prawidłowo.

                    Zamieszczone przez marart Zobacz posta
                    Co do poziomu to u mnie był max ale z drugiej strony nie ubywa mi go wcale to głupio by było po wymianie odsysać go :-)
                    Nie nie rób tego, ale przy następnej wymianie zadbaj żeby wlano np. na 1/2 lub 3/4 poziomu.. ciekawe czy czujnik Ci coś zakomunikuje.. wtedy by się potwierdziła moja teoria.

                    Zamieszczone przez marart Zobacz posta
                    W VIII też jeździłem z full olejem i czujnik nigdy nie zwariował.
                    Tak samo i w IX, ale już w X silniki są inne, jeśli tutaj popełnili błąd konstrukcyjny, np. w złym miejscu ten czujnik wsadzili to mamy właśnie tego skutek w postaci palących się lampek, w VIII i IX miejsce zamontowania tego czujnika mogło zostać dobrze dobrane, do czujnika nie sięga już spieniony olej...
                    Last edited by Grzechu; 07-08-2019, 14:52.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #55
                      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Nie nie rób tego, ale przy następnej wymianie zadbaj żeby wlano np. na 1/2 lub 3/4 poziomu.. ciekawe czy czujnik Ci coś zakomunikuje.. wtedy by się potwierdziła moja teoria.j.......
                      Widzisz gdyby u mnie pojawiało sìę to częsciej niż raz to można by eksperymentować. U mnie był to incydent jednorazowy u innych zdarza się dwu ...trzy... czy kilkukrotnie. Też ciężko czekać na "ten moment" Generalnie więcej km robię na trasie tak mniej więcej 70/30 i nigdy mi nie wariujue a jeżdżę sporo na tempomacie a więc jednostajną prędkością (czyli tak jak sugeruje ASO - wtedy podobno pokazują się te błedy). Teraz jechałem nad morze S3 i pozwoliłem sobie trochę na szybszą jazdę....nawet bardziej niż szybszą. Jakby olej miał się spienić i powodować błędy na pewno by tak się stało bo dość długi kawałek tak jechałem. To jest wg mnie loteria kiedy to się stanie. Teraz jest ruch po stronie Hondy bo zgłoszeń jak czytamy jest sporo więc zapewne w końcu jakiś biuletyn się pokaże.
                      Moja Hania
                      http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                      Comment


                      • #56
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        nie cytujemy całości wypowiedzi, wiadomo że komentujemy to co było wcześniej pisane

                        Szacunek dla Twojej wiedzy inżynierskiej, jednak współczesne samochody nie są produkowane aby poruszać się nimi 120 km/h. Wspomniałeś o wysokich temperaturach w okolicach Opola, co Twoim zdaniem jest przyczyną włączania się czujnika, a czy globalna firma Honda nie sprzedaje swoich smochodów w Turcji, Hiszpanii czy Francji? Dzisiaj samochody testowane są w ekstremalnych warunkach (+/-) właśnie w tym celu, aby nie było takich przypadków.
                        Last edited by rambo7; 08-08-2019, 11:30. Powód: edit. r7

                        Comment


                        • #57
                          Zamieszczone przez JacekS Zobacz posta
                          jednak współczesne samochody nie są produkowane aby poruszać się nimi 120 km/h.
                          masz całkowitą rację, właśnie o tym pisałem. Samochody nie są, no są, to jest oczywiste, ale oleje... już tak oczywiste to nie jest. Twój bolid może jechać więcej niż 120km/h ale nie na oleju do oszczędzania paliwa. W tym podejściu brakuje logiki, decydujesz się na olej "specjalny" a jedziesz jak wyścigówką. Tego nie zapewnia producent oleju ani honda. Nie wiem dlaczego wpoiłeś sobie że właśnie tak musi/powinno być?
                          W IO pisze bardzo wyraźnie o przeznaczeniu oleju. Nikomu nie trzeba tłumaczyć (moim zdaniem nikomu nawet dziecku) że jadąc powyżej 120/kmh nie oszczędzimy paliwa, ponad to jazda na oleju niskoporowym do oszczędzania energii silnika który ma SAE zapewniająca prawidłową prace do +20stC gdy na polu jest +34stC z dużymi prędkościami po autostradzie jest ryzykowne i nieodpowiedzialne.
                          Po co i w jakim celu wymyślono Tabelę SAE i po co sa te informacje 20, 30, 40, 50... po co to jest? jest ...bo jest...?
                          Jak najbardziej masz rację w kwestii sprzedawanych aut w ciepłych krajach, można je stosować.
                          W tej kwestii jest na forum napisane bardzo wiele, tylko nie wiem dlaczego upierasz się że olej który ma stricte konkretne przeznaczenie i wymagania dla których został zaprojektowany musi spełniać i prezentować taką samą wytrzymałość jak olej zaprojektowany do ekstremalnej jazdy?
                          Dlaczego twierdzisz ... że tak być powinno?
                          Możesz jeździć na oleju ekonomy conserving (oszczędzający energię silnika) w Afryce, ale zgodnie z jego przeznaczeniem. Do innego stylu jazdy Honda dopuszcza (zaleca) inne oleje właśnie do tego przeznaczone.

                          Chodzi o to byś po prostu potwierdził taką historię:
                          jadę autostradą 110km/h mam załączony Ekon, stosuję i-shist, mam olej specjalny "energy conserving" 0W-20 a na polu +20stC ... i świeci mi się kontrolka.
                          Wtedy nie ma o czym gadać, natychmiast ASO.

