Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czujnik poziomu oleju - 1,5T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Nikomu nie trzeba tłumaczyć (moim zdaniem nikomu nawet dziecku) że jadąc powyżej 120/kmh nie oszczędzimy paliwa
    Nie zgadzam się z tym. Kiedyś pisałeś:

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    zapewniono że taki olej energy conserving 0W-20 zapewnia szeroki zakres SAE, ale zdając sobie sprawę z jego WAD (w tym zakresie), wprowadzono: wskaźnik ekonomizera i-schift (przełącz bieg), czujnik starzenia oleju, system EKON zachęcający do ekonomicznej jazdy, 6 bieg, wyższy moment obrotowy w dolnym zakresie obr., i wiele innych. Stosując właściwe podejście w użytkowaniu silnika przy zastosowaniu oleju energy conserving 0W-20 nie powinno nic się stać, nawet jadąc w trasę na Chorwację w lato.
    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Jeśli jesteśmy nastawieni na oszczędzanie paliwa - to olej specjalny będzie właściwym wyborem w całym zakresie SAE od -40stC do +60stC.
    Tabelka z IO dla X gen tak często przytaczana w wątku olejowym tak pokazuje; 0W20 i strzałka powyżej 40 st C.

    W 1,5T przy prędkości 130 km/h na 6 biegu obroty wynoszą 2900 obr/min a spalanie wychodzi ok 5 l/100 km i wyświetla się wskaźnik jazdy ekonomicznej. Czy uważasz, że to nie jest jazda odpowiadająca przeznaczeniu oleju 0W20 ? Przy 140 km/h obroty wynoszą ok. 3100 a spalanie lekko poniżej 6 l/100 km. Wskaźnik jazdy również na zielono. W wątku olejowym była przedstawiona tabelka, gdzie jazda ekonomiczna jest do 3500 obr/min. Uważam, że te podane przez Ciebie 120 km/h to zaniżona wartość. Chodzi o to, że Ty Rambo masz duży wpływ na forumowiczów w kwestii olejowej, co widać po podjętych decyzjach o zmianie oleju i ludzie mogą zastanawiać się czy przy powyżej 20 st mogą jechać szybciej niż 120 km/h na 0W20 a moim zdaniem i wedle wskaźników komputera mogą i nie będzie to żadnym zagrożeniem dla silnika. Ponieważ ja jeżdżę zgodnie z przepisami (autostrada 130-140 km/h) a poza autostradą słucham znaków drogowych więc według wszystkich wskaźników komputera jeżdżę oszczędzając paliwo i zgodnie z Twoimi opiniami Rambo, więc nie burz mi tych przyjętych przeze mnie zasad

    Comment


    • #62
      jeśli już tak prywatnie wywołujesz mnie do dyskusji ..to napiszę .
      Stach
      , Ty akurat jesteś "wyedukowany" i masz sporą wiedzę w temacie. Przede wszystkim jesteś świadomym użytkownikiem (do czego się nieco przyczyniłem) a swoją decyzję podjąłeś po głębokiej analizie własnych warunków użytkowania i tego co tu się dowiedziałeś po czym skonfrontowałeś to z własnym doświadczeniem i logiką. ..ok nie będę burzył .
      Podkreślam że nie namawiam nikogo do takiego czy innego oleju i rezygnacji z olejów ekomomy conserving co mi się zarzuca. To że niektórzy nie są w stanie przyswoić faktów wolą żyć w nieświadomości i nagle (po przeczytaniu tego, czego nie poczytają na innych forach) męczą się z tego powodu i zburzyłem im dotychczasowe pojęcie o olejach, no cóż... uważam że warto i lepiej późno niż być analfabetą olejowym.

      Ja np. nie zgadzam się z tym, aby na tym forum był prezentowany taki sam bełkot jak na innych forach, w pewnym momencie stwierdziłem dość bełkotu.
      Więc jeśli przyjąłeś że wpisujesz się w obecny globalny trend oszczędzania energii to olej do tego przeznaczony (specjalnie zaprojektowany) pozwoli Ci osiągać zamierzone wyniki spalania w każdych warunkach temperaturowych zgodnie z informacją SAE.
      Tak zdaję sobie Stach sprawę z mojego wpływu na użytkowników. Zdaję sobie sprawę że ze mną ciężko jest w dyskusji na argumenty (sam to przechodziłeś ), tylko nie należy zapominać że to co tu piszę nie jest moją wiedzą, ani wymysłami ani niczym co należy do mnie, ...nie, to nie jest moja teoria ani jakaś wiedza tajemna. O tym wszystkim można poczytać tylko nie na marnej jakości forach.
      Więc dlatego się trudno dyskutuje bo trudno dyskutować z ACEA czy SAE czy API bo oni to wymyślili ...nie ja! . Niektórzy tu pisali że "zgodnie z moją teorią... coś tam, coś tam"... ja nie mam swojej teorii, ja nie mam swojego zdania w tym temacie, nie mam z tym nic wspólnego, powielam wyłącznie Wymagania, dyskutujesz z Wymaganiami nie ze mną , (no a z Wymaganiami to i ja się nie boksuję) ... i to jest cała tajemnica dla kogoś kto nie rozumie o co chodzi.

      Ja wyłącznie powielam to co zapisane jest o olejach w wiedzy fachowej, jestem wyłącznie pośrednikiem tej wiedzy, tak że nie mogę być tutaj absolutnie stroną.
      Tak na prawdę to się możesz nie zgadzać nie ze mną a z Wymaganiami ACEA, możesz się nie zgadzać z lobby, możesz się nie zgadzać z trendem w motoryzacji dot środków smarnych, możesz się nie zgadzać z niczym co oczywiste i powszechnie dostępne i jawne.
      Można udawać że tego nie ma i przyjąć postawę "nie burz mi tego w chce chcę wierzyć", oczywiście nic mi do tego, tak przyjąłeś i to jest Twoja sprawa .

      Ja mam obowiązek, bynajmniej poczuwam się w obowiązku aby komuś kto jest mało zorientowany, najczęściej okłamywany, robiony w wała, czasem wręcz okradany, ...pomóc myśleć. Więc Oni korzystają, a inni niech robią co chą, mówiąc podwórkowo, grzeje mnie to, przecież to nie moje auta i nie moja $ .

      Widzę też że jesteś po "maglowaniu w ASO" sądząc o cenie jaką dałeś za ostatnią wymianę oleju. Nie zapomnij że prócz ASO jest Honda Polska i czytałeś (jak nie to sobie przypomnij) jeden z kolegów użytkowników pisał do nich o szczegóły oleju 0W-20, i zamieścił korespondencję ... to się nazywa wpływ na użytkowników, to nie z mojego powodu niektórzy zrezygnowali z tego syfu, to Honda Polska wpłynęła na decyzje użytkowników, nie ja. Potwierdziło się tylko to co tu mielimy w kółko.
      Last edited by rambo7; 19-08-2019, 12:22.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #63
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        Przede wszystkim jesteś świadomym użytkownikiem (do czego się nieco przyczyniłem)
        Wszystko się zgadza, przyczyniłeś się więcej niż nieco, że jestem świadomy Korzystałem również z innych źródeł o tematyce olejowej i z pełną odpowiedzialnością użytkuję dalej 0W20.Jak zmienię zachowanie za kierownicą, to będę wiedział co zrobić Nic mi oczywiście nie burzysz bo wszystko na ten temat zostało już powiedziane

        Comment


        • #64
          Jestem jakieś 5kkm po wymianie czujnika i póki co nie wyskoczyła kontrolka "sprawdź poziom oleju". Te 5kkm wykonane było w 80% na A1 oraz 20% jazda po mieście odcinki 5-10km.
          Aktualnie przez te 5kkm zmieniłem trochę warunki jazdy tzn nie przekraczam 130km/h,cały czas tempomat ustawiony na 120-125km/h i trasa 460km, kontrolka dalej nic.
          Ostatnio przejechałem 200km na A1 z prędkością 170-190km/h i, także nic.

          Z moich obserwacji i historii wyskakujących komunikatów to:
          1. Pierwszy komunikat wyskoczył mi na OEM 0W-20 przy prędkości 170km/h przy temperaturze powietrza 32st C po przejechaniu około 7kkm i włączonym trybie Eco,
          2. Kolejne komunikaty wyskakiwały na oleju 5W-30 przy włączonym tempomacie, długich trasach i różnych temperaturach powietrza od 0 do 20st,komunikaty wyświetlały się po 3kkm(przejechane prawie w tydzień) od wymiany oleju, po 7kkm po wymianie oleju i przy wartościach 13-15kkm od wymiany oleju.
          3. Kontrolka w 90% wyskakiwała mi gdy miałem włączony tryb Eco, łącznie informacji o niskim poziomie oleju miałem około 7-9.

          Jeżdżę dalej i obserwuje.