                          Jeśli warunki były inne... to trzeba się zastanowić co zmienić? (no "dręczenie" ASo aby za pomocą softu deaktywować czujnik to by było normalne? do tego to wszystko prowadzi. Prawda jest taka że jak Ci go deaktywują to będziesz zadowolony, prawda? no nie będzie się świecił).

                          Jeździłem Fordem Ekoboost 1,0 w Hiszpanii na południu 10 dni ani razu nie jechałem powyżej 120k/h (raz gdy chciałem zobaczyć jak to się rozpędza) non stop tryb EKO, i nic się nie świeciło, a dziennikarze jadą po tym silniku jak bo burej s...ce i silnik który zebrał 6 nagród za silnik dziś jest oceniany jako jeden z najgorszych).
                          Czekamy co HP lub jakieś bystre ASO wymyśli. (Ci zapobiegliwi co proponują w pierwszym odruchu? no to co Tobie zmień SAE na wyższe no ale jeszcze kwestia co to za olej bo większość SAE 5W-30 na rynku to bliskie jest economy conserving czyli prawie to samo co olej specjalny).
                          Last edited by rambo7; 08-08-2019, 12:01.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #58
                            Samochod jest testowany w różnych rejonach świata i ma różne dodatki akcesoryjne lub wyposażenia w zależności na jaki rynek idzie ale zalewanie olejem silnika to jest inna para kaloszy.
                            4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                            If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                            Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                            Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                            Comment


                            • #59
                              testy a rzeczywistość to też jest różne i u nas (w Europie) często odbiega od warunków testu. Przykładowo w USA na Florydzie jedzą Civic na oleju energy conserving 0W-20 jak są nowe, potem z biegiem czasu te oleje są wymieniane na bardziej lepkie lub inne 0W-20 zaprojektowane do silników po dużym przebiegu. Temp. oscyluje nie rzadko w dzień +43stC natomiast nie widziałem ani razu aby jakakolwiek Honda jechała szybciej niż przepis mówi, ja jadąc Vanem wyprzedzałem szybsze auta, oni jeżdżą hondami jak są nowe bardzo spokojnie po prostu flegmatycznie.
                              Zgodnie z przepisami na autostradzie to 65mil/h czasem w niektórych miejscach na chwilę pisało Speed Limit Min 50 max 70. Nie było auta co by jechało szybciej o 5mil/h powyżej Max wartości Hondy zawsze jechały wolniej.
                              Jadąc więc 70 (5 wiecej niż zalecało 65) to wyprzedzałem wszystkich. https://www.jednostek.pl/tablice/predkosci-mph#limus
                              Czyli jechali wszyscy około 105kmh a ja 110km/h. U nas nie ma szans na taką jazdę bo są 2 pasy i trzeba cisnąć, a tam poza miastem minium 3 najczęściej 5-6 wszyscy jadą tyle samo.
                              Nie ma zasady szybszej jazdy lewym pasem - takie coś nie istnieje. Każdym pasem można jechać ile się chce w granicach dopuszczalnych... i tak jadą że jak się chce łamać przepis max dop pred, to trzeba jechać zygzakiem lawirując między autami.
                              To, to ja rozumiem, taka jazda na tempomacie na oleju specjalnym. Dodatkowa sprawa to taka że póki auto nowe to ASO wymienia olej zgodnie z interwałami, natomiast po gwarancji na Florydzie każdy warsztat "wymiana oleju w 10 min" zaleca to samo dla każdego oleju 3-5tys mi lub 3 miesiące, to jest max jaki można jeździć na jakimkolwiek oleju. Dodam że wymiana w nieautoryzowanym warsztacie to około 70$ koszt roboty do tego koszt oleju. Jest to drogi szpas.
                              Warsztaty leją w 90% oleje o SAE 10W-30 diesle 5W-40 oleje 0W-20 jest mało tylko w ASO lub Walmarcie albo w sklepie motoryzacyjnym. Jeśli już to jest 5W-20 w większości jest tak (czego u nas nie ma) że są 2 gatunki olejów energy conserving "normalny" i do aut z przebiegiem powyżej 75tys mil.

                              Na każdym z nich jest Najwyższa Ekologiczna Norma API SN lub API SN Plus.
                              Tylko na niektórych jest inne API niż SN np SL, SM.
                              Tylko na mocnych olejach jest info ACEA A3 na ekonomicznych bywa ACEA A5.
                              Oleje 0W-16 wyłącznie do hybryd.

                              Jaki bym nie wziął w rękę olej o jakimkolwiek SAE jest informacja API SN. Czyli absolutnie wszystkie oleje są ekologiczne i ekomomiczne wg tej Specyfikacji.
                              Natomiast tylko na SAE 0W-40 i SAE 5W-40 jest ACEA A3.
                              Na oleju do Diesla (Truck) Norma zgodna z Normami EU ACEA E5.
                              ... i najciekawsze ...na żadnym absolutnie żadnym oleju nie było informacji o ACEA C ...nie ma w ogóle olejów ACEA C3, C2 C1.

                              Co kupują? ..najtańsze produkty.
                              (wybaczcie za image, ale szanuję swoją prywatność).
                              Załączone pliki
                              Last edited by rambo7; 08-08-2019, 14:14.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #60
                                w moim już 2 razy wymieniali czujnik ^^ ten typ tak ma ;/
                                akcja dzieje się głównie na długich prostych z tempomatem np. 100-200km non stop 150km/h

                                Comment

                                Working...
                                X