          Comment


          • #65
            Zamieszczone przez ProXy Zobacz posta
            w moim już 2 razy wymieniali czujnik ^^ ten typ tak ma ;/
            akcja dzieje się głównie na długich prostych z tempomatem np. 100-200km non stop 150km/h
            Witam,

            Chyba nie każdy typ tak, ma. Przebieg 50k km i nigdy nie wskoczyła kontrolka poziomu oleju. Fakt generalnie nie przekraczam 140km/h, ale w tym były trasy jednym ciągiem powyżej 800km w temp. powyżej 30C i V=130-140km (jada na południe europy), była również jada po Alpach gdzie podjazdy były po przeszło 20-30km w temp. pow. 30C, więc warunki trudne. Raz nie ukrywam po przeczytaniu tu o kontrolce, przeleciałem autostradą około 100km z prędkością 150-170km/h, kontrolka się nie zaświeciła.
            To wszystko na oleju Hondy 0W20. Może u mnie dlatego nie wyskakuje bo generalnie ma nikłe szanse być poziom oleju poniżej min. gdyż poziom oleju się zwiększa.

            Pozdrawiam

            Comment


            • #66
              Dziś w trasie po około 50km i wjechaniu na autostradę pojawiła się ikonka z olejem, więc będzie dolewka... Po jakichś 6 tys. km od wymiany. Wymiany gdzie ASO wlalo cały baniak 4 litry (więcej niż trzeba). Aż tak szybko wyzarlo olej? Dziwne? Chyba kolejnym będzie 0W40, nie wiem.
              Last edited by Grzechu; 28-10-2019, 07:20. Powód: przeniosłem/ w tamtym wątku trzymamy się określonego schematu

              Comment


              • #67
                Zamieszczone przez kajojek Zobacz posta
                pojawiła się ikonka z olejem
                Zapalenie sie lampki alladyna oznacza brak ciśnienia oleju. W tym momencie zaciera się silnik. Oczywiście nie od razu, ale z czasem będzie coraz gorzej.

                Comment


                • #68
                  Zamieszczone przez kajojek Zobacz posta
                  Dziś w trasie po około 50km i wjechaniu na autostradę pojawiła się ikonka z olejem, więc będzie dolewka...
                  Która ikonka Ci się pojawiła - ciśnienia oleju czy poziomu oleju?

                  Comment


                  • #69
                    Zamieszczone przez Delta Zobacz posta
                    Która ikonka Ci się pojawiła - ciśnienia oleju czy poziomu oleju?
                    Poziomu oleju. Lampka alladyna bez wykrzyknika [emoji846]
                    Dolalem jakieś 200ml i będę nadal jeździł. Kontrolka się na razie nie świeci.
                    Do myślenia daje fakt, że przy 1 wymianie wlali około 3,8l, a przy drugiej cały baniak 4l, co jest już chyba przesada. I po tej wymianie wyskoczył błąd. Odczytanie poziomu na bagnecie jest niemożliwe, cały jest ubabrany olejem, próbowalem wiele razy, nie da się.

                    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • #70
                      Odczytanie poziomu oleju jest trudne, ale możliwe. Ja czekam jakieś 10 minut i przy dobrym świetle sprawdzam poziom na bagnecie. Mogłeś mieć właściwy poziom i nie potrzebnie dolałeś. Mi jeden raz w czasie jazdy zapalił się wskaźnik poziomu oleju mimo, że miałem prawidłowy. Ale wtedy jeździłem na oleju 5W-30 A5 i dodatkowo przez dłuższy czas na tempomacie. Oczywiście nie jestem pewien, czy to było przyczyną, ale jak zmieniłem olej na 0W-30 A3, to problem do tej pory się nie pojawił.

                      Comment


                      • #71
                        Jam mam Ravenol sso 0w30 usvo Acea A3 i odczytanie poziomu jest bezproblemowe, wyraźna granica w przeciwieństwie do Oemowego

                        Comment


                        • #72
                          Mi nigdy się nie udało odczytać poziomu, ani w OEM, ani w sso. Bagnet zawsze jest ufajdany na całej długości nieregularnie.

                          Comment


                          • #73
                            Najpierw wyjmujesz bagnet i czyścisz go dokładnie szmatką. Potem wkładasz go z powrotem i od razu wyjmujesz. Nie będziesz miał ufajdanego bagnetu jak tak zrobisz. Oczywiście wcześniej musisz odczekać 5-10 min., żeby olej spłynął do miski.

                            Comment


                            • #74

                              Comment


                              • #75
                                Zamieszczone przez kajojek Zobacz posta
                                Haha, myślisz, że tak nie robię?
                                To zrób jeszcze inaczej.. wyjmij bagnet, nie wkładaj go od razu, tylko poczekaj z 5min i dopiero potem go włóż i sprawdź czy będzie widać odcięcie poziomu oleju na wskaźniku... wskaźnik oczywiście wytrzyj szmatką
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